AstraC Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 2 hours ago, Polarny said: Wyższą moc przy niższych obrotach przy takiej samej mocy maksymalnej. Czyli przyspieszenie, które rozpędza bez liczenia kalendarzem i bez piłowania. To też jest odkrywanie Ameryki, ale niektórzy jeszcze jej - jak widać - nie odkryli. Wrzuciłem przykład na szybko, wolnossące 2.0 i 1.4T, różnica wręcz na korzyść 2.0. To, że turbo wstaje wcześniej to też nie zawsze jest taka oczywista oczywistość, szczególnie jak moce większe i większe dmuchawki, dodatkowo turbo dziura. 2 hours ago, Polarny said: Pierwsze słyszę. O 1.4T mogłem tak napisać, bo jechałem i faktycznie - słaby. Ale 1.6T nie znam, nie sprawdzałem, więc wątpliwe, bym się wypowiadał. Nie pasuje, no to piszemy, że turbo benzyny w Oplu to porażka. To co EB w Fordzie też? Od niego też wolę V6 w VB, przy czym uczciwie mówiąc V6 ma +20KM. 2 hours ago, Polarny said: Nie, nie kończy się na 3000. I nie zadawaj głupich pytań. To dlaczego mam nie korzystać z tego co mi samochód udostępnia? I fakt może przy 1.8TSI to jest piłowanie, V6 ma kolejną przewagę, że na wysokich obrotach nie brzmi jak wiertarka i jej dźwięk zwyczajnie nikogo nie męczy i jak potrzebuje skorzystać z mocy to nie zgrzytam zębami. Zasadniczo na co dzień T nie ma żadnej przewagi nad odpowiednikiem mocowym wolnossącym, szczególnie w takich porównaniach R4 vs. V6 jak w moim przykładzie, poza nieco niższym spalaniem. 2 hours ago, Polarny said: A skąd wiesz, że ja nie mam porównania? Bo jedynym twoim argumentem na tą chwilę jest "bo tak". Różnica jest taka, że podałem konkretne samochody z konkretnymi silnikami, które są pod wieloma względami do siebie podobne, mimo że z różnych klas, to wagi, moce i wymiary są zbliżone. To dzięki temu uważam, że takie porównanie ma sens - szczególnie, że to jedna "stajnia". Bo co innego wybrać jakieś nędze V6 najgorsze w klasie i przyrównać do najlepszych silników turbo, albo porównywać 1.8T do 1.8 N/A bo z grubsza to nie ma sensu. I tak jak pisałem tam, tak napiszę i tu, osobiście wolałbym kupić Astrę H 2.5 V6 niż 1.6T, ale było co było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Chcesz powiedziec, ze Vectra 2.5 V6 pali 7/100 przy 130-140km/h na autostradzie? 7 to ten silnik palil jak sie turlales 80-90km/h za tirem Dobra ja koncze ta dyskuje, bo naprawde nie wiem co probujesz udowodnic PS. Ja w Astrze J mialem srednia 7.3/100 z 60kkm. Mówił prawdę, wciąga ok 8 przy stałej 120 140. Im wolniej jedziesz tym spala więcej, dziwne auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 2 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 (edytowane) 9 godzin temu, AstraC napisał: Astra K 1.4T pali 7l, gdzie? Prosze bardzo. Astra K 1,4T 125 KM. Grzeczna jazda na wakacje z rodziną na zdjęciu poniżej. Gdy cisne autostradą (a na AK wiedzą jak cisnę ) spalanie średnie mam 7,5 Edytowane 2 Marca 2021 przez Lupus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 2 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 (edytowane) 6 godzin temu, AstraC napisał: Różnica jest taka, że podałem konkretne samochody z konkretnymi silnikami Szanowny kolega podaje nam przykłady 20-30 letnich trupów mających się nijak poziomem bezpieczeństwa, komfortem jazdy, wyposażeniem czy też spalaniem do nowoczesnego kompakta... Edytowane 2 Marca 2021 przez Lupus 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 1 hour ago, Lupus said: Prosze bardzo. Astra K 1,4T 125 KM. Grzeczna jazda na wakacje z rodziną na zdjęciu poniżej. Gdy cisne autostradą (a na AK wiedzą jak cisnę ) spalanie średnie mam 7,5 No to nieźle, jak zawsze mówię tutaj cudotwórcy, mi Grand C-MAX na A przy średniej 135km/h pali 8.5l do 9 w zależności od warunków pogodowych, na S przy średniej rzędu 120 8l. Oczywiście z rodziną zapakowany itp., i jakbym się nie spinał mniej za bardzo nie chce. Z drugiej strony z boksem na dachu, 6 osób i bagaże po A średnia 130 km/h palił tak 9-9.5 więc czy to tak dużo? 1 hour ago, Lupus said: Szanowny kolega podaje nam przykłady 20-30 letnich trupów mających się nijak poziomem bezpieczeństwa, komfortem jazdy, wyposażeniem czy też spalaniem do nowoczesnego kompakta... Poproszę przykłady tego typu silników w późniejszych modelach, moim zdaniem wymarły. Do tego Astra H to od 2004r, a Vectra B do 2002 czyli nie tak daleko od siebie. Można by wziąć do porównania Vectre C, bo tam były jeszcze do 2005r 3.2 V6, ale Vectre C miałem 1.8 czego żałuję do dziś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 12 hours ago, mmaciejosss said: w normalnym 1,4 np 100km ( Hyundai I30 ) takie obroty będą przy ok 80-85km/h na VI biegu i niestety to auto nie jedzie póki nie ma 4.500obr/min , potem w miarę się odpycha , ale to jest piłowanie , a w 1,0T ( 95-115km ) masz takie obroty przy ok 120-125km/h i mimo niskich obrotów lepiej się odpycha 1,2 w Fabii I o mocy 64km , przy 3000obr/min było dopiero 95km/h , przy 140-4.500 i to jest piłowanie dziś jechałem 1.4T i przy 140km/h miałem 2.800obr , przy 160km/h niecałe 3.500 , to optymalne przełożenie dla silnika doładowanego by spalanie było niskie Problem z wolnossakami, szczegolnie tymi starszymi jest taki ze na autostrady maja za krotkie biegi, a teraz wszyscy chca jezdzic 140-150 km/h. Taki stary wolnossak nawet 2.0 moze wpadac w za wysokie (pow 4 tys) obroty i dluzsza jazda autostrada jest meczaca bardzo. Przyczyn jest tego wiele, kiedys tyle ludzie i tak szybko nie jezdzili, producenci stosowali rozne triki skrzyniowo-przelozeniowe zeby obnizac zuzycie paliwa na papierze. i za male silniki wolnossace, ktore nadaja sie do miasta i turlania. Ale podalem przyklad 2.0 w ostatnim Avenie, gdzie da sie 6ty bieg wrzucic jako lekki nadbieg i nie miec wysokich obrotow przy predkosciach autostradowych. 11 hours ago, Maciej__ said: Ja sie przesiadlem z 1,4T na wolnossace 2.0 i kolejne auto na pewno bedzie ponownie doladowane. mowisz, ze Mazda 2.0 nie jedzie? Czy tam za glosno jest powyzej 3-4 tys obrotow? Ile ma obrotow na autostradzie przy 140km/h i ile wtedy pali? bo przecie jak jezdzisz po miescie i zmieniasz biegi przy 2500-3500 to chyba nie jest jakos meczace? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 3 minutes ago, gregoryj said: mowisz, ze Mazda 2.0 nie jedzie? Czy tam za glosno jest powyzej 3-4 tys obrotow? Ile ma obrotow na autostradzie przy 140km/h i ile wtedy pali? bo przecie jak jezdzisz po miescie i zmieniasz biegi przy 2500-3500 to chyba nie jest jakos meczace? Przy 140km/h jest rownie 3000 RPM i pali jakies 8.5-9 w zaleznosci jak wieje, silnika wtedy praktycznie nie slychac, glownie to szum powietrza czy opon. Problem sie pojawia jak z tych 140 musisz zwolnic za Tirem czy inna osobowka do 100-110km/h. Ponowne rozpedzenie do 140 na 6b to wiecznosc, wiec trzeba mieszac biegami co chwile jak sie chce dynamicznie pojechac. Po prostu w takim warunkach turbo sprawdza sie duzo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 2 minutes ago, Maciej__ said: Przy 140km/h jest rownie 3000 RPM i pali jakies 8.5-9 w zaleznosci jak wieje, silnika wtedy praktycznie nie slychac, glownie to szum powietrza czy opon. Problem sie pojawia jak z tych 140 musisz zwolnic za Tirem czy inna osobowka do 100-110km/h. Ponowne rozpedzenie do 140 na 6b to wiecznosc, wiec trzeba mieszac biegami co chwile jak sie chce dynamicznie pojechac. Po prostu w takim warunkach turbo sprawdza sie duzo lepiej. ale przy redukcji na 4 czy 5 to dalej jest ciezko przyspieszac ? czy robi sie za glosno? Sie wydaje ze 2.0 to za malo na SUVa, tam powinno siedziec jakies K24 od Hondy Ale drugie to grymasisz. Sprawdzilem na zeperfs i jedzie lepiej niz stary accord 2.0 130 konny i porownywalnie do do turbobenzyny 1,4 o mocy 120-130 koni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Just now, gregoryj said: ale przy redukcji na 4 czy 5 to dalej jest ciezko przyspieszac ? czy robi sie za glosno? Sie wydaje ze 2.0 to za malo na SUVa, tam powinno siedziec jakies K24 od Hondy Ale drugie to grymasisz. Sprawdzilem na zeperfs i jedzie lepiej niz stary accord 2.0 130 konny i porownywalnie do do turbobenzyny 1,4 o mocy 120-130 koni Przy redukcji do 4-ki przyspiesza OK, ale nie chce mi sie co chwila machac biegami. Ten silnik jest wg mnie wystarczajacy, ale mnie bardziej odpowiada charakterystyla turbo i tyle. A skoro mam wybor, to przy kolejnym aucie nie bede bral pod uwage wolnossakow. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 2 minutes ago, Maciej__ said: Przy redukcji do 4-ki przyspiesza OK, ale nie chce mi sie co chwila machac biegami. Automat dokup Teraz to juz nie ma takich aut, ale takie DSG z wolnossakiem pewnie by sie dobrze dogadalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 2 minutes ago, gregoryj said: Automat dokup Taki jest plan Ale jeszcze ze 2 lata pojezdze tym co mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 8 godzin temu, AstraC napisał: Wrzuciłem przykład na szybko, wolnossące 2.0 i 1.4T, różnica wręcz na korzyść 2.0. Lżejsze auto i często jest "last gear", gdzie turbo ma dużo dłuższe przełożenia. Inna sprawa, że ten 1.4T to kupa. Miałeś wskazać cytat, gdzie piszę, że. 1.6T to porażka, a tymczasem zacytowałeś moją wypowiedź, gdzie piszę "Jeśli 1.6T też jest porażką". Odróżniasz treść tych dwóch wypowiedzi? 8 godzin temu, AstraC napisał: To dlaczego mam nie korzystać z tego co mi samochód udostępnia? I fakt może przy 1.8TSI to jest piłowanie Jeżeli lubisz piłowania, to twoja sprawa - już pisałem. A o TSi się nie wypowiadaj, bo nie masz pojęcia jak to jeździ i czy jest głośno. 8 godzin temu, AstraC napisał: 11 godzin temu, Polarny napisał: A skąd wiesz, że ja nie mam porównania? Bo jedynym twoim argumentem na tą chwilę jest "bo tak". To nadal nie świadczy o tym, że nie mam porównania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Przy 140km/h jest rownie 3000 RPM i pali jakies 8.5-9 w zaleznosci jak wieje, silnika wtedy praktycznie nie slychac, glownie to szum powietrza czy opon. Problem sie pojawia jak z tych 140 musisz zwolnic za Tirem czy inna osobowka do 100-110km/h. Ponowne rozpedzenie do 140 na 6b to wiecznosc, wiec trzeba mieszac biegami co chwile jak sie chce dynamicznie pojechac. Po prostu w takim warunkach turbo sprawdza sie duzo lepiej. Pisałem już o tym wcześniej. Automat by zrobił redukcję i byś pojechał. Tobie się tego nie chce robić i narzekasz Turbobenzyna upośledza korzystanie ze skrzyni, ale z drugiej strony to umożliwia. W moim MiTo z turbo jest krótka skrzynia i jedzie to jak głupie, ale z kolei narzekam w drugą stronę czyli na „za wysokie” (jak na turbo) obroty i hałas od 120km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 19 minutes ago, stig said: Pisałem już o tym wcześniej. Automat by zrobił redukcję i byś pojechał. Tobie się tego nie chce robić i narzekasz Turbobenzyna upośledza korzystanie ze skrzyni, ale z drugiej strony to umożliwia. W moim MiTo z turbo jest krótka skrzynia i jedzie to jak głupie, ale z kolei narzekam w drugą stronę czyli na „za wysokie” (jak na turbo) obroty i hałas od 120km/h Dlatego tez kolejne auto na 100% bedzie z automatem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Godzinę temu, Maciej__ napisał: Dlatego tez kolejne auto na 100% bedzie z automatem. Niektórzy nie dają nawet wyboru patrz Mazda 6 z 2.5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 1 hour ago, stig said: Niektórzy nie dają nawet wyboru patrz Mazda 6 z 2.5. A to nawet nie wiedzialem, ze to nie wystepuje z manualem Niestety akcyza zabija ekonomiczny sens zakupu takiego silnika w PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 W dniu 12.02.2021 o 18:14, stig napisał: Wytrzymują więcej niż w dieslu. Mnie w dieslu wytrzymała 500 000 :) dobry prognostyk. :) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 5 minut temu, Maciej__ napisał: A to nawet nie wiedzialem, ze to nie wystepuje z manualem Niestety akcyza zabija ekonomiczny sens zakupu takiego silnika w PL Oj tam. Nie wszystko musi mieć sens. Zwłaszcza w motoryzacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 23 hours ago, wladmar said: Z grubsza pojemność X z turbo odpowiada X razy 2 bez turbo. Z grubsza. z grubsza to fakt bo od zawsze przyjeta norma to x1,7 ( oczywiscie pisze tu o normie w sportach motorowych ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 19 godzin temu, AstraC napisał: Wrzuciłem przykład na szybko, wolnossące 2.0 i 1.4T, różnica wręcz na korzyść 2.0. Dziś w realu miałem okazję sprawdzić swoje 1.4T z BMW 320CI (na oko kilkaustoletnie , nie wiem czy 150 czy 170km , ponoć tyle mają ) i 0-100 praktycznie łeb w łeb bo zmian biegów jeszcze nie ogarniam ,potem odchodziłem delikatne tak przy 120 auto było za mną . Błąd u mnie to brak precyzyjnej zmiany biegów (uczę się bo biegi nie wchodzą jak w poprzednim aucie ) i traciłem ma zmianach ale potem już lepiej szlo. Jak już zwolniliśmy raczej do 4 biegu koło 80km/h to turbo zdecydowanie odchodziło lepiej. Coś tego typu sztuka i szczyle po 20l co chcieli byś szybsi https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/suzuki/vitara/iii/suv-facelifting/silnik-hybrydowy-1.4-boosterjet-48v-shvs-140km-od-2020/?vs=bmw%2Fseria-3%2Fe46%2Fcoupe%2Fsilnik-benzynowy-320-ci-150km-1999-2001&c1=31598&c2=6540 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Just now, mmaciejosss said: Dziś w realu miałem okazję sprawdzić swoje 1.4T z BMW 320CI (na oko kilkaustoletnie , nie wiem czy 150 czy 170km , ponoć tyle mają ) i 0-100 praktycznie łeb w łeb bo zmian biegów jeszcze nie ogarniam ,potem odchodziłem delikatne tak przy 120 auto było za mną . Błąd u mnie to brak precyzyjnej zmiany biegów (uczę się bo biegi nie wchodzą jak w poprzednim aucie ) i traciłem ma zmianach ale potem już lepiej szlo. Jak już zwolniliśmy raczej do 4 biegu koło 80km/h to turbo zdecydowanie odchodziło lepiej. Coś tego typu sztuka i szczyle po 20l co chcieli byś szybsi https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/suzuki/vitara/iii/suv-facelifting/silnik-hybrydowy-1.4-boosterjet-48v-shvs-140km-od-2020/?vs=bmw%2Fseria-3%2Fe46%2Fcoupe%2Fsilnik-benzynowy-320-ci-150km-1999-2001&c1=31598&c2=6540 Generalnie spoko, rozumiem, ale siebie tłumaczysz że nie do końca ogarniasz, to skąd wiesz co on ogarniał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 (edytowane) 8 minut temu, AstraC napisał: Generalnie spoko, rozumiem, ale siebie tłumaczysz że nie do końca ogarniasz, to skąd wiesz co on ogarniał? Chyba siebie tłumaczę . Auto ma 1.200km i pierwszy raz miałem okazję tak wystartować .Młodzi raczej szukali "klienta" do ścigania . Ja muszę poćwiczyć szybką zmianę biegów z kolei wtedy będzie lepiej Edytowane 2 Marca 2021 przez mmaciejosss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.