OlekBartek Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 (edytowane) Czy dobrze pamiętałem że połączenie stali kwasoodpornej / nierdzewnej z aluminium spowoduje problemy. Bo chce wymienić śruby ze zwykłych stalowych na te w/w i nie wiem czy nie narobię więcej problemów przy późniejszym odkręceniu takiego połączenia. Bo przy okazji remontu silnika chciałbym wymienić takie śruby. Edytowane 22 Kwietnia 2020 przez OlekBartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 Pastę musisz dać pod łeb i na cześć gwintu, np. Loctite Anti-Seize. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 Z tym że takie śruby mogą być słabsze od tradycyjnych. Problem późniejszego ich odkręcenia nawet pomijam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 A przy układzie wydechowym takie nierdzewne śruby się sprawdzają czy szkoda zachodu? Moze ktoś stosował i podzieli się doświadczeniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 Połączenia nierdzewne bardzo łatwo się zacierają więc pasty obowiązkowe. Z aluminium tworzą ogniwo galwaniczne ale niezbyt wielkie. Śruba ocynk zdaje się że większe. Śruby nierdzewne mają różne klasy wytrzymałości i odporności korozyjnej. Takie fest to A4-80 tylko czy są potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 potwierdzam że łatwo zacierają się, i stal kwasowa szybko się nagrzewa i długo trzyma ciepło, i raczej do auta to nie za bardzo się nadają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 3 godziny temu, Waldek40 napisał: potwierdzam że łatwo zacierają się, i stal kwasowa szybko się nagrzewa i długo trzyma ciepło, i raczej do auta to nie za bardzo się nadają? Masz rację wydech to najlepiej z aluminium lub rury kanalizacyjnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 2 godziny temu, 4tyelement napisał: Masz rację wydech to najlepiej z aluminium lub rury kanalizacyjnej przeczytaj pierwszy post założyciela wątku, gdzie tam jest napisane ze do wydechu? napisał że do silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 3 minuty temu, Waldek40 napisał: przeczytaj pierwszy post założyciela wątku, gdzie tam jest napisane ze do wydechu? napisał że do silnika widzę że sam nie pojmujesz jaką głupotę napisałeś Pozwolisz że ci przypomnę - wnioski wyciągnij sobie sam 5 godzin temu, Waldek40 napisał: stal kwasowa szybko się nagrzewa i długo trzyma ciepło, i raczej do auta to nie za bardzo się nadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 24 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 A czy zamiast specjalnych past mogę dać smar ceramiczny który został mi po wymianie świec żarowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 Powinien być inny metal pomiędzy, np. miedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 24 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 Smar miedziany też jakiś mam. Ale kiedyś chyba czytałem, że miedziany z Aluminium też nie bardzo więc widzę, że to wszystko nie takie łatwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 6 godzin temu, OlekBartek napisał: Smar miedziany też jakiś mam. Ale kiedyś chyba czytałem, że miedziany z Aluminium też nie bardzo więc widzę, że to wszystko nie takie łatwe. Świece żarowe często ludzie smarują właśnie smarem miedzianym i nic się nie dzieje choć głowica aluminiowa. Konkretnie to jakie śruby przy silniku chcesz zastąpić tymi nierdzewnymi? Jeśli w obrębie układu wydechowego to tak ale gdzie indziej to byłbym ostrożny. Mam na myśli wytrzymałość. W takich konstrukcjach stosuje się często sruby mocniejsze niz 8.8 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 Możesz dać ceramiczny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 25 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2020 Dnia 24.04.2020 o 17:21, volf6 napisał: Świece żarowe często ludzie smarują właśnie smarem miedzianym i nic się nie dzieje choć głowica aluminiowa. Konkretnie to jakie śruby przy silniku chcesz zastąpić tymi nierdzewnymi? Jeśli w obrębie układu wydechowego to tak ale gdzie indziej to byłbym ostrożny. Mam na myśli wytrzymałość. W takich konstrukcjach stosuje się często sruby mocniejsze niz 8.8 ... Wytrzymałość wytrzymałością ale też rozszerzalność termiczną trzeba pod uwagę w niektórych miejscach w silniku. Szczególnie jak śruba jest dość długa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2020 (edytowane) Polecam lekturę: https://www.worldstainless.org/Files/issf/non-image-files/PDF/Euro_Inox/Contact_with_Other_PL.pdf Jest tam odpowiedz na Twoje pytanie, ale nie chce mi się wgłębiać w te niuanse. W tak na szybko - stal nierdzewna ma większy potencjał elektrochemiczny niż stal węglowa (dlatego jest nierdzewna, bo rdzewieje wszystko w około zamiast niej) i powoduje większą różnice potencjałów na styku metali. Ale dochodzą warunki dodatkowe, typu powierzchnia styku, stosunek powierzchni, izolacja dodatkowa. i to wszystko jest opisane w załączonym opracowaniu. Edytowane 26 Kwietnia 2020 przez maras77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.