gustuff Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 Które? Cena podobna czyli dużo. To jedyni producenci mający tarcze do tego wynalazku. Klocki Ferrodo. Delphi niby maja jakąś super hiper powłokę antykorozyjną, co akurat w tym przypadku może być istotne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 Jak dla mnie zwykłe tarcze i klocki brembo sa po prostu przereklamowane. I chyba bym poszedł w stronę Delphi, które w sumie super jakością też nie grzeszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 obojętnie, oba zestawy to badziewie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 Do mojego auta najtańsze (a i tak względnie drogie) produkuje Brembo. Założyłem, zrobiłem jak na razie ok 40-50 tys. km, bez zastrzeżeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 Miałem tarcze Delphi na tyle w Galaxym. Przejechałem ze 30kkm pewnie - nic się nie działo i dobrze hamowały z klockami Motorcraft. A tył hamował dość sporo bo obciążony często był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 Co to za samochód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustuff Napisano 18 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 Tesla S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 W tym konkretnym przypadku Brembo. I też mają hiper powłokę, ale to tylko kwestia wizualna. Chociaż cholera wie, czy w pudełku Delphi nie znalazłbyś tych samych tarcz Ale tego jak sprawdzić nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustuff Napisano 18 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 A czemu akurat Brembo w tym konkretnym przypadku? Generalnie w tym wynalazku tarcze się nie zużywają i właśnie z tego powodu muszę wymienić. Generalnie tylne wyglądaja jak te: https://allegro.pl/oferta/tesla-model-s-tarcz-hamulcowa-6767616708 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 Bo Brembo dostarcza układ hamulcowy do tych Tesli, po zdjęciu zacisku powinieneś nawet tam znaleźć ich logo od wewnętrznej strony. A i same tarcze też USA A co do rdzy na tylnej osi to zrozumiałe w takim elektryku, chociaż przyznaję że nie wiedziałem wcześniej to takim problemie w tych samochodach. Bo jak rozumiem chodzi o rdzę na powierzchni ciernej. A skoro tak, to muszę Cię zmartwić, najlepsza hiper powłoka w niczym nie pomoże, bo zniknie z tarczy podczas pierwszego hamowania. Musiałbyś mieć tarcze z nierdzewki, albo większy udział tylnych hamulców żeby tarcza nie zdążyła zardzewieć. Nawet bym powiedział, jakkolwiek głupio by Ci to nie zabrzmiało, jak jest możliwość to przetoczyć i "do następnego" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustuff Napisano 18 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 Tak, wiem że to system Brembo. I właśnie z tego powodu zacząłem się zastanawiać na tarczami gdy zobaczyłem, że są "dostępne" (tutaj ciężko powiedzieć o czymkolwiek, że jest dostępne). No właśnie z tymi tylnymi tarczami to powinno być naprawione softwarowo. Przecież pewnie wystarczyłoby, żeby raz dziennie zostały użyte zamiast rekuperacji... No ale na czymś muszą zarabiać. Wymiana kompletu to 8000PLN... Myślałem, żeby przetoczyć tylne, ale tutaj niewykonalne. Albo biorąc pod uwagę ewentualną stawkę to taniej by było kupić własną tokarkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 8 minut temu, gustuff napisał: Tak, wiem że to system Brembo. I właśnie z tego powodu zacząłem się zastanawiać na tarczami gdy zobaczyłem, że są "dostępne" (tutaj ciężko powiedzieć o czymkolwiek, że jest dostępne). No właśnie z tymi tylnymi tarczami to powinno być naprawione softwarowo. Przecież pewnie wystarczyłoby, żeby raz dziennie zostały użyte zamiast rekuperacji... No ale na czymś muszą zarabiać. Wymiana kompletu to 8000PLN... Myślałem, żeby przetoczyć tylne, ale tutaj niewykonalne. Albo biorąc pod uwagę ewentualną stawkę to taniej by było kupić własną tokarkę Za co 8000 zł ? Nowa tarcza kosztuje w detalu 616 zł, klocki ok 200 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustuff Napisano 18 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 Godzinę temu, Kovic napisał: Za co 8000 zł ? Nowa tarcza kosztuje w detalu 616 zł, klocki ok 200 zł. Tyle kosztuje wymiana w serwisie kompletu wlacznie z postojowym i robocizna. To ile kosztuje aftermarket tez dobrze wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Marca 2019 Udostępnij Napisano 19 Marca 2019 3 godziny temu, gustuff napisał: Tyle kosztuje wymiana w serwisie kompletu wlacznie z postojowym i robocizna. To ile kosztuje aftermarket tez dobrze wiem To są ceny z Norwegii-jak dobrze zrozumiałem? Wymieniasz ''dla siebie'' czy nie chcą podbić jakiegoś przeglądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzynios Napisano 19 Marca 2019 Udostępnij Napisano 19 Marca 2019 Dnia 18.03.2019 o 06:50, gustuff napisał: Które? Cena podobna czyli dużo. To jedyni producenci mający tarcze do tego wynalazku. Klocki Ferrodo. Delphi niby maja jakąś super hiper powłokę antykorozyjną, co akurat w tym przypadku może być istotne. Może kilka mocnych hamowań z dużej prędkości załatwi sprawę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustuff Napisano 19 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2019 15 godzin temu, volf6 napisał: To są ceny z Norwegii-jak dobrze zrozumiałem? Wymieniasz ''dla siebie'' czy nie chcą podbić jakiegoś przeglądu Tak, w Norwegii. W Berlinie dużo taniej nie będzie. Wymieniam i tak i tak Dla siebie, bo pojawiło się lekkie bicie, więc wjeżdżają nowe hamulce, fele i opony. Przeglądu też nie przejdzie z zardzewiałymi tarczami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustuff Napisano 19 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2019 6 godzin temu, krzynios napisał: Może kilka mocnych hamowań z dużej prędkości załatwi sprawę? Bez szans. 1. tylne są zbyt mocno skorodowane 2. nie da się całkowicie wyłączyć odzyskiwania energii (albo nie potrafię), więc i tak są słabo dociskane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 19 Marca 2019 Udostępnij Napisano 19 Marca 2019 23 godziny temu, gustuff napisał: No właśnie z tymi tylnymi tarczami to powinno być naprawione softwarowo. Przecież pewnie wystarczyłoby, żeby raz dziennie zostały użyte zamiast rekuperacji... No ale na czymś muszą zarabiać. Wymiana kompletu to 8000PLN... Na pewno dałoby się to rozwiązać w jakiś prosty sposób, al e fakt kasa się musi zgadzać. W takim układzie jak opisałeś nie za bardzo wiem co Ci poradzić - chyba brać najtańsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacWeg Napisano 20 Marca 2019 Udostępnij Napisano 20 Marca 2019 Jest rozwiązanie: Kup tarcze na Allegro, poproś kogoś aby dał je do przetoczenia i przesłał Ci już czyściutkie tarcze. Daj mechanikowi niech wymieni, stare tarcze kurierem do PL na przetoczenie i będziesz miał na podmianę za kilka miesięcy. Chory pomysł wymieniać niezużyte tarcze na nowe, tylko dlatego, że się pokryły rdzą od nieużywania, jak i tak nie są używane..... Ciekaw jestem jak to auto przechodzi test hamulców na rolkach? Jest jakiś try w komputerze - "badanie techniczne", który umożliwia hamowanie tylnymi hamulcami na rolkach testowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 20 Marca 2019 Udostępnij Napisano 20 Marca 2019 6 minut temu, JacWeg napisał: Jest rozwiązanie: Kup tarcze na Allegro, poproś kogoś aby dał je do przetoczenia i przesłał Ci już czyściutkie tarcze. Daj mechanikowi niech wymieni, stare tarcze kurierem do PL na przetoczenie i będziesz miał na podmianę za kilka miesięcy. Chory pomysł wymieniać niezużyte tarcze na nowe, tylko dlatego, że się pokryły rdzą od nieużywania, jak i tak nie są używane..... Ciekaw jestem jak to auto przechodzi test hamulców na rolkach? Jest jakiś try w komputerze - "badanie techniczne", który umożliwia hamowanie tylnymi hamulcami na rolkach testowych? Ale auto hamuje. Tylko nie hamulcami.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 20 Marca 2019 Udostępnij Napisano 20 Marca 2019 Godzinę temu, grogi napisał: Ale auto hamuje. Tylko nie hamulcami.. To jest trochę paradoks. Auto praktycznie nie zużywa hamulców. Jednak nie ma na tym oszczędności bo z tego powodu nie przejdzie przeglądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 20 Marca 2019 Udostępnij Napisano 20 Marca 2019 6 godzin temu, grogi napisał: Ale auto hamuje. Tylko nie hamulcami.. To niech załatwia na nie taka homologację, żeby mogło ich nie być skoro są zbędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustuff Napisano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2019 Dnia 20.03.2019 o 10:42, JacWeg napisał: Jest rozwiązanie: Kup tarcze na Allegro, poproś kogoś aby dał je do przetoczenia i przesłał Ci już czyściutkie tarcze. Daj mechanikowi niech wymieni, stare tarcze kurierem do PL na przetoczenie i będziesz miał na podmianę za kilka miesięcy. Chory pomysł wymieniać niezużyte tarcze na nowe, tylko dlatego, że się pokryły rdzą od nieużywania, jak i tak nie są używane..... Ciekaw jestem jak to auto przechodzi test hamulców na rolkach? Jest jakiś try w komputerze - "badanie techniczne", który umożliwia hamowanie tylnymi hamulcami na rolkach testowych? Za dużo kombinacji. To nie jest tak, że nie są zużyte. Przednie mają nawet mały rancik. Wydaje mi się, że nie robią tutaj pomiaru siły hamowania, ale zaraz sprawdzę w przepisach. Tak jak ktoś wcześniej napisał - hamuje używając w znacznym stopniu rekuperacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.