Skocz do zawartości

Częstotliwości pilotów, a złodziejstwo


twinsen

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! Wpadł mi w oko taki artykuł:

 

http://www.bbc.com/news/uk-england-berkshire-38195281

 

Gdzie opisany jest od dawna znany proceder zakłócania sygnału z pilota do centralki w aucie.

Sam padłem ofiarą czegoś takiego w RPA. Tam to podobno plaga. Zatem - głupie pytanie do znawców - czy technologia nie może nieco wyprzedzać złodziei i np. oferować alarmów na 5 GHz, albo i wyżej (w zasadzie, przy takiej odległości to i 24 GHz by pewnie poszło)?

Bo odnoszę wrażenie, że postęp dosięga w zasadzie wszystkich komponentów samochodów, poza alarmami, które wciąż są na 2,4 GHz i jak widać, pomimo zmiennych kodów i przeróżnych sztuczek - nadal są proste do 'zhackowania'...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Wpadł mi w oko taki artykuł:

 

http://www.bbc.com/news/uk-england-berkshire-38195281

 

Gdzie opisany jest od dawna znany proceder zakłócania sygnału z pilota do centralki w aucie.

Sam padłem ofiarą czegoś takiego w RPA. Tam to podobno plaga. Zatem - głupie pytanie do znawców - czy technologia nie może nieco wyprzedzać złodziei i np. oferować alarmów na 5 GHz, albo i wyżej (w zasadzie, przy takiej odległości to i 24 GHz by pewnie poszło)?

Bo odnoszę wrażenie, że postęp dosięga w zasadzie wszystkich komponentów samochodów, poza alarmami, które wciąż są na 2,4 GHz i jak widać, pomimo zmiennych kodów i przeróżnych sztuczek - nadal są proste do 'zhackowania'...

Jak działają na stałych, takich samych częstotliwościach to nie da się zabezpiczyć przed zagłuszaniem. Zmienne częstotliwości czyli hopping jest za cężki do pilotów po 3$.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Wpadł mi w oko taki artykuł:

 

http://www.bbc.com/news/uk-england-berkshire-38195281

 

Gdzie opisany jest od dawna znany proceder zakłócania sygnału z pilota do centralki w aucie.

Sam padłem ofiarą czegoś takiego w RPA. Tam to podobno plaga. Zatem - głupie pytanie do znawców - czy technologia nie może nieco wyprzedzać złodziei i np. oferować alarmów na 5 GHz, albo i wyżej (w zasadzie, przy takiej odległości to i 24 GHz by pewnie poszło)?

Bo odnoszę wrażenie, że postęp dosięga w zasadzie wszystkich komponentów samochodów, poza alarmami, które wciąż są na 2,4 GHz i jak widać, pomimo zmiennych kodów i przeróżnych sztuczek - nadal są proste do 'zhackowania'...

 

Problem jest z dostępnym pasmem na takie zastosowania.

Nie możesz dać innego pasma, bo akurat te są wydzielone dla pilotów.

 

BTW - Miałem kiedyś brykę z pilotem na podczerwień. Też działało, ale trzeba było wycelować w odbiornik przy lusterku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak działają na stałych, takich samych częstotliwościach to nie da się zabezpiczyć przed zagłuszaniem. Zmienne częstotliwości czyli hopping jest za cężki do pilotów po 3$.

 

Jak pisałem wcześniej, to kwestia dostępnego pasma.

Hopping da się zrobić w pilocie za 3$ bez problemu - kwestia skali - tylko po jakim paśmie masz skakać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak działają na stałych, takich samych częstotliwościach to nie da się zabezpiczyć przed zagłuszaniem. Zmienne częstotliwości czyli hopping jest za cężki do pilotów po 3$.

 

Ale ZTCW, takie jammery pokrywają dość spore widmo częstotliwości, czyli w zasadzie nieważne czy pilot ma hopping czy nie... Stoi "nośna" na paśmie na parę MHz i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej, to kwestia dostępnego pasma.

Hopping da się zrobić w pilocie za 3$ bez problemu - kwestia skali - tylko po jakim paśmie masz skakać?

 

Ew. elektronicy mogą się pobawić we własne rozwiązania. Oczywiście jak złodziej będzie chciał ukraść auto, to zrobi to i tak. Ale czemu mu nie utrudnić nieco :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej, to kwestia dostępnego pasma.

Hopping da się zrobić w pilocie za 3$ bez problemu - kwestia skali - tylko po jakim paśmie masz skakać?

No nie wiem czy to takie proste. Sporo firm ma z tym problemy w radiostacjach, nie w pilotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy to takie proste. Sporo firm ma z tym problemy w radiostacjach, nie w pilotach.

 

Wspomniana podczerwień mogłaby nieco pomóc sprawie, a przynajmniej zmylić intruzów. Do głowy przychodzi mi jeszcze rozwiązanie - pilot na... GSM. Czyli albo pilot albo po prostu komórka - w aucie terminal GSM z kartą (tak jak mają niektóre auta monitorowane przez GPS). To nieco trudniej zakłócić, bo nawet jeśli dziabąg zakłóca, to "sms" za chwilę i tak dojdzie i auto się zamknie. Może to byłby sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo odnoszę wrażenie, że postęp dosięga w zasadzie wszystkich komponentów samochodów, poza alarmami, które wciąż są na 2,4 GHz i jak widać, pomimo zmiennych kodów i przeróżnych sztuczek - nadal są proste do 'zhackowania'.

A od kiedy piloty od alarmów/zamków samochodowych działają w paśmie 2,4 GHz :hmm:  8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@twinsen

 

w PL to było modne naście lat temu :skromny:

 

No ja w zeszłym roku się przekonałem że to nadal istnieje, natomiast było to w RPA ;]

Co ciekawe, zamknąłem auto i słychać było zamki, sprawdziłem klamkę - bo wiedziałem w jakim kraju jestem. A MIMO TO, auto zastałem otwarte i bez plecaka w środku...

Nie wiem JAK oni to zrobili, ale chyba proceder był znany, bo gość "pilnujący" parkingu rzekł "ooh, those bastards with jammers, I know them" :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ew. elektronicy mogą się pobawić we własne rozwiązania. Oczywiście jak złodziej będzie chciał ukraść auto, to zrobi to i tak. Ale czemu mu nie utrudnić nieco :)

Jak chce ukraść, to bierze na lawetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy to takie proste. Sporo firm ma z tym problemy w radiostacjach, nie w pilotach.

 

Kwestia mocy i skali.

Mała moc, duża skala, pewnie zaraz któryś producent wypościłby uniwersalny SoC dla tego zastosowania, zaraz ktoś by go skopiował i masz już niską cenę.

Poza tym cena 3$ za pilora to raczej w alarmach za 30$ komplet lub sterownikach bram

W samochodach to raczej piloty są za 30$ o ile nie więcej, a to naprawdę sporo kasy patrząc od strony masowej produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojarzy mi się jeszcze pasmo 433 MHz hmmm :hmm:

 

Jakieś 15 lat wstecz miałem w mieszkaniu (IIIp.) dzwonek bezprzewodowy na 434 MHz. Zachodziłem w głowę, dlaczego się odzywa mimo, że nie było nikogo przed drzwiami...?   :nie_wiem:    Jak się okazało - w "sprzyjających okolicznościach" sąsiad otwierając bolid "dzwonił" mi do drzwi   :bzik::hehe:

Niestety nie wiem, czy przyciskiem dzwonka mógł bym otworzyć mu auto...   :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


BTW - Miałem kiedyś brykę z pilotem na podczerwień. Też działało, ale trzeba było wycelować w odbiornik przy lusterku.

 

Ja tez jedna. Ale najsmieszniejsze bylo twingo kumpla, ktore otwieralismy pilotem uniwersalnym do TV ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 15 lat wstecz miałem w mieszkaniu (IIIp.) dzwonek bezprzewodowy na 434 MHz. Zachodziłem w głowę, dlaczego się odzywa mimo, że nie było nikogo przed drzwiami...? :nie_wiem: Jak się okazało - w "sprzyjających okolicznościach" sąsiad otwierając bolid "dzwonił" mi do drzwi :bzik::hehe:

Niestety nie wiem, czy przyciskiem dzwonka mógł bym otworzyć mu auto... :phi:

434MHz taka czestotliwosc ma wiekszosci pilotow szczegolnie VAG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a czy komukolwiek z was ukradli auto za pomocą jammera? Bądź próbowali?

 

 

Jammer, jamming to zakłócanie. Samym zakłócaniem bryki nie ukradniesz, tylko spowodujesz, że nie można otworzyć lub zamknąć.

 

Są metody łamania kluczy transmisji, tunelowania transmisji (karta zbliżeniowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hmm: Nie bardzo sobie wyobrażam jak można nie zauważyć, że centralny nie zadziałał.

W samochodach z którymi miałem do czynienia, siłowniki zamków wyraźnie słychać, a jeśli coś jest nie tak, to po chwili słychać drugi raz jak się otwierają.

Nie wymagaj od producentów za dużo. Przecież wprowadzili systemy bezkluczykowe, do których wystarczy zrobić "przedłużacz", dzięki któremu auto myśli, że kluczyk leżący w domu, znajduje się tuż przy drzwiach. Rzadko które zabezpieczenie produkowane w milionach egzemplarzy jest skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hmm: Nie bardzo sobie wyobrażam jak można nie zauważyć, że centralny nie zadziałał.

W samochodach z którymi miałem do czynienia, siłowniki zamków wyraźnie słychać, a jeśli coś jest nie tak, to po chwili słychać drugi raz jak się otwierają.

Nie wymagaj od producentów za dużo. Przecież wprowadzili systemy bezkluczykowe, do których wystarczy zrobić "przedłużacz", dzięki któremu auto myśli, że kluczyk leżący w domu, znajduje się tuż przy drzwiach. Rzadko które zabezpieczenie produkowane w milionach egzemplarzy jest skuteczne.

 

I wtedy kupujesz Renault, który ma te wszystkie udogodnienia, ale złodzieje ich nie doceniają :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.