Josyp Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Megane 1,6 8V z gazem ma problem z obrotami jałowymi, odpala na zimno na benie i trzyma 900 - prawidłowo, jak się zaczyna nagrzewać i temperatura nieco wzrośnie po przekroczeniu 2200rpm przełącza na gaz i do czasu, aż się nie nagrzeje obroty falują, a czesto i gaśnie, po nagrzaniu trzyma 500rpm (nisko, aczkolwiek da się jeździć, bo nie gaśnie). Na benie też średnio trzyma te obroty w średnim zakresie temperatury, jak się nagrzeje to podobnie jak gaz trzyma jakieś 500, aczkolwiek na benie jest sporo lepiej niż na gazie (rzadziej faluje i gaśnie). Wymieniłem już 2 silniczki krokowe (aczkolwiek oba zamienniki, bo jak szukałem oryginału to nikt nie miał na stanie, mimo, że na aukcjach były - po rozmowie okazywało się, że do innego modelu, albo, że nie mają), adaptowałem wedle instrukcji z neta, rozebrałem przepustnicę, wyczyściłem i złożyłem na nowej uszczelce + uszczelniłem uszczelniaczem na połączeniach. W dolocie jest jakiś czujnik temperatury, który ma w miarę dobrą rezystancję (sprawdzałem wedle serwisówki przy danej temperaturze), aczkolwiek jego wpływ na działanie silnika jest żaden - podłączyłem nawet potencjometr i kręciłem od 0 do 5k omów i bez reakcji, jak się go odłączy to też bez reakcji. Wyjmowałem też krokowca od gazu, ale był czysty. Gdzie szukać przyczyny samemu, ewentualnie do kogo z tym uderzać? Bo standardowo będzie - gazownik zwala na mechanika, a mechanik na gazownika, a nie mam w mieście zakładu obsługującego i mechanikę i gaz, by zawieźć i by nie mieli na kogo zwalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 A jaka instalacja gazowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 18 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 A jaka instalacja gazowa? sekwencja jakaś, marki nie pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Jak na benie też to mechanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Megane 1,6 8V z gazem ma problem z obrotami jałowymi, odpala na zimno na benie i trzyma 900 - prawidłowo, jak się zaczyna nagrzewać i temperatura nieco wzrośnie po przekroczeniu 2200rpm przełącza na gaz i do czasu, aż się nie nagrzeje obroty falują, a czesto i gaśnie, po nagrzaniu trzyma 500rpm (nisko, aczkolwiek da się jeździć, bo nie gaśnie). Na benie też średnio trzyma te obroty w średnim zakresie temperatury, jak się nagrzeje to podobnie jak gaz trzyma jakieś 500, aczkolwiek na benie jest sporo lepiej niż na gazie (rzadziej faluje i gaśnie) podłączyć pod analizator albo komp i sonde lambda obserwować. chociaż błąd sondy sygnalizowałaby kontrolka check.sprawdzić szczelność i wszystkie połączenia układu od filtra powietrza do przepustnicy i podciśnienia , ale wszystko co możliwe - obejrzeć , dotknąć , ruszyć i szarpnąć Wymieniłem już 2 silniczki krokowe (aczkolwiek oba zamienniki, bo jak szukałem oryginału to nikt nie miał na stanie, mimo, że na aukcjach były - po rozmowie okazywało się, że do innego modelu, albo, że nie mają), adaptowałem wedle instrukcji z neta, rozebrałem przepustnicę, wyczyściłem i złożyłem na nowej uszczelce + uszczelniłem uszczelniaczem na połączeniach. W dolocie jest jakiś czujnik temperatury, który ma w miarę dobrą rezystancję (sprawdzałem wedle serwisówki przy danej temperaturze), aczkolwiek jego wpływ na działanie silnika jest żaden - podłączyłem nawet potencjometr i kręciłem od 0 do 5k omów i bez reakcji, jak się go odłączy to też bez reakcji. Wyjmowałem też krokowca od gazu, ale był czysty. Gdzie szukać przyczyny samemu, ewentualnie do kogo z tym uderzać? Bo standardowo będzie - gazownik zwala na mechanika, a mechanik na gazownika, a nie mam w mieście zakładu obsługującego i mechanikę i gaz, by zawieźć i by nie mieli na kogo zwalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi39 Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 a sprawdzales kable swiece? Mialem objaw wlasnie w 1.6 ale 16v lapal wysokie obroty na benie i falowal okazala sie przegrzana swieca wskutek walnietej cewki (mam 4 zamiast kabli) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 20 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 a sprawdzales kable swiece? Mialem objaw wlasnie w 1.6 ale 16v lapal wysokie obroty na benie i falowal okazala sie przegrzana swieca wskutek walnietej cewki (mam 4 zamiast kabli) swiece i cewka nowe i kable Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 Do warsztatu gdzie robią jedno i drugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Megane 1,6 8V z gazem ma problem z obrotami jałowymi, Odepnij aku na godzinę i pojeździj trochę na benzynie. Najlepiej dolej kilka butelek środka do czyszczenia wtrysków i wyjeździj to. Nic nie popsujesz a jest szansa że naprawisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Mała aktualizacja: Postanowiłem walczyć sam i poczytałem, że to może być problem z map sensorem, odpiąłem od niego wtyczkę i na benie jak ręką odjął - idealnie w każdym zakresie temperaturowym trzyma obroty takie jak powinien i nie faluje, na gazie gorzej sobie radzi, choć jest poprawa, bo obroty też trzyma wyższe, tylko dalej faluje sobie. Po odpięciu map sensora pali się check engine, ale jakichkolwiek objawów nieprawidłowości brak, moc jest, nie przymula, a obroty na benie ideał. Dodatkowo poszedł też STP do wtrysków nieco wcześniej, ale żadnej różnicy nie zauważyłem. Stwierdziłem więc, że oczywiste jest, że walnięty jest zatem ów map sensor, kupiłem nowy, dziś przyszedł, ale ku mojemu zaskoczeniu dalej zachowuje się jak na starym (check zgasł po podłączeniu), w wolnym czasie wymienię jeszcze wężyk podciśnieniowy do niego i ewentualnie odepnę aku i zaprogramuję obroty, choć do tej pory nic to nie dawało, a po odpięciu wtyczki jest idealnie bez żadnego programowania krokowca. Jak dalej działać i jeśli udałoby się tak zrobić, by działał na benie idealnie, to co można zrobić we własnym zakresie z gazem? U mnie w mieście z tego co szukałem na necie jest jeden gazownik i ma opinie skrajnego partacza. To co mi przychodzi do głowy to rozebrać parownik i poczyścić, filtr był zmieniany, a krokowiec od gazu jest czysty po wykręceniu, Jakieś rady ewentualnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Skoro jest poprawa na gazie po odpięciu mapsensora, to nie tykaj parownika. Podpinałeś to pod interfejs gazowniczy?Patrzyłeś co się dzieje z ciśnieniem gdy faluje?Wg mnie wystarczy jeszcze raz ustawić mapkę gazową bo się rozjechała, ale to opinia laika mechanicznego, za to klienta z niejednym autem w gazie w warsztacie U mnie jak padł mapsensor kiedyś, to zrzucał mi przy wyższych obr na benę, na kompie (interfejsie do sterownika gazu) widać było jak odcinał ciśnienie. Jak nie chcesz się bujać z gazownikami a auto na jakiś czas, to kup kabel do gazu i sam podejrzysz, tam rysunkowo wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 poprawa na gazie jest o tyle, że obroty wzrosły z 500 na prawidłowe (czyli jakieś 750-800), ale nadal faluje, a na benie ideał pełen, więc siłą rzeczy rzadziej gaśnie, bo się buja w nieco wyższym przedziale, jak z tych 750 zafaluje to ma większą szansę nie zgasnąć niż jak falował z 500. Pod kompa gazowniczego nie podpinałem, takie kable są uniwersalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Pod kompa gazowniczego nie podpinałem, takie kable są uniwersalne? Nie. Zależy od rodzaju instalacji gazowej (dokładniej to sterownika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miszka_ Napisano 4 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 Kolego, ja walczyłem z podobnymi objawami co Ty w swoim oplu. U mnie przyczyną falujących obrotów był padnięty regulator napięcia w alternatorze. Podjedź do dobrego elektryka samochodowego niech ci zmierzy napięcie ładowania na aku ale tu uwaga: dobrym miernikiem mającym pomiar tzw. true RMS albo oscyloskopem. Normalny miernik nie zauważy szybkich spadków napięcia. U mnie jak mierzyłem ja i inni specjaliści miernikiem takim powiedzmy dla ludu to napięcie było 14,4 V jak drut, a obroty nadal falowały. Każdy spec mówił coś innego: map sensor, parownik, instalacja. Pożyczyłem z pracy miernik z trueRMS (Protek 506) i przy pomiarze wyszło szydło z worka: napięcie było 14,4 i spadało w rytm falowania o ile pamiętam do 11 V. Wymieniłem regulator i instalacja chodzi jak żyleta. Mam nadzieję że pomogłem Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 4 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 sekwencja jakaś, marki nie pamiętam jak masz krokowca na LPG to zadna sekwencja tylko II generacja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Megane 1,6 8V z gazem ma problem z obrotami jałowymi, odpala na zimno na benie i trzyma 900 - prawidłowo, jak się zaczyna nagrzewać i temperatura nieco wzrośnie po przekroczeniu 2200rpm przełącza na gaz i do czasu, aż się nie nagrzeje obroty falują, a czesto i gaśnie, po nagrzaniu trzyma 500rpm (nisko, aczkolwiek da się jeździć, bo nie gaśnie). Na benie też średnio trzyma te obroty w średnim zakresie temperatury, jak się nagrzeje to podobnie jak gaz trzyma jakieś 500, aczkolwiek na benie jest sporo lepiej niż na gazie (rzadziej faluje i gaśnie). Wymieniłem już 2 silniczki krokowe (aczkolwiek oba zamienniki, bo jak szukałem oryginału to nikt nie miał na stanie, mimo, że na aukcjach były - po rozmowie okazywało się, że do innego modelu, albo, że nie mają), adaptowałem wedle instrukcji z neta, rozebrałem przepustnicę, wyczyściłem i złożyłem na nowej uszczelce + uszczelniłem uszczelniaczem na połączeniach. W dolocie jest jakiś czujnik temperatury, który ma w miarę dobrą rezystancję (sprawdzałem wedle serwisówki przy danej temperaturze), aczkolwiek jego wpływ na działanie silnika jest żaden - podłączyłem nawet potencjometr i kręciłem od 0 do 5k omów i bez reakcji, jak się go odłączy to też bez reakcji. Wyjmowałem też krokowca od gazu, ale był czysty. Gdzie szukać przyczyny samemu, ewentualnie do kogo z tym uderzać? Bo standardowo będzie - gazownik zwala na mechanika, a mechanik na gazownika, a nie mam w mieście zakładu obsługującego i mechanikę i gaz, by zawieźć i by nie mieli na kogo zwalić. Na mój prosty rozum, który sam swoją sekwencję serwisował... Przez skopaną mapę LPG, rozjechała się mapa komputera benzynowego i wariuje nawet przy pracy na benzynie. Odpięcie map-sensora powoduje przejście w tryb awaryjny silnika i ominięcie adaptacyjnej tablicy czasu wtrysków. Na benzynie pracuje wtedy dobrze, a na LPG dalej faluje, bo ECU gazowe wciąż miesza... Nie wiem, jak w Twoim pojeździe, czego trzeba żeby się komputer zaadaptował z powrotem - w Mandarynie po godzinie jazdy stan potrafił być tak zły, że tylko Examiner pomagał (gasł bez obciążenia)... Jak tylko faluje, to podłącz mapsensor i turlaj się tylko na benzynie do ustania objawów... Jak naprawisz wolne obroty na benzynie, trzeba zrobić mapę gazu, żeby się znowu nie rozjechała. Bez znajomości instalki nic nie poradzę. W końcu ustawiłem sterownik gazowy tak, żeby przełączał się na benzynę przy zejściu poniżej 1200 rpm, i z powrotem na LPG po przejściu przez 1000rpm. Na tak ustawionym komputerze zrobiłem jakieś 45kkm bez problemów z niczym, żadnego falowania itd. Ubytek benzyny był nijaki - a przy okazji wtryski benzynowe od czasu do czasu się przeczyściły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Dzięki za rady, zapewne wykorzystam, póki co update jest taki, że zamówiłem sobie interfejsa do gazu i będę się uczyć tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 jak masz krokowca na LPG to zadna sekwencja tylko II generacja... W sumie się nie znam, ale sam się przełącza na gaz po osiągnięciu określonej temperatury i obrotów, druga generacja tak potrafi? (zawsze kojarzyła mi się z ręcznym przełącznikiem) sterownik z tego co zauważyłem to STAG2 E4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 W sumie się nie znam, ale sam się przełącza na gaz po osiągnięciu określonej temperatury i obrotów, druga generacja tak potrafi? (zawsze kojarzyła mi się z ręcznym przełącznikiem) sterownik z tego co zauważyłem to STAG2 E4 To emulator sondy lambda - czyli generacja 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 Domyślam się, że mapy gazu robi się kompem, po poprawnym zrobieniu map benzyny? No dobra, a jak przywrócić poprawne mapy benzynowe? Odłączyłem dziś aku na parę godzin, po podłączeniu kilka razy włączałem i wyłączałem zapłon na około 30s (gdzieś w necie tak nakazywała jakaś instrukcja programowania wolnych obrotów, aczkowiek nie była jednoznaczna), odpaliłem i poczekałem bez dotykania gazu do nagrzania sie, potem chwilę pojeździłem na noPb cały czas i nic nie dało, obroty dalej po nagrzaniu 500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 6 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 obroty dalej po nagrzaniu 500. A czy za wolne obroty nie jest współodpowiedzialny jaki czujnik temperatury płynu chłodzącego? Daje zafałszowane info odnośnie temperatury i obroty są obniżane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.