rzel Napisano 3 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 (edytowane) Auto strasznie drga i wibruje, szczególnie w okolicach 55km/h i 85km/h ale przy innych prędkościach także. Przy podniesionym i napędzanym silnikiem jednym a potem drugim przednim kole wibracje są takie same, aż drży cała buda i kierownica także. Wymieniono łożyska kół, przeguby zewnętrze i wewnętrze wraz z krzyżakami, opony są nowe i wyważone ale bez kół też wibracje są. Amortyzatory 75% na stacji pokazują. Poduszka pod skrzynią nowa. Co może być powodem - skrzynia? Fiat Punto 1, skrzynia z przegubami zewnętrzymi Edytowane 3 Sierpnia 2022 przez rzel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 3 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 półosie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 3 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 ale że obie krzywe są? jak wymieniłem przeguby zewnętrzne na nowe oryginały to wibracje się nasiliły; jedziesz autem i drgasz razem z nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 Poduszka pod silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 3 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 jak napędzasz silnikiem raz jedno a raz drugie kolo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 3 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 (edytowane) tak raz jedno raz drugie, zawsze jedno stoi na ziemi, a wibracje takie same; raz pewnie miałem oba koła w powietrzu i wibracje były co do poduszki silnika to chyba wibracje na nadwoziu byłyby odczuwalne także na postoju jak działa silnik, ale wtedy ich nie ma Edytowane 3 Sierpnia 2022 przez rzel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 4 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2022 A te półosie to nowe, regenerowane, zamienniki typu GSP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 4 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2022 półosie stare - fiatowskie; wymienione przeguby wewnętrze na Euro Driveshafts, ale na starych fiatowskich wibracje były te same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 4 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2022 Na luzie w całym zakresie obrotów wibracji nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 4 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2022 Jak stoi to sobie można gazować do odcinki i wibracji nie ma; natomiast jak jadę i wrzucę na luz to wibracje są nadal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 4 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2022 A co z poduszką główną silnika od strony rozrządu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 4 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2022 Nie widać na niej jakichś pęknięć; ma przejechane ok. 20 tys. (oryginał fiata dałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 4 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2022 W jaki sposób jest zrealizowane tłumienie drgań między silnikiem a układem wydechowym? Może tam się coś zestaliło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 4 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2022 4 godziny temu, rzel napisał: Nie widać na niej jakichś pęknięć; ma przejechane ok. 20 tys. (oryginał fiata dałem). Nie zawsze widać na silniku. Dopiero po wymianie użytkownik czuje różnicę. No ale skoro wymieniałeś całkiem niedawno na oryginał to powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 4 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2022 Co do tłumika to jest złącze elastyczne i też jest nowe. Podmieniłem dziś obydwie półosie na inne używki i wibracje są nadal. Nawet jak się rozpędzę i wyłączę silnik w trasie, co powinno wyeliminować poduszkę to wibracje są nadal, głównie przy prędkości 65km/h odczuwalne. Czy to czasem nie będzie wina mechanizmu różnicowego, np. tych kół koronowych czy satelit? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2022 18 godzin temu, rzel napisał: Jak stoi to sobie można gazować do odcinki i wibracji nie ma; natomiast jak jadę i wrzucę na luz to wibracje są nadal. Skoro silnik ok., od skrzyni do koła wszystko sprawdzone to zostaje połączenie silnika ze skrzynią lub sama skrzynia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malrapida Napisano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2022 3 godziny temu, chojny napisał: Skoro silnik ok., od skrzyni do koła wszystko sprawdzone to zostaje połączenie silnika ze skrzynią lub sama skrzynia. ...i jeszcze sprzęgło. Ciekawe czy z wciśniętym pedałem też są drgania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2022 7 minut temu, malrapida napisał: ...i jeszcze sprzęgło. Ciekawe czy z wciśniętym pedałem też są drgania? Wystarczy że gdzieś odpadł kawałek czegoś i już są wibracje... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2022 57 minut temu, malrapida napisał: ...i jeszcze sprzęgło. Ciekawe czy z wciśniętym pedałem też są drgania? Nie bardzo, bo skoro drgania nie ustają na wybiegu (znaczy na luzie) a wtedy silnik i sprzęgło chodzi sobie przecież na wolnych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malrapida Napisano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2022 Godzinę temu, volf6 napisał: Nie bardzo, bo skoro drgania nie ustają na wybiegu (znaczy na luzie) a wtedy silnik i sprzęgło chodzi sobie przecież na wolnych obrotach No tak, czyli pozostaje układ przeniesienia napędu i hamulce. Może auto stało jakiś czas i na tarczach jest odcisk klocków? Wtedy wystarczyłoby jedno czy dwa porządne hamowania żeby pozbyć się problemu. Chyba, że stało kilka lat, no to jedno czy dwa hamowania nie wystarczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2022 W dniu 3.08.2022 o 19:07, rzel napisał: Auto strasznie drga i wibruje, szczególnie w okolicach 55km/h i 85km/h ale przy innych prędkościach także. Przy podniesionym i napędzanym silnikiem jednym a potem drugim przednim kole wibracje są takie same, aż drży cała buda i kierownica także. Wymieniono łożyska kół, przeguby zewnętrze i wewnętrze wraz z krzyżakami, opony są nowe i wyważone ale bez kół też wibracje są. Amortyzatory 75% na stacji pokazują. Poduszka pod skrzynią nowa. Co może być powodem - skrzynia? Fiat Punto 1, skrzynia z przegubami zewnętrzymi Masz masę antywibracyjne na dłuższej półosi? W dniu 3.08.2022 o 19:07, rzel napisał: Auto strasznie drga i wibruje, szczególnie w okolicach 55km/h i 85km/h ale przy innych prędkościach także. Przy podniesionym i napędzanym silnikiem jednym a potem drugim przednim kole wibracje są takie same, aż drży cała buda i kierownica także. Wymieniono łożyska kół, przeguby zewnętrze i wewnętrze wraz z krzyżakami, opony są nowe i wyważone ale bez kół też wibracje są. Amortyzatory 75% na stacji pokazują. Poduszka pod skrzynią nowa. Co może być powodem - skrzynia? Fiat Punto 1, skrzynia z przegubami zewnętrzymi Masz.mase.antywibracyjna na dłuższej półosi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 6 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 Auto jeździ codziennie 50km, hamulce są ok; masa antywibracyjna jest na swoim miejscu; ściągam skrzynie to bedę weryfikował sprzęgło i mechanizm różnicowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekis Napisano 7 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2022 Już ściągnąłeś? Podjedź może na jakieś rolki na hamowni albo stacji diagnostycznej, na których będzie można "rozpędzić" auto i jednocześnie obserwować na kanale co się dzieje z układem napędowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 12 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Skrzynia już założona, łożyska mechanizmu różnicowego bez luzów, tryby jak nowe bez widocznych śladów zużycia. Założyłem jeszcze nową, oryginalną przednią poduszkę skrzyni, ale wibracje są nadal takie same. Może rzeczywiście trzeba poszukać takiej stacji z rolkami do rozpędzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 20 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2022 (edytowane) Czy taki luz na wieloklinie tarczy sprzęgła w który wchodzi wałek skrzyni jest dopuszczalny? Mam tarcze z innych aut i tam ten element jest sztywny. Dzisiaj podmieniam skrzynię na inną używkę i sprawdziłem też sprzęgło. Wałek w skrzyni ma minimalny luz góra-dół. Link do krótkiego filmiku pokazującego luz o który pytam. https://drive.google.com/file/d/15sffo5qfLgR_rZWPJ-wjpsYZnSjXzN4A/view?usp=sharing Edytowane 20 Sierpnia 2022 przez rzel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2022 (edytowane) 20 godzin temu, rzel napisał: Link do krótkiego filmiku pokazującego luz o który pytam. Tylko pokazany jest raczej luz na zabieraku tarczy sprzęgła a nie na połączeniu zabierak tarczy-wałek skrzyni. Jakiś dziwny ten luz, chyba, ze jakaś nowoczesna konstrukcja to jest To nowa tarcza? Tak czy owak nie powinno to powodować opisanych objawów, skoro wcześniej pisałeś: Cytat Nawet jak się rozpędzę i wyłączę silnik w trasie to wibracje są nadal, głównie przy prędkości 65km/h odczuwalne. Edytowane 21 Sierpnia 2022 przez volf6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 21 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2022 Pokazana tarcza Luk została wyjęta z auta. Pokazałem ten luz bo w poprzednim sprzęgle Sachs o tej samej konstrukcji kilka km po montażu ten zabierak został zerwany przez wałek skrzyni i trzeba było wsadzić nową tarczę - tę którą teraz zdemontowałem. Teraz włożyłem tarczę, która nie ma w tym miejscu luzu. Chciałem się tylko upewnić, czy to czasem nie wina tarczy. Wsadziłem inną skrzynię z 96r. oraz inne sprzęgło i wibracje prawie ustały. Piszę prawie, bo przy wspominanej wcześniej prędkości 65km/h delikatnie je czuć. Wygląda na to, że coś nie tak jest z tą moją zdemontowaną aktualnie skrzynią. Skrzynia była cichutka więc nic nie wskazywałoby na łożyska, chyba że wałek główny ma jakieś bicie, ale to trzeba by go zdemontować i sprawdzić na maszynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 4 Września 2022 Udostępnij Napisano 4 Września 2022 I co ostatecznie wyszlo? On 8/3/2022 at 9:51 PM, rzel said: tak raz jedno raz drugie, zawsze jedno stoi na ziemi, a wibracje takie same; raz pewnie miałem oba koła w powietrzu i wibracje były co do poduszki silnika to chyba wibracje na nadwoziu byłyby odczuwalne także na postoju jak działa silnik, ale wtedy ich nie ma Tutaj pytalem dla siebie bo mam te wibracje. Jak jedno kolo bede miec na ziemi, a drugie w powietrzu i bede chcial ruszyc to te na ziemi sie nie ruszy? (zeby auto mi nie spadlo) Do jakiej predkosci mozna bezpiecznie rozpedzic te jedno co jest w gorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Września 2022 Udostępnij Napisano 4 Września 2022 Godzinę temu, patgaw napisał: I co ostatecznie wyszlo? Tutaj pytalem dla siebie bo mam te wibracje. Jak jedno kolo bede miec na ziemi, a drugie w powietrzu i bede chcial ruszyc to te na ziemi sie nie ruszy? (zeby auto mi nie spadlo) Godzinę temu, patgaw napisał: Do jakiej predkosci mozna bezpiecznie rozpedzic te jedno co jest w gorze? Aż nie uszkodzi się mechanizm różnicowy. I raczej prędkość ma tu niewielkie znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 6 Września 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2022 Będziesz miał jedno koło napędzane w górze i tylko ono będzie się kręcić. Auto nie odjedzie, pomimo, że drugie koło będzie na ziemi. Nie gazuj za bardzo bo mechanizm różnicowy się zużywa. Ja dalej nie wiem co jest przyczyną. Skrzynia została rozebrana, wymienione łożyska, założyłem nowe sprzęgło, nowe przeguby wewnętrzne i zewnętrzne i dalej są wibracje szczególnie odczuwalne przy 65km/h. Mierzyłem bicie kola zamachowego przy wymienie sprzęgła i chiński zegar pokazał 2 setki bicia na polu po którym ślizga się tarcza, ale jak wcześniej pisałem wibracje są przy wciśniętym sprzęgle, a nawet na luzie i przy wyłączonym w czasie jazdy silniku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.