Obywatel Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 (edytowane) Witam, z góry proszę o nie przenoszenie, bo rozwiązanie problemu może być uniwersalne. A silniki z tej grupy były np. w Volvo i w Fordach. Auto: Volvo 2.5T, B5244T. Objawy: Zapalajaca się kontrolka oleju. Sprawdzone/ zrobione: olej 10w/40, filtr, wyczyszczone sitko w misce olejowej + miska olejowa, wymieniona pompa oleju (oryginał Volvo). Po tych zabiegach częstość zapalenia się kontrolki oleju/spadku ciśnienia oleju zdecydowanie rzadsze (wcześniej już parę minut po starcie potrafiło się tak dziać, dziś po zmianie pompy oleju dopiero po 30 km). Wtedy też mierzone ciśnienie oleju 0,3 Bara. Ale jak się wyłączy i włączy silnik to od razu ma ciśnienie. Silnik po kupnie miał dużo nagaru. Była robiona płukanka. Obecnie olej czysty, na korku oleju (magnetyczny) brak opiłków metalu. Obudowa filtra oleju też wyczyszczona. Ma ktoś jakiś pomysł? Jest gdzieś jakiś zawór, który się przycina i takie jaja robi? Zastanawiam się czy znowu jakaś płukanka by miała sens Pozdrawiam Edytowane 23 Kwietnia 2020 przez Obywatel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 43 minuty temu, Obywatel napisał: Ma ktoś jakiś pomysł? Jest gdzieś jakiś zawór, który się przycina i takie jaja robi? Może płukanka coś wypłukała i coś większego się oderwało i blokuje np. zawór na pompie oleju? Może wypłukać silnik czymś bardziej agresywnym? Ropa, olej z naftą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 (edytowane) Moze dorzuc dodatkowy czujnik cisnienia zeby zweryfikowac wskazania czerwonej kontrolki. Inny wariant to tak jak ktos pisal uzyj agresywnych srodkow do plukania. Albo pomoze albo silnik padnie. Jak dalej sie bedzie przytykal to i tak sie zatrze, więc wiele nie ryzykujesz. Edytowane 23 Kwietnia 2020 przez dzikipzs 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obywatel Napisano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Pytanie dodatkowe ( to druga miska olejowa). Co to jest i jeśli to jest zamykane czy może powodować takie objawy? Lubię to auto, ale powoli zaczynam tracić nadzieję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obywatel Napisano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 27 minut temu, dzikipzs napisał: Moze dorzuc dodatkowy czujnik cisnienia zeby zweryfikowac wskazania czerwonej kontrolki. Inny wariant to tak jak ktos pisal uzyj agresywnych srodkow do plukania. Albo pomoze albo silnik padnie. Jak dalej sie bedzie przytykal to i tak sie zatrze, więc wiele nie ryzykujesz. Ciśnienie się zgadza - sprawdzane manometrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obywatel Napisano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Godzinę temu, ghost2255 napisał: Może płukanka coś wypłukała i coś większego się oderwało i blokuje np. zawór na pompie oleju? Może wypłukać silnik czymś bardziej agresywnym? Ropa, olej z naftą? Pompa dziś zmieniona ( płukanka była już jakiś czas temu). Zalany olej w porządku i na korku oleju (magnetyczny) praktycznie brak opiłków/innego syfu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obywatel Napisano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Ps. Ma ktoś może schemat tego silnika by ewentualnie poszukać innego miejsca które się przytyka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 https://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?13745-Guys-I-really-need-help-2001-XC70-Low-Oil-Pressure Czytałeś? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Z czystej ciekawości dlaczego taki żur jak 10W40 zalałeś do tego silnika? Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obywatel Napisano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 56 minut temu, Spajdi napisał: Z czystej ciekawości dlaczego taki żur jak 10W40 zalałeś do tego silnika? Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Silnik ma 20 lat, niewiadomy przebieg. Myślę, że tu nie trzeba kosmicznych technologii. I nie uważam 10w40 za "żur" w tym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Śmiało lej 5w Ja leję wszędzie i do pandy z 2005 z nalotem 500kkm i do astry F z 94 z nalotem 400kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Przecież zmiana oleju nie naprawi tej usterki silnika 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Panewki sprawdzałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obywatel Napisano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Teraz, steyr napisał: Panewki sprawdzałeś? Od dołu silnik wygląda ok i nie wydaje żadnych podejrzanych dźwięków. Zresztą czy przy panewkach po zgaszeniu i odpaleniu po kilku sekundach byłoby normalne ciśnienie 4 Bary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Może to wydać się śmieszne ale słyszałem już o 3 takich przypadkach w fordzie (wprawdzie w dieslu) ale podobne objawy dawał wadliwy filtr oleju (wada fabryczna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 2 minuty temu, steyr napisał: Panewki sprawdzałeś? Panewki nie naprawią się od restartu silnika. Tu ewidentnie coś musi blokować przepływ oleju, bo skoro zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika daje na nowo ciśnienie, to trzeba odrzucić przyczyny w zużytym silniku. @Obywatel Ten zaworek w misce jest prawdopodobnie zapobiegający cofaniu się oleju z pompy. W BMW takie zaworki ze sprężynką są montowane wyżej przy podstawie filtra i też się zużywają, ale nie powoduje to spadku ciśnienia tylko suchy start po dłuższym postoju. Tu jednak doszukiwałbym przyczyny w jakimś niezłym syfie, który blokuje. Jak tam jest rozwiązany zawór nadmiaru ciśnienia w pompie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Silnik ma 20 lat, niewiadomy przebieg. Myślę, że tu nie trzeba kosmicznych technologii. I nie uważam 10w40 za "żur" w tym przypadku.Producent nie przewidział takiego oleju do tego silnika, a zmiana oleju na "gęstszy" z powodu wieku czy przebiegu silnika to niestety cecha narodowa naszych polskich Januszy mechaniki - moim zdaniem szkodliwa i niczym nie uzasadniona, silnik może mieć pół miliona, 30 lat i nadal ma jeździć na takim oleju jaki przewidział producent. Natomiast to taka dygresja.Co do usterki to proponuję znaleźć serwis który się specjalizuje w tych silnikach i szybko sobie poradzą z usterką, albo najpierw zweryfikować te informacje o oringach z zagranicznego forum, które ktoś tutaj wrzucił.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obywatel Napisano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, Spajdi napisał: Producent nie przewidział takiego oleju do tego silnika, a zmiana oleju na "gęstszy" z powodu wieku czy przebiegu silnika to niestety cecha narodowa naszych polskich Januszy mechaniki - moim zdaniem szkodliwa i niczym nie uzasadniona, silnik może mieć pół miliona, 30 lat i nadal ma jeździć na takim oleju jaki przewidział producent. Natomiast to taka dygresja. Co do usterki to proponuję znaleźć serwis który się specjalizuje w tych silnikach i szybko sobie poradzą z usterką, albo najpierw zweryfikować te informacje o oringach z zagranicznego forum, które ktoś tutaj wrzucił. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka A więc: Pkt. 1) Z tym, że producent nie przewidział takiego oleju do silnika to po prostu nie masz racji. Pkt. 2) Że zmiana oleju tylko że względu na wiek, przebieg jest nieuzasadniona - to ok. Pkt. 3) Auto stoi u mechanika, który zresztą jeździł autem z takim silnikiem. Usterka nie jest standardowa. Te O-ringi też są już zmienione (Ale i tak by nie powodowały takich objawów) Tu gdzie mieszkam (Dortmund) nie ma mechaników, którzy robią tylko 20-sto letnie Volvo. A to Auto jest tylko zabawką na której próbuje swoje siły w mechanice i ma sprawiać radość jak się do czegoś samemu dojdzie. Spokojnego wieczoru 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Sprawdź, czy - jak się zapali kontrolka, na pracującym silniku - da się podnieść korek wlewu oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obywatel Napisano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 19 minut temu, Orochimaru napisał: Sprawdź, czy - jak się zapali kontrolka, na pracującym silniku - da się podnieść korek wlewu oleju. Ok. A jeśli nie to co to miałoby w tym przypadku znaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 (edytowane) powiem na przykładzie innego samochodu ze wskaźnikiem wskazówkowym ciśnieniu oleju, że właśnie w tym zaworku z kulką często po latach eksploatacji przysiadała już sprężynka, i zamiast utrzymywać ciśnienie oleju to je puszcza zaworek.docx Edytowane 24 Kwietnia 2020 przez Waldek40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 10 godzin temu, Obywatel napisał: Ok. A jeśli nie to co to miałoby w tym przypadku znaczyć? Pewnie @Orochimaru ma na myśli wadliwą odmę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mimi530 Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca Witam, czy udało się ustalić za co ten zaworek odpowiada? Mam coś podobnego w B5254T3 i sie zastanawiam do czego to służy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.