barkor Napisano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Montował ktoś z Was hydrauliczne sprzęgło do seja? Coś się tu na forum przewijało, że ktoś sobie sprawił, więc z góry zakładam, że się da i miałbym parę pytań bo zamierzam się w to pobawić. Mam skrzynię z wybierakiem pod hydraulikę i wysprzęglik do niej, w dodatku działanie sprzęgła na linkę pozostawia wiele do życzenia, więc chciałbym pokombinować przez zimę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 z tego co pamiętam to Taquito miał m.in. ale podobno nie należy to do najprzyjemniejszego moda w cento Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 16 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 7 godzin temu, addy napisał: z tego co pamiętam to Taquito miał m.in. ale podobno nie należy to do najprzyjemniejszego moda w cento Domyślam się, że chodzi o zamontowanie pedału sprzęgła, które na pewno jest problematyczne i pewnie wymaga modyfikacji ścianki grodziowej żeby dodatkowo upchnąć pompę i jeszcze żeby pedał był w odpowiednim położeniu względem pozostałych:/ Ja myślałem nad inną rzeczą. Mam nową pompę od hydraulicznego ręcznego, myślałem żeby zastosować taką pompę i podpiąć ją pod seryjny pedał (modyfikując go w miarę potrzeby). Tylko o ile dobrze zrozumiałem zasadę działania hydraulicznego sprzęgła to jest to dość prosty układ i żeby sprzęgło było odpowiednio wysprzęglane a skok pedału był taki jak być powinien to wszystkie elementy układu muszą być ze sobą perfekcyjnie zgrane pod względem wydajności (odpowiednia wydajność pompy i wysprzęglika) no i na koniec dopasowana do tego dźwignia z jaką pedał sprzęgła wciska pompę. I jeśli dobrze myślę, to zmieniając jeden z tych elementów (np. wspomnianą pompę - załóżmy że będzie miała większą wydajność niż fabryczna) to pedał sprzęgła będzie zatrzymywał się w połowie drogi i wysprzęglał dużo wcześniej niż powinien. Jeśli jest tak jak myślę, to jednak najrozsądniej zamontować cały układ z jednego samochodu. Z drugiej strony ciekawy jestem jak ludzie montują takie pedal boxy: Tutaj też jest niefabryczna pompa, taka jak w hydraulicznych ręcznych, a jednak da się to chyba zamontować do fabrycznego wysprzęglika i jakoś to chyba musi sensownie wysprzęglać jednak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki000 Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Jeżeli pompa będzie miała większą wydajność tzn pojemność tłoka niż wysprzęglik to masz 99% szans na to że rozwalisz wysprzęglik, jeżeli nie zablokujesz mechanicznie pompy. Tak więc żeby to złożyć do kupy, musisz złożyć układ na stole, a najlepiej założyć wysprzęglik do auta i sprawdzić ile mm musisz wcisnąć pompę żeby wysprzęgliło. Potem ładnie trzeba sprawdzić na jakim ramieniu pedału (od osi obrotu) masz taką wartość przesunięcia, no i wtedy ładnie to poskładać do kupy i wtedy musi banglać. Pozostają jeszcze 2 sprawy, tzn punkt mocowania na pedale sprzęgła porusza się po łuku, jeżeli trzpień pompy jest sztywny to trzeba zamocować wahliwie pompę. No w sumie tyle, no oczywiście trzeba jeszcze znaleźć miejsce na to wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 19 godzin temu, barkor napisał: Wszystko idzie zamontować. ---> https://www.fiatforum.com/cinquecento-seicento/277371-full-hydraulic-brake-bias-bar-pedalbox.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 16 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 16 godzin temu, kuki000 napisał: Tak więc żeby to złożyć do kupy, musisz złożyć układ na stole, a najlepiej założyć wysprzęglik do auta i sprawdzić ile mm musisz wcisnąć pompę żeby wysprzęgliło. Brzmi prosto, ale raczej nierealne jest złożenie wszystkiego na stole tak żeby później to idealnie zagrało w samochodzie, ciężko byłoby ustalić ile dokładnie ma się wysunąć wysprzęglik, to raczej musiałby być test przeprowadzony już na samochodzie z zamontowanym układem. Przypuszczam, że najprościej byłoby poskładać układ na samochodzie, a dopiero na koniec sprawdzić i wyregulować wszystko, dobierając odpowiednią dźwignię na pedale sprzęgła. Wychodzi na to, że jednak najsensowniej jest kupić cały układ z jednego samochodu łącznie z pedałem sprzęgła i wtedy jedyna rzeźba jaka by była to dorobić odpowiednie mocowanie dla tego pedału. Zauważyłem też kolejny problem. Otóż wydawało mi się zawsze, że wysprzęglik i pompę łączą przewody takie jak hamulcowe ze standardowymi wkręcanymi końcówkami. A teraz widzę, że to są jakieś specyficzne końcówki, wciskane i zabezpieczane zawleczką. W dodatku inne końcówki przewodów są w punto, stilo, pandzie itd. Zatem nawet mix wysprzęglika i pompy np ze stilo i punto nie wchodzi w grę, trzeba wziąć cały układ z jednego samochodu łącznie z przewodami łączącymi pompę z wysprzęglikiem, bo później byłby problem jak to połączyć. 2 godziny temu, HARDTECHNO napisał: Wszystko idzie zamontować. ---> https://www.fiatforum.com/cinquecento-seicento/277371-full-hydraulic-brake-bias-bar-pedalbox.html Szkoda, że temat nie pociągnięty do końca, widać tylko że da się taki pedal box przykręcić w seju do podłogi:) Brak rezultatu końcowego niestety:/ Jedyny sej o którym wiem że ma pedal box to ten złożony w TRSie, z silnikiem 1.6 vtec. Tam po prostu nie zmieściło się już pod maską seryjne serwo z pompą i musieli zamontować boxa w podłodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki000 Napisano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 Najtrudniejsze w montażu hydraulicznego sprzęgła jest dobranie punktu mocowania "popychacza tłoka" tak żeby to wszystko razem zagrało i się zmieściło. Zabawy z tym jest mnóstwo i nie ma gotowej recepty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 TRS mocował pedal box przy projekcie cento-hondy 1.6 - nie było miejsca na pompę i serwo "klasyczne". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 Robilismy u kumpla w 126p hydro sprzeglo przy swapie na centrala. Skrzynia C514 to caly uklad czyli pompka i wysprzeglig przyszedl z punto mk2 i dziala ladnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 2 godziny temu, Lesiu_Zett napisał: Skrzynia C514 to caly uklad czyli pompka i wysprzeglig przyszedl z punto mk2 i dziala ladnie Dzięki, też myślałem o układzie z pII bo wygląda najsensowniej. Przewód łączący wysprzęglik z pompą też wzięliście od punto czy pasuje z czegoś innego, a może da się jakoś dorobić taki przewód według potrzeb (chodzi o te dziwne końcówki wchodzące w wysprzęglik i pompę)? Pedał sprzęgła też z punto czy coś zmodziliście na bazie seryjnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2018 Da się temat ogarnąć na pompie z P2 i seryjnym pedale sprzęgła.tylko wystarczy DOBRZE popatrzyć jak to można zamontować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2018 Koncowki w ukladzie hydraulicznym moze sa rozne w roznych modelach aut ale w dobrych punktach dorabiania przewodow hydraulicznych ogarna temat. Z jednej strony koncowka pompy z modelu A a z drugiej z wysprzęglika z modelu B do tego odpowiednia dlugosc przewody elstycznego - zakuwają na wymiar i gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 12 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2018 No i po prawie 2 miesiącach kombinowania, dziś hydrauliczne sprzęgło zadziałało Zamiast seryjnego pedału sprzęgła zaadoptowałem cały hydrauliczny ręczny po małych modyfikacjach Wysprzęglik miałem ze stilo, z kawałkiem uciętego przewodu, który udało się zarobić pod końcówkę od przewodów hamulcowych. Pod maską (zbiorniczek na płyn mógłby być trochę mniejszy, ale taki akurat miałem, chyba do ursusa ) A tak się wpasowało pod nogi (wykorzystałem kawałek seryjnego pedału sprzęgła i połączyłem z wajchą od ręcznego): Na sucho wydaje się, że wysprzęgla dobrze i do końca, ostateczna regulacja będzie jak już poskładam i odpalę silnik. Niestety długość pedału wyszła nieduża, przez co dźwignia z jaką działa na pompę jest mała i w sumie pedał chodzi dość ciężko, podobnie jak przy lince, choć liczyłem, że będzie chodził o wiele lżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2018 Dnia 17.01.2018 o 14:25, Lesiu_Zett napisał: Robilismy u kumpla w 126p hydro sprzeglo przy swapie na centrala. Skrzynia C514 to caly uklad czyli pompka i wysprzeglig przyszedl z punto mk2 i dziala ladnie O czymś nie wiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 A co taki mod daje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki000 Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Daje tyle, że np. przy montażu skrzynki c510 z t-jet'a da się uruchamiać sprzęgło, bo skrzynia t-jet ma wysprzęglik hydrauliczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 A to nie da się go przełożyć na linkę tak, jak zrobiłem to w swoim pokraku ze skrzynią 6-biegową? Wystarczy dekiel wybieraka założyć z mocowaniem na linkę. Mylę się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Mylisz sie, piszemy o c510 a w pokraku masz 514. To rozne skrzynie są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Wiem, że 510 to nie 514, pytam bardziej pod kątem ułatwienia sobie zamiast robić hydraulikę, bo na skrzyni jest wysprzęglik, czy nie lepiej byłoby przełożyć dekiel na taki z na linkę tak jak zrobiłem to w 514? Chyba, że chodzi o sam fakt posiadania hydrauliki lub brak skrzyń 510 na linkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki000 Napisano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2018 Brak 510 z boltpattern'em FIRE na linkę. Da się wyrzeźbić mechaniczny wysprzęglik, ale linka nie ma łatwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2018 Ja miałem c510 na linkę i linka miała ciężki żywot a była grubsza z JTD więc w jeden wieczór założyłem hydraulikę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.