Skocz do zawartości

Zawór upustowy w T benzynie


Lukas

Rekomendowane odpowiedzi

Czy we wszystkich samochodach z silnikami turbo benzynowymi w układzie występuje fabrycznie montowany zawór upustowy ?

Pytam, bo do silnika 1.0T (renault/dacia) został zamontowany stożkowy filtr powietrza i przy wyższej prędkości obrotowej jak odejmie się gaz to słychać charakterystyczne pssst (jak w blowoff-ie - tylko że cichsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lukas napisał:

Czy we wszystkich samochodach z silnikami turbo benzynowymi w układzie występuje fabrycznie montowany zawór upustowy ?

Pytam, bo do silnika 1.0T (renault/dacia) został zamontowany stożkowy filtr powietrza i przy wyższej prędkości obrotowej jak odejmie się gaz to słychać charakterystyczne pssst (jak w blowoff-ie - tylko że cichsze).

Biorąc pod uwagę "inżynierów" Reno, to bym się nie zdziwił, jakby nie zaprojektowali i by rozsadzało dolot. Po tym syfie 1.2 tce to bym się po nich każdej głupoty spodziewał ;]

  • Haha 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Byłby problem, gdyby nie było zaworu upustowego. Zazwyczaj jest taki bypass na dolocie do muszli turbosprężarki i nadmiar ciśnienia wraca w dolot. Filtr stożkowy tylko nasila, a wcześniej świst nie był słyszalny.

To i tak dziwne, że wcześniej było słabo słychać, bo np. w 1.2 tce, to dźwięk jest bardziej niż donośny ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lukas W 1.0 tce zawór upustowy jest przykręcony bezpośrednio w turbosprężarkę. To takie czarne, plastikowe coś, z wtyczką wcisnięte obok wejścia rury z powietrzem. Wiele turbosprężarek ma takie rozwiązanie, bardziej kompaktowe i nie trzeba ciągnąć dodatkowych rurek w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2021 o 15:36, Lukas napisał:

Czy we wszystkich samochodach z silnikami turbo benzynowymi w układzie występuje fabrycznie montowany zawór upustowy ?

Pytam, bo do silnika 1.0T (renault/dacia) został zamontowany stożkowy filtr powietrza i przy wyższej prędkości obrotowej jak odejmie się gaz to słychać charakterystyczne pssst (jak w blowoff-ie - tylko że cichsze).

To ile, to teraz ma koni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, Zuraw said:

A to nie zależy od rodzaju turbiny? Jeśli jest ze zmienną geometrią, po odjęciu gazu może ustawić się "w chorągiewkę" i nie pompować.

 

W noPB sie chyba stosuje glownie turbo bez zmiennej geometrii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, volf6 napisał:

Po co?

By zabić szybciej turbosprężarkę i cały silnik?

To już nie do mnie pytanie, tylko do użytkownika 🙃 mnie tylko zainteresował dźwięk.

A swoją drogą dlaczego ten stożek ma zabić turbo ? I w jakim czasie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.