Skocz do zawartości

Wspomaganie kierownicy - dziwne objawy


misiu

Rekomendowane odpowiedzi

 

Cześć. Mam problem ze wspomaganiem kierownicy w moim Dodge Journey.

Objawy są takie, że wczoraj rano normalnie wyjechałem spod domu i po niespełna kilometrze musiałem zwolnić przed skrzyżowaniem i przy niskiej prędkości odcięło wspomaganie, czyli nagle kierownica zaczęła się ciężko obracać. Po przyspieszeniu wspomaganie zaczęło znowu działać (nie był to efekt większej prędkości tylko nagły wyczuwalny brak oporu na kierownicy ). Objawy się powtórzyły znów przy prędkości zbliżonej do 5km/h. Przy dojeździe do pracy opór na kierownicy wyczuwalny był już przy większych prędkościach (10-20km/h).

Dzisiaj rano odpaliłem auto i zaraz po uruchomieniu wspomaganie zaczęło działać, ale jak obroty silnika spadły do nominalnych to znowu zaczęły się problemy. Po przegazowaniu na wyższych obrotach kierownica kręci lekko, a i objawy nie powracają. Wygląda na to, że pompa na wolnych obrotach czasem nie wyrabiała. Miał ktoś takie "przygody"?  Spotkał się ktoś z Was z takim problemem? Pompa do wymiany, a może jakieś uszczelnienia? Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.

Edytowane przez misiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minutes ago, misiu said:

 

Cześć. Mam problem ze wspomaganiem kierownicy w moim Dodge Journey.

Objawy są takie, że wczoraj rano normalnie wyjechałem spod domu i po niespełna kilometrze musiałem zwolnić przed skrzyżowaniem i przy niskiej prędkości odcięło wspomaganie, czyli nagle kierownica zaczęła się ciężko obracać. Po przyspieszeniu wspomaganie zaczęło znowu działać (nie był to efekt większej prędkości tylko nagły wyczuwalny brak oporu na kierownicy ). Objawy się powtórzyły znów przy prędkości zbliżonej do 5km/h. Przy dojeździe do pracy opór na kierownicy wyczuwalny był już przy większych prędkościach (10-20km/h).

Dzisiaj rano odpaliłem auto i zaraz po uruchomieniu wspomaganie zaczęło działać, ale jak obroty silnika spadły do nominalnych to znowu zaczęły się problemy. Po przegazowaniu na wyższych obrotach kierownica kręci lekko, a i objawy nie powracają. Wygląda na to, że pompa na wolnych obrotach czasem nie wyrabiała. Miał ktoś takie "przygody"?  Spotkał się ktoś z Was z takim problemem? Pompa do wymiany, a może jakieś uszczelnienia? Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.

 

MIalem cos podobnego w Primerze P12...

Zacierala sie sprezarka klimy i pasek napedzajacy rowniez pompe wspomagania sie zaczynal slizgac i chwilowo odcinalo wspomaganie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, michbaran napisał:

Sprawdź czy pasek się nie ślizga, bo jest duże prawdopodobieństwo że jest za luźny

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Nie zauważyłem żeby pasek się ślizgał ale poobserwuję dokładniej.

3 minuty temu, ghost2255 napisał:

I zobacz co jest w zbiorniczku wyrównawczym. Jak błoto, to warto wymienić na świeży płyn.

Rzeczywiście płyn jest bardzo ciemny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam zużytą pompę wspomagania, która na wolnych obrotach nie daje już odpowiedniego ciśnienia.

W przypadku wspomagania EPS czy EHPS, można by było obstawiać akumulator albo alternator, ale przy zwykłej pompie to jak pasek nie piszczy to ona jak dla mnie jest zużyta.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, analyzer64 said:

Obstawiam zużytą pompę wspomagania, która na wolnych obrotach nie daje już odpowiedniego ciśnienia.

W przypadku wspomagania EPS czy EHPS, można by było obstawiać akumulator albo alternator, ale przy zwykłej pompie to jak pasek nie piszczy to ona jak dla mnie jest zużyta.

 

U mnie nie piszczal pasek, a sie slizgal w Primerze...

IMHO te paski wielorowkowe tak latwo nie piszcza jak kiedys, zwykle klinowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.