MeMpHiS Napisano 24 Maja 2020 Udostępnij Napisano 24 Maja 2020 Taras jest nad garażami podziemnymi, czyli na stropie betonowym, wysypane 10 cm żwiru i na to płyty betonowe. Jedyna możliwość przytwierdzenia to przykręcenie właśnie do tych płyt. Najcięższa z nich waży 35 kg. Może kilka podpór uda się tak ustawić, żeby były przykręcone do dwóch płyt Wiercenie do stropu, elewacji czy jakakolwiek ingerencja w budynek nie wchodzi w grę. Planuję zastosować 12 cm kantówki, a narożniki zlecić do pospawania. Między tym rozciągnięty żagiel, a w przyszłości może roleta rzymska Parę projektów poniżej, osobiście skłaniam się do pierwszej wersji bez środkowej poprzeczki. Czy taka konstrukcja będzie stabilna i czy nie porwie jej pierwszy wiatr? Na jaką głębokość kantówka powinna wchodzić do narożnika? Czy najdłuższy element zrobić z jednej kantówki czy może z dwóch jak jest w 3 wersji? wersja druga wersja 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 25 Maja 2020 Udostępnij Napisano 25 Maja 2020 Poszedłbym w wariant z 6 słupami i porzeczką na górze (wariant 3) - docelowo zrobisz 2 rolety - będzie się mniej zwieszała niż taka długa na 4,5m Skoro masz 10 cm żwiru to najlepiej by było zmieścić się z bloczkami betonowymi 12 cmw tej grubości. Bloczek waży ok. 25 kg co jest moim zdaniem wystarczającą stabilizacją - blaszane garaże stawia się na 4-6 takich bloczkach, a przecież mają one dużą powierzchnię boczną. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 25 Maja 2020 Udostępnij Napisano 25 Maja 2020 Jakiś odciąg stalowy od któregoś rogu możliwy?Np jeden wzdłuż ściany budynku drugi wzdłuż barierki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 26 Maja 2020 Udostępnij Napisano 26 Maja 2020 Którejkolwiek wersji nie wybierzesz to muszą być zastrzały jak w wersji 2. Bez nich ta konstrukcja szybko się rozchybocze tym bardziej, że chcesz powiesić na niej hamak. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeMpHiS Napisano 26 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2020 (edytowane) @Tomo mam dostęp do dużych płyt betonowych, które ważą około 150 kg, można by je położyć pod obecnymi płytami. Bloczki betonowe tez wydają się ciekawą opcją, zakopane w żwirze powinny być stabilne Pytanie czy nie będzie to przesadą i niepotrzebną dodatkową robotą. Przy sześciu słupach łączna waga obecnych płyt tarasowych wyniesie około 200 kg. @Fili_P teoretycznie możliwe tylko jak je skutecznie zakotwić w 10cm podłożu? Na pozostałej części tarasu jest trawa @skodan własnie się zastanawiam czy same narożniki nie wystarczą. Oczywiście nie mówimy o marketowych kątownikach, tylko o spawanych elementach odpowiedniej grubości. Kantówki wchodziły by w nie przynajmniej na 30 cm. Zastrzały jak najbardziej można porobić, wtedy wersja 3 z zastrzałami jak w wersji 2 Więcej chyba nie ma sensu, zależy mi też żeby całość wizualnie nie była za ciężka. Jeszcze tylko kwestia czy najdłuższy element zrobić z jednej kantówki, czy z dwóch? wzorowałem się na roziązaniach Toja Grid Edytowane 26 Maja 2020 przez MeMpHiS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Maja 2020 Udostępnij Napisano 26 Maja 2020 25 minut temu, MeMpHiS napisał: @Tomo mam dostęp do dużych płyt betonowych, które ważą około 150 kg, można by je położyć pod obecnymi płytami. Bloczki betonowe tez wydają się ciekawą opcją, zakopane w żwirze powinny być stabilne Pytanie czy nie będzie to przesadą i niepotrzebną dodatkową robotą. Przy sześciu słupach łączna waga obecnych płyt tarasowych wyniesie około 200 kg. IMO przesada Mam spora pergolę na róże zakotwioną w 4 bloczkach betonowych - zwykłych fundamentowych - każdy pewnie nie wazy więcej jak 20 kg. Jesienią wyrwało pergolę, a bloczków nie ruszyło - puściły kołki w betonie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeMpHiS Napisano 26 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2020 Dlatego planuję zlecić pospawanie blachy z wystającymi gwintami i przełożyć pod płytą, a od góry tylko nakrętki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Maja 2020 Udostępnij Napisano 26 Maja 2020 21 minut temu, MeMpHiS napisał: Dlatego planuję zlecić pospawanie blachy z wystającymi gwintami i przełożyć pod płytą, a od góry tylko nakrętki Można dać kotwy metalowe Ja dąłem zwykłe kołki plastikowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 26 Maja 2020 Udostępnij Napisano 26 Maja 2020 45 minut temu, MeMpHiS napisał: Dlatego planuję zlecić pospawanie blachy z wystającymi gwintami i przełożyć pod płytą, a od góry tylko nakrętki Jak będziesz wiercił w płytach to wklej tylko pręty gwintowany na kotwę chemiczną bez spawania i blachy. Chyba, że blacha będzie większa od płyty i pręty gwintowane będą po zewnątrz płyty betonowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 26 Maja 2020 Udostępnij Napisano 26 Maja 2020 czemu nie założysz markizy ? strasznie przekombinowana ta konstrukcja i mocno obciąża tą małą przestrzeń wizualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 26 Maja 2020 Udostępnij Napisano 26 Maja 2020 13 minut temu, bergerac napisał: czemu nie założysz markizy ? strasznie przekombinowana ta konstrukcja i mocno obciąża tą małą przestrzeń wizualnie. Budynek jest obłożony zapewne 12-15 cm styropianem. Do skutecznego zamocowania markizy musiałby dostać się do ściany, a na takie odwierty zapewne administrator nie pozwoli zasłaniając się gwarancją na budynek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeMpHiS Napisano 26 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2020 Dokładnie jak Tomo napisał, nowy budynek na gwarancji. Pewnie wykonalne, ale prościej postawić coś wolnostojącego. No i huśtawka i miejsce na nawe wiszące doniczki dla ❤ Jeszcze pozostaje parasol, ale chyba bardziej podoba mi się ta konstrukcja. No i dlatego zalezy mi żeby było jak najmniej belek, zeby całość nie była za ciężka w odbiorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 26 Maja 2020 Udostępnij Napisano 26 Maja 2020 7 minut temu, Tomo napisał: Budynek jest obłożony zapewne 12-15 cm styropianem. Do skutecznego zamocowania markizy musiałby dostać się do ściany, a na takie odwierty zapewne administrator nie pozwoli zasłaniając się gwarancją na budynek. są na to sposoby montażu, bez większego problemu. Robi się to na szpilkach i kotwach chemicznych. Ale jak już kolega się upiera, to ja bym robił najlżejszą możliwie konstrukcje. Połączenia w oparciu o złącza ciesielskie, nie takie wielkie blachy. I rzeczywiście, zakotwiłbym to mocniej niż same płyty chodnikowe. Jak do tego dojdą z dwa żagle, to będzie jednak potrafiło chwycić trochę wiatru 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 26 Maja 2020 Udostępnij Napisano 26 Maja 2020 1 minutę temu, MeMpHiS napisał: Dokładnie jak Tomo napisał, nowy budynek na gwarancji. Pewnie wykonalne, ale prościej postawić coś wolnostojącego. No i huśtawka i miejsce na nawe wiszące doniczki dla ❤ Jeszcze pozostaje parasol, ale chyba bardziej podoba mi się ta konstrukcja. No i dlatego zalezy mi żeby było jak najmniej belek, zeby całość nie była za ciężka w odbiorze Parasol też dobry pomysł. Są wypasione parasole. hamak czy taką bujaczek jak pokazałeś na projekcie można postawić ze stelażem. To Twoja decyzja, ale ja bym się nie ładował w taką pergolę jak pokazałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 26 Maja 2020 Udostępnij Napisano 26 Maja 2020 14 minut temu, bergerac napisał: są na to sposoby montażu, bez większego problemu. Robi się to na szpilkach i kotwach chemicznych. Ale jak już kolega się upiera, to ja bym robił najlżejszą możliwie konstrukcje. Połączenia w oparciu o złącza ciesielskie, nie takie wielkie blachy. I rzeczywiście, zakotwiłbym to mocniej niż same płyty chodnikowe. Jak do tego dojdą z dwa żagle, to będzie jednak potrafiło chwycić trochę wiatru Tylko jemu zapewne administrator w ogóle nie pozwoli wiercić w elewacji budynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 27 Maja 2020 Udostępnij Napisano 27 Maja 2020 (edytowane) Dnia 24.05.2020 o 22:46, MeMpHiS napisał: Taras jest nad garażami podziemnymi, czyli na stropie betonowym, wysypane 10 cm żwiru i na to płyty betonowe. Jedyna możliwość przytwierdzenia to przykręcenie właśnie do tych płyt. Najcięższa z nich waży 35 kg. Może kilka podpór uda się tak ustawić, żeby były przykręcone do dwóch płyt Wiercenie do stropu, elewacji czy jakakolwiek ingerencja w budynek nie wchodzi w grę. Planuję zastosować 12 cm kantówki, a narożniki zlecić do pospawania. Między tym rozciągnięty żagiel, a w przyszłości może roleta rzymska Parę projektów poniżej, osobiście skłaniam się do pierwszej wersji bez środkowej poprzeczki. Czy taka konstrukcja będzie stabilna i czy nie porwie jej pierwszy wiatr? Na jaką głębokość kantówka powinna wchodzić do narożnika? Czy najdłuższy element zrobić z jednej kantówki czy może z dwóch jak jest w 3 wersji? wersja druga wersja 3 Zrezygnował bym z wersji z huśtawką - przy niepewnym kotwieniu do podłoża ponieważ pojawi się spory moment "wyrywający" nogę po przeciwnej stronie. Przemyślał bym też mocowanie zadaszenia żeby nie było zbyt solidne i aby przy silnych wiatrach to pokrycie odleciało a nie cała konstrukcja Edytowane 27 Maja 2020 przez Lupus 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeMpHiS Napisano 31 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 Pozwolę sobie wrócić do tematu Zdecydowałem się na wariant pierwszy. @Tomo brak poprzeczki nie wyklucza zrobienia dwóch rolet, a na początku i tak będzie żagiel. Zmienił się sposób kotwiczenia, zdecydowałem się jednak wylać beton pod słupki aż do izolacji stropu z zatopionymi wystającymi gwintami. Pytanie czy podstawy wystarczą wielkości blachy, czy jednak wylać trochę większe ? Niestety chyba najpierw muszę kupić kantówki, żeby dokładnie zmierzyć średnice po wyheblowaniu. Takie elementy chce zlecić do pospawania, jakieś uwagi?:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 31 Maja 2020 Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 7 minut temu, MeMpHiS napisał: zdecydowałem się jednak wylać beton pod słupki aż do izolacji stropu z zatopionymi wystającymi gwintami. Jak już lejesz, to im więcej tym lepiej. Zrób "ramę" dookoła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 31 Maja 2020 Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 Myślę, że min 50 mm otuliny, czyli od szpilki do krawędzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeMpHiS Napisano 31 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 2 minuty temu, ccLot napisał: Myślę, że min 50 mm otuliny, czyli od szpilki do krawędzi. Tak też są przewidziane otwory w blachach. 5 cm od krawędzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 31 Maja 2020 Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 No i ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeMpHiS Napisano 31 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 19 minut temu, K3 napisał: Jak już lejesz, to im więcej tym lepiej. Zrób "ramę" dookoła... To juz chyba przesada, chociaż deweloper buduje jeszcze bloki w sąsiedztwie, może bym się z nim dogadał i bezposrednio z gruchy by wylał Musiał bym jednak rozebrać połowę tarasu aż tak szalał nie będę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 31 Maja 2020 Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 @MeMpHiS mega to wyglada Jak znajdziesz wykonawce to daj znac za ile to wyspawal. Ps. Sam to rysujesz? Bo chetnie bym takie rysunki przygarnął dla wersji 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeMpHiS Napisano 31 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 Sam, w sketchupie. Jestem po rozmowie ze spawaczem, za robocizne policzył mi 800zł plus materiał około 500zł. Czeka tylko na projekt. Cynkowanie i malowanie po mojej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 31 Maja 2020 Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 ale po co Ci te połączenia spawać? Przecież to utrudnianie i robienie niepotrzebnych kosztów. Połączenia ciesielskie, wkręty do drewna na torxy i masz zrobione. Ale to już Twoja decyzja i gust. Zamiast dawać $ spawaczowi, zainwestuj w dobre jakosciowo drewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 1 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2020 8 godzin temu, MeMpHiS napisał: Cynkowanie i malowanie po mojej stronie A może zrobić z nierdzewki i nie cynkować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 1 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2020 11 godzin temu, lucash napisał: ale po co Ci te połączenia spawać? Przecież to utrudnianie i robienie niepotrzebnych kosztów. Połączenia ciesielskie, wkręty do drewna na torxy i masz zrobione. Ale to już Twoja decyzja i gust. Zamiast dawać $ spawaczowi, zainwestuj w dobre jakosciowo drewno. Ale to jest substytut zastrzałów, których @Memphis nie chce robić. Jak tylko by poskręcał to rozchybocze się ta konstrukcja bardzo szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.