MajkDe Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Hej! Chciałbym poruszyć kwestię świateł dziennych (DRL) w miejscu przeciwmgłowych ale z innej strony. Chodzi o montowanie DRL lub DRL/FOG (oprócz osram są też jakieś niemieckie chińczyki) w miejsce odbłyśników fabrycznych przeciwmgłowych bez usuwania fabrycznych gładkich kloszy (i obudów) tychże. Od dłuższego czasu kombinuję, co by tu u siebie zamontować (XC70 do '07) i jedynym legalnym i w miarę nieinwazyjnym rozwiązaniem jest montaż dziennych w miejscu przeciwmgłowych. Punkty te spełniają wymogi odległości, rozstawu czy powierzchni, jakie nakazują przepisy. "Oryginalnie" (czytaj w momencie zakupu używanego auta) wołowinka miała zamontowane badziewne "markietowe" dzienne za coś koło 100zeta, które się chyba popsuły poprzedniemu właścicielowi, bo lewa była inna niż prawa. O jakości montażu wypowiem się jednym słowem - było to zrobione JAKOŚ... Nie znalazłem nigdzie ograniczenia dot. stosowania dodatkowego klosza na homologowane DRL. Pewną wadą rozwiązania jest tu głębokość osadzenia PM, co powoduje gorszą ich widoczność dziennych, ale te mają być widoczne od przodu auta. Nie planuję kombinować z "modułem dziennych" - takie rozwiązanie by mi najbardziej pasowało, ale legalne nie jest (nie ma tu rozwiązania w stylu fabrycznego przeprogramowania bmw e39/ e46). PS Przy okazji, czy ktoś kojarzy może światła dzienne 90mm innego producenta niż osram i einparts? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 bez usuwania fabrycznych gładkich kloszy (i obudów) tychże. a podczas kontroli (które notabene w końcu powinni wprowadzić i egzekwować) to jak udowodnisz, że masz "dzienne" skoro na kloszu nie ma RL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 a podczas kontroli (które notabene w końcu powinni wprowadzić i egzekwować) to jak udowodnisz, że masz "dzienne" skoro na kloszu nie ma RL? Klosza z DRL nie usuwam, tylko montuję w dotychczasowy "tunel" zakończony szybką. Oznaczenia widać, tyle że głębiej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 czyli podwójny klosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Hej! Chciałbym poruszyć kwestię świateł dziennych (DRL) w miejscu przeciwmgłowych ale z innej strony. Chodzi o montowanie DRL lub DRL/FOG (oprócz osram są też jakieś niemieckie chińczyki) w miejsce odbłyśników fabrycznych przeciwmgłowych bez usuwania fabrycznych gładkich kloszy (i obudów) tychże. Od dłuższego czasu kombinuję, co by tu u siebie zamontować (XC70 do '07) i jedynym legalnym i w miarę nieinwazyjnym rozwiązaniem jest montaż dziennych w miejscu przeciwmgłowych. Punkty te spełniają wymogi odległości, rozstawu czy powierzchni, jakie nakazują przepisy. "Oryginalnie" (czytaj w momencie zakupu używanego auta) wołowinka miała zamontowane badziewne "markietowe" dzienne za coś koło 100zeta, które się chyba popsuły poprzedniemu właścicielowi, bo lewa była inna niż prawa. O jakości montażu wypowiem się jednym słowem - było to zrobione JAKOŚ... Nie znalazłem nigdzie ograniczenia dot. stosowania dodatkowego klosza na homologowane DRL. Pewną wadą rozwiązania jest tu głębokość osadzenia PM, co powoduje gorszą ich widoczność dziennych, ale te mają być widoczne od przodu auta. Nie planuję kombinować z "modułem dziennych" - takie rozwiązanie by mi najbardziej pasowało, ale legalne nie jest (nie ma tu rozwiązania w stylu fabrycznego przeprogramowania bmw e39/ e46). PS Przy okazji, czy ktoś kojarzy może światła dzienne 90mm innego producenta niż osram i einparts? Pozdr IMHO sprawa pod wględem legalności jest prosta, rozmontowujesz reflektor trafisz homologacje, nie masz magicznych RL na kloszu możesz stracić DR. W moim XC70 są fabryczne DRL w miejscu halogenów, ale za to nie ma przeciw mgłowych, może jakieś używki tychże podejdą do twojego ? albo olej kwestię legalności i wstaw moduł DRL w główne światła, jeżeli masz żarówkę na długich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Nie rozmontowuję DRL tylko PW, w którego obudowę z szybką wstawiam DRL+FOG. Z przeciwmgłowych nie chcę rezygnować. Jeszcze muszę sprawdzić, co jest nadrukowane na szkle - pewnie jest w wtedy już mam pozamiatane ("jak się cham uprze"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Nie rozmontowuję DRL tylko PW, w którego obudowę z szybką wstawiam DRL+FOG. Z przeciwmgłowych nie chcę rezygnować. Jeszcze muszę sprawdzić, co jest nadrukowane na szkle - pewnie jest w wtedy już mam pozamiatane ("jak się cham uprze"). Sprawdzi Ci pierwszą szybkę i tyle . Szkło ma chyba też za zadanie odpowiednio kierować wiązkę, więc w pewiem (pewnie minimalny) sposób ingerujesz w światło. BArdzo mnie zdziwiło, że XC70 obecnie nie ma przeciwmgielnych , ale z drugiej strony i tak się ich praktycznie nie używa. Popatrz czy nie ma jakiś uniwersalnych 2w1, które weszły by w otwór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Sprawdzi Ci pierwszą szybkę i tyle . to fakt, chyba że będzie widoczne odrazu RL00 albo np na pierwszej szybce usunie wszelkie znaki Szkło ma chyba też za zadanie odpowiednio kierować wiązkę, więc w pewiem (pewnie minimalny) sposób ingerujesz w światło. tak było w czasach jak to faktycznie było szkło albo przynajmniej plastik ale ze żłobieniami. Teraz to jest tylko element ochronny. Może jedynie tłumić jak jest brudny albo zniszczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 to fakt, chyba że będzie widoczne odrazu RL00 albo np na pierwszej szybce usunie wszelkie znaki tak było w czasach jak to faktycznie było szkło albo przynajmniej plastik ale ze żłobieniami. Teraz to jest tylko element ochronny. Może jedynie tłumić jak jest brudny albo zniszczony. tak czy inaczej, jest to pkt zaczepny i jak sie uprze to zabierze DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 napewno masz z tymi swiatlami racje z drugiej strony ani u mnie (auto z de) ani u zony (cupra z pl) nie ma zadnych oznaczen na poliweglanie absolutnie zadnych cupra ma znaki wybite na oslonie lampy od wewnatrz ale obk juz nie, tylko na slupku homologacja ktora stwierdza posiadanie dziennych teoretycznie kazdy policjant powinien odebrac nam dr bo nie ma widocznych znakow na zewnatrz co z takim fantem zrobic? btw cupra juz przerejestrowana na niemieckie blachy i niemcy sami sciagneli sobie homologacje Wytaptane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 26 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Sprawdzi Ci pierwszą szybkę i tyle . Szkło ma chyba też za zadanie odpowiednio kierować wiązkę, więc w pewiem (pewnie minimalny) sposób ingerujesz w światło. To muszę "poczytać" oznaczenia. BArdzo mnie zdziwiło, że XC70 obecnie nie ma przeciwmgielnych , ale z drugiej strony i tak się ich praktycznie nie używa. Popatrz czy nie ma jakiś uniwersalnych 2w1, które weszły by w otwór. Nie wiem skąd taka rewelacja - XC70 (w "budzie" V70II) ma przeciwmgłowe średnicy ok 90mm (wielkość lustra, czyli wnętrze obudowy) i ze skośnym lekko szkłem ochronnym. Miejsca PM w zderzaku spełniają wymogi polskiego prawa w zakresie DRL. tak czy inaczej, jest to pkt zaczepny i jak sie uprze to zabierze DR. No właśnie. PL to nie D, czyli co SKP/ policjant to inna interpretacja. --- Drążę dalej sam, bo nawet jednemu allesprzedawcy-mądrali zamknąłem usta. Twierdził, że spośród iluśtam (20 może, bo nie pamiętam) modeli DRL+FOG ("chińczyków" czy też "niemieckich chińczyków") coś mi dobierze. Od kiedy podałem mu model auta, milczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Nie wiem skąd taka rewelacja - XC70 (w "budzie" V70II) ma przeciwmgłowe średnicy ok 90mm (wielkość lustra, czyli wnętrze obudowy) i ze skośnym lekko szkłem ochronnym.Miejsca PM w zderzaku spełniają wymogi polskiego prawa w zakresie DRL. Z mojego auta ... w aucie brak włącznika świateł przeciwmgielnych przednich, zresztą ich poprostu nie ma, bo są DRL. Drążę dalej sam, bo nawet jednemu allesprzedawcy-mądrali zamknąłem usta. Twierdził, że spośród iluśtam (20 może, bo nie pamiętam) modeli DRL+FOG ("chińczyków" czy też "niemieckich chińczyków") coś mi dobierze. Od kiedy podałem mu model auta, milczy... bo oni mają do Matizów i Golfów 4 Zresztą z nimi nie ma co dyskutować, większość to prości importerzy chińszczyzny wszelakiej, kiedyś takowy próbował mnie przekonać że moduł DRL do długich pasuje do każdego auta (P&P) i jest w 100% legalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 napewno masz z tymi swiatlami racje z drugiej strony ani u mnie (auto z de) ani u zony (cupra z pl) nie ma zadnych oznaczen na poliweglanie absolutnie zadnych cupra ma znaki wybite na oslonie lampy od wewnatrz ale obk juz nie, tylko na slupku homologacja ktora stwierdza posiadanie dziennych teoretycznie kazdy policjant powinien odebrac nam dr bo nie ma widocznych znakow na zewnatrz co z takim fantem zrobic? btw cupra juz przerejestrowana na niemieckie blachy i niemcy sami sciagneli sobie homologacje Wytaptane W Outbacku (przynajmniej popdzednim) powinny być wybite na górze plastiku, tak niektóre auta mają. Jak otworzysz maskę to zobaczysz od góry oznaczenia świateł i homologacje. U mnie oczywiście DL nie było, bo nie było czegoś takiego w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2016 PS Przy okazji, czy ktoś kojarzy może światła dzienne 90mm innego producenta niż osram i einparts? Pozdr Wesem. http://www.wesem.pl/ WAŚ http://www.was.eu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2016 W Outbacku (przynajmniej popdzednim) powinny być wybite na górze plastiku, tak niektóre auta mają... o ile pamietam to u mnie jest tylko 'made in japan' :/ wroce z niemiec to jeszcze raz sprawdze i napisze dziex za info Wytaptane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2016 Sprawdzi Ci pierwszą szybkę i tyle Hm ja poza AK nawet w bajkach nie słyszałem o sprawdzaniu napisu DRL na swiatłach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2016 o ile pamietam to u mnie jest tylko 'made in japan' :/ wroce z niemiec to jeszcze raz sprawdze i napisze dziex za info Wytaptane Musi bvć, kazda reflektor musi mieć oznaczenie homologacyjne. Można wyczytać do jakich źródeł światła jest oraz czy do wersji LHD czy RHD. W subaru jest na górze plastiku wybite, czasem słabo widoczne. Hm ja poza AK nawet w bajkach nie słyszałem o sprawdzaniu napisu DRL na swiatłach Zgadza się, ale jest takie prawdopodobieństwo. Ja słyszałem o jednym przypadku przy module DRL, zatrzymali chłopaka tacy z całym sprzętem tech do pomiarów szyb, głośności, itp. Sprawdzali wnikliwie i z racji braku DL chcieli zabrac DR, pomogło wyjęcie bezpiecznika i deaktywacja modułu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2016 Hm ja poza AK nawet w bajkach nie słyszałem o sprawdzaniu napisu DRL na swiatłach o kontrolach HID'owców też w zasadzie nie słychać, a chyba nikt nie ma wątpliwości, że jest to nielegalna modyfikacja oświetlenia... Niestety normalne patrole drogówki maja w nosie takie rzeczy bo jest za dużo papierów do wypełniania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2016 jeszcze MM robi okrągłe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2016 Hm ja poza AK nawet w bajkach nie słyszałem o sprawdzaniu napisu DRL na swiatłach Widzisz: to ja kiedyś byłem w takiej bajce... krótko po nastaniu ery DRL zostałem shaltowany i gliniarz klęczał przed moim bolidem. Poczytał, pooglądał, sprawdził działanie i jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 29 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2016 bo oni mają do Matizów i Golfów 4Zresztą z nimi nie ma co dyskutować, większość to prości importerzy chińszczyzny wszelakiej, kiedyś takowy próbował mnie przekonać że moduł DRL do długich pasuje do każdego auta (P&P) i jest w 100% legalny Ten akurat miał do "avensisów" - umilkł po moim ostatnim mailu... Wesem.http://www.wesem.pl/ WAŚhttp://www.was.eu/ Dzienne z PM i w dodatku LED. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.