HelixSv Napisano 18 Września 2020 Udostępnij Napisano 18 Września 2020 Dziś siedziałem w id3. Chciałem dostać na test do jutra, ale nie udało się, a na pół godziny, to mi się nie chciało. W każdym razie, podobała mi się przestrzeń, jest dużo miejsca na tylnej kanapie, podłokietniki też są ok. Wirtualne przyciski na kierownicy to raczej porażka, ale pewnie można się przyzwyczaić... Plastiki. Dużo już o tym napisano i powiedziano, przeważnie negatywnie, więc spodziewałem się jakości jak w Tico, jest trochę lepiej. Najważniejsze, żeby nic nie trzeszczało. ... ale wybierak D-N-R ("dźwignia zmiany biegow") ulokowany przy wskaźnikach jest fatalny. Jakość plastiku i wrażenia dotykowe, na równi z zabawkami z jajek-niespodzianka i jeszcze to coś miało dość nieprzyjemną ostrą krawędź. W porównaniu z tym wybierak w BMW i3 jest mega-solidny. Czekam na id4. Sprzedawca powiedział mi, że 99% zmieści się limicie ceny pozwalający na wzięcie tego auta w leasingu firmowym. Oby tylko jakość była lepsza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 18 Września 2020 Udostępnij Napisano 18 Września 2020 Zastanawia mnie po co na siłę producenci cisną w stronę tych wirtualnych przycisków i durnych dotykowych "suwaków" zamiast normalnych pokręteł. Już inni to przerabiali i w każdym przypadku ludzie na to narzekali, podobnie jak dziennikarze testujący. Ale VAG musiał oczywiście też sprawdzić i powielić błędy, zarówno w nowych golfach/leonach jak i w id3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 18 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2020 7 minutes ago, iwik said: Zastanawia mnie po co na siłę producenci cisną w stronę tych wirtualnych przycisków i durnych dotykowych "suwaków" zamiast normalnych pokręteł. Już inni to przerabiali i w każdym przypadku ludzie na to narzekali, podobnie jak dziennikarze testujący. Ale VAG musiał oczywiście też sprawdzić i powielić błędy, zarówno w nowych golfach/leonach jak i w id3. Pewnie oszczędzają na tym ze 4 euro. Kierownica z tymi "przyciskami" to pomyłka jeszcze gorsza niż ustawienie wszystkiego na ekranie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Września 2020 Udostępnij Napisano 19 Września 2020 11 godzin temu, iwik napisał: Zastanawia mnie po co na siłę producenci cisną w stronę tych wirtualnych przycisków i durnych dotykowych "suwaków" zamiast normalnych pokręteł. Już inni to przerabiali i w każdym przypadku ludzie na to narzekali, podobnie jak dziennikarze testujący. Ale VAG musiał oczywiście też sprawdzić i powielić błędy, zarówno w nowych golfach/leonach jak i w id3. Oszczędność, wygląd, trend. Ja nie mam nic do nich jak są dobrze zrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Września 2020 Udostępnij Napisano 19 Września 2020 Pierwsze wrażenia od Bjorna są. Wychodzi, że w trasie wóz jest dzielny, ładowanie ok, bez niespodzianek. Zużycia rozsądne, choć przy wyższych prędkościach już trochę odstaje od Ioniqa, ale jest rozsądnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 19 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2020 1 hour ago, mrBEAN said: Pierwsze wrażenia od Bjorna są. Wychodzi, że w trasie wóz jest dzielny, ładowanie ok, bez niespodzianek. Zużycia rozsądne, choć przy wyższych prędkościach już trochę odstaje od Ioniqa, ale jest rozsądnie. Ja odniosłem wrażenie, że był prawie zachwycony. Id3 jest oszczędne i szybko-ładujące. Dziś przejechałem się ze 20 minut. Było ok, ale udało mi się zdefiniować jakość plastików deski rozdzielczej, bo ostatnio widziałem coś podobnego ma uberze w Gdyni. To jest po prostu Dacia. Wygląda jakby VW wydał wszystko na baterię i marzę. I zostało tylko 3 euro na wnętrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Września 2020 Udostępnij Napisano 19 Września 2020 Teraz, Cezh napisał: Było ok, ale udało mi się zdefiniować jakość plastików deski rozdzielczej, bo ostatnio widziałem coś podobnego ma uberze w Gdyni. To jest po prostu Dacia. Wygląda jakby VW wydał wszystko na baterię i marzę. I zostało tylko 3 euro na wnętrze. Czyli jednak potwierdza się. Ja widziałem swego czasu testówkę na Ionity, i po otworzeniu drzwi rzuciły się w oczy porysowane plastiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 On 9/18/2020 at 10:00 PM, iwik said: Zastanawia mnie po co na siłę producenci cisną w stronę tych wirtualnych przycisków i durnych dotykowych "suwaków" zamiast normalnych pokręteł. Już inni to przerabiali i w każdym przypadku ludzie na to narzekali, podobnie jak dziennikarze testujący. Ale VAG musiał oczywiście też sprawdzić i powielić błędy, zarówno w nowych golfach/leonach jak i w id3. Koszty - przycisk jest droższy w produkcji. Tak samo jest z Virtual Cockpit. Dziś jeszcze nam mówią, że to nowoczesność i za to się dopłaca (np. kupując wyższą wersjęm, model nowszej generacji), zaraz stanie się to standardem. Producenci będą się cieszyć, że zaoszczędzili na produkcji, a nabywcy też się będą cieszyć ze zmiany, bo mają nowocześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 O, Zachar się pojawił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 21 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2020 (edytowane) 7 minutes ago, format said: O, Zachar się pojawił. Podobno trochę stronniczy materiał, np nie opukał drzwi i deski, a przeważnie to robi... Może nie chciał sobie poranić ręki... Muszę obejrzeć... Edytowane 21 Września 2020 przez Cezh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 Godzinę temu, Cezh napisał: Muszę obejrzeć... Ja już skończyłem. I powiem tak, jak rabatowanie będzie odpowiednie (bo ~190kPLN za wersję family to ja nie dam), to jest to następca mojej Astry Nawet krótkozasięgowa wersja wydaje się być okej żeby polecieć nią do Chorwacji z rodziną. 100kW ładowania to jakieś 40 minut stania przy słupku w trasie, dłuższe stopy robimy dzisiaj podróżując z dziećmi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 1 godzinę temu, format napisał: jest to następca mojej Astry Jak będzie w cenie Twojej astry to też chętnie kupię jako następne auto 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 21 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2020 2 hours ago, format said: Ja już skończyłem. I powiem tak, jak rabatowanie będzie odpowiednie (bo ~190kPLN za wersję family to ja nie dam), to jest to następca mojej Astry Nawet krótkozasięgowa wersja wydaje się być okej żeby polecieć nią do Chorwacji z rodziną. 100kW ładowania to jakieś 40 minut stania przy słupku w trasie, dłuższe stopy robimy dzisiaj podróżując z dziećmi. Id3 ma trzy duże zalety: przestrzeń w środku, zasięg i szybkość ładowania. Jak ktoś jest w stanie znieść spore wady: tandetę w środku, mały bagażnik i brak możliwości zamontowania haka, to jest to całkiem ok samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 Jak będzie w cenie Twojej astry to też chętnie kupię jako następne autoW cenie mojej Astry to kupiłem w zeszłym tygodniu Citigo-e tapatalked 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 22 minuty temu, Cezh napisał: Jak ktoś jest w stanie znieść spore wady: tandetę w środku, mały bagażnik i brak możliwości zamontowania haka Z tego wszystkiego dla mnie jedynym problemem jest brak możliwości zamontowania haka, ale to problem wszystkich elektryków, zresztą, z ciężką przyczepą zasięg takiego ID3 na autostradzie pewno by spadł poniżej 100km 385 litrów bagażnika to raczej standard w hatchbackach segmentu C (nie patrząc na Octę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 (edytowane) 35 minut temu, format napisał: W cenie mojej Astry to kupiłem w zeszłym tygodniu Citigo-e Domyślam się. Dopóki nie spina się to finansowo, ja nie mam zamiaru szarpać się na kompakty dwukrotnie droższe od spalinowych odpowiedników i w cenie astry pewnie kupilbym... astrę A co do id3 to auto fajne pod względem wykorzystania przestrzeni. Mnie się takie samochody podobają, widzę pewne podobieństwo do Sportsvana w ogólnym przepisie na samochód. Ale te systemy pokładowe widzę działają jak wczesna beta no i nie da się ich obronić twierdząc, że "tylko czasem ten przycisk trzeba drugi raz kliknąć" Beta, to beta Trzeba poczekać na lifting i poprawki. Edytowane 21 Września 2020 przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 21 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2020 37 minutes ago, format said: Z tego wszystkiego dla mnie jedynym problemem jest brak możliwości zamontowania haka, ale to problem wszystkich elektryków, zresztą, z ciężką przyczepą zasięg takiego ID3 na autostradzie pewno by spadł poniżej 100km 385 litrów bagażnika to raczej standard w hatchbackach segmentu C (nie patrząc na Octę) Ja dość często przewożę jakieś meble przyczepą więc hak się przydaje. Taka Tesla 3 może mieć hak z dużym uciągiem więc da się. Enyaq/id4 mają mieć duze bagażniki i normalne haki. Będę celował w jeden z nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 26 minut temu, Cezh napisał: Taka Tesla 3 może mieć hak z dużym uciągiem więc da się. Konkretnie 910kg, nie ma przyczepy dla 2+2 która by miała takie DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 W dniu 18.09.2020 o 22:00, iwik napisał: Zastanawia mnie po co na siłę producenci cisną w stronę tych wirtualnych przycisków i durnych dotykowych "suwaków" zamiast normalnych pokręteł. Już inni to przerabiali i w każdym przypadku ludzie na to narzekali, podobnie jak dziennikarze testujący. Ale VAG musiał oczywiście też sprawdzić i powielić błędy, zarówno w nowych golfach/leonach jak i w id3. Usiadlem w nowym leonie jak odbieralem swojego i to dziala po prostu tragicznie. No ale to sa pewnie duze oszczednosci. Zamiast pokretel jest tylko ekran. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 21 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2020 1 hour ago, format said: Konkretnie 910kg, nie ma przyczepy dla 2+2 która by miała takie DMC. Id3 ma chyba 90kg, Kona 300kg, więc 910kg to jest dużo Ja jeżdżę z takimi przyczepami: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 Id3 ma chyba 90kg, Kona 300kg, więc 910kg to jest dużo Ja jeżdżę z takimi przyczepami:Spoko, różni ludzie, różne wymagania. Ja ciągnę takie:tapatalked Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 7 godzin temu, Cezh napisał: Podobno trochę stronniczy materiał, np nie opukał drzwi i deski, a przeważnie to robi... Może nie chciał sobie poranić ręki... Muszę obejrzeć... To jest po prostu materiał promocyjny VW na zewnętrznym kanale o dużym zasięgu. Tak się to teraz robi. Znając wcześniejsze produkcje Zachara, momentami ogląda się do z dodatkowym uśmiechem na twarzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 42 minuty temu, format napisał: Spoko, różni ludzie, różne wymagania. Ja ciągnę takie: tapatalked Przyczepy wystawione na stół 1:0 dla formata 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 21 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2020 54 minutes ago, format said: Spoko, różni ludzie, różne wymagania. Ja ciągnę takie: tapatalked Mój śmierdzący samochód może ciągnąć do 3500 kg, ale to się nie wydarzy za mojej kadencji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Wczoraj miałem możliwość obejrzeć nowego ID3 - wersja ID.3 1st. Ogólnie - na żywo to fajne autko. Ani nie jest brzydkie, ani też designem nie zachwyci. Raczej kontrowersji budzić nie będzie - filozofia VW żeby nie budzić skrajnych emocji zaimplementowana w 100% Jak na pierwszą serię modelu, to bardzo dobrze zmontowane wnętrze - nic nie trzeszczy, solidnie zmontowane. Materiały z których wykonano kokpit i boczki drzwi od góry do dołu są twarde- to samo co w Polo, T-cross, T-roc. Nie rozumiem tych oszczędności w aucie za tyle kasy. Dobrze że choć środkowa część za wyświetlaczem centralnym i wyświetlaczem przed kierowcą jest już matowa i miękka - jak w Golfie czy Passacie. Miejsca w środku jest porównywalnie co w Golfie. Ponieważ nie ma w podłodze dźwigni zmiany biegów to w tunelu środkowym zrobili tam półkę na 2 smartfony i siatkę na butelki z napojami. Fotele są wygodne i jeśli traktować to jako auto miejskie, to powinny być OK. Nie są przesadnie mocno wyprofilowane i nie ma też regulacji podparcia lędźwiowego (). Jakby fotela kierowcy nie ustawić, siedzi się wyżej niż w Golfie. Z tyłu też się siedzi wyżej i mając 1,90m wzrostu czułem na głowie bliskość podsufitki, a w Golfie tego nie ma. Może za jakiś czas będzie możliwosć się przejechać - ciekaw jestem jak to jeździ w porównaniu z i3, którym już parę razy jeździłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 22 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2020 2 hours ago, Manx said: ....ciekaw jestem jak to jeździ w porównaniu z i3, którym już parę razy jeździłem. I3 jest bardziej zwinne, ale, ze względu na mniejszy rozstaw osi, mniej komfortowe. I3 jest też chyba głośniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 3 godziny temu, Manx napisał: i. Fotele są wygodne i jeśli traktować to jako auto miejskie, to powinny być OK. Nie są przesadnie mocno wyprofilowane i nie ma też regulacji podparcia lędźwiowego (). Te fotele wyglądają fatalnie i niewygodnie ale może w praktyce będzie inaczej. Ogólnie widać, ze na tym ID3 chcieliby zarobić solidnie. Ceny niestety skalkulowane na rynki z konkretnymi dopłatami, a u nas jest zwyczajnie drogo, jeśli ma być dobrze wyposażone Będą musieli mocno rabatować w Polsce, jeśli ma być u nas jakiś ruch na tym modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Godzinę temu, mrBEAN napisał: Będą musieli mocno rabatować w Polsce, jeśli ma być u nas jakiś ruch na tym modelu. Myślisz że zależy im na sprzedaży tego u nas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 3 godziny temu, tom111 napisał: Myślisz że zależy im na sprzedaży tego u nas? I tak i nie. Albo inaczej. Niby nie, a jednak tak Jak chcą robić wow statystykami sprzedaży, a chcą. To jednak 37-milionowy kraj może trochę w tym pomóc, tym bardziej, że daleko wozić nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 40 minut temu, mrBEAN napisał: To jednak 37-milionowy kraj może trochę w tym pomóc, tym bardziej, że daleko wozić nie trzeba Najpierw musieliby mieć co wozić Swoich obywateli mają dwa razy więcej i jeszcze bardzo długo dla nich nie wystarczy Do PL trafią symboliczne ilości, a sprzedawać się będą nieliczne "testówki po dyrektorze salonu" Za kilka lat pojawią się używane z D i wtedy coś tam czasem będzie widać na ulicach, wśród milionów starych diesli z D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 17 godzin temu, tom111 napisał: Najpierw musieliby mieć co wozić Swoich obywateli mają dwa razy więcej i jeszcze bardzo długo dla nich nie wystarczy Do PL trafią symboliczne ilości, a sprzedawać się będą nieliczne "testówki po dyrektorze salonu" Za kilka lat pojawią się używane z D i wtedy coś tam czasem będzie widać na ulicach, wśród milionów starych diesli z D Prawda To samo było z Ioniqami Teraz dopiero używki zaczną fo nas spływać z zachodu. Kiedy ruszy pełną parą produkcja bateryjek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 On 9/22/2020 at 5:03 PM, mrBEAN said: Ogólnie widać, ze na tym ID3 chcieliby zarobić solidnie. Tak - widać potężne oszczędności na materiałach. Plastiki + fotele przełożone chyba z Polo (może nie dosłownie są te sme, ale tak to wygląda na oko) On 9/22/2020 at 5:03 PM, mrBEAN said: Będą musieli mocno rabatować w Polsce, jeśli ma być u nas jakiś ruch na tym modelu. Nie łudziłbym się, że im zależy na tym - teraz największym zmartwieniem będzie dla nich nadążyć za popytem w krajach, gdzie ten samochód będzie się sprzedawał bez rabatowania. To że w PL nie będzie szło, obchodzi ich tyle co mnie zeszłoroczny śnieg- cash ma się zgadzać przede wszystkim. Np. w takiej Norwegii ID.3 zadebiutował i w pierwszym miesiącu jest na szczycie listy najlepiej sprzedających się aut na tamtejszym rynku i są po niego kolejki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 Godzinę temu, Manx napisał: Tak - widać potężne oszczędności na materiałach. Plastiki + fotele przełożone chyba z Polo (może nie dosłownie są te sme, ale tak to wygląda na oko) Nie łudziłbym się, że im zależy na tym - teraz największym zmartwieniem będzie dla nich nadążyć za popytem w krajach, gdzie ten samochód będzie się sprzedawał bez rabatowania. To że w PL nie będzie szło, obchodzi ich tyle co mnie zeszłoroczny śnieg- cash ma się zgadzać przede wszystkim. Np. w takiej Norwegii ID.3 zadebiutował i w pierwszym miesiącu jest na szczycie listy najlepiej sprzedających się aut na tamtejszym rynku i są po niego kolejki. Dlatego niestety u nas standardowo otrzymamy używki jak skończą się leasingi u nich, i karencja dopłat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 W dniu 23.09.2020 o 16:19, mrBEAN napisał: Teraz dopiero używki zaczną fo nas spływać z zachodu. Tam jest takie ssanie na EV, że sensowne używki będą tam zasilać rynek wtórny. Mają tam miliony "nowych starzejących" się diesli i to one będą do nas spływać, klekot będzie wszechobecny W dniu 23.09.2020 o 16:19, mrBEAN napisał: Kiedy ruszy pełną parą produkcja bateryjek? Fabryka LG Chem Wrocław ciągle się rozwija. Teraz już płynie ładny strumyk baterii, ale nawet jak to będzie już rzeka to i tak będzie płynąć na zachód , a w drugą stronę ocean nowiuśkich wyeksploatowanych TDI 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 Godzinę temu, tom111 napisał: Tam jest takie ssanie na EV, że sensowne używki będą tam zasilać rynek wtórny. Mają tam miliony "nowych starzejących" się diesli i to one będą do nas spływać, klekot będzie wszechobecny Fabryka LG Chem Wrocław ciągle się rozwija. Teraz już płynie ładny strumyk baterii, ale nawet jak to będzie już rzeka to i tak będzie płynąć na zachód , a w drugą stronę ocean nowiuśkich wyeksploatowanych TDI Nie przypominaj mi o tych dieslach, bo już mnie na wymioty bierze Zaraz wskoczą u nas takie dopłaty do EV, że my będziemy im używki podstawiać do brzegu Odry 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 (edytowane) 51 minut temu, mrBEAN napisał: Nie przypominaj mi o tych dieslach, bo już mnie na wymioty bierze No były nowe, małe, tanie samochody, będące alternatywą do miasta dla wyeksploatowanych diesli, to komuś to przeszkadzało i teraz są tylko małe i drogie samochody, które nie są żadną alternatywą dla dużych, starych, i używanych diesli. Elektryki w warunkach Europy środkowej i w obecnych cenach, nie są żadną realną alternatywą dla żadnego z powyższych w skali masowej. Dodatkowo dopłaty w bagatej EU nie premiują zakupu małych i tanich elektryków do miasta, więc producenci będą klepać duże i drogie e-SUVy, bo mogą jednostkowo na nich lepiej zarobić. Edytowane 24 Września 2020 przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 12 minut temu, iwik napisał: No były nowe, małe, tanie samochody, będące alternatywą do miasta dla wyeksploatowanych diesli, to komuś to przeszkadzało i teraz są tylko małe i drogie samochody, które nie są żadną alternatywą dla dużych, starych, i używanych diesli. Polacy są zadowoleni ze zmian, bo kiedyś ich nie było stać na TDI, a teraz to taniocha w cenie złomu, więc jest co postawić na chodniku, bo przecież chodniki już nie są potrzebne, wszyscy się już zmotoryzowali 17 minut temu, iwik napisał: nie są żadną realną alternatywą dla żadnego z powyższych w skali masowe Skali masowej to jeszcze długo nie osiągną i to nawet w bogatej EU i cena nie jest główną przeszkodą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 21 minut temu, iwik napisał: No były nowe, małe, tanie samochody, będące alternatywą do miasta dla wyeksploatowanych diesli, to komuś to przeszkadzało i teraz są tylko małe i drogie samochody, które nie są żadną alternatywą dla dużych, starych, i używanych diesli. Elektryki w warunkach Europy środkowej i w obecnych cenach, nie są żadną realną alternatywą dla żadnego z powyższych w skali masowej. Dodatkowo dopłaty w bagatej EU nie premiują zakupu małych i tanich elektryków do miasta, więc producenci będą klepać duże i drogie e-SUVy, bo mogą jednostkowo na nich lepiej zarobić. Bo widzisz Pan co do zasady samochodów ma być mniej ogólnie, a z drugiej strony to tak duży biznes, że ten złom gdzieś trzeba utylizować. I my jesteśmy takim fajnym dużym wysypiskiem tych śmieci z zachodu. Wprowadzili by u nas konkretny podatek od posiadanego wozu, i zaraz by porządek się zrobił. I wtedy jakby miało być jedno auto to raczej SUV niż Citigo. Zresztą to wszystko akademickie dyskusje. Ja tylko czekam na rygorystyczne i realną nieuchronność kary, za auta niespełniające swoich norm składu spalin. Bo już mnie te capiące szrotodiesle wykańczają psychicznie. Niestety się nie zapowiada, bo elektorat głównie tym jeździ. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 48 minut temu, mrBEAN napisał: Bo już mnie te capiące szrotodiesle wykańczają psychicznie. Psychicznie to luz, gorzej że fizycznie powodują wiele zgonów, ale tylko ten jadący z tyłu jest zagrożony 51 minut temu, mrBEAN napisał: Niestety się nie zapowiada, bo elektorat głównie tym jeździ. Elektorat jeździł na LPG, a marzył o TDI. Mamy cud gospodarczy, elektorat ma TDI i jest zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 55 minut temu, mrBEAN napisał: Zresztą to wszystko akademickie dyskusje. Ja tylko czekam na rygorystyczne i realną nieuchronność kary, za auta niespełniające swoich norm składu spalin. Bo już mnie te capiące szrotodiesle wykańczają psychicznie. Niestety się nie zapowiada, bo elektorat głównie tym jeździ. Jakto tak? Karami w suwerena? Nie potrafią wyekzekwować prostych przepisów ruchu drogowego, a Ty byś chciał jakieś papierowe normy, które mało które auto spełniło jak opuszczało fabrykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 8 hours ago, mrBEAN said: Dlatego niestety u nas standardowo otrzymamy używki jak skończą się leasingi u nich, i karencja dopłat Nadal będą za drogie jeśli zaraz po leasingu by miały do nas trafiać. Do nas najpierw przyjadą porozbijane, a szerszym strumieniem za 6-8 lat, kiedy Niemcy uznają je za wyeksploatowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 27 minut temu, Manx napisał: Nadal będą za drogie jeśli zaraz po leasingu by miały do nas trafiać. Do nas najpierw przyjadą porozbijane, a szerszym strumieniem za 6-8 lat, kiedy Niemcy uznają je za wyeksploatowane Reasumując, od 2030 można się spodziewać popularyzacji EV w PL 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 4 minutes ago, mrBEAN said: Reasumując, od 2030 można się spodziewać popularyzacji EV w PL No coś w ten deseń... U nas jeszcze długo czynnikami hamujacymi będzie relacja ceny aut do zarobków, a po drugie problemy z ładowaniem. Mój brat zgłosił się do swojej wspólnoty w sprawie montażu gniazda do ładowania samochodu w garażu podziemnym pod blokiem. Dostawca energii wycenił gniazdo i podicznik na 30 000 zł. Pertyn ostatnio opowiadał, że dostał ofertę na gniazdo i podlicznik 48 000 zł 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 21 godzin temu, Manx napisał: No coś w ten deseń... U nas jeszcze długo czynnikami hamujacymi będzie relacja ceny aut do zarobków, a po drugie problemy z ładowaniem. Mój brat zgłosił się do swojej wspólnoty w sprawie montażu gniazda do ładowania samochodu w garażu podziemnym pod blokiem. Dostawca energii wycenił gniazdo i podicznik na 30 000 zł. Pertyn ostatnio opowiadał, że dostał ofertę na gniazdo i podlicznik 48 000 zł Dlatego aktualnie już przepisy się zmieniły i mają uwzględniać w przyłączu stanowiska do ładowania. Ze wspólnotami jest dramat. Niedługo garaż/miejsce postojowe z własnym licznikiem będzie rare! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 28 Września 2020 Udostępnij Napisano 28 Września 2020 On 9/25/2020 at 8:24 PM, mrBEAN said: Dlatego aktualnie już przepisy się zmieniły i mają uwzględniać w przyłączu stanowiska do ładowania. Ze wspólnotami jest dramat. Niedługo garaż/miejsce postojowe z własnym licznikiem będzie rare! O to ciekawa zmiana. A kiedy te przepisy się zmieniły? Bo jeżeli jakoś ostatnio to będą dotyczyć dopiero wniosków o pozwolenie na budowę złożonych do urzędów po ich wejściu w życie... czyli tak ze 2-3 lata nim zmiana fizycznie zaistnieje w rzeczywistości. U mnie na osiedlu pytałem, to jasno powiedzieli, że nie można sobie zamówić montażu gniazda do ładowania i nie będzie można. Wprowadzili zakaz ładowania i nie można też akumulatora w spalinowym samochodzie ładować w garażu. To możliwe że przeze mnie, bo kiedyś ugadany z administratorem podłączyłem testowe i3 - komuś to się tak bardzo nie spodobało, że teraz ludzie na osiedlu mają prę plugin-hybrid, ale ani nie mogą ładować ani nie będą mogli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Września 2020 Udostępnij Napisano 28 Września 2020 47 minut temu, Manx napisał: O to ciekawa zmiana. A kiedy te przepisy się zmieniły? Bo jeżeli jakoś ostatnio to będą dotyczyć dopiero wniosków o pozwolenie na budowę złożonych do urzędów po ich wejściu w życie... czyli tak ze 2-3 lata nim zmiana fizycznie zaistnieje w rzeczywistości. U mnie na osiedlu pytałem, to jasno powiedzieli, że nie można sobie zamówić montażu gniazda do ładowania i nie będzie można. Wprowadzili zakaz ładowania i nie można też akumulatora w spalinowym samochodzie ładować w garażu. To możliwe że przeze mnie, bo kiedyś ugadany z administratorem podłączyłem testowe i3 - komuś to się tak bardzo nie spodobało, że teraz ludzie na osiedlu mają prę plugin-hybrid, ale ani nie mogą ładować ani nie będą mogli Tak jak kiedyś pisałem. EV przez ciemniaków traktowane jest Jsk zły smok i historii osiedlowych w nowych plombach już kilka ciekawych słyszałem. Finał zawsze ten sam, dla spokoju nie wolno i uj https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1433047,ladowanie-e-samochodow-w-blokach-koszty.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 28 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2020 10 minutes ago, mrBEAN said: Finał zawsze ten sam, dla spokoju nie wolni i uj To i tak nieźle. W Kraśniku powstaje strefa wolna od EV i za sam wjazd mają palić na stosie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 28 Września 2020 Udostępnij Napisano 28 Września 2020 2 godziny temu, mrBEAN napisał: Tak jak kiedyś pisałem. EV przez ciemniaków traktowane jest Jsk zły smok i historii osiedlowych w nowych plombach już kilka ciekawych słyszałem. Finał zawsze ten sam, dla spokoju nie wolno i uj Nie. Tu chodzi o zwykłą zazdrość i aspołeczność rodaków. W imię zasady ja nie mam i nie używam to i on nie będzie używał. Jak mieszkałem w bloku to część miała ogródki na parterze i była wieczna walka o to tych co ich ... nie mają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 28 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2020 Miałem właśnie przyjemność obcowania z id3. Ze 40 min jazdy i ze 30 min użerania się z systemem informacji i rozrywki. Jeśli chodzi o jakość, to raczej już się przyzwyczaiłem (tandetny wybierak D/B-N-R drażni cały czas). Co do wspomnianego systemu, to takiego niekonsekwetnego miszmaszu (znaczy gówna) nie widziałem. Kto to tworzył? Na siłę wepchali dziesiątki funkcji i bajerów. Wygląda jakby w trakcie dodawania funkcji kilkakrotnie zmieniali koncept. Np. żeby zresetować zużycie prądu trzeba kliknąć w "vehicle" (ok, niech bedzie), potem "interior" (że co?), a potem w "cockpit" (no nie...), i jakie tam są funkcje w tym kokpicie? Tylko trzy: kasowanie zużycia od uruchomienia, od ładowania i jakieś jeszcze... chyba long-term. Co to ma wspólnego z kokpitem? Wkurzony jestem, bo mocno nastawiałem się na id4 i obawiam się, że system będzie taki sam. Testowałem wiele aut, w żadnym nie miałem takich problemów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Września 2020 Udostępnij Napisano 28 Września 2020 32 minuty temu, Cezh napisał: Kto to tworzył? Na siłę wepchali dziesiątki funkcji i bajerów. Wygląda jakby w trakcie dodawania funkcji kilkakrotnie zmieniali koncept. Np. żeby zresetować zużycie prądu trzeba kliknąć w "vehicle" (ok, niech bedzie), potem "interior" (że co?), a potem w "cockpit" (no nie...), i jakie tam są funkcje w tym kokpicie? Tylko trzy: kasowanie zużycia od uruchomienia, od ładowania i jakieś jeszcze... chyba long-term. Co to ma wspólnego z kokpitem? Bjórn w ostatnim teście już też spazmów dostawał w związku z tym Nieciekawie. Ja wiernie czekam i ciułam hajsy na Ioniq 5. Im dłużej Ioniqiem jeżdżę, tym więcej zalet dostrzegam względem VAG i innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.