Skocz do zawartości

Auta są konstruowane pod testy Adac?


poziomek

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego w USA sa dwie organizacje - NHSTA - państwowa, w której testach wszystko jest zawsze pięknie (bo firmy specjalnie robią samochody tak by przeszły) i IIHS - prywatna firma sponsorowana przez ubezpieczycieli która nieustannie analizuje typowe wypadku na drogach i dostosowuje swoje testy do tego co się dzieje i czego NHSTA nie testuje. EuroNCAP jest trochę jak NHSTA - z jednej strony dużo więcej uwagi poświęca się bezpieczeństwu potrąconych a z drugiej kosztem bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów a z drugiej EuroNCAP zrobił test słupa który moim zdaniem jest bardzo przydatny. Więc najlepiej kupować pojazdy które sa sprzedawane i w USA i w EU i we wszystkich testach maja dobre wyniki - wtedy jest spora szansa ze rzeczywiście są bezpieczne. Wejście ADAC do testowania uważam za świetny pomysł - potrzebna jest niezależna organizacja w EU robiąca testy zderzeniowe.

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu coś jest:

 

 

Tylko czy twardość Hondy nie polega na tym, że są też większe przeciążenia?

A Megane i Golf pochłania część energii?

 

Brak filmik z wewnątrz jak u NCAP, a po niemiecku to ja co najwyżej "ręce do góry" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałeś - chodzi o to ze właśnie Honda ładnie sie składa aż do wyhamowania. A te dwa pozostałe sa za miękkie - składają sie szybciej a potem juz nie am sie co składać i klatka bezpieczeństwa hamuje z duzo większym przyspieszeniem niz bezpieczne dla ludzi.

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałeś - chodzi o to ze właśnie Honda ładnie sie składa aż do wyhamowania. A te dwa pozostałe sa za miękkie - składają sie szybciej a potem juz nie am sie co składać i klatka bezpieczeństwa hamuje z duzo większym przyspieszeniem niz bezpieczne dla ludzi.

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

 

Dobrze, że mam Octavię, a nie Golfa ;)

 

No ciekawe, niech testują jak najwięcej, im więcej niezależnych tym lepiej.

Nie wiadomo tylko czy po tym teście będą nadal niezależni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zauważyć ze każde z tych aut jest i tak bardzo bezpieczne. Kolizje które 20 lat temu by cię albo zabiły albo przynajmniej umieściły na wózku inwalidzkim dziś co najwyżej kończą się szarpaniem z ubezpieczeniem.

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@mrBEAN tez mam takie wrażenie ,przeciez auta można zrobić tak, ze się w ogóle nie odkształcą, ale auto zatrzyma sie w miejscu i wszystko co miał człowiek zostanie porozrywane na skwarki od przeciążeń

 

 

Cytat

 

 

dobro klienta, by auto mniej paliło i jednocześnie podczas testu spełniało norm
  czy  ty  nie  pisałes cos  o  samozaoraniu  ? 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu coś jest:

 

 

Tylko czy twardość Hondy nie polega na tym, że są też większe przeciążenia?

A Megane i Golf pochłania część energii?

 

Brak filmik z wewnątrz jak u NCAP, a po niemiecku to ja co najwyżej "ręce do góry" ;)

Od przyjęcia energii masz strefy zgniotu. Energia ma się tam rozproszyć...

A przedział pasażerski ma być nieruszony... Bo co z tego, że przez cały czas będziesz miał komfortowe 0.3g przeciążenia, jak i tak skończysz sprasowany w blachy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@mrBEAN tez mam takie wrażenie ,przeciez auta można zrobić tak, ze się w ogóle nie odkształcą, ale auto zatrzyma sie w miejscu i wszystko co miał człowiek zostanie porozrywane na skwarki od przeciążeń

A energia kinetyczna do rozświetlenia żarówek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od przyjęcia energii masz strefy zgniotu. Energia ma się tam rozproszyć...

A przedział pasażerski ma być nieruszony... Bo co z tego, że przez cały czas będziesz miał komfortowe 0.3g przeciążenia, jak i tak skończysz sprasowany w blachy...

 

Tylko nie bardzo to pokazali, bo nie widać środka co i jak.

Co do zasady, oczywiście kabina ma być nie ruszona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałeś - chodzi o to ze właśnie Honda ładnie sie składa aż do wyhamowania. A te dwa pozostałe sa za miękkie - składają sie szybciej a potem juz nie am sie co składać i klatka bezpieczeństwa hamuje z duzo większym przyspieszeniem niz bezpieczne dla ludzi.

 

 

Honda ma cały przód o mniej wiecej podobnej wytrzymałości i energia rozkłada się na całą powierzchnię. W Golfie za to jest mocna podłużnica która wbija się w przeciwnika, natomiast cała reszta jest stosunkowo miękka. Problem może nastąpić kiedy w rzeczywistych warunkach zderzą się takie dwa Golfy, bo najprawdopodobniej te podłużnice nie trafią na siebie przez co strefy zgniotu się miną i efekt zderzenia będzie się różnił od tego jaki obserwujemy w testach NCAP.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.