Jump to content

Toyota Corolla jak to jest z kołami


Gienek

Recommended Posts

Witam.

Właśnie jestem w trakcie negocjacji cen z dilerami Corolli Executive z pakietem VIP. Dealerzy twierdzą, że ten model Corolli posiada homologację jedynie na koła o rozmiarze 18" i innych zgodnie z przepisami nie można wstawiać.

Oczywiście nie mam nic przeciwko letnim kołom w rozmiarze 225/40 R18 bo to ładnie wygląda, lecz na zimę wolałbym zastosować felgi o ciut mniejszym rozmiarze z oponą o ciut wyższym profilu.

Jak to z tym jest. Czy naprawdę, jeśli homologacja jest jedynie na felgi 18" to innych nie można zastosować bo samochód będzie się źle prowadził, zabiorą dowód rejestracyjny lub coś będzie ocierać?

Link to comment
Share on other sites

Corollę(przynajmniej sedan, bo na inne nadwozia nie patrzyłem) sprzedają na 16" w wersji COMFORT, więc homologacja jest. Nie ma przecież osobnej homologacji do poziomu wyposażenia.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, ghost2255 napisał:

 Nie ma przecież osobnej homologacji do poziomu wyposażenia.

 

Dealerzy w Białymstoku i Siedlcach twierdzą że Executive z pakietem VIP mają jedynie homologację na koła 18". Czyżby wciskają ciemnotę aby sprzedać większe koła zimowe :nie_wiem:

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ghost2255 said:

Corollę(przynajmniej sedan, bo na inne nadwozia nie patrzyłem) sprzedają na 16" w wersji COMFORT, więc homologacja jest. Nie ma przecież osobnej homologacji do poziomu wyposażenia.

 

Ale juz moze byc homologacja zalezna od zastosowanego silnika.

Czasem jest tak, ze ze wzgledu na inne hamulce, mocniejsze wersje nie maja homologacji na wszystkie rozmiary felg.

Nie wiem jak to wyglada w Corolli ale wystarczy pewnie poprosic o instrukcje obslugi ma maila lub wyciag z homologacji ;]

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.07.2021 o 15:53, ghost2255 napisał:

Dealerzy kłamią. Właśnie sprawdziłem, wszystkie wersje nadwoziowe(bo nie wiem o jakiej rozmawiamy) mają w wersji EXECUTIVE standardowo felgi 17".

A w Executive z pakietem VIP mają standardowo felgi 18"

 

OFFSET: 40
PCD: 114,3
Rozmiar: 8J x 18"
Ilość otworów: 5
Średnica otworu centrującego: 60

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 18.07.2021 o 10:45, Gienek napisał:

A w Executive z pakietem VIP mają standardowo felgi 18"

 

OFFSET: 40
PCD: 114,3
Rozmiar: 8J x 18"
Ilość otworów: 5
Średnica otworu centrującego: 60

 

 

Jak hamulce ma takie same jak nie Executive to montowac 17 i po problemie. Zreszta ta 18ka to nie jest jakis placek zeby zamieniac na 17.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Z tymi homologacjami to jest cyrk. Civic TypeR ma homologacje na 20" i 18" ;) czyli 19" już nie powinno sie zakladac ... wtem wypuscili wersje SportLine na 19" :bzik:

Inny przykład, choć nie kołowy - Stinger w EU bez homologacji na bagaznik dachowy - w wersji blaszanej i szklanej. W Australii bagaznik dachowy pokazany jako oficjalne akcesorium. Nie nadążysz 😄 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.08.2021 o 23:03, Filipfm napisał:

Z tymi homologacjami to jest cyrk. Civic TypeR ma homologacje na 20" i 18" ;) czyli 19" już nie powinno sie zakladac ... wtem wypuscili wersje SportLine na 19" :bzik:

Inny przykład, choć nie kołowy - Stinger w EU bez homologacji na bagaznik dachowy - w wersji blaszanej i szklanej. W Australii bagaznik dachowy pokazany jako oficjalne akcesorium. Nie nadążysz 😄 

W moim Fn2 jest to samo, czyli homologacja jest na 18” i 16” gdzie przecież wychodziły wersje „zwykłe” na 17”. Na zimę kupiłem właśnie w tym ostatnim rozmiarze.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.08.2021 o 17:59, stig napisał:

W moim Fn2 jest to samo, czyli homologacja jest na 18” i 16” gdzie przecież wychodziły wersje „zwykłe” na 17”. Na zimę kupiłem właśnie w tym ostatnim rozmiarze.

Nie żebym coś tego...ale zdajesz sobie sprawę, że w razie jak ktoś "nadgorliwy" stwierdzi niehomologowane koła w aucie to może być problem z ubezpieczycielem?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, SlawekS napisał:

Nie żebym coś tego...ale zdajesz sobie sprawę, że w razie jak ktoś "nadgorliwy" stwierdzi niehomologowane koła w aucie to może być problem z ubezpieczycielem?

Zawsze o tym słyszałem , ale nigdy się z tym nie spotkałem. Jak już przy tym jesteśmy to idę o zakład, że co drugi ma założone opony o złych parametrach (nośność, prędkość) a to też jest określone w homologacji. Wiem, że te parametry są w pewnym zakresie dopuszczalne, ale jak już jesteśmy przy czepialstwie…

 

Edited by stig
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 27.08.2021 o 06:50, SlawekS napisał:

Nie żebym coś tego...ale zdajesz sobie sprawę, że w razie jak ktoś "nadgorliwy" stwierdzi niehomologowane koła w aucie to może być problem z ubezpieczycielem?

 

Legenda miejska. Pracuje w leasingu, zapytałem w dziale szkód czy kiedykolwiek była odmowa wypłaty odszkodowania przez rozmiar kół. I nigdy, przez prawie 15 lat jak znajomy pracuje. A liczymy szkody w dziesiątkach tysięcy.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.