el_guapo Napisano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2018 Rok temu wymieniłem komplet DKZ+tarcza+docisk+wysprzęglik/łożysko oporowe (hydrauliczne) - zestaw SACHS. Często w zimne dni pojawiają się problemy (choć nie jest to regułą), które przy ciepłych dniach nie występują. Od czasu do czasu pojawiała się dziwna przypadłość polegająca na zmianie zakresu roboczego pedału. Zmienia się zakres roboczy pracy pedału sprzęgła, a co za tym idzie także praca łożyska oporowego. Normalny, ok. 1cm skok jałowy pedału sprzęgła rośnie do 3-5cm, pojawiają się problemy z wrzuceniem biegu. Kiedy z kolei bieg jest wrzucony i wcisnę pedał, to tak jakby napęd nie był w 100% rozłączony i samochód "pełza" (jak przy automacie). W ekstremalnych przypadkach pedał zostaje w podłodze i sam nie wraca, podniesiony butem w końcu "odskoczy" i nagle zaczyna pracować poprawnie. Albo pedał przy ruszaniu pracuje normalnie (jest sprężysty, mały, prawie niewyczuwalny skok jałowy), potem jadę parę kilometrów w trasie, muszę zmienić bieg i .... oooo nagle pedał ma znowu ten 5cm skok jałowy, ciężko jest wrzucić bieg, albo pedał zostaje w podłodze.... . Albo jeszcze inaczej: stoję na światłach, pedał pracuje normalnie...stoję, stoję, stoję....chcę wrzucić bieg i .... oooo nagle znowu jest ten skok jałowy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2018 Odpowietrzałeś układ? Płyn był zmieniany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2018 Zapowietrzony uklad wysprzęglika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 2 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2018 4 minuty temu, wladmar napisał: Odpowietrzałeś układ? Płyn był zmieniany? No wszystko było robione - kilkanaście miesięcy bez problemu, choć jak sobie przypomnę to ten skok jałowy czasem się zmieniał, ale nigdy tak ekstremalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2018 Teraz, el_guapo napisał: No wszystko było robione - kilkanaście miesięcy bez problemu, choć jak sobie przypomnę to ten skok jałowy czasem się zmieniał, ale nigdy tak ekstremalnie. Spróbuj porządnie odpowietrzyć (dla fachowca 15 minut roboty), powinno wszystko wrócić do normy, jeżeli nie wróci, bedziemy myśleć dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2018 z doświadczenia mechanika - w 90% podobnych przypadków pomaga wymiana pompki sprzęgła. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 3 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2018 A dziś dla odmiany - wszystko pięknie, sprężyście i prawie bez skoku jałowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 19 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2018 Padł wysprzęglik centralny SACHSa, cieknie z niego płyn. Juz wymieniony, teraz podchodzę do tematu reklamacji i zwrotu $$$ od sprzedawcy za zrzucanie skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 15 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2019 Pany, Problem powrócił 2 tyg. temu, a wysprzęglik wymieniany pod koniec grudnia 2018r. Potem w sezonie zimowym sporadycznie odnotowywałem przypadki zmiany pracy pedału, ale nigdy z wpadnięciem w podłogę. W okolicy kwietnia mechanior powtórnie odpowietrzył układ, nie stwierdził wycieków. Cale lato przejeździłem z idealnie chodzącym pedałem i sprzęgłem. Jakieś 2tyg. temu zrobiło się chłodniej, noce z tem. w okolicy 0*C i pedał znowu w podłodze, trzeba było wyjmować butem, pompować żeby biegi wchodziły...no więc pompowałem i jeździłem. Z robiło się cieplej i problem SAM ZUPEŁNIE ustąpił. Zakładam, że jeżeli byłoby to zapowietrzenie układu (z jakiegokolwiek powodu, leżącego czy to po stronie wysprzęglika czy też pompy albo przewodów), to zapowietrzenie raczej samo by nie ustąpiło. A tu cud!!! Temperatura poszybowała powyżej 10*C i wszystko wróciło do normy - pedał sprężysty, brak skoku jałowego, wszystko chodzi jak w zegarku. W końcu zwolnił się termin u mechaniora, wstawiłem auto do warsztatu, wymieniono cały płyn, przepłukano układ i go odpowietrzono, nie stwierdzono wycieków na łączeniu silnika i skrzyni (wysprzęglik, przewody wewnątrz kielicha), nie stwierdzono wycieków w okolicy pompy - mam jeździć do kolejnego fakapu, czyli zapewne temperatur w okolicy 0*C. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 15 Października 2019 Udostępnij Napisano 15 Października 2019 Ten nowy wysprzęglik też jest sachsa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 15 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2019 15 minut temu, czachabrava napisał: Ten nowy wysprzęglik też jest sachsa? Tak. Jak i cały zestaw tarcza+docisk+DKZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 15 Października 2019 Udostępnij Napisano 15 Października 2019 Kiedyś miałem problem z rozrządem, pech chciał, że mechanik na reklamacji założył znowu zestaw tego samego producenta i problem dalej występował. Dopiero wymiana na zestaw innego producenta załatwiła sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 15 Października 2019 Udostępnij Napisano 15 Października 2019 Mialem prawie identyczne objawy w peugeocie. Najpierw wysprzeglik Sachs bo po roku sie rozleciał myslalem ze to to, ale po wymianie na kolejny nowy okazało się, że winowajcą byla pompka przy pedale sprzegla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 15 Października 2019 Udostępnij Napisano 15 Października 2019 Obstawiam tłoczysko w pompie lub uszczelniacz w wysprzegliku. W zimne dni kurczy się i przepuszcza ... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 19 Października 2019 Udostępnij Napisano 19 Października 2019 Pompka pod pedałem sprzęgła padnięta. Zobacz czy nie jest mokro w okolicach dywanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 19 Października 2019 Udostępnij Napisano 19 Października 2019 A jakie są typowe objawy padniętej pompy sprzęgła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Października 2019 Udostępnij Napisano 19 Października 2019 Wyciek płynu (z pompy), zapowietrzanie układu, problemy z zassaniem płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 8 godzin temu, volf6 napisał: Wyciek płynu (z pompy), zapowietrzanie układu, problemy z zassaniem płynu. A niecałkowite wysprzęglanie i trudności z wrzucaniem biegów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 46 minut temu, bochumil napisał: A niecałkowite wysprzęglanie i trudności z wrzucaniem biegów? Takie coś najczęściej wynika z zapowietrzenia układu lub kończący sie sprzęgło/docisk ale wtedy odpowietrzenie nie pomaga. Miałem też tak kiedyś w dieslu fiatowskim 2.4 tds-jeszcze we Włoszech(najprawdopodobniej) sprzęgło robili i tarczę odwrotnie założyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 (edytowane) U mnie po wymianie sprzęgła nic się w zachowaniu skrzyni nie zmieniło, chyba że mechanik odwalił popelinę i tylko mi się zdaje, że mam sprzęgło wymienione Edit: zapomniałem, o jednym. Pedał chodzi lżej, zatem docisk wymieniony. Edytowane 20 Października 2019 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 U mnie po wymianie sprzęgła nic się w zachowaniu skrzyni nie zmieniło, chyba że mechanik odwalił popelinę i tylko mi się zdaje, że mam sprzęgło wymienione Edit: zapomniałem, o jednym. Pedał chodzi lżej, zatem docisk wymieniony.Sprawdź czy nie masz regulacji między pedałem sprzęgła, a pompą, chyba, że cięgno jest na lince - wtedy regulujesz naciągiem linki.Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2019 14 godzin temu, volf6 napisał: Wyciek płynu (z pompy), zapowietrzanie układu, problemy z zassaniem płynu. Nic z tego u mnie nie występuje: - ani wyciek z wysprzęglika, - ani wyciek z pompy a układ w zimniejsze dni i tak się zapowietrza (pedał wpada, pompowanie przywraca mu sprężystość), żeby w cieplejsze samoczynnie się "odpowietrzyć". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 a układ w zimniejsze dni i tak się zapowietrza (pedał wpada, pompowanie przywraca mu sprężystość), żeby w cieplejsze samoczynnie się "odpowietrzyć".Ja bym porządnie odessał płyn i ewentualne pęcherze powietrza specjalnym urządzeniem podciśnieniowym + w momencie odsysania wcisnął pedał sprzęgła żeby pozbyć się płynu/powietrza z pompy. Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2019 6 minut temu, brachu_ napisał: Ja bym porządnie odessał płyn i ewentualne pęcherze powietrza specjalnym urządzeniem podciśnieniowym + w momencie odsysania wcisnął pedał sprzęgła żeby pozbyć się płynu/powietrza z pompy. Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka W zeszlym tygodniu zrobili mi plukanie ukladu wlacznie z pompą, podobno bylo tam troche syfu, ale to nadal nie jest to: pierwsze nacisniecie pedalu to nadal pół skoku "w próżni" i dopiero potem pojawia się sprężystość, potem wszystkobzaczyna działać poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 W zeszlym tygodniu zrobili mi plukanie ukladu wlacznie z pompą, podobno bylo tam troche syfu, ale to nadal nie jest to: pierwsze nacisniecie pedalu to nadal pół skoku "w próżni" i dopiero potem pojawia się sprężystość, potem wszystkobzaczyna działać poprawnie. Zgawostka. Nie mam pomysłów. W zasadzie została tylko pompa do wymiany.Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 3 godziny temu, brachu_ napisał: Sprawdź czy nie masz regulacji między pedałem sprzęgła, a pompą, chyba, że cięgno jest na lince - wtedy regulujesz naciągiem linki. Mam cięgna 2 (szt.) z wkręcanymi/regulowanymi końcówkami typu "jabłuszko" na ich końcach. Wyglądają one tak: Strzałką zaznaczyłem nakrętkę regulacyjną. Pewnie jest to jakaś regulacja, ale gdzieś czytałem żeby tego lepiej nie ruszać. Ciekawa sprawa, że u mnie w wilgotne deszczowe dni biegi wchodzą lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Mam cięgna 2 (szt.) z wkręcanymi/regulowanymi końcówkami typu "jabłuszko" na ich końcach.2 cięgna to masz do skrzyni biegów. Do wysprzęglika idzie jedno.Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 2 cięgna to masz do skrzyni biegów. Do wysprzęglika idzie jedno.Wysprzęglik sterowany jest płynem hydraulicznym pompowanym przez pompę sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Wysprzęglik sterowany jest płynem hydraulicznym pompowanym przez pompę sprzęgła.Aaa, to wszystko wyjaśnia; szukałbym regulacji między pedałem sprzęgła, a pompą. Sprzęgło powinno łapać gdzieś po środku skoku pedału sprzęgła - wtedy biegi powinny wchodzić gładko.Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 26 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 Pany - wymieniłem pompę sprzęgła. Stara miała uszczelki "jak z plastiku" i ... pomogło. Całość operacji 450zł. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.