mrBEAN Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 Wieloryb. To tak jako podsumowanie ogólne Napęd: Koreańczycy ogólnie odrobili lekcje z hybryd, bo działa to jak powinno. Każde odpuszczenie gazu czy hamowanie to odzysk energii, gdy nazbiera się więcej prądu w energii to wykorzystuje go, i tak w kółko. Co to daje? Daje to tyle, że ten wieloryb spala podobne (ciut więcej) wartości paliwa co oszczędna Octavia 1.4 TSI. Z tych 800 km jakieś 250 km to drogi górskie/lokalne/miasteczka. Reszta to autostrada 80-160 km/h, bo remonty, korki, ale i czasem no limit w DE. Różnica na powrocie wynika głównie z różnicy wysokości startu/mety i trochę wiatru korzystniejszego. A teraz subiektywna dobra wujko rada Jeśli macie możliwość użytkowania (nie robicie codziennie mln km jak co drugi user AK), macie gdzie ładować i finansowo jest do ogarnięcia, to kupujcie EV, bo hybryda jest fajna do momentu gdy jedzie w trybie EV, a później następuje zderzenie z archaicznym sposobem napędzania pojazdów Nawet nie chce mi się rozpisywać jak bardzo jest to wqr…ce z perspektywy ostatnich 100 kkm w EV. Życzę każdemu, by miał możliwość jak najszybszego użytkowania EV Tak, Sorento ma świetny zasięg w trasie, rzędu 800-900 km Można pojechać na paliwie z Polski, a wrócić na wolnocłowym alpejskim. I tyle zalet napędu 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 Taki olbrzym i poniżej 8l/100, respekt. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 7 hours ago, mrBEAN said: Wieloryb. To tak jako podsumowanie ogólne Napęd: Koreańczycy ogólnie odrobili lekcje z hybryd, bo działa to jak powinno. Każde odpuszczenie gazu czy hamowanie to odzysk energii, gdy nazbiera się więcej prądu w energii to wykorzystuje go, i tak w kółko. Co to daje? Daje to tyle, że ten wieloryb spala podobne (ciut więcej) wartości paliwa co oszczędna Octavia 1.4 TSI. Z tych 800 km jakieś 250 km to drogi górskie/lokalne/miasteczka. Reszta to autostrada 80-160 km/h, bo remonty, korki, ale i czasem no limit w DE. Różnica na powrocie wynika głównie z różnicy wysokości startu/mety i trochę wiatru korzystniejszego. A teraz subiektywna dobra wujko rada Jeśli macie możliwość użytkowania (nie robicie codziennie mln km jak co drugi user AK), macie gdzie ładować i finansowo jest do ogarnięcia, to kupujcie EV, bo hybryda jest fajna do momentu gdy jedzie w trybie EV, a później następuje zderzenie z archaicznym sposobem napędzania pojazdów Nawet nie chce mi się rozpisywać jak bardzo jest to wqr…ce z perspektywy ostatnich 100 kkm w EV. Życzę każdemu, by miał możliwość jak najszybszego użytkowania EV Tak, Sorento ma świetny zasięg w trasie, rzędu 800-900 km Można pojechać na paliwie z Polski, a wrócić na wolnocłowym alpejskim. I tyle zalet napędu A i tak finalnie, z tego co widze to zwyciezyl rower 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 15 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 13 minut temu, Maciej__ napisał: A i tak finalnie, z tego co widze to zwyciezyl rower Tak, zdecydowanie. Tylko dwa batony i dwa bidony na 2100 m w pionie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 21 godzin temu, mrBEAN napisał: Wieloryb. To tak jako podsumowanie ogólne Napęd: Koreańczycy ogólnie odrobili lekcje z hybryd, bo działa to jak powinno. Każde odpuszczenie gazu czy hamowanie to odzysk energii, gdy nazbiera się więcej prądu w energii to wykorzystuje go, i tak w kółko. Co to daje? Daje to tyle, że ten wieloryb spala podobne (ciut więcej) wartości paliwa co oszczędna Octavia 1.4 TSI. Z tych 800 km jakieś 250 km to drogi górskie/lokalne/miasteczka. Reszta to autostrada 80-160 km/h, bo remonty, korki, ale i czasem no limit w DE. Różnica na powrocie wynika głównie z różnicy wysokości startu/mety i trochę wiatru korzystniejszego. A teraz subiektywna dobra wujko rada Jeśli macie możliwość użytkowania (nie robicie codziennie mln km jak co drugi user AK), macie gdzie ładować i finansowo jest do ogarnięcia, to kupujcie EV, bo hybryda jest fajna do momentu gdy jedzie w trybie EV, a później następuje zderzenie z archaicznym sposobem napędzania pojazdów Nawet nie chce mi się rozpisywać jak bardzo jest to wqr…ce z perspektywy ostatnich 100 kkm w EV. Życzę każdemu, by miał możliwość jak najszybszego użytkowania EV Tak, Sorento ma świetny zasięg w trasie, rzędu 800-900 km Można pojechać na paliwie z Polski, a wrócić na wolnocłowym alpejskim. I tyle zalet napędu No dobra, czyli stuknąłeś trase w czasie 9:50 + postoje = 10:30h (mi by tyle zajęły postoje na takiej trasie) Jaki by był ten czas jazdy brutto w EV? Tak, Sorento ale też enyaq/id4 to moje typy na kolejne auto ale ze dwa wyjazdy w roku nad morze, dwa w alpy + raz w miesiącu 250+250 w miejsce bez szybkich ładowarek. A na co dzień po mieście pewnie się uzbiera 200km w miesiącu... i EV nie spina mi się i pewnie długo nie zepnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, TomekD000 napisał: No dobra, czyli stuknąłeś trase w czasie 9:50 + postoje = 10:30h (mi by tyle zajęły postoje na takiej trasie) Jaki by był ten czas jazdy brutto w EV? Tak, Sorento ale też enyaq/id4 to moje typy na kolejne auto ale ze dwa wyjazdy w roku nad morze, dwa w alpy + raz w miesiącu 250+250 w miejsce bez szybkich ładowarek. A na co dzień po mieście pewnie się uzbiera 200km w miesiącu... i EV nie spina mi się i pewnie długo nie zepnie. Zależy jakie EV. Ale by daleko nie szukać to weźmy pod młotek EV6. Mniej więcej potrzebne ok. 50 minut łącznie na uzupełnienie elektronów. Skoro Ci się nie spina to nic nie zrobisz, życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 1 hour ago, TomekD000 said: No dobra, czyli stuknąłeś trase w czasie 9:50 + postoje = 10:30h (mi by tyle zajęły postoje na takiej trasie) Jaki by był ten czas jazdy brutto w EV? Tak, Sorento ale też enyaq/id4 to moje typy na kolejne auto ale ze dwa wyjazdy w roku nad morze, dwa w alpy + raz w miesiącu 250+250 w miejsce bez szybkich ładowarek. A na co dzień po mieście pewnie się uzbiera 200km w miesiącu... i EV nie spina mi się i pewnie długo nie zepnie. Bardzo krótkie masz postoje. Jakbym rodzinie powiedział, że na 10 godzin jazdy będzie w sumie 40 minut postoju, to by nie wsiedli do samochodu. U nas zatrzymywanie się na ładowanie to minimum. A i zawsze wpadnie jakiś niepotrzebny z punkt widzenia EV stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 12 minut temu, HelixSv napisał: Bardzo krótkie masz postoje. Jakbym rodzinie powiedział, że na 10 godzin jazdy będzie w sumie 40 minut postoju, to by nie wsiedli do samochodu. U nas zatrzymywanie się na ładowanie to minimum. A i zawsze wpadnie jakiś niepotrzebny z punkt widzenia EV stop. To po co mówić ile postoju jak kilometry sprawnie lecą to szkoda czasu na stanie Ale racja ostatnio głównie nocą jeżdżę, w dzień wpadnie jakiś obiad i postoje robią się dłuższe, chyba ze start wcześnie rano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 23 minuty temu, mrBEAN napisał: Zależy jakie EV. Ale by daleko nie szukać to weźmy pod młotek EV6. Mniej więcej potrzebne ok. 50 minut łącznie na uzupełnienie elektronów. Skoro Ci się nie spina to nic nie zrobisz, życie 50 minut brzmi dobrze... tylko coś kojarzę ev6 jest z tych szybciej ładujących się. Tak czy inaczej obserwuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 W dniu 15.08.2021 o 12:09, mrBEAN napisał: Tak, Sorento ma świetny zasięg w trasie, rzędu 800-900 km Można pojechać na paliwie z Polski, a wrócić na wolnocłowym alpejskim. I tyle zalet napędu Napisz Ty mnie lepiej jak to jeździ. Da się tym szybciej pojechać ? Nie ma SUVowego bujania ? W Kiach trochę wkurza mnie układ kierowniczy, ale może w Sorento jest lepiej. Nie ma po jakimś czasie trzasków w środku ? Dobrze to wyciszone ? Spalanie extra. EV jest fajne do miasta i tak to u mnie zostaje. Jako główne auto musi być spalinówka, względnie hybryda, tylko bez cvt . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 5 godzin temu, sherif napisał: Napisz Ty mnie lepiej jak to jeździ. Da się tym szybciej pojechać ? Nie ma SUVowego bujania ? Ogólnie jeździ bardzo dobrze. Z gazem w podłodze jest nawet dynamiczne. Najlepiej chyba się czuje na autostradzie, stabilny i brak bujania przy wyższych Vmax. Softem obcięty Vmax przy 199 km/h. Zawias komfortowy, baaardzo dużo bierze w siebie, ale nie buja jak ponton, choć trzeba mieć na uwadze, że to ciężki ogromny kloc i na krętej górskiej drodze nie jest to hot hatch 5 godzin temu, sherif napisał: W Kiach trochę wkurza mnie układ kierowniczy, ale może w Sorento jest lepiej. Nie zwróciłem na to jakiejś specjalnej uwagi. 5 godzin temu, sherif napisał: Nie ma po jakimś czasie trzasków w środku ? Dobrze to wyciszone ? To najmocniejsza strona tego wozu. Jest ultra ciche. Nawet przy dużych prędkościach. Przeszkadzał mi tylko dźwięk silnika, na górskich drogach, bo wyje jak zarzynana świnia gdy robi się mocno pod górkę, a chcemy jechać dynamicznie Ale tu może być już moje zepsucie po 100 kkm w EV. Trzaski absolutnie nie. Spasowanie chyba lepsze niż w BMW X3, które było alternatywą przy zakupie. 5 godzin temu, sherif napisał: Spalanie extra. Szokujące wręcz, gdy stoi się obok tego wieloryba i widzi jaki to kloc. Spokojne bujanie się po okolicy z prędkościami miejsko-wiejskimi to rząd 5 litrów. Autostrada 140-150 km/h tempomat to ok. 10 litrów. Średnie od początku jazdy 8 litrów, ale 50% przebiegu to autostrady, a 30% to codzienna jazda po 2-3 km i stop. 20% to jazda podmiejska. 5 godzin temu, sherif napisał: EV jest fajne do miasta i tak to u mnie zostaje. Jako główne auto musi być spalinówka, względnie hybryda, tylko bez cvt . Każdemu co potrzeba. U mnie EV będzie i już jest autem głównym, a spalinowy jako zapasowy i do zabawy, mniejszej lub większej Całościowo to Sorento bardzo na plus, ale jako auto codzienne spalinowy dla mnie odpada, w trasę również Tylko muszę wymienić na coś z większą bateryjką. A Sorento to chyba bym poszedł w plug-in jeśli już, mocniejszy. Tylko zbiornik sprawdzić jaki ma, bo lubią dawać małe do pluginów, a w HEV jest kocioł 70 liitrów chyba. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirekp Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 W dniu 15.08.2021 o 18:20, HelixSv napisał: Taki olbrzym i poniżej 8l/100, respekt. Żaden wyczyn. Trasa z noclegami: Warszawa-Kazimierz-Sandomierz-Kielce- Bytom-Nysa i mam średnie spalanie 5,3/100 I dalej się uczę, cały czas się uczę jeździć hybrydą 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 20 minutes ago, mirekp said: Żaden wyczyn. Trasa z noclegami: Warszawa-Kazimierz-Sandomierz-Kielce- Bytom-Nysa i mam średnie spalanie 5,3/100 I dalej się uczę, cały czas się uczę jeździć hybrydą Trudno porwnywać jazdę po drugorzędnych drogach krajowych z darciem po autostradach Czechach czy Nieczech. Ale gratuluję. A, i do bardzo ekonomicznej jazdy hybrydą nie trzeba żadnej wyższej filozofii, tylko zdrowy rozsądek, w większości podobnie jak w tradycyjnych autach. Stosunkowo wolna jazda, myślenie na przód, żadnych raptowych zmian prędkości. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 Trudno porwnywać jazdę po drugorzędnych drogach krajowych z darciem po autostradach Czechach czy Nieczech. Ale gratuluję. A, i do bardzo ekonomicznej jazdy hybrydą nie trzeba żadnej wyższej filozofii, tylko zdrowy rozsądek, w większości podobnie jak w tradycyjnych autach. Stosunkowo wolna jazda, myślenie na przód, żadnych raptowych zmian prędkości.Zgadza się 5.5 potrafię zrobić autem większym od sorento.Tylko jak już wyżej kolega wspomniał, jazda autostrada de "z falą" lub nawet pl 140 powoduje wzrost spalania do 10+@mrBEAN Ciekawie wygląda te auto. Jaka tam jest skrzynia biegów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirekp Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 1 minutę temu, HelixSv napisał: Trudno porwnywać jazdę po drugorzędnych drogach krajowych z darciem po autostradach Czechach czy Nieczech. Ale gratuluję. A, i do bardzo ekonomicznej jazdy hybrydą nie trzeba żadnej wyższej filozofii, tylko zdrowy rozsądek, w większości podobnie jak w tradycyjnych autach. Stosunkowo wolna jazda, myślenie na przód, żadnych raptowych zmian prędkości. Z lotniska wracałem, a że jeszcze miałem wolne to pozwiedzałem trochę. Jazda faktycznie "bocznymi" drogami bez pośpiechu i chciałem osiągnąć jak najlepszy wynik. Auto idealne do warunków w jakich ja je użytkuję tj. jazda miejska i okoliczne drogi gdzie max. prędkość to 90km/h. Spalanie wtedy mam na poziomie 6,4l/100km i jest to średnia z ok.7tkm chociaż trochę A i S też tam było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 16 minut temu, hefi napisał: Jaka tam jest skrzynia biegów? Klasyczny automat 6 biegów, sprawnie chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 2 godziny temu, mrBEAN napisał: A Sorento to chyba bym poszedł w plug-in jeśli już, mocniejszy. Tylko zbiornik sprawdzić jaki ma, bo lubią dawać małe do pluginów, a w HEV jest kocioł 70 liitrów chyba. No właśnie PHEV ma 47l . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 8 hours ago, sherif said: No właśnie PHEV ma 47l . To na autostradzie taknowanie co 3-4h max Tesc ma ten silnik (HEV 230KM) w nowym Tucsonie i jak trzymasz 140-150km/h to nie ma cudow i 9-10 spokojnie lyka. W PHEV pewnie jeszcze wiecej, bo baterie swoje waza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 4 godziny temu, Maciej__ napisał: To na autostradzie taknowanie co 3-4h max Tesc ma ten silnik (HEV 230KM) w nowym Tucsonie i jak trzymasz 140-150km/h to nie ma cudow i 9-10 spokojnie lyka. W PHEV pewnie jeszcze wiecej, bo baterie swoje waza. Czyli dla mnie to gorsza opcja. 9-10l to i tak świetne spalanie na takie auto. V90 pod 11l łyka przy ok 150kmph. Wg danych tech na stronie Kia w PHEV baterie ważą mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Zależy jakie EV. Ale by daleko nie szukać to weźmy pod młotek EV6. Mniej więcej potrzebne ok. 50 minut łącznie na uzupełnienie elektronów. Skoro Ci się nie spina to nic nie zrobisz, życie Weź do porównania podobny kaliber EV co to Sorrento. Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Wieloryb. To tak jako podsumowanie ogólne Napęd: Koreańczycy ogólnie odrobili lekcje z hybryd, bo działa to jak powinno. Każde odpuszczenie gazu czy hamowanie to odzysk energii, gdy nazbiera się więcej prądu w energii to wykorzystuje go, i tak w kółko. Co to daje? Daje to tyle, że ten wieloryb spala podobne (ciut więcej) wartości paliwa co oszczędna Octavia 1.4 TSI. Z tych 800 km jakieś 250 km to drogi górskie/lokalne/miasteczka. Reszta to autostrada 80-160 km/h, bo remonty, korki, ale i czasem no limit w DE. Różnica na powrocie wynika głównie z różnicy wysokości startu/mety i trochę wiatru korzystniejszego. A teraz subiektywna dobra wujko rada Jeśli macie możliwość użytkowania (nie robicie codziennie mln km jak co drugi user AK), macie gdzie ładować i finansowo jest do ogarnięcia, to kupujcie EV, bo hybryda jest fajna do momentu gdy jedzie w trybie EV, a później następuje zderzenie z archaicznym sposobem napędzania pojazdów Nawet nie chce mi się rozpisywać jak bardzo jest to wqr…ce z perspektywy ostatnich 100 kkm w EV. Życzę każdemu, by miał możliwość jak najszybszego użytkowania EV Tak, Sorento ma świetny zasięg w trasie, rzędu 800-900 km Można pojechać na paliwie z Polski, a wrócić na wolnocłowym alpejskim. I tyle zalet napędu Bardzo podobne wyniki miałem w miśku phev Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 18 minutes ago, ppmarian said: Weź do porównania podobny kaliber EV co to Sorrento. Tapatalk każdy może sam wziąć https://abetterrouteplanner.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 20 minut temu, HelixSv napisał: każdy może sam wziąć https://abetterrouteplanner.com/ Miarodajny ten planner? Pokazuje mi, ze moja skodzina bym z domu do Saalbach (850km) w 13h zajechal, z czego 4h to ladowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 1 hour ago, zinger said: Miarodajny ten planner? Pokazuje mi, ze moja skodzina bym z domu do Saalbach (850km) w 13h zajechal, z czego 4h to ladowanie. Czasem tak, a czasem nie. W stosunku do eNiro jest z 15%-20% zbyt pesymistyczny (ale to można samemu wyregulować), w przypadku id4 jest raczej ok. Cały czas jest ulepszany, ma bardzo dużo różnych funkcji/opcji. Oczywiście planner jest tylko tak dobry, jak niezawodność i dostępność zaplanowanych po drodze ładowarek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 2 godziny temu, ppmarian napisał: Weź do porównania podobny kaliber EV co to Sorrento. Tapatalk Weź sobie co potrzebujesz i klikaj https://abetterrouteplanner.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 2 godziny temu, ppmarian napisał: Bardzo podobne wyniki miałem w miśku phev Tapatalk Może dlatego, że technologia podobna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, zinger napisał: Miarodajny ten planner? Pokazuje mi, ze moja skodzina bym z domu do Saalbach (850km) w 13h zajechal, z czego 4h to ladowanie. Z grubsza liczy bdb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirekp Napisano 11 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2022 Trochę świeżości po 22tkm. Podczas przeglądu stwierdzili ,że jakaś uszczelka się "poci" więc ją wymienili i przy okazji kierownicę, bo przestała grzać. Spalanie: wokół komina tj. miasto? + okoliczne drogi 90km/h spokojna jazda 5,2 trasa Nysa -Gorzów Wlkp. 400km A,S prędkość zgodna z przepisami 7,3. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.