Skocz do zawartości

Kia niro


prawoimotoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

???

 

No pytania nie zrozumiałeś?Wrzucasz co raz różne auta i ich spalania, zatem domniemuję, że nimi jeździsz dłużej niż kawałek, a skoro tak, to pytam czy dalej tak robisz, że bierz, pojeździsz i oddajesz  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pytania nie zrozumiałeś?Wrzucasz co raz różne auta i ich spalania, zatem domniemuję, że nimi jeździsz dłużej niż kawałek, a skoro tak, to pytam czy dalej tak robisz, że bierz, pojeździsz i oddajesz ;]

Nie, zarzucasz, iż naciągam ludzi oraz jeżdżę za darmoszkę, a to jednak różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta hybryda ma sens. Spalanie w trasie ok 5.5, ale w mieście nawet 4.5 l/100 km. Dynamika nie powala, ale jest normalny automat, a nie tak jak w Priusie Cvt. Do tego wnętrze całkiem ładnie wykonane. Wyszedł im ten samochód. Cena również spoko!

Testowałeś coś nienależace do VAG lub Hyundai/Kia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten samochód ze 2 tyg temu na targach. Wygląd zewnętrzny ani brzydki ani ładny - jest schludny.  Wnętrze to mim zdaniem najsłabszy element - poczułem się trochę jak w wehikule czasu, bo wykończenie przypomina europejskie samochody sprzed dobrych (coś jak Golf V, Focus II). Osiągi na papierze wyglądają na w miarę (ok. 11,5 s 0-100). Plusy które widzę to cena (jeśli uwzględnimy że to jest spory kawałek samochodu i do tego hybryda, to cena jest niezłą) i drugi plus - nie jest tak beznadziejnie udziwniony jak Prius IV generacji. Może się tego trochę sprzedać, ale hitem Kii na miarę choćby Sportage raczej nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten samochód ze 2 tyg temu na targach. Wygląd zewnętrzny ani brzydki ani ładny - jest schludny. Wnętrze to mim zdaniem najsłabszy element - poczułem się trochę jak w wehikule czasu, bo wykończenie przypomina europejskie samochody sprzed dobrych (coś jak Golf V, Focus II). Osiągi na papierze wyglądają na w miarę (ok. 11,5 s 0-100). Plusy które widzę to cena (jeśli uwzględnimy że to jest spory kawałek samochodu i do tego hybryda, to cena jest niezłą) i drugi plus - nie jest tak beznadziejnie udziwniony jak Prius IV generacji. Może się tego trochę sprzedać, ale hitem Kii na miarę choćby Sportage raczej nie będzie.

Wnętrze jest typowo koreansko-japońskie. Materiały wykończeniowe są całkiem ok. No i w każdej wersji jest automatyczna skrzynia biegów! :)

Spodobało mi się podgrzewanie kierowcy- super gadżet!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.To jest spalenie rzeczywiste? czy katalogowe?

2 czy na poczatku i końcu testu stopień naładowania akumulatorów jest taki sam?

1. Z komputera pokładowego. Nie wiem jescze na ile przełamuje.

2. Trudno tak dokładne kontrolować zmienną. Nie zwracam na to nawet uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to tak naprawdę pomijalny parametr

Naprawdę ? i nie wyobrazasz sobie ze rozpoczynając test z pełnymi akumulatorami a k0ończąc z pustymi zafałszowuje się wynik testu?

Oczywiscie, że jest to pomijalny element. Wiesz ile można zrobić km na samych bateriach w takich hybrydach?

Jeżeli ktoś nie podaje średniego spalania z przejechania 5 km, z czego na maksa na silniku elektrycznym, to jest to parametr całkowicie pomijalny.

Ile zrobiłeś km jeżdżąc hybrydami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jeżeli ktoś nie podaje średniego spalania z przejechania 5 km, z czego na maksa na silniku elektrycznym, to jest to parametr całkowicie pomijalny.

Alez własnie o to pytam czy procedura pomiarowa powoduje że jest to element pomijalny czy nie? wiesz iile km "przejeżdza" auto w testach  wg których producenci chwala sie spalaniem?  na tyle mało że nawet 1 czy 2 km przejechane na prądzie z akumulatorów znacznie fałszują wynik...

A tak BTW nie rozumiem intensywniości Twojej reakcji - po prostu pytam czy wiesz... wniskując z zacietrzewienia nie wiesz  ;l  ;l  ;l  ;l  ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alez własnie o to pytam czy procedura pomiarowa powoduje że jest to element pomijalny czy nie? wiesz iile km "przejeżdza" auto w testach wg których producenci chwala sie spalaniem? na tyle mało że nawet 1 czy 2 km przejechane na prądzie z akumulatorów znacznie fałszują wynik...

A tak BTW nie rozumiem intensywniości Twojej reakcji - po prostu pytam czy wiesz... wniskując z zacietrzewienia nie wiesz ;l;l;l;l;l

"Fałszują" w takim samym stonoiu dla każdego samochodu, także jest to pomijalny aspekt.

To, że nie ma emotek w wypowiedzi, nie znaczy od razu, że jest jakaś intensywność negatywna.

Właśnie wróciłem z drogi. Częściowo DK, częściowo miasto. Jazda spokojna, ale od czasu do czasu tryb sport i gaz w podłogę. Średnia 4.5 l/100 km.

Niewątpliwą zaletą jest brak cvt. Ciekawy konkurent wyrósł Toyocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Fałszują" w takim samym stonoiu dla każdego samochodu, także jest to pomijalny aspekt.

To, że nie ma emotek w wypowiedzi, nie znaczy od razu, że jest jakaś intensywność negatywna.

Właśnie wróciłem z drogi. Częściowo DK, częściowo miasto. Jazda spokojna, ale od czasu do czasu tryb sport i gaz w podłogę. Średnia 4.5 l/100 km.

Niewątpliwą zaletą jest brak cvt. Ciekawy konkurent wyrósł Toyocie

No super . zwłaszcza ze w mazdzie na trasir czasami moge zobaczyc 4.7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a dlaczego ta kila ma v max 160km/h? Auris ze wzgledu na norme Euro ma niski vmax a kila czemu? Mozesz im zadac takie pytanie?

Dobre pytanie. Może ten 1.6 nie radzi sobie z masą pojazdu i oporami przy takich prędkościach? Zapytam się. W lexusie nx 300h v max to 180 km/h, a ma duuuzo większą moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


"Fałszują" w takim samym stonoiu dla każdego samochodu, także jest to pomijalny aspekt.

Ależ nie w takim samym - zwłaszcza że hybrydę porównujemy nie tylko do innej hybrydy (i to się mogę zgodzić) ale tez do samochodu bez "wspomagania elektrycznego" - to istotnym jest czy np 30% przebiegu testowego nie zrobiono na "pozyczonym" prądzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ nie w takim samym - zwłaszcza że hybrydę porównujemy nie tylko do innej hybrydy (i to się mogę zgodzić) ale tez do samochodu bez "wspomagania elektrycznego" - to istotnym jest czy np 30% przebiegu testowego nie zrobiono na "pozyczonym" prądzie..

Trzeba donieść na Kie, żeby sprawdzili, czy ma oprogramowanie wykrywające test ;)

Byc może moze to mieć jakieś znaczenie, ale gdyby faktycznie miało, to już dawno by zostało to podniesione przez inne koncerny.

Wiesz ile można przejechać na samym narodzie elektrycznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a dlaczego ta kila ma v max 160km/h? Auris ze wzgledu na norme Euro ma niski vmax a kila czemu? Mozesz im zadac takie pytanie?

Brak kontruktywnej odpowiedzi. Niby nie jest to samochód do szaleństw na autostradzie. Układ hybrydowy działa do 120 km/h,a później już tylko spalinowka, ktira ma ok 100 KM..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie. Może ten 1.6 nie radzi sobie z masą pojazdu i oporami przy takich prędkościach? Zapytam się. W lexusie nx 300h v max to 180 km/h, a ma duuuzo większą moc

Raczej nie bo to chuba to samo tylko z innym sterownikiem co w ceed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak kontruktywnej odpowiedzi. Niby nie jest to samochód do szaleństw na autostradzie. Układ hybrydowy działa do 120 km/h,a później już tylko spalinowka, ktira ma ok 100 KM..

Czyli zrobili kupe, szkoda. Dobra cena, ladnie wyposazony i bardzo mala Vmax. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest miejski crossover z napędem hybrydowym. Gdzie Ty chcesz tym latać więcej niż 160? Sam nie pamiętam kiedy ost raz jechałem szybciej niż 140...

Tu chodzi o to, ze jak Vmax 160 to zdechnie przy 130 i utrzymanie przelotowej na poziomie 150 km/h np w drodze nad morze jest meczarnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o to, ze jak Vmax 160 to zdechnie przy 130 i utrzymanie przelotowej na poziomie 150 km/h np w drodze nad morze jest meczarnia.

Nie sądzę aby był z tym jakiś problem. Do 130 przyspiesza bardzo ładnie. Ale faktycznie; ciekaw jestem co się dzieje powyżej 140 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alez własnie o to pytam czy procedura pomiarowa powoduje że jest to element pomijalny czy nie? wiesz iile km "przejeżdza" auto w testach  wg których producenci chwala sie spalaniem?  na tyle mało że nawet 1 czy 2 km przejechane na prądzie z akumulatorów znacznie fałszują wynik...

A tak BTW nie rozumiem intensywniości Twojej reakcji - po prostu pytam czy wiesz... wniskując z zacietrzewienia nie wiesz  ;l  ;l  ;l  ;l  ;l

no to opisz wg jakich norm i metod testuje się spalanie z katalogów... w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak kontruktywnej odpowiedzi. Niby nie jest to samochód do szaleństw na autostradzie. Układ hybrydowy działa do 120 km/h,a później już tylko spalinowka, ktira ma ok 100 KM..

dziwne.

to że w hybrydzie Vmax jest ograniczona i ustawiona niżej niż by człowiek oczekiwał z sumarycznej mocy - jest oczywiste. utrzymanie Vmax wymaga aby było możliwe tylko ze spalinówki...

ale ciekawostka: 300h po przekroczeniu pewnej prędkości (tj. moze 170-180) - zaczyna "dopychać" się bateriami. czyli utrzymujesz sobie licznikowe 200 i widzisz jak rozładowuje i ładuje baterię na zmianę. Projektanci pewnie założyli, że takie prędkości osiąga się na chwilę i uznali, ze dobrym pomysłem będzie wsparcie silnika elektryką.

tym bardziej dziwne, że Kiła wg tego co piszesz przestaje być hybrydą przy 120 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe masz podejscie - pisze że chce sie dowiedziec bo nie wiem a Ty mówisz zebym ja opisał - jakbym wiedział tobym nie pytał ;):ee:

odpowiedziałem na post, w którym "twierdzisz":

 

 

na tyle mało że nawet 1 czy 2 km przejechane na prądzie z akumulatorów znacznie fałszują wynik...

 

to chętnie się dowiem - na ile mało. 

 

a skoro nie wiesz: to skąd powyższa pewność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedziałem na post, w którym "twierdzisz":

 

to chętnie się dowiem - na ile mało. 

 

a skoro nie wiesz: to skąd powyższa pewność?

Kiedys na HP ktoś wrzucał opis procedury testowej - dystans był w okolicy 3-4 km... przy takim dystansie  przejechanie np 2 km na "pradzie " IMO znacznie zmienia wynik - dlatego pytam czy procedura testowa  eliminuje to zagrozenie czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.