Krisker Napisano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 Hej. Mam do wymiany wąż pomiędzy sprężarką, a osuszaczem. Czynnik powoli ucieka i pod koniec sezonu pewnie już niewiele zostanie (powiedzmy 300g). Czy mogę delikatnie poluzować wąż i upuścić resztę czynnika? Złącza są wciskane na oring, więc raczej trudno będzie doprowadzić do powolnego uwolnienia czynnika i obawiam się, czy przy panującym w układzie ciśnieniu nie zrobię sobie krzywdy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 Odkręć kapturek z zaworu do uzupełniania, i czymś go naciśnij to upuścisz, ale jest to szkodliwe dla środowiska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 5 minut temu, Krisker napisał: Czynnik powoli ucieka i pod koniec sezonu pewnie już niewiele zostanie (powiedzmy 300g). Czy mogę delikatnie poluzować wąż i upuścić resztę czynnika? formalnie nie możesz. Skoro zostanie 300g to dlaczego ich nie odciągnąć na maszynie, wymienić wąż i nabić do pełna uzupełniając braki? Gdzieś i tak musisz jechać to zrobić, dogadaj się z warsztatem odessą, wymienisz sobie sam wąż i nabiją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 21 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 Z klimą jeżdżę do "napełniacza" i wydawało mi się, że takiej opcji (odessanie i napełnienie w dwóch etapach) nie będzie, ale w sumie przedzwonię i spytam. 18 minut temu, AstraC napisał: Odkręć kapturek z zaworu do uzupełniania, i czymś go naciśnij to upuścisz No tak Nie pomyślałem o tym. Dzięki, ale przed takim rozwiązaniem spróbuję dogadać się "napełniaczem" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 2 minuty temu, Krisker napisał: Z klimą jeżdżę do "napełniacza" i wydawało mi się, że takiej opcji (odessanie i napełnienie w dwóch etapach) nie będzie, ale w sumie przedzwonię i spytam. Zawsze tak robią jeśli trzeba coś naprawić w klimie. Raz, że czynnik szkodliwy dla środowiska, dwa, że drogi jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 54 minuty temu, Krisker napisał: Z klimą jeżdżę do "napełniacza" i wydawało mi się, że takiej opcji (odessanie i napełnienie w dwóch etapach) nie będzie, ale w sumie przedzwonię i spytam. toć zawsze się tak robi, że najpierw odsysają to co jest, automat to waży, robi próżnię dla osuszenia i potem nabija do znamionowej ilości czynnika, sprawdza ciśnienia ect. Inaczej nabijaliby w ciemno, bo skąd ktoś ma wiedzieć ile jest czynnika w układzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 Pamiętajcie tylko że wypuszczanie R134 do atmosfery (świadome) obecnie jest przestępstwem! Grozi bardzo wysoka grzywna lub paka Podjedź do jakiekolwiek serwisu z chęcią odessą Ci za darmo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 Teraz też musisz podac swoje dane i dane auta. Każda operacja uzupełniania czynnika jest rejestrowana. Na wiosnę zmienialem Skraplacz. Resztę gszu wypuscilem pomału przez zawor. Po wtmiane pojechakem do warsztaciku na osiedlu. Pusxili maszyne i poszli na sniadanie. Po hodzinie maszuna zaczela piszczec to ja odlaczyli. Skasowali 150 i spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.