steyr Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Cześć, z reguły nie korzystam z usług mechaników samochodów, więc nie jestem zorientowany. Jaki jest koszt orientacyjny wymiany UPG w silniku z łańcuchowym napędem rozrządu? Dokładniej silnik Opla Z12XE? Pomijamy kwestie regeneracji głowicy, to jest jako oddzielny koszt jak i również części [uszczelek, oleju filtra i itp.]. Mechanik wyciąga głowice, ja oddaje do odpowiedniego zakładu wracam mechanikowi sprawną głowicę i on ją montuje. Rozrząd musi zdemontować, a jak to przy łańcuchu jest trochę kombinacji. Tak samo kwestia wymiany samego takiego łańcucha? Jak wiadomo przy wymianie UPG, można zrobić jedno za drugim ale to wyjdzie w praniu. Pytanie do tych co już to przechodzili, jak i również do forumowych mechaników jak Wy to wyceniacie? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Wymieniałem UPG w silniku 1.4 D4D Toyoty, gdzie był łańcuch. W Warszawie chcieli ponad 2000 zł. Pod Warszawą zrobiłem za 1500 zł i auto przejeździło 60 tkm zanim sprzedałem Te 1500 zł to był całkowity koszt części, w tym oleju, płynu i roboty. Głowica nie była ruszana. Rozrząd ten sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 @@RWicik nawet głowicy nie planowano? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 @@RWicik nawet głowicy nie planowano? Z tego co pamiętam, to chyba nie. Auto miało mały przebieg - 140 tkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 @@steyr Do wymiany łańcucha jest jednak najczęściej więcej do demontażu niż przy samej wymianie UPG. Ceny to zależą też od miejscowości czy renomy warsztatu. Ile zaproponowano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) W saabie planowanie głowicy + wymiania UPG z tego co pamiętam 1100zł zapłaciłem. Silnik B204L na łańcuchu. Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez cesarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Wymiana łańcucha w Z12XE to jakieś 700-800 zł, remont głowicy tyle samo, uszczelki, śruby - 2 kzł pęknie jak nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 18 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Wymiana łańcucha w Z12XE to jakieś 700-800 zł, remont głowicy tyle samo, uszczelki, śruby - 2 kzł pęknie jak nic. Wymieniałeś? Poparte faktami? Regeneracja głowicy to już mniej więcej wiem 500-600zł. 700-800zł to mówisz o samej robociźnie rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Wymieniałeś? Poparte faktami? Regeneracja głowicy to już mniej więcej wiem 500-600zł. 700-800zł to mówisz o samej robociźnie rozumiem? 700-800 zł to wymiana łańcucha, ślizgów, napinacza i uszczelek z robotą bez FV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 18 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 ok dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Do wymiany łańcucha jest jednak najczęściej więcej do demontażu niż przy samej wymianie UPG. Ale co tam jest takiego "więcej"? Pytam, bo akurat w przedmiotowym silniku Z12XE łańcuch miałem w ręce. Podsadzasz silnik, odkręcasz łapę, zrzucasz płyn, demontujesz zawór EGR, demontujesz pokrywę łańcucha i wszystko masz na wierzchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Tak i teraz są 2 szkoły Odchylasz miske i liczysz na farta albo ja zdejmujemy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 850zl plus części z fakturą za tyle robiłem ostatnio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 18 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Tak i teraz są 2 szkoły Odchylasz miske i liczysz na farta albo ja zdejmujemy... Wystarczy odchylić miskę, jednak wziąłem się za to sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Wystarczy wiem, ale piny się wyginaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Z tego co pamiętam, to chyba nie. Auto miało mały przebieg - 140 tkm. Przebieg nie ma znaczenia. Głowica często odkształca się przy demontażu, dlatego po każdym jej zdjęciu należy planować albo chociaż sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Wystarczy wiem, ale piny się wyginajajakie piny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) Mój błąd, powinienem nazwać tulejki Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez hefi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 Znalazłem kiedyś taki poradnik: http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-lancucha-rozrzadu-opel-twinport-10-12-14-16v-vt7183.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksenomorf Napisano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 Ja w zeszłym miesiącu wymieniałem kompletny rozrząd w 1.4 XEP + pompa wody + komplet uszczelek kosztowało to 1200zł. Co do UPG to była taka operacja wykonana w 2013r. cena na fakturze 3200zł. wg. warsztatu głowica była oddana do regeneracji . Cena ze stolycy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 Znalazłem kiedyś taki poradnik: http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-lancucha-rozrzadu-opel-twinport-10-12-14-16v-vt7183.htm Też się tym kierowałem, nie było źle. Wystarczy śruby miski popuścić tak aby miska opuściła się o ~2-3mm i obudowa rozrządu schodzi bez problemu z tulejek ustalających. Jeśli nie popuścimy śrub miski olejowej może rzeczywiście dojść do skrzywienia/uszkodzenia tulejek bo ściśnięta uszczelka miski olejowej będzie parła na obudowę rozrządu uniemożliwiając jej swobodny demontaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 Ja w zeszłym miesiącu wymieniałem kompletny rozrząd w 1.4 XEP + pompa wody + komplet uszczelek kosztowało to 1200zł. Co do UPG to była taka operacja wykonana w 2013r. cena na fakturze 3200zł. wg. warsztatu głowica była oddana do regeneracji . Cena ze stolycy. Konkretne ceny w tej "stolycy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 jakie piny? Kołki ustalające - tutaj w formie tulejek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.