Skocz do zawartości

akumulatory jenox


omroz

Rekomendowane odpowiedzi

Specjalnie zszedłem do auta ,nie mierzyłem na klemach bo akurat nie mam miernika ,ale mierzyłem paorokrotnie z miesiąc temu .Tutaj zrobiłem fotki z menu serwisowego bez rozruchu i z rozruchem ..Auto przy -5 odpala przy pierwszym razie .11,7V i 14,4 jak chodzi..

pobrane (1).jpg

pobrane.jpg

Edytowane przez arek_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Specjalnie zszedłem do auta ,nie mierzyłem na klemach bo akurat nie mam miernika ,ale mierzyłem paorokrotnie z miesiąc temu .Tutaj zrobiłem fotki z menu serwisowego bez rozruchu i z rozruchem ..Auto przy -5 odpala przy pierwszym razie .11,7V i 14,4 jak chodzi..


W okolicach 11.7 moja Astra, przy sprawnym Aku, pokazuje zawsze po przekręceniu kluczyka.


Wysłane z mojego moto g23 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, volf6 napisał(a):

Ten pomiar ma sens jak mierzysz napięcie na akumulatorze ale beż obciążenia czyli jeszcze przed otwarciem drzwi, włączeniem zapłonu, światełek, radia itp:)

Jutro zrobie po 8 godzinach pracy na klemach ,będzie pewnie podobnie.zobaczymy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, arek_m napisał(a):

Jutro zrobie po 8 godzinach pracy na klemach ,będzie pewnie podobnie.zobaczymy.

 

Tylko musiałbyś mieć wcześniej otwartą maskę, by nie używać centralnego zamka, alarmu czy zwykłego otwarcia drzwi, które powoduje włączenie oświetlenia kabiny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, volf6 napisał(a):

Tylko musiałbyś mieć wcześniej otwartą maskę, by nie używać centralnego zamka, alarmu czy zwykłego otwarcia drzwi, które powoduje włączenie oświetlenia kabiny:)

mam focusa mk2 wiec tam kluczyk w zamek maski sie wkłada.

Edytowane przez arek_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie musze dodatkowo zamknąć ręcznie rygle od maski / oczywiście maska w pozycji otwartej /  i zamknąć auto . Po kilku min auto jest dopiero całkowicie uśpione. Tak też ładuje je .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, volf6 napisał(a):

Ten pomiar ma sens jak mierzysz napięcie na akumulatorze ale beż obciążenia czyli jeszcze przed otwarciem drzwi, włączeniem zapłonu, światełek, radia itp:)

Niby tak. W aucie żony wywala komunikat akumulator 12V: serwis. Kiedy go nie sprawdzę ma ok 12.5V.  Byłem w serwisie od aku powiedzieli, że aku nie jest uszkodzony, ładowanie ok i nie trzeba go wymieniać. Auto działa normalnie, tylko wywala przed jazdą taki komunikat :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj -17*, oryginalny fabryczny akumulator ma 10 lat i nie był od nowości nawet dotknięty pod maską. Clio po tygodniu stania pod śniegiem odpalił na dotyk. "Oczko" w akumulatorze zielone. Zastanawiam się czy to jest po prostu przypadek, czy rewelacyjna turecka jakość? :phi:. Szukam po Internetach i nie sposób kupić taki nowy. Dlaczego? :sciana:

 

Zrzut ekranu 2024-01-09 155420.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobote ładowałem akumulator .mam taki prostownik,ładowarkę..https://www.skapiec.pl/site/cat/2114/comp/82830657 ,ale zwykły tez mam z amperomierzem..Dzis po pracy zmierzyłem napięcie .wyszło 12,15V .Aku jest z 2017r .Jeszcze nigdy się nie zdazyło, aby nie zapalił,zawsze kręci ,ale tez doładowuje go 2 ,3 razy do roku.Średnio odcinki dzienne to 2x 10km .

pobrane.jpg

Edytowane przez arek_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, arek_m napisał(a):

Dzis po pracy zmierzyłem napięcie .wyszło 12,15V .Aku jest z 2017r

Dziwne, ze coś tam zmierzyłeś skoro kabelki masz w złe dziurki w mierniku wsadzone8]

Chyba zaraz usmażysz ten multimetr:old:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, janusz napisał(a):

Dlaczego tak uważasz? 

bo sondy podłączone do złącz pomiaru napięcia i prądu, a gniazdo COMmon puste ;) - podwójna ślepa próba

,

@arek_mpodłącz pod COM i V, zmierz jeszcze raz, doładuj i jeździj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, jqr napisał(a):

bo sondy podłączone do złącz pomiaru napięcia i prądu, a gniazdo COMmon puste ;) - podwójna ślepa próba

,

@arek_mpodłącz pod COM i V, zmierz jeszcze raz, doładuj i jeździj

A fakt, w ogóle nie zwróciłem na to uwagi 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2024 o 22:41, volf6 napisał(a):

Coś chyba źle mierzysz:hmm:

Przy takim napięciu to akumulator jest praktycznie całkowicie rozładowany, nie mówiąc już o tym, ze po kilku tygodniach byłby fest zasiarczony... 

Niestety, w przypadku EFB teoria niekoniecznie potwierdza się praktyką... W samochodach Dacia z S&S, system inteligentnego ładowania (system jak w Renault) "dba" o to, by akumulator nie miał nigdy po jeździe więcej jak 12,5V. U mnie w Sandero2 rano, mam standardowo 11,8V-12,1V a bywa mniej (u mnie pracuje podwójna kamerka z zabezpieczeniem aku). Ale nawet akumulator rozładowany do 11,5V nadal odpalał 3-cylindrowe TCe bez zająknięcia w warunkach zimowych. To nie jakiś jednorazowy wyczyn, bo on miał normalnie tyle woltów po np. 3 dniowym postoju. Napięcie dno, ale wydajność prądowa nadal powyżej 75% nominalnej. Wiem, że teoria nie pozwala uwierzyć, ale to są fakty. A na obrazku odczyt z aku przy napięciu 11,7V (nie- nie tylko tym testerem mierzę napięcie).

Aku_po_14h-2.jpg

Edytowane przez Wasylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Wasylek napisał(a):

Niestety, w przypadku EFB teoria niekoniecznie potwierdza się praktyką.

Ile już lat ma to auto a w zasadzie akumulator?

EFB to normalny aku tylko szybciej się ładuje. W każdym razie jeśli będzie w stanie siągłego niedoładowania to ulega zasiarczeniu. Więc nie pożyje za długo, względnie takie sytuacje jak z obrazka występują tylko sporadycznie a w rzeczywistości jednak jest lepiej ładowany:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, w przypadku EFB teoria niekoniecznie potwierdza się praktyką... W samochodach Dacia z S&S, system inteligentnego ładowania (system jak w Renault) "dba" o to, by akumulator nie miał nigdy po jeździe więcej jak 12,5V. U mnie w Sandero2 rano, mam standardowo 11,8V-12,1V a bywa mniej (u mnie pracuje podwójna kamerka z zabezpieczeniem aku). Ale nawet akumulator rozładowany do 11,5V nadal odpalał 3-cylindrowe TCe bez zająknięcia w warunkach zimowych. To nie jakiś jednorazowy wyczyn, bo on miał normalnie tyle woltów po np. 3 dniowym postoju. Napięcie dno, ale wydajność prądowa nadal powyżej 75% nominalnej. Wiem, że teoria nie pozwala uwierzyć, ale to są fakty. A na obrazku odczyt z nowego aku przy napięciu 11,7V (nie- nie tylko tym testerem mierzę napięcie).
Aku_po_14h-2.jpg.24e9bf59a03aa10a6741451bb8925df3.jpg
Dlatego w Tipo z SS i z tym inteligentnym ładowaniem wyłączyłem ten bajer. Ładowanie nie spada poniżej 14VDC, przy hamowaniu silnikiem wzrasta do 15VDC. Wcześniej potrafił utrzymywać ładowanie na poziomie 12,5-13VDC i po roku jazdy SS już nie gasił auta. Stopień naładowania aku był poniżej progu aktywności SS czyli 75%.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w Tipo od roku mam Jenoxa EFB i jest ok, zobaczymy jak długo. Z moich doświadczeń z kilku aut to jeśli chodzi o Aku to polecilbym Bannera lub Yuasa. Z tanich i dobrych to Maxgear, znajomy dużo tego sprzedaje i nie ma reklamacji w porównaniu do Centra, Bosch, Varta czy nawet Continental.

Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, volf6 napisał(a):

Ile już lat ma to auto a w zasadzie akumulator?

...względnie takie sytuacje jak z obrazka występują tylko sporadycznie a w rzeczywistości jednak jest lepiej ładowany:)

To nie jest sporadyczne. Ten system ładowania inteligentnego testowałem od grudnia 2017 i z tego roku pochodzi opisywany oryginalny akumulator (60Ah Varta brandowana przez Renault-Nissan). Testowałem, gdyż nie miałem wcześniej takich wynalazków w ładowaniu i sam wtedy jako praktykujący elektronik byłem zdziwiony poziomami napięcia ładowania i napięcia tak ładowanego akumulatora. Własne doładowywanie dodatkowe prostownikiem niewiele daje, bo samochód i tak po kilku dniach sprowadza stan akumulatora do poziomu wyjściowego. Także siódmy rok doktoryzuję się z tego tematu. Akumulator wymieniłem po 5 latach, ale niejako na zapas, tylko że względu na niskie napięcie- nigdy nie sprawiał najmniejszych problemów, odpalanie to zawsze był przysłowiowy dotyk. Nie miał dostępu do elektrolitu, więc nie bardzo było jak ocenić jego stan. Obecnie mam kolejny aku i też bez zostawiania kamer poranne 12,1V to jest max. A jak używam kamer, to mam 11,8V, bo kamerki swoje biorą a odcięcie zasilania mam ustawione właśnie na 11,8V. Ja absolutnie nie twierdzę, że to jest zdrowy stan, ale dowodzę, że producenci samochodów od dawna wprowadzili system niedoładowywania akumulatorów a aku są w stanie i tak pracować przez kilka lat nie generując problemów. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Wasylek napisał(a):

To nie jest sporadyczne. Ten system ładowania inteligentnego testowałem od grudnia 2017 i z tego roku pochodzi opisywany oryginalny akumulator (60Ah Varta brandowana przez Renault-Nissan). Testowałem, gdyż nie miałem wcześniej takich wynalazków w ładowaniu i sam wtedy jako praktykujący elektronik byłem zdziwiony poziomami napięcia ładowania i napięcia tak ładowanego akumulatora. Własne doładowywanie dodatkowe prostownikiem niewiele daje, bo samochód i tak po kilku dniach sprowadza stan akumulatora do poziomu wyjściowego. Także siódmy rok doktoryzuję się z tego tematu. Akumulator wymieniłem po 5 latach, ale niejako na zapas, tylko że względu na niskie napięcie- nigdy nie sprawiał najmniejszych problemów, odpalanie to zawsze był przysłowiowy dotyk. Nie miał dostępu do elektrolitu, więc nie bardzo było jak ocenić jego stan. Obecnie mam kolejny aku i też bez zostawiania kamer poranne 12,1V to jest max. A jak używam kamer, to mam 11,8V, bo kamerki swoje biorą a odcięcie zasilania mam ustawione właśnie na 11,8V. Ja absolutnie nie twierdzę, że to jest zdrowy stan, ale dowodzę, że producenci samochodów od dawna wprowadzili system niedoładowywania akumulatorów a aku są w stanie i tak pracować przez kilka lat nie generując problemów. 

Mam podobne spostrzeżenia, w szczególności, że mam podobny fabryczny akumulator EFB- Varta 60Ah ale z prądem rozruchowym 450A (EN) i tester Konnwei. Po 5 latach eksploatacji tester pokazuje SOH 100%- dobry-doładuj, napięcie spoczynkowe 12,32V, przy rozruchu znaczny spadek- do 7,9V 🫣

Akumulator regularnie doładowuję, z dużym naciskiem na długi tryb ładowania małym prądem po ładowaniu zasadniczym, żeby akumulator odsiarczać. 

Już po kilku dniach jazdy zawsze bez SS (AS), napięcie na akumulatorze z około 12,6V spada do około 12,1V i takie się utrzymuje. 

Edytowane przez vaz2110
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.