Skocz do zawartości

Volvo S60 I vs S40/V50


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy w ogóle podchodzić do tematu z budżetem około 19kpln.

 

Widzę, że jeśli chodzi o S60 to coś można wybrać w tej kwocie, z tymi drugimi trochę gorzej.

 

Które silniki brać pod uwagę? Co się psuje w tych samochodach - mam na myśli jakieś wady fabryczne albo inne newralgiczne miejsca charakterystyczne dla tych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w ogóle podchodzić do tematu z budżetem około 19kpln.

 

Widzę, że jeśli chodzi o S60 to coś można wybrać w tej kwocie, z tymi drugimi trochę gorzej.

 

Które silniki brać pod uwagę? Co się psuje w tych samochodach - mam na myśli jakieś wady fabryczne albo inne newralgiczne miejsca charakterystyczne dla tych modeli.

Mam od roku V50.NIGDY,PRZENIGDY nie bierz tego samochodu z silnikiem ktory jest u mnie-1,8 benzyna Ford.Największy szit jaki mialem w swoim aucie dotychczas.Nie ma dołu,w gorze drze się nieprzyjemnie,jeśli chce sie jechać żwawo to pali kosmiczne wartości paliwa,bierze olej.

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W S60 silnik 2.0T 180KM lub 2.4 n/a 170KM. Jak na porządną markę nie sprawiają dużo kłopotu. Standardowo siadają przepustnice, ale można je regenerować. W S60 tylne zawieszenie lubi się wysypać, a jest tam co naprawiać, siadają czasem przekładnie kierownicze (cieknie olej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W S60 silnik 2.0T 180KM lub 2.4 n/a 170KM. Jak na porządną markę nie sprawiają dużo kłopotu. Standardowo siadają przepustnice, ale można je regenerować. W S60 tylne zawieszenie lubi się wysypać, a jest tam co naprawiać, siadają czasem przekładnie kierownicze (cieknie olej).

 

Kolega ma 2.4 z automatyczną skrzynią, to auto w ogóle nie jedzie. Nie wiem czy to zasługa skrzyni, podejrzewam że tak, ale wrażenia mam jak Vectry B z silnikiem 75KM. Identyczne doznania z przyspieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat regeneracji przepustnicy właśnie prześledziłem, koszt 800-900zł. Co do zawieszenia to rzeczywiście z tyłu jest sporo :)

 

A ten silnik 2.3T w S60, też widzę kilka ofert na niego.

 

Co do 2.4 tego 170KM (są też wersje 140KM) to osiągi ma zbliżone do 2.0T. Do setki poniżej 9s, dla mnie wystarczy, a samochód waży ponad 1,5 tony.

 

A jak z dieslami w S40/V50? Ten 1.6D pochodzi z Focusa.

 

O 2.4 D5 słyszałem raczej bardzo dobre opinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat regeneracji przepustnicy właśnie prześledziłem, koszt 800-900zł. Co do zawieszenia to rzeczywiście z tyłu jest sporo :)

 

A ten silnik 2.3T w S60, też widzę kilka ofert na niego.

 

Co do 2.4 tego 170KM (są też wersje 140KM) to osiągi ma zbliżone do 2.0T. Do setki poniżej 9s, dla mnie wystarczy, a samochód waży ponad 1,5 tony.

 

A jak z dieslami w S40/V50? Ten 1.6D pochodzi z Focusa.

 

O 2.4 D5 słyszałem raczej bardzo dobre opinie...

 

a moze jakies s80 v8 awd? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel miał S60 I 2.4 ~140KM. Fajne auto, całkiem ciche, silnik wydawał przyjemne dźwięki. Na zewnątrz prezentował się ładnie, kremowy środek już tak fajnie nie wyglądał. Plastiki obłażą, pojedyncze piksele na wyświetlaczach wypalone, skóra zniszczona. Kumpla teść ma S60 z silnikiem diesla. Środek w podobnym stanie jak wspomniana wcześniej benzyna. I jeszcze jedno, samochód z zewnątrz znacznie większy niż w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V8 w S80 było dopiero od drugiej generacji a na tą mnie nie stać :)

 

fakt... ostatnio ogladalem bo znajomy sie na tego - http://otomoto.pl/oferta/volvo-s80-volvo-s80-v8-awd-executive-z-polskiego-salonu-ID6yovSW.html#37604f4960czai ;) ale nadal nie moze sie zdecydowac czy go stac na prawie 7letnie 4.5litrowe V8 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup cokolwiek i rob wreszcie swapa w EP1  :hehe:

 

Budzet 19k moze byc chyba roznie. Sasiad kupil V50 zdaje sie za 22k. I oddal handlarzowi. Okazal sie gruzem jak dokladnie go przetrzepali mechanicy + oczywiscie cofany przebieg. Z plusow calej ukladanki, odzyskal kase w miare szybko a handlarz jeszcze zwrocil sasiadowi koszty rejestracji. Inna sprawa, ze sasiad kupuje pod wplywem chwili ;) jak podjechal poprzednim autem zaraz po zakupie to sie go zapytalem, czy wie, ze byl solidnie bity i to z kazdej strony to zrobil  8] wiec juz go nie dobijalem czujnikiem grubosci lakieru ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V50 jest dobry bo jest tani - konstrukcja z foki mk2 - wiec czesci tanie, a jakosc niezla jak na kompakta.

S60 juz drozszy, nie za duzy w srodku, na pewno drozszy w utrzymaniu

 

A jak z ilością miejsca w środku szczególnie na szerokość? S60 znam dobrze ale S40 chyba wcale :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.