Shofer Napisano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 https://www.olx.pl/oferta/przyczepka-samochodowa-przyczepa-dwuosiowa-CID5-ID4NGiX.html#e8d9cf0227 Czy ktoś miał styczność z w/w ogłoszeniodawcą (chodzi o solidność wykonania)? Domyślam się, że produkuje przyczepki we własnym zakresie? Czy suma kwot 2850+800+800 to całkowity koszt rejestracji? Jak z legalnością rejestracji w świetle obowiązujących przepisów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 A nie lepiej Neptuna z Obi? No chyba, że musi być dwuosiowa. Ale jak nie to taniej, żaden SAM, normalna gwarancja. Nie zdziwiłbym się jak gość kupuje papiery na przyczepkę i pod papier robi swoją. https://www.obi.pl/przyczepy/neptun-przyczepa-samochodowa-n7-236-ptw-dmc-750-kg/p/5637715 https://www.obi.pl/przyczepy/neptun-przyczepa-samochodowa-n7-263-ptw-dmc-750-kg/p/5637723 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 14 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Być może kupuje papiery, być może wykonuje niezbędne rysunki techniczne niezbędne do rejestracji - tego chciałbym dociec. Poza tym zależy mi na dwuosiówce, nie porównuję nawet możliwości załadunkowych przyczepki SAM i tych "zabawek" z OBI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 14 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Już dowiedziałem się, że człowiek wykorzystuje papiery ze starych przyczepek, robi wszystko sam na zamówienie. Podobno zrobił już dziesiątki takich przyczepek. Może jest ktoś na AK, kto kupił bądź użytkował te produkty i mógłby się podzielić opinią na ich temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 https://www.olx.pl/oferta/przyczepka-samochodowa-przyczepa-dwuosiowa-CID5-ID4NGiX.html#e8d9cf0227 Czy ktoś miał styczność z w/w ogłoszeniodawcą (chodzi o solidność wykonania)? Domyślam się, że produkuje przyczepki we własnym zakresie? Czy suma kwot 2850+800+800 to całkowity koszt rejestracji? Jak z legalnością rejestracji w świetle obowiązujących przepisów? Toż za takie same pieniądze masz nowego, w pełni legalnego, z homologacjami Rydwana. http://www.rydwan.eu/kopia-lekkie-dwuosiowe Mam od nich przyczepke jednoosiawą o DMC 750 i ładownosci 520 (na resorach od Zuka) i musze przyznać, ze jest bardzo dobra. Zdarzało mi sie tam ładować po 1100-1200kg i nic sie nie pogieło, nic nie uszkodziło. Mamją juz jakieś 5-6 lat i widze, ze jeszcze spoooro posłuży. JAk to ma wozić cieżkie rzeczy, to tej z obi bym nie kupował. Ona waży tylko 135kg , wiec jest bardzo delikatna. TA moja ma mase własna 230kg (przy długosci skrzyni 200cm) i tu juz sie nie boje przeciążyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Nie zdziwiłbym się jak gość kupuje papiery na przyczepkę i pod papier robi swoją. Tak się najczęściej teraz robi. Pół biedy gdy wymiary, waga i parametry starej przyczepy odpowiadają nowej. Gorzej gdy coś jest przekombinowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Oprócz tego jest jeszcze jeden minus. Kupujesz niby nową przyczepkę, a w papierach będziesz miał rok produkcji powiedzmy 1975 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Byl tu watek o przyczepkach. A wlasciwie to o zmianie przepisow i zakazie rejestrowania sam. Z tego co zrozumiałem zakazano rejestracji sam z jednorazowym przeglądem technicznym. A co jesli chcialbym co rok lub dwa jeździć na skp celem przejscia badania technicznego na taka przyczepke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Jeśli miałbym wybierać miedzy przyczepą z osią resorowaną a z przyczepą z osią nie resorowaną nawet bym na tą drugą nie popatrzył. Chyba żę będziesz ją ciągnąl za busem. Raz się pożyczyłem takiej, akurat potrzebowałem przyczepy z plandeką a moja jest bez. Nieporównywalny komfort, myślałem że mi haka wyrwie na nierównościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Oprócz tego jest jeszcze jeden minus. Kupujesz niby nową przyczepkę, a w papierach będziesz miał rok produkcji powiedzmy 1975 W czym problem, że oficjalnie starsza od wlasciciela może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shofer Napisano 15 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Toż za takie same pieniądze masz nowego, w pełni legalnego, z homologacjami Rydwana. Za Rydwana (biorę go pod uwagę) o zbliżonych wymiarach zapłacę około 1000 pln więcej - fakt, że z gwarancją, ale też nie załaduję na niego tyle, ile mógłbym na SAMa. Oprócz tego jest jeszcze jeden minus. Kupujesz niby nową przyczepkę, a w papierach będziesz miał rok produkcji powiedzmy 1975 Uważam, że rok produkcji w dokumentach to szczegół, kupując akurat przyczepkę samochodową zwraca się większą uwagę na stan techniczny przyczepki, a nie rocznik. Poza tym, coś ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć z użytkowników tych przyczepek z Turka? Ewentualnie ktoś może polecić producenta podobnych przyczepek lubelskiego (okolic), np WNP Suski koło Radomia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Jeśli miałbym wybierać miedzy przyczepą z osią resorowaną a z przyczepą z osią nie resorowaną nawet bym na tą drugą nie popatrzył. Chyba żę będziesz ją ciągnąl za busem. Raz się pożyczyłem takiej, akurat potrzebowałem przyczepy z plandeką a moja jest bez. Nieporównywalny komfort, myślałem że mi haka wyrwie na nierównościach. A co nazywasz osią nieresorowaną, są w ogóle osie nieresorowane w przyczepkach Chyba, że według Ciebie każda oś powinna mieć klasyczne resory jak żuku czy polonezie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Już dowiedziałem się, że człowiek wykorzystuje papiery ze starych przyczepek, robi wszystko sam na zamówienie. Podobno zrobił już dziesiątki takich przyczepek. Może jest ktoś na AK, kto kupił bądź użytkował te produkty i mógłby się podzielić opinią na ich temat? Z tego co sie orientuje to przy rejestracji SAM-a byl robiony opis przyczepy, liczba osi itp. a takze dokumentacja zdjęciowa. Po przerobce należałoby zrobic zmiany konstrukcyjne i zaktualizowac opis. Nie wiem czy to bedzie problem przy normalnym uzytkowaniu, ale w razie wypadku itp moze okazac sie, ze to klopot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Już dowiedziałem się, że człowiek wykorzystuje papiery ze starych przyczepek, robi wszystko sam na zamówienie. Podobno zrobił już dziesiątki takich przyczepek. Może jest ktoś na AK, kto kupił bądź użytkował te produkty i mógłby się podzielić opinią na ich temat? I nikt sie nie przyczepi do takiej lewizny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Oprócz tego jest jeszcze jeden minus. Kupujesz niby nową przyczepkę, a w papierach będziesz miał rok produkcji powiedzmy 1975 Była stara to się wyremontowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Byl tu watek o przyczepkach. A wlasciwie to o zmianie przepisow i zakazie rejestrowania sam. Z tego co zrozumiałem zakazano rejestracji sam z jednorazowym przeglądem technicznym. A co jesli chcialbym co rok lub dwa jeździć na skp celem przejscia badania technicznego na taka przyczepke? Nie ma zakazu rejestrowania pojazdów SAM. Zmienił się sposób dopuszczania takich pojazdów do ruchu. Główną barierą jest cena tego zabiegu, która dla takich niedużych samochodowych przyczep oscyluje pomiędzy 3000zł, a 6000zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 I nikt sie nie przyczepi do takiej lewizny? Jeżeli przyczepa nie odbiega wymiarami ani parametrami od oryginału to nie ma się czego obawiać. Same papiery warte są teraz około 500zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 27 Marca 2017 Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Neptun z OBI wystarczy na codzień? Bez zbytniego przeciążenia? Ojciec chce cos do 2 tyś zł z plandeką, ja chciałbym Rydwana ale za jedną mam dwie Neptunki... niby ludzie je chwalą. Wczoraj też jakieś widziałem w Leroyu ale mnie nie urzekly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Marca 2017 Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 9 minut temu, Luke16 napisał: Neptun z OBI wystarczy na codzień? Bez zbytniego przeciążenia? Ojciec chce cos do 2 tyś zł z plandeką, ja chciałbym Rydwana ale za jedną mam dwie Neptunki... niby ludzie je chwalą. Wczoraj też jakieś widziałem w Leroyu ale mnie nie urzekly Kwestia ile na co dzień będziesz woził. Jak wystarczy Ci ładowność 600 kg to Neptun da radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOM_NIK Napisano 27 Marca 2017 Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Ok Panowie pytanie a jak to z legalnością wygląda - co sprzedaje ten facet z ogłoszenia??? Starą przyczepę po remoncie tylko w ramach remontu musiał "całą" wymienić????? Przecież nie może legalnie wykazać że tylko przykręca tabliczki na nowych przyczepach i odświeża rejestracje i badania. Jak to formalnie wygląda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 27 Marca 2017 Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 6 godzin temu, TOM_NIK napisał: Ok Panowie pytanie a jak to z legalnością wygląda - co sprzedaje ten facet z ogłoszenia??? Starą przyczepę po remoncie tylko w ramach remontu musiał "całą" wymienić????? Przecież nie może legalnie wykazać że tylko przykręca tabliczki na nowych przyczepach i odświeża rejestracje i badania. Jak to formalnie wygląda? Kupujesz starą przyczepę lub same dokumenty. Na podstawie starej przyczepy lub posiadanych dokumentów, budujesz sobie nową. Załatwiasz znaczniki z cyframi i literami o wysokości nie mniejszej niż 7mm. Nabijasz na ramie numer taki sam jak w dowodzie rejestracyjnym starej przyczepy. W wydziale komunikacji wypisujesz wniosek o nadanie nowej tabliczki znamionowej, "bo stara się zniszczyła lub zgubiła". Jedziesz z "wyremontowaną" przyczepą na stację diagnostyczną po nową tabliczkę. Diagnosta mocuje nową tabliczkę i przyczepa gotowa. Tak najprawdopodobniej robi to ten facet. Jeżeli "wyremontowana" przyczepa parametrami oraz kształtem nie różni się od swego "dawcy" to niemal niemożliwe jest dojście, że doszło do przeszczepu. Ale jeżeli dokumenty pochodzą z np.: przyczepy podłodziowej, a "wyremontowana"przyczepa jest skrzyniową no to trudno nie zauważyć różnicy. Albo mamy dużą skrzyniową przyczepę, a dokumenty od laminatowej Niewiadówki N250C to też trudno to ukryć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOM_NIK Napisano 28 Marca 2017 Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 No fakt ale sprzedając to w ogłoszeniu a nie robiąc dla siebie niejako się ujawniasz że handlujesz przeszczepami a to chyba nie do końca legalne. Chyba że ogłoszenie nazywa się "wyremontuję przyczepę..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 Ja kupiłem Neptuna... Za te pieniądze myślę że nic lepszego się nie kupi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 Dnia 15.12.2016 o 10:02, yanek napisał: Za Rydwana (biorę go pod uwagę) o zbliżonych wymiarach zapłacę około 1000 pln więcej - fakt, że z gwarancją, ale też nie załaduję na niego tyle, ile mógłbym na SAMa. Ale o czym Ty teraz piszesz???Załadować na każdą możesz tyle co w papierach masz zapisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 no raczej znacznie więcej, Ja mam Neptun gama Uni, fabryczna ładowność to 595kg (DMC 750) i tonę to właściwie zawsze mam na niej. Niejednokrotnie miałem już 1,5T, teraz zamówiłem w Casto blisko 8T ażurów na podjazd i zamierzam jechać a właściwie jeździć po to jakieś 6-7 razy. Eksploatuję ją tak już 7 lat, zimą przewozi łącznie jakieś 10T węgla, cały czas żyje, jak miałem jeszcze, omę to i pod 200 z tą przyczepką latalem (na pace ok. 800kg płytek). Jeździłem w życiu już masą takich przyczep, wszystkie to SAM właśnie, nawet nie wiecie jak dobrze się jedzie taką "fabryczną" nic nie rzuca, nie jedzie bokiem ect. już nigdy ŚAM, dobrze że to tak utrudnili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 39 minut temu, technix napisał: no raczej znacznie więcej, Wiem, że przeładowywanie jest w PL normą, ale chyba na MK o takich procederach nie powinniśmy mówić. Wszystko jest dobrze, dopóki jest dobrze, niestety znam przypadek, że przeładowana przyczepa wypięła się panu i śmierć poniósł jakiś przypadkowy kierowca, bo mu dyszel wjechał przez szybę. Oczywiście towar był źle ułożony itd., no ale tragedia się stała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 40 minut temu, AkuQ napisał: Wiem, że przeładowywanie jest w PL normą, ale chyba na MK o takich procederach nie powinniśmy mówić. Wszystko jest dobrze, dopóki jest dobrze, niestety znam przypadek, że przeładowana przyczepa wypięła się panu i śmierć poniósł jakiś przypadkowy kierowca, bo mu dyszel wjechał przez szybę. Oczywiście towar był źle ułożony itd., no ale tragedia się stała. Pomijam sam fakt przeładowania, ale ostatnio było w sieci i też na MK, że przyczepka oprócz zapięcia na dyszel powinna być też przypięta do auta linką, właśnie na wypadek puszczenia dyszla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 12 minut temu, spad napisał: Pomijam sam fakt przeładowania, ale ostatnio było w sieci i też na MK, że przyczepka oprócz zapięcia na dyszel powinna być też przypięta do auta linką, właśnie na wypadek puszczenia dyszla. Linka strzeli na bank przy obciążonej/przeciążonej przyczepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.