klawo Napisano 27 Maja 2019 Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 Koledzy, podczas usuwania błota zza przednich nadkoli (Astra H) zauważyłem brak jednej zaślepki w progu. Efekt - pełno piachu i brudu w jednym progu. Wyjąłem wszystkie zaślepki, te od spodu i te w nadkolach. Potraktowałem wodą z węża i nawpuszczałem piany z roztworu wody i Brudpur'u. Po zdjęciu tylnego koła mogę zajrzeć do wnętrza progu przez jeden otwór i piachu nie widzę, ale nadal jest jakiś ciemny osad. Pod palcem rozmazuje się. Nie wiem jakim środkiem go usunąć. Jeśli to organiczne to może roztwór kreta do udrożniania rur. Próbowałem myjką ciśnieniową przez dostępne otwory - bez powodzenia. Nie ma jak sprawdzić przedniej części progu, otwór w nadkolu trafia na przetłoczenie. A te od spodu pokazują czysty "sufit" progu. W trakcie lania wody wypłukały się jasnozielone płaty lakieru albo podkładu, z jednej strony ze śladami korozji. Co poradzicie, wpuścić tylko jakiś siuwaks na bazie wosku? Czy coś wiążącego rdzę? Pozdrawiam Klawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaltd Napisano 27 Maja 2019 Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 Dać niech to wyschnie i zalać woskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 27 Maja 2019 Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 Nie znam się na chemii, jesteś pewien że wpuszczając kreta/domestos czy inne świństwo nie pogorszysz sprawy? Progi i tak wieczne nie beda, wysusz i zostaw, albo coś konserwującego wlej i tyle. Jak jest coś do takich zastosowań co konserwuje i wiąże rdzę to nie zaszkodzi, tyle że pod te mazidło, które tam masz i tak nie dotrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 27 Maja 2019 Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 Jak naprawdę chcesz się bawić, to pozatykaj otwory i wlej olej, najlepiej podgrzany wtedy jest szansa, że wpłynie w każdy zakamarek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klawo Napisano 27 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 Słyszałem o olejowaniu. Ale obawiam się nieciekawego zapachu. Zostanę przy wosku. Mam taki APP F400 - też śmierdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 27 Maja 2019 Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 Akurat wosk ma silniejszy zapach od oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 27 Maja 2019 Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 Fluid film w sprayu chyba lepszy...i na pewno bardziej ekologizny.. . do tego mozna zamówic przedłuzkę. https://fluid-film.pl/fluid-film/8-fluid-film-as-r.html https://fluid-film.pl/akcesoria/17-przedłużka-60cm.html Użyłem 2 lata temu.. Ciekwie pisza tu: http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=7536 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klawo Napisano 27 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 Przeczytałem tłumaczenie niemieckiego testu i na razie nie użyłem tego co mam (APP F410). Przeprowadziłem głębszą diagnozę wnętrza progu przy użyciu endoskopu za przysłowiową dychę. Bardzo dużo korozji na bocznej ściance i suficie, tuż za otworem (pierwszym od przodu) w którym nie było zaślepki. Pewnie piasek sypał z koła. Na wysokości słupka środkowego tylko jakieś punkty rudej: Tył w stanie b. dobrym: Rdzę chciałbym związać czymś lepszym niż wosk/olej. Co byście zaproponowali? Czy ktoś wie co to za środek na ostatnim zdjęciu? Wygląda na fabryczny. Ma konsystencję gęstej plasteliny/wosku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 27 Maja 2019 Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 13 minut temu, klawo napisał: Rdzę chciałbym związać czymś lepszym niż wosk/olej. Co byście zaproponowali? Czy ktoś wie co to za środek na ostatnim zdjęciu? Wygląda na fabryczny. Ma konsystencję gęstej plasteliny/wosku. Tak czy siak, czego nie użyjesz musiałbyś pewnie nalać tym próg do pełna. Widziałem wycięte poszycie progow w moim byłym Lanosie. Konserwacje mu zrobiłem, tzn. warsztat zrobił gdy miał 5 lat, progi oglądałem 13 lat pozniej. Nie wiem co to było, ale wyglądało jak zaschnięty miód/wosk. Na grubo było w dolnych partiach i widoczne zacieki jak spływał po sciankach, na górze niewiele było. Nie wiem na ile rzetelna była robota, zapłaciłem i nie wnikałem, albo materiał spłynął, albo gdzie dotarł tam dotarł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 27 Maja 2019 Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 7 godzin temu, ghost2255 napisał: Jak naprawdę chcesz się bawić, to pozatykaj otwory i wlej olej, najlepiej podgrzany wtedy jest szansa, że wpłynie w każdy zakamarek. i wypłynie będzie wszędzie syfił gdzie nie stanie. Sam olej nie, można tak jak dawnymi czasy. Podgrzewało towot, mieszało z przepracowanym olejem i lało w profile. Potem pojawił się fluidol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 27 Maja 2019 Udostępnij Napisano 27 Maja 2019 9 minut temu, r1sender napisał: i wypłynie będzie wszędzie syfił gdzie nie stanie. Sam olej nie, można tak jak dawnymi czasy. Podgrzewało towot, mieszało z przepracowanym olejem i lało w profile. Potem pojawił się fluidol. Do tej mieszanki dodawalo się parafine zdaje się Po czym auto pochylalo się i wlewało do progów i podłużnic o ile się dało I było to lepsze od fluidolu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 28 Maja 2019 Udostępnij Napisano 28 Maja 2019 15 godzin temu, klawo napisał: Co poradzicie, wpuścić tylko jakiś siuwaks na bazie wosku? Czy coś wiążącego rdzę? Tylko miej na uwadze, że jeśli solidnie to zakonserwujesz woskiem to już nie pospawasz bo spalisz złoma a cudów nie ma. Ten próg przegnije znacznie szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Maja 2019 Udostępnij Napisano 28 Maja 2019 2 godziny temu, Joki napisał: Tylko miej na uwadze, że jeśli solidnie to zakonserwujesz woskiem to już nie pospawasz bo spalisz złoma a cudów nie ma. Ten próg przegnije znacznie szybciej. Nie przesadzaj, nikt wosku wiadrami do progów nie wlewa , zresztą co w wypadku aut konserwowanych tak fabrycznie (tak robi większość marek) a potem ulegającym kolizjom-są nienaprawialne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 28 Maja 2019 Udostępnij Napisano 28 Maja 2019 2 godziny temu, volf6 napisał: Nie przesadzaj, nikt wosku wiadrami do progów nie wlewa , zresztą co w wypadku aut konserwowanych tak fabrycznie (tak robi większość marek) a potem ulegającym kolizjom-są nienaprawialne Radzą zalać na full. Poczytaj. Jak spawałem progi kilka lat temu to mi się konserwacja zapaliła tyle, że było jej mało, więc udało się łatwo zgasić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klawo Napisano 28 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2019 Nic nie będę zalewał na full. Może dodatkowe zbiorniki na paliwo tam zrobić? Jeszcze czego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 28 Maja 2019 Udostępnij Napisano 28 Maja 2019 Godzinę temu, Joki napisał: Radzą zalać na full. Poczytaj. Jak spawałem progi kilka lat temu to mi się konserwacja zapaliła tyle, że było jej mało, więc udało się łatwo zgasić. Spokojnie. O full pisałem ja (i to jako przypuszczenie), w sensie żeby wszędzie dotarło. Nie znaczy, że na zawsze miałoby to zostać w tym naczyniu zamkniętym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klawo Napisano 28 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2019 A wracając do ciemnego nalotu na dnie progów. Macie pomysł na niemechaniczne usunięcie go? Co można by tam wlać, zostawić i wypłukać? Teraz mi przyszła do głowy benzyna, nie testowałem jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 1 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2019 Dnia 28.05.2019 o 13:25, klawo napisał: A ten ciemny klejący osad to nie jest konserwacja, jakiś wosk? U mnie w progach coś takiego też jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klawo Napisano 2 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2019 Wosk z konserwacji fabrycznej jest jasny, widać go na ostatnim zdjęciu. Z osadem poradziłem sobie całkiem dobrze przy użyciu piany/roztworu z proszku do prania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.