Skocz do zawartości

wspomaganie kierownicy albo brak


NaczelnyFilozof

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś miał kiedyś samochód ze wspomaganiem - ale niesprawnym. Kiera chodzi trochę ciężko. W  zwykłej jeździe tego nie czuć, jedynie na parkingu trzeba się namęczyć. Można tak jeździć czy się zepsuje coś do reszty? Poprzedni właściel tak jeździł i jemu nie przeszkadzało, Nie wiem gdzie jest niesprawność. Zbiorniczek pusty. Pompa i maglownice suche. Brak paska napędzającego pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego auto bez wspomagania (fabrycznego) a co innego z zepsutym, przecież tam są całkiem inne przekładnie a w aucie z zepsutym wspomaganiem kręci się kilka razy ciężej niż takim bez wspomagania ale może zależy to od auta :hmm:

gdy w moim spadł pasek a jest jeden i napędza wszystko to 1kilometr w zimę pokonywałem na 2 razy  żeby płyn chłodniczy ostygł ,to autem bardzo ciężko chodziła kierownica, nie wyobrażam sobie jazdy z niesprawnym wspomaganiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jesteś jak moja młodsza siostra. Ona nie umiała jeździć Ładą 2107 bez wspomagania bo twierdziła że kierownica się nie kręci i że auto jest zepsute ;-)

Pacjent to Espace 1990. Żeby założyć pasek pompy trzeba zdjąć rozrząd ;-)

Policz obroty kierownicy w autach ze wspomaganiem (ok. 1,7) i bez (ok. 2,5). Inne przelozenie.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś miał kiedyś samochód ze wspomaganiem - ale niesprawnym. Kiera chodzi trochę ciężko. W  zwykłej jeździe tego nie czuć, jedynie na parkingu trzeba się namęczyć. Można tak jeździć czy się zepsuje coś do reszty? Poprzedni właściel tak jeździł i jemu nie przeszkadzało, Nie wiem gdzie jest niesprawność. Zbiorniczek pusty. Pompa i maglownice suche. Brak paska napędzającego pompę.

 

Zależy jakie wspomaganie.

W Lanosie miałem hydrauliczne i raz wyciekł olej. Sam nie wyciekł, były delikatne modyfikacje pod maską :phi:  

Dało się kręcić i jechać, ale oczywiście pompa by się szybko zajechała.

 

Jak w Punto padało elektryczne, to chwała temu komu Bozia siły dała, żeby kierownicę przekręcił. W grę wchodziły tylko delikatne korekty toru jazdy  :hehe:

 

Chyba Vadero kiedyś pisał, jak Jego ojcu padło wspomaganie na L-ce w Punto. Kursant do rowu wjechał  :hehe:

 

W Seicento na 100% była inna przekładnia do układu ze wspomaganie i bez. Jak miałeś wspomaganie, to miałeś mniej obrotów kierownicy pomiędzy skrajnymi położeniami. DO KJS oczywiście bardziej poszukiwana była ta ze wspomaganiem, bo auto lepiej reagowało.

Przypuszczam że w innych samochodach też są dwie wersje, zależnie od zamontowanego wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.