kaczorek79 Napisano 4 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2020 Przy tak małej ilości danych, to jak wróżenie z fusów. Jeśli producent wymaga ACEA C3, to mocnym olejem w średnim budżecie będzie Mobil 1 0w40 ESP X3. To taki midsaps do benzyniaków w mojej ocenie, swoją drogą zalecany do nowej Corvette, hybrydowych Porsche, Merców turbobenzynowych. ACEA C3 to nie są jakieś wygórowane wymagania i można się wspomóc aprobatami producentów aut, dla przykładu MB 229.52 czy VW 504/507 stawiają dość duże wymagania olejom i warto zalać z którąś z nich. Np każdy olej z MB 229.52 będzie miał NOACK poniżej 10, bo takie jest zalecenie Mercedesa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Dnia 17.03.2020 o 19:38, Smigiel napisał: Jak z tej listy to Shell Panowie, przeczytałem zawarte informacje w tym temacie, chciałbym zapytać bo napewno wielu z Was posiada dobrą wiedzę. odnośnie porównania oleju polecanego który mnie zainteresował (Shell helix ultra 5w40) a olej który rekomenduje FCA (Selenia K Pure Energy 5w40) czy są to porównywalne oleje jakościowo? a moze któryś bardziej polecany? może któryś z nich lepszy jakościowo? wszelkie info mile widziane:) proszę nie sugerować się ceną:D dzięki wielkie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Selenia K PU 5w40 to olej Petronas 3000 AV 5w40. Baza dość gruba, ale zwykłe HC, dodatki na średnim poziomie, brak molibdenu, bor znikomy i tylko w ilościach, które uzupełniają mniejszą ilość wapnia, cena mocno nieadekwatna, ale tak to już jest z Selenią. Warto kupować odpowiedniki Petronasa. Shell, to baza GTL, fajne dodatki, bardzo wysoki TBN, ale olej nie jest niskopopiołowy, choć może być stosowany w silnikach na bezpośrednim wtrysku benzyny. Moim zdaniem lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 dzięki za konkretne informacje - o to mi chodziło, jedno pytanie dodatkowe odnośnie tych odpowiedników Petronasa co mogło by to byc? a moze inaczej zadam zapytam: na co warto zamienić Selenię K PE 5w40 ? i tu nie chodzi o jakiś hiper wyczynowy olej a po prostu moze cos lepszego w podaonej lub niższej cenie bo wiem ze te oleje są dość drogie jak na swoją jakość o której niestety nie ma zbyt wielu dobrych opini:)) dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Jeśli szukasz oleju do Bravy 1.2 to w zasadzie odpowiedź masz już podaną. Ten Shell HU 5w40 jest bardzo dobrym wyborem w stosunku do ceny, tylko trzeba wiedzieć, gdzie kupować, bo są podróbki. Są oleje droższe, niekoniecznie lepsze, Shell ma bazę GTL i tylko oni to produkują na świecie, a inni producenci mogą co najwyżej kupować od Shella ten produkt. Są i lepsze bazy, jak PAO, ale nie zawsze wszystko, co droższe i lepsze musi się sprawdzić w konkretnym silniku. Można sobie coś z Ravenola dobrać (mają dobrą wyszukiwarkę na stronie) i większość olejów jest z dużym udziałem olejów bazowych PAO, ale cenowo jest spora różnica w stosunku do olejów HC, czy nawet Shella. Całkiem dobrym produktem jest nasz rodzimy Lotos Syntetic 5w40, który po przebadaniu wykazał, że nie odstaje w niczym od zachodnich produktów, a Rafineria Gdańska bardzo prężnie rozwija swoje laboratorium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafciojuve Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 @kaczorek79 do mojej cclass 204 1.8 turbo 184km na bezpośrednim wtrysku zadałem motul 8100 x-cess 5w40... połowa jazdy to krotkie odcinki do 10km...trzymać się lepkości i producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Jak masz ten silnik CGI, to nie ma co przesadzać z popiołami w oleju. Wybierz sobie cokolwiek z aprobatą 229.51, a jak chcesz full sapsa, 229.5, to takiego, który jest w dolnych widełkach z popiołami, np Ravenol VST, albo SSL. Z tym że jakieś fajne 5w30 229.51 w zupełności sobie poradzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafciojuve Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 6 minut temu, kaczorek79 napisał: Jak masz ten silnik CGI, to nie ma co przesadzać z popiołami w oleju. Wybierz sobie cokolwiek z aprobatą 229.51, a jak chcesz full sapsa, 229.5, to takiego, który jest w dolnych widełkach z popiołami, np Ravenol VST, albo SSL. Z tym że jakieś fajne 5w30 229.51 w zupełności sobie poradzi. CGI dzięki, przestudiuję co tam jeszcze jest do wyboru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Zna ktoś może stronkę z porównaniem parametrów olejów (może być po ang) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 @kaczorek79 a co możesz powiedzieć/co myślisz o AMSOIL signature series 5w30? Ojciec zalał to do swojego Lexusa GS300 2005. Ja tez planuje u siebie w silniku 3uzfe go zalać za niedługo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 23 godziny temu, kaczorek79 napisał: Jeśli szukasz oleju do Bravy 1.2 to w zasadzie odpowiedź masz już podaną. Ten Shell HU 5w40 jest bardzo dobrym wyborem w stosunku do ceny, tylko trzeba wiedzieć, gdzie kupować, bo są podróbki. Są oleje droższe, niekoniecznie lepsze, Shell ma bazę GTL i tylko oni to produkują na świecie, a inni producenci mogą co najwyżej kupować od Shella ten produkt. Są i lepsze bazy, jak PAO, ale nie zawsze wszystko, co droższe i lepsze musi się sprawdzić w konkretnym silniku. Można sobie coś z Ravenola dobrać (mają dobrą wyszukiwarkę na stronie) i większość olejów jest z dużym udziałem olejów bazowych PAO, ale cenowo jest spora różnica w stosunku do olejów HC, czy nawet Shella. Całkiem dobrym produktem jest nasz rodzimy Lotos Syntetic 5w40, który po przebadaniu wykazał, że nie odstaje w niczym od zachodnich produktów, a Rafineria Gdańska bardzo prężnie rozwija swoje laboratorium. dzięki do Fiata Bravy 1,2 leję GM 10w40 ( auto ma 22 lata) i nie ma sensu kombinowania z olejami, auto robi około 8tysi rocznie i co roku jest wymiana na wiosnę po zimie:) o ten olej zapytałem bo mam też Fiata Tipo 1,4 95km auto est prawie nowe i moze warto sie zainteresować i zalać coś fajnego zamiast selenii któraa nie ma jakichś super opini, przeczytałem Wasze wiadomosci i wiele pomagają, widzę Kaczorek79 że masz dobrą wiedzę - może coś jeszcze podpowiesz jak już wiadomo do czego ma być zalany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 @muzz Nowoczesny pakiet dodatków, olej lekkobieżny, do silników Toyoty, czy Lexa może być (dolna granica lepkości dla w30), prawdopodobnie duży udział syntetycznej bazy. @sherif Można poczytać na BITOG, dużo analiz po niemiecku, czy po rosyjsku jest tu https://oil-club.de/index.php?board/5-motoröl/ lub tu https://www.oil-club.ru/forum/forum/68-katalog-laboratornyh-analizov/ 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 @centoadam Do Tipo 1.4 16V producent wymaga 5w40 C3 z normą 9.55535-s2, jeśli auto po gwarancji, to śmiało lać Shella, bo on nie jest C3, a tak naprawdę w tym silniku nie jest potrzebne ACEA C3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 19 minut temu, kaczorek79 napisał: Nowoczesny pakiet dodatków, olej lekkobieżny, do silników Toyoty, czy Lexa może być (dolna granica lepkości dla w30), prawdopodobnie duży udział syntetycznej bazy. Czyli ok. Co ciekawe u ojca zmniejszył się pobór oleju na nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 @muzz Tak zazwyczaj jest. Oleje na PAO są bardziej odporne na wysokie temperatury i mają mniejszą odparowalność, ale bywa czasem tak, że pierwsze przejście na PAO powoduje początkowo wzrost zużycia oleju i stabilizuje się po około 5-7 kkm. To są wyjątki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.