bb_maciek Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Czołem, czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? kilka tygodni temu po raz pierwszy zapaliła się kontrolka silnika po czym po jakimś czasie zgasła. od tego czasu kilkakrotnie zapalała się i samoistnie po większym/mniejszym czasie gasła wczoraj zapaliła się po raz 4 - podjechałem na serwis i mechanik odczytał błąd czujnika spalania stukowego. W międzyczasie żadnego nietypowego zachowania samochodu nie zauważyłem, nie zauwazyłem też jakieś prawidłowości kiedy zapala się/gaśnie wspomniana kontrolka silnika. pytanie jak to ugryźć, bo mechanik podpowiedział kilka możliwych rozwiązań, zaczynając od walniętego czujnika, na poważnych awariach kończąc. zasugerował by zacząć od wymiany czujnika na nowy, przy czym jak stwierdził nie ma możliwości żeby w inny sposób jak porpzez wymianę czujnika dowiedzieć się czy to to czy coś innego. pomimo, że to mały pierd&*nik to kosztuje niemało i szkoda mi wywalać kasę nie mając pewności, że to pomoże... jak myślicie, miał ktoś podobny przypadek? Pacjent Accord VII 2003 2.0 benzyna 155KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Jest lpg na pokładzie? Najpierw bym sprawdził podłączenie samej kostki i czy czujnik się nie poluzował, powinien być przykręcony do bloku silnika. Nie zatankowałeś trefnego paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 nie, lpg nie mam co do paliwa, to w międzyczasie było tankowane na kilku stacjach, tylko Lotos i Circle K (wszystkie w Krk) więc zakładam, że syfu nie zalałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Czujnik to jest mikrofon piezoelektryczny, każdy elektryk bez problemu sprawdzi go woltomierzem. Sprawdź połączenia między czujnikiem i wejściem komputera. Czujnik daje małe napięcie rzędu mV i objawy wskazują na zaśniedziały pin w którymś złączu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 problemów ciąg dalszy... w czwartek wymieniłem czujnik na używkę z gwarancją (zamienniki słabo się spisują). piątek auto przejechało bez problemu 200km i problemu nie było dzisiaj dla odmiany na blacie znowu pojawiła się kontrolka silnika, przy czym świeci albo stale albo mruga (nie znika całkowicie) dodatkowo auto straciło jak by moc i przy ruszaniu/przyspieszaniu czuć wyraźnie wibracje a na luzie obroty spadają do 500-600 o co może tu chodzić? serwis dzisiaj nieczynny więc u źródła nie zasięgnę opinii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 A jaki numer błędu ci mechanik odczytał? Twój opis usterki bardziej podchodzi pod wypadanie zapłonu, niż spalanie stukowe. Jakies dziwne dzwieki wydaje silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 8 minut temu, karolchyla napisał: A jaki numer błędu ci mechanik odczytał? tego nie wiem w obu przypadkach (dwukrotnie był podłączany pod kompa u dwóch różnych mechaników) pokazywał błąd który mechanicy skwitowali, że chodzi o spalanie stukowe co do dziwnych dźwięków silnika - nie zauważyłem jedynie to dzisiaj spadek mocy i wibracje pytanie czy z takim dziadostwem można próbować jeszcze jechać do mechanika (niestety jest on dość daleko) czy wzywać lawetę...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 1 godzinę temu, bb_maciek napisał: o co może tu chodzić? O to, że czujnik był dobry i zrobił swoją robotę a problem jest na jednym z cylindrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 co to dla mnie (laika) oznacza? da radę na tym jechać czy lepiej nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Nie ryzykowałbym jazdy dalej niż za róg jeśli naprawa ma być opłacalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Z objawow wychodzi ze czujnik spisal sie prawidlowo. Teraz trzeba szukac przyczyn na poczatek uklad zaplonowy. Swiece, kable, cewki. Kiedy byly wymieniane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 4 minuty temu, patgaw napisał: Z objawow wychodzi ze czujnik spisal sie prawidlowo. Teraz trzeba szukac przyczyn na poczatek uklad zaplonowy. Swiece, kable, cewki. Kiedy byly wymieniane? za mojej kadencji, czyli niespełna 2 lata i około 30 tys. km nie były Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 No to sie nie dziw. Zacznij od wymiany swiec i kabli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 25 minut temu, patgaw napisał: No to sie nie dziw. Zacznij od wymiany swiec i kabli. tylko jak się ma do tego to, że komp pokazał na spalanie stukowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Jak nie ma iskry w cylindrze to benzyna zapala się samoczynnie kiedy chce a to wlasnie ma chwycić czujnik spalania stukowego i zapobiec temu. Masz ewidentnie problem braku iskry. Świece do wymiany profilaktycznie, potem przewody lub cewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 2 minuty temu, karolchyla napisał: Jak nie ma iskry w cylindrze to benzyna zapala się samoczynnie kiedy chce a to wlasnie ma chwycić czujnik spalania stukowego i zapobiec temu. Masz ewidentnie problem braku iskry. Świece do wymiany profilaktycznie, potem przewody lub cewki. dzięki za wyjaśnienie tak czy inaczej na poniedziałek czeka mnie laweta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Chcesz przez to napisać, że nie sprawdzisz w jakim stanie są świece i czy była by roznica po odpinaniu swiec po kolei? Nie wiesz jak, czy brak narzędzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 4 minuty temu, karolchyla napisał: Chcesz przez to napisać, że nie sprawdzisz w jakim stanie są świece i czy była by roznica po odpinaniu swiec po kolei? Nie wiesz jak, czy brak narzędzi? nie wiem jak i nie mam narzędzi na jutubie znalazłem film jak koleżka wymienia cewkę w renault clio - objawy mam praktycznie identyczne jak te na filmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Godzinę temu, bb_maciek napisał: nie wiem jak i nie mam narzędzi na jutubie znalazłem film jak koleżka wymienia cewkę w renault clio - objawy mam praktycznie identyczne jak te na filmie. Czujnik spalania stukowego jest dobry. Świece należałoby wymienić po takim przebiegu i przyjrzeć się cewkom zapłonowym. Choć w tym aucie niedomagania cewki od razu wychodzą po podłączeniu kompa, jako "misfire detected", a nie jako spalanie stukowe. Świece natomiast w silniku K20 to nawet wygrzebane z ziemi, z pół metrową przerwą między elektrodami będą chodzić i błędów nie będzie. Trzeba sprawdzić ustawienie luzów zaworowych, przy okazji wymiany świec warto zajrzeć do komory spalania i ocenić, czy nie ma zbyt dużych nagarów na denku tłoka (zdarza się w Hondzie przy dużym braniu oleju), ewentualnie dobrym komputerem sprawdzić stan łańcucha rozrządu. Łańcuch też się rozciąga i fazy rozrządu się lekko zmieniają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 3 minuty temu, kaczorek79 napisał: Czujnik spalania stukowego jest dobry. Świece należałoby wymienić po takim przebiegu i przyjrzeć się cewkom zapłonowym. Choć w tym aucie niedomagania cewki od razu wychodzą po podłączeniu kompa, jako "misfire detected", a nie jako spalanie stukowe. Świece natomiast w silniku K20 to nawet wygrzebane z ziemi, z pół metrową przerwą między elektrodami będą chodzić i błędów nie będzie. Trzeba sprawdzić ustawienie luzów zaworowych, przy okazji wymiany świec warto zajrzeć do komory spalania i ocenić, czy nie ma zbyt dużych nagarów na denku tłoka (zdarza się w Hondzie przy dużym braniu oleju), ewentualnie dobrym komputerem sprawdzić stan łańcucha rozrządu. Łańcuch też się rozciąga i fazy rozrządu się lekko zmieniają. luzy zaworowe były sprawdzane kilka m-cy temu oleju praktycznie nie ubywa (nie ma konieczności dolewek pomiędzy wymianami) objawy - bardzo podobne jak te na filmie (przy czym nie patrzyłem co leci z tłumika) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Dnia 14.07.2018 o 18:16, karolchyla napisał: Jak nie ma iskry w cylindrze to benzyna zapala się samoczynnie kiedy chce zlituj się, błagam... silniki benzynowe nie mają zapłonu samoczynnego. Jak nie ma iskry to nie ma zapłonu, może być za słaba i wtedy mieszanka nie zapala się prawidłowo co może wykryć czujnik jako spalanie stukowe ALE tak samo zdarza się, że czujnik wykrywa jako spalanie stukowe jakiś rezonans osłon na wydechu albo przez słaby kontakt elektryczny wywala swoje błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Dnia 14.07.2018 o 17:16, karolchyla napisał: Jak nie ma iskry w cylindrze to benzyna zapala się samoczynnie kiedy chce a to wlasnie ma chwycić czujnik spalania stukowego i zapobiec temu. Masz ewidentnie problem braku iskry. Świece do wymiany profilaktycznie, potem przewody lub cewki. Strach auto samo pod domem zostawić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 16 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 problem załatwiony - padnięta cewka. po wymianie samochód jeździ jak należy dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 16 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 Noe ma za co. Szerokiej drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.