Skocz do zawartości

Czyszczenie przepustnicy


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

Korzystał ktoś z tego preparatu od LM?

 

Czy lepiej mimo wszystko zdjąć i wyczyścić dokładnie np. tym?

https://www.motointegrator.pl/produkty/366528-srodek-czyszczacy-do-gaznika-crc-carburettor-cleaner-300-ml

 

Silniczek krokowy też mogę tym preparatem przeczyścić?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystał ktoś z tego preparatu od LM?

 

Czy lepiej mimo wszystko zdjąć i wyczyścić dokładnie np. tym?

https://www.motointegrator.pl/produkty/366528-srodek-czyszczacy-do-gaznika-crc-carburettor-cleaner-300-ml

 

Silniczek krokowy też mogę tym preparatem przeczyścić?

 

polecają, ja czyszczę benzyną ekstrakcyjną albo zmywaczem do hamulców ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba zdejmę u siebie przepustnicę i wyczyszczę. Jakichś objawów nie mam, ale po nocnym postoju się chyba listek przykleja od nagaru, tak czuję na pedale gazu, przechodzi jak już ruszę, a teraz będzie okazja po prostu się tym zająć.

 

Uszczelkę od krokowego mam nową, to i jego zdemontuję.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pewnie te preparaty do gaźników to pewnie to samo co zmywacz do hamulców :hmm:

 

Ja czyściłem kiedyś wnętrze kolektora właśnie preparatem do czyszczenia hamulców. Poszło z 5 puszek, ale siła czyszcząca jest obłędna ;)

Z zewnątrz przejechałem go rozcieńczalnikiem i efekt był wystarczający (wrzucałem kiedyś foto)

Edytowane przez camel00
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest nowy kolektor ;]

 

Po demontażu przepustnicy zajrzę jak u mnie wygląda kolektor, choć w tamtym roku przepustnica brudna nie była jakoś specjalnie. Co innego np. w Astrze H u mojej mamy, tam to olej aż na uszczelce z zewnątrz wyłaził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest nowy kolektor 

 

To jest używany kolektor kupiony za 50zł ;] Przejechany tylko rozcieńczalnikiem, jeszcze przed czyszczeniem płynem do hamulców (a może przepustnicy, nie pamiętam, kupiłem coś w E.Leclerc).

Znalazłem nawet wątek w którym pytałem jak go wyczyścić. Może znajdziesz tam jakieś rady. Ciekawą metodą może być moczenie w jakiejś chemii gospodarczej ;] 

 

Z mojego doświadczenia - po prostu go wymontuj, przejedź z wierzchu benzyną albo rozcieńczalnikiem i potraktuj czymś czyszczącym co znajdziesz w pobliskim markecie. Myślę, że to bez znaczenia czy będzie do hamulców, przepustnicy czy kominka ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystał ktoś z tego preparatu od LM?

 

Nie.

 

 

Czy lepiej mimo wszystko zdjąć i wyczyścić dokładnie ?

 

Czekaj, czekaj: facet psika preparatem do dolotu i gdzie ten cały syf leci?    :hmm: 

A potem mamy wątek o czyszczeniu wnętrza silnika wtryskiwaną wodą...   :hehe:rotfl

Sam czyściłem przepustnice (opei i fiat) zdemontowane rozpuszczalnikiem nitro i pędzlem. To, co było przyklejone od spodu przepustnicy w opelku, wątpię, by nawet najlepszy psikacz ruszył...   :totalszok:

Po za tym przepustnica widoczna na filmie nie jest czysta tak, że lepiej by nie można. Można, ale tu pomaga pędzel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Czekaj, czekaj: facet psika preparatem do dolotu i gdzie ten cały syf leci? :hmm:

A potem mamy wątek o czyszczeniu wnętrza silnika wtryskiwaną wodą... :hehe

Leci dokładnie tam gdzie myślisz ;] jeden na innym forum pisał, że aż mu czarna chmura poszła z wydechu ;]

Dlatego, że idzie to drogą jaką idzie to wolałem zapytać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystał ktoś z tego preparatu od LM?

 

Czy lepiej mimo wszystko zdjąć i wyczyścić dokładnie np. tym?

https://www.motointegrator.pl/produkty/366528-srodek-czyszczacy-do-gaznika-crc-carburettor-cleaner-300-ml

 

Silniczek krokowy też mogę tym preparatem przeczyścić?

Ja zawsze wyciągam przepustnice, bo przeważnie to 5 minut roboty. Potem na stół, psikam aktywną pianą, przejadę pędzelkiem i spłukuję zmywaczem do hamulców. Koszt materiałów znikomy. Z krokowcem robię tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakim przebiegu robi się coś takiego? Jak to się objawia? Nigdy nie musiałem czyścić przepustnicy w żadnym aucie...   :hmm:

 

Ściągnij rurę, czy tam obudowę filtra powietrza (nie wiem jakie masz auto i jak rozwiązany jest dolot), obejrzyj przepustnicę i jak będzie czarna to taką bym zakwalifikował do czyszczenia. Są auta, w których brudzi się mocno, a są że brud jest znikomy.

 

Swojej bym nie czyścił, ale że pedał gazu po nocy po pierwszym wciśnięciu ma delikatny opór (delikatny, nie że się zacina) to sobie to zrobię we własnym zakresie. Przepustnica z góry u mnie jest czysta z niewielkim nagarem na krawędziach i dlatego podejrzewam, że to jego wina. Ale wyczyszczę i będę miał już jakąś wiedzę, że to było akurat powodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakim przebiegu robi się coś takiego? Jak to się objawia? Nigdy nie musiałem czyścić przepustnicy w żadnym aucie...   :hmm:

Są silniki, np BMW gdzie przewietrzanie skrzyni korbowej bierze podciśnienie z kolektora za przepustnicą i wtedy przepustnica jest zawsze czysta. Jednak wiele silników ma odmę puszczoną w dolot przed przepustnicą i wtedy opary oleju osadzają się na ściankach przepustnicy tworząc skorupkę, która zaburza przepływ powietrza, silnik może mieć niestabilne wolne obroty, przygasać. Jak są duże przedmuchy na pierścieniach, to można czyścić nawet co 20 kkm. Niektóra auta zgodnie z obsługą serwisową mają wyszczególnione czyszczenie przepustnicy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co na to np. TPS? Nie uszkodzi się?

Nie spotkałem się z przepustnicą, w której TPS byłby połączony z ośką bez uszczelnienia. Poza tym nie wkładam całości do wiadra z aktywną pianą, tylko psikam kilka razy do środka zwykłym atomizerem, w którym aktywna piana jest rozcieńczona z wodą 1:10. Podejrzewam, że ta chemia bezpośrednio też nie ma wpływu na ścieżki TPS.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie się podzieje cały ten syf, który wypłukasz sprejem?

Moim zdaniem jak czyścić to tylko na wyjętej przepustnicy. Benzyna ekstrakcyjna + pędzelek + ręczniki papierowe i o tego 15 minut pracy.

Przed

WP_000356.jpg

 

 

Po

 

WP_000366.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakim przebiegu robi się coś takiego?   :hmm:

 

Fiat, 128kkm:

 

post-154820-0-61887800-1476819433_thumb.jpg

 

Opel, 100parę kkm:

 

post-154820-0-03618100-1476819460_thumb.jpg

 

W/w widoczne są przepustnice "od spodu" (względem kierunku zasilania). Po czyszczeniu przepustnice wyglądały, jak na 2. fotce kolegi Gregs0N   :oki:

Edytowane przez romano11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest zwykła mechaniczna, więc jedynie sobie zrobię reset kompa. Przy elektronicznie sterowanej w zależności od auta trzeba robić adaptację, np. w Astrze H 1.6 16v nie jest wymagana, to już w 1.8 trzeba było robić adaptację, aczkolwiek adaptacja w Oplu sprowadzała się do resetu wartości wyuczonych za pomocą Tech2 lub Opcoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hondzie może być potrzebna regulacja odbojnika śrubką. Po wyczyszczeniu zmienia się średnica gardzieli. Jeśli widać jakiekolwiek rysy/ślady, to service manual mówi o użyciu specjalnego oleju o odpowiedniej gęstości; kręci się śrubką odbojnika tak, żeby był prześwit ale olej się nie przelewał. Ja nauczyłem się to robić "na oko", a raczej na czucie - zamykając i otwierając widzę, że jest prześwit ale czuję że nie ma ocierania. Jeśli się tego nie zrobi dokładnie to można sobie "adaptację" i przez miesiąc robić a obroty i tak będą falowały.  

Edytowane przez teg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.