coenmz Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 No to po kolei... Pieciocylindorwy Fiat 2.0 20v turbo. Auto nie kopci, nie pali oleju. Mechanicznie wydaje się być bez zarzutu. Płynu chłodniczego nie ubywa i jest czysty. oleju nie przybywa. Węże do chłodnicy miękkie. Zero objawów uszkodzonej UPG. Spalanie paliwa w normie. Co juz zostało wymienione: świece (trzy różne komplety - NGK, Bosch i Denso) cewki wtryski czujnik położenia wału lambda przepływomierz zmierzona kompresja - 11,5-12 bar na każdym cylindrze Podmienione wkłady ECU - bez zmian Komputer nie rejestruje żadnych błedów. Problem wystepuje zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku. Przy każdej pogodzie, na każdym paliwie. W czym problem? auto przerywa. Brzmi to jak wypadające zapłony. Najbardziej jest odczuwalne w zakresie do 2500RPM, ale w sumie nie ustępuje w żadnym zakresie obrotów. Można to usłyszeć na załączonym filmie. Od razu uprzedzam - dym z wydechu to para. noc była wyjątkowa zimna i deszczowa. Dodatkowo wyraźnie czuć, że straciło na mocy co potwierdza tez wykres z hamowni. jazda w mieście jest mocno uciążliwa - auto "żabkuje" i szarpie. Od razu uprzedzając - to nie poduszki pod silnikiem, wszystkie sa nowe i sztywniejsze niż seria. Tropem może być to, ze świeca na pierwszym cylindrze była okopcona. Po wymianie świec i kilkuset km nowa też była lekko okopcona. Na piątym tez coś jakby się działo. Na pierwszym została zamontowana nowa cewka. Mi kończą się pomysły. Może Wy macie jakieś? https://www.youtube.com/watch?v=d6YjmkZuA64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Jest tam jakiś moduł zapłonu (nie wiem), który daje napięcia na cewki, może tu coś przerywa i iskra raz jest raz nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 jakas zmienna faza tam jest? moze sie przycina? albo EGR, moze dawac podobne objawy albo jakis chochlik w instalacji, slaba masa gdzies czy cos w tym stylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Masę na wiązce do kabli poprawiłem. Nie pomogło. Zauważyłem tylko, że czasami tuż po odpaleniu wydaje się przez chwilę być ok - ale tylko przez chwilę. Później już znowu to samo. Właśnie wykręciłem świece. Wszystkie wyglądają normalnie, więc poza jedną uszkodzoną cewką musi być coś jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Ma o jeden cylinder za dużo, jest nieparzyście to nierówno chodzi :D Tam jest hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego? Jak się nagrzeje to mu się nie poprawia? Podłącz interfejs diagnostyczny, nawet taki tani z Allegro na Bluetooth i pojeździj, odświeżając błędy. Może pojawiają się jakieś chwilowe ale za krótkie żeby je ECU zapamiętał i wywalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Jeździłem. MultiEcuScan nic nie pokazuje. Nie gra roli czy jest ciepły czy zimny. Interfejs BT nie zadziała. Auto nie ma OBD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Moze katalizator zatkany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 U mnie problem był z pękniętym kolektorem w Saabie z turbo też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Albo rozrząd przestawiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Kolektor wydechowy jest nowy. Wydech raczej nie bo jest akcesoryjny i kapkę luźniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Albo rozrząd przestawiony? Nic na to nie wskazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Serwis Fiata podpowiada jeszcze umierający wariator faz rozrządu lub zawór który nim steruje. Tylko żeby to podmienić to chyba muszę rozrząd zrzucić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Zrzuc dekiel pokrywy zaworow i sprawdz czy jakies krzywki niensa zuzyte na walkach rozrzadu i zle sa cykindry napelniane lub oprozniane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 obejrzałbym DOKŁADNIE kolektor ssący i zrobił test szczelności cylindrów. wg mnie coś z zaworami. sprawdzane były luzy zaworowe na zimno i ciepło ? jeśli jest hydro na zaworach to nie szkodzi. one też zawodzą i luz trzeba sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 A może pompa paliwa/regulator ciśnienia? Tylko wtedy ECU powinien sypnąć błędami ubogiej mieszanki. Tak, czy inaczej warto zweryfikować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Po dość żmudnym analizowaniu problemu stanęło w koncu na przestawionym minimalnie kółku rozrządu na wałku ssącym lub wariatorze faz rozrządu. Kółko prawdopodbnie minimalnie sie przestawiło na fasolkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Co wygrałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 No to fantastycznie, gratulacje za znalezienie problemu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.