Skocz do zawartości

Wielosezon 215/50/17 do 2.5k


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie mam Hankook Kinergy 4s2 H750, już 3 rok. Pisałem tu o delikatnych pajaczkach na krawędzi bieżnika, teraz widzę, że one mogą być już mocno średnie w zimę. Auto ma tylko 140KM ale potrafi solidnie zerwać przyczepność na tych oponach.

 

Co wybrac?

GY 4s G2 - miałem w Hondzie i byłem bardzo zadowolony

GY 4s G3 - nie wiem, bo to nowość

Kleber Quadraxer 3 - brat ma Q2 w aucie o mocy 90KM, zadowolony

 

Idzie znaleźć w podobnej cenie (nieco naginając budżet):

Continental AllSeasonContact, ale sporo jest zeszłorocznych

Vredestein Quatrac Pro

Bridgestone A005

 

Michelin to wydatek rzędu 2800-3000zl i trochę mnie to psychologicznie blokuje.

 

Aha

Głównie jazda po mieście (Warszawa), w góry nie jeżdżę zimą.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, analyzer64 napisał(a):

Co wybrac?

GY 4s G2 - miałem w Hondzie i byłem bardzo zadowolony

GY 4s G3 - nie wiem, bo to nowość 

 

Bardzo dobre opony, nowość to to była w maju 2020 (jeżeli dobrze pamiętam), drugi sezon ujeżdżam. Sprawdzone latem, sprawdzone zimą w górach, na śniegu itd. 

 

17 godzin temu, analyzer64 napisał(a):

Vredestein Quatrac Pro 

 

Tych nie znam, mam jeszcze Quatrac 5, te było ok. 

 

17 godzin temu, analyzer64 napisał(a):

Bridgestone A005 

 

Daruj sobie (moja opinia) - bardzo szybko na mokrym i zimą będziesz miał sanki z samochodu. W pierwszym sezonie jeszcze jakoś to działało.

 

17 godzin temu, analyzer64 napisał(a):

Michelin to wydatek rzędu 2800-3000zl i trochę mnie to psychologicznie blokuje. 

 

Michelin CC2 to bardzo fajne opony, CC+ sprawdzone podobnie jak GY, a CC2 są lepsze, więc raczej się nie zawiedziemy. 

 

17 godzin temu, analyzer64 napisał(a):

Aha

Głównie jazda po mieście (Warszawa), w góry nie jeżdżę zimą.

 

Ja akurat jeżdżę w góry zimą, zresztą w innych porach roku też :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie zalozylem wlasnie Conti, ale poki co moge jedynie powiedziec, ze sa zadziwiajaco ciche. Na sniwgu jeszcze nie mialem okazji sprawdzic.

Za komplet 215/50/18 dalem 2900 - 150 zwrotu na blika. Najtaniej mieli na oponeo.

GY byly jakas 100 drozsze, zona miala w Scenicu, byky ok ale po 3 sezonach wygladaly na mocno zmeczone, CC to juz jakies 3600 za komplet wiec odpuscilem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, analyzer64 napisał(a):

No właśnie u mnie 3 lata i te Hankooki na przodzie to takie sobie są. Nosiłem się z zamiarem zmiany pozną wiosną, ale diagnosta zwrócił mi uwagę na nie.

 

Zamien z tylem i spokojnie do wiosny dojezdzisz :ok:

Ja mam na obu autach GY 4S 3gen i po 2 latach jestem bardzo zadowolony.

Nie widac poki co zadncyh oznak zmeczenia, a jeszcze nie rotowalem tyl/przod.

 

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając jakiś opon do mojego auta w rozmiarze 225/55/R19 zdecydowałem się na Yokohama BluEarth 4S AW21.

Mają praktycznie same pozytywne opinie, kolega któremu podsunąłem pomysł z tymi oponami już na nich jeździ od kilku tygodni (wprawdzie w mniejszym rozmiarze) ale jest zachwycony. Ja zakładam w najbliższą sobotę i mam nadzieję, że też będę tak zachwycony ;]

Edytowane przez misiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Zamien z tylem i spokojnie do wiosny dojezdzisz :ok:

Ja mam na obu autach GY 4S 3gen i po 2 latach jestem bardzo zadowolony.

Nie widac poki co zadncyh oznak zmeczenia, a jeszcze nie rotowalem tyl/przod.

 

 

Faktycznie, może tak zrobić i się przekulać te parę miesięcy :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
8 godzin temu, analyzer64 napisał(a):

I jak te Klebery? 

Już śnieg zobaczyły? ;] 

 

Ja po skrajnych warunkach z ostatniego weekendu (w Alpach tak nie ma :) ) mogę potwierdzić perfekcyjne zachowanie GY 4s G3 po ~35kkm oraz "nowych" Michelin CC2. 

Co ciekawe wygląda na to, że w ostatnich modelach GY i Michelin podniesiono przebiegi, mimo poprawienia osiągów. Nie wiem jak oni to robią, ale dla mnie są one warte tych "kosmicznych" pieniędzy. 

 

Poniżej ciekawe materiał o zdartych prawie do 0 (no, 2,6mm miały chyba) do nowych budżetowych. Szczególnie zima jest ciekawa :hehe:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, futrzak napisał(a):

Nie wiem jak oni to robią, ale dla mnie są one warte tych "kosmicznych" pieniędzy. 

 

Poniżej ciekawe materiał o zdartych prawie do 0 (no, 2,6mm miały chyba) do nowych budżetowych. Szczególnie zima jest ciekawa :hehe:

Takie zużycie pewnie bardziej pokażą (i tutaj pokazują) warunki mocno mokre z powodu aquaplanningu. Na twardym śniegu może być nadal w miarę.

W tym teście nie ma jeszcze jednego czynnika - wieku opony. Oni 'zużyli' oponę maszynowo, ale guma jest nadal nowa i świeża. Można się tylko domyślać, że 5-6 letnia opona z 3mm bieżnika, nawet Michelin CC będzie jednak dużo gorzej się sprawowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, iwik napisał(a):

Takie zużycie pewnie bardziej pokażą (i tutaj pokazują) warunki mocno mokre z powodu aquaplanningu.

 

Czy ja źle widziałem, że też były lepsze na mokrym? 

 

4 minuty temu, iwik napisał(a):

Na twardym śniegu może być nadal w miarę. 

 

Masz w każdych warunkach. Oczywiście testowych. 

 

4 minuty temu, iwik napisał(a):

W tym teście nie ma jeszcze jednego czynnika - wieku opony. Oni 'zużyli' oponę maszynowo, ale guma jest nadal nowa i świeża. Można się tylko domyślać, że 5-6 letnia opona z 3mm bieżnika, nawet Michelin CC będzie jednak dużo gorzej się sprawowała.

 

Domyślać to się można różnych rzeczy. Zrób test jaki chcesz i pokaż wyniki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, futrzak napisał(a):

Czy ja źle widziałem, że też były lepsze na mokrym? 

Lepsze od chińczyków (choć w sumie nie lepsze, tylko bardziej sterowne, bo czas przejazdu na mokrym gorszy). Zobacz jaka jest różnica w czasie przejazdu na mokrym, między zjechaną a nową CC.

 

Nie w każdych warunkach zimowych tylko na ubitej białej drodze. Nie sprawdzał w głębokim śniegu (np. wyjazd z zaspy).

 

Można się domyślać i moja dupohamownia mówi, że tak jest że z wiekiem opony mocno tracą właściwości, nawet przy niewielkim zużyciu bieżnika. Póki nie zobaczę testu, który temu zaprzecza pozostanę przy swoim zdaniu.

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, iwik napisał(a):

Lepsze od chińczyków.

 

Lepsze od bardzo wielu opon - te "chińczyki" (jak to określiłeś) nie są wcale takie złe. 

 

5 minut temu, iwik napisał(a):

Zobacz jaka jest różnica w czasie przejazdu na mokrym, między zjechaną a nową CC.

 

To nadal lepiej mieć tę zjechaną Michelin, zresztą jak ktoś jeździ na tak zużytych oponach w takich warunkach to mało co mu będzie przeszkadzało. 

 

5 minut temu, iwik napisał(a):

Można się domyślać i moja dupohamownia mówi, że tak jest. 

 

Pokaż test. 

 

5 minut temu, iwik napisał(a):

Póki nie zobaczę testu, który temu zaprzecza pozostanę przy swoim zdaniu.

 

Zdanie, a raczej opinia oparta na domysłach. Czekam na Twój test ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, iwik napisał(a):

Daj mi komplet nowych CC to specjalnie dla Ciebie pomierzę czasy ;]. 5 letnie jeszcze mam :hehe:

 

W teście są CC2, premiera była chyba w zeszłym roku we wrześniu. Są lepsze od CC+, które jeszcze mam, a te były lepsze od CC, których premiera była w 2015. Raczej nie mam szans na zakup nowych CC ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@futrzak na jaki (teoretyczny) przebieg można nastawiać się w przypadku Michelin CC2? Zakładając, że samochodu używa normalny kierowca a nie jakiś szczeniak, który rusza z piskiem spod każdych świateł.

 

Starczy to na 3 lata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, analyzer64 napisał(a):

@futrzak na jaki (teoretyczny) przebieg można nastawiać się w przypadku Michelin CC2? Zakładając, że samochodu używa normalny kierowca a nie jakiś szczeniak, który rusza z piskiem spod każdych świateł.

 

Starczy to na 3 lata?

 

Podobno CC2 ma wydłużony przebieg do 90kkm, ale nie wiem czy tak prawda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, analyzer64 napisał(a):

@futrzak na jaki (teoretyczny) przebieg można nastawiać się w przypadku Michelin CC2? Zakładając, że samochodu używa normalny kierowca a nie jakiś szczeniak, który rusza z piskiem spod każdych świateł.

 

Starczy to na 3 lata?

Myślę, że dużo zależy od auta (masy i mocy). Jakie przebiegi roczne? Mi opony całoroczne (w tym cc) starczają na ok 60-70 kkm (dużo zależy od tego jaki przebieg jest przed zimą (czasami w lecie jeszcze są ok, ale przed zimą pasuje wymienić). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, janusz napisał(a):

Myślę, że dużo zależy od auta (masy i mocy). Jakie przebiegi roczne? Mi opony całoroczne (w tym cc) starczają na ok 60-70 kkm (dużo zależy od tego jaki przebieg jest przed zimą (czasami w lecie jeszcze są ok, ale przed zimą pasuje wymienić). 

 

Masa około 1400kg, 140KM. Rocznie około 12-14kkm robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, analyzer64 napisał(a):

 

Masa około 1400kg, 140KM. Rocznie około 12-14kkm robię.

 

To mysle, ze po z 5 lat spokojnie pojezdzisz :ok:

GYV4S 3 w CX-5 po 20kkm nie wykazuja oznak zuzycia a sporo jazdy po autostradzie maja za soba, rownniez w upaly.

Ja sie nastawiam na wymiane po 60-70kkm.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

To mysle, ze po z 5 lat spokojnie pojezdzisz :ok:

GYV4S 3 w CX-5 po 20kkm nie wykazuja oznak zuzycia a sporo jazdy po autostradzie maja za soba, rownniez w upaly.

Ja sie nastawiam na wymiane po 60-70kkm.

 

Dobrze brzmi, myślę że w takim razie dopłacę i będę zadowolony :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, analyzer64 napisał(a):

 

Dobrze brzmi, myślę że w takim razie dopłacę i będę zadowolony :ok:

 

Ja bym obstawiał bardziej 4, ale zależy od przebiegu przed 5 zimą i nie wiem, czy mieszanka będzie jeszcze trzymała właściwości. Może być, że i 5 spokojnie obskoczą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2022 o 16:04, Maciej__ napisał(a):

GYV4S 3 w CX-5 po 20kkm nie wykazuja oznak zuzycia

U mnie po 16 kkm to samo. Chciałem je rotować, ale nie ma po co, równo zużyte (a raczej niezużyte) na przodzie i tyle. Vitara, masa kolo 1150 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy już coś kupiłeś, ale od prawie miesiąca użytkuje vredstein quatrac, o które pytałeś i mogę powiedzieć, ze sa bardzo przyzwoite. 
W porównaniu do Kumho zimowe z 2018r, bieżnik 7mm które zachowują się słabo na mokrym, i fatalnie na śniegu.
Dębice zimowe z 2017r też pod 7mm na śniegu zachowują się średnio, na mokrym wystarczająco.

Zaś te vredsteiny działaj dużo lepiej niż w/w zimówki. Zobaczymy co będzie latem, jak z hałasem po kilku tys. km, czy szybko zaczną znikać itd. Póki co nie zauważyłem żeby były głośne, ale W124 to tez jakiś super cichy samochód w środku nie jest 😆

Mocy tez za dużo nie ma, wiec zerwać przyczepność nawet na mokrym jest ciężko. Opona jest mega miękka jak przyjechała do mnie to mogłem ścianki wyginać jakby z papieru były. Nie wiem czy to dobrze czy źle tyle zauważyłem.

Kupowałem komplet za 1200zl brutto, cc2 kosztowały 1650zl brutto, a points  imperial albo jakiś inny budżet do 900zl, niby różnice nieduże ale jednak są bo od najtańszych do najdroższych prawie x2. Jeśli coś chcesz jeszcze wiedzieć to pytaj.

Edytowane przez atlantic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2022 o 12:40, atlantic napisał(a):

Nie wiem czy już coś kupiłeś, ale od prawie miesiąca użytkuje vredstein quatrac, o które pytałeś i mogę powiedzieć, ze sa bardzo przyzwoite. 

 

Wielosezonowe Vredestein serii Quatrac są bardzo ok (użytkowałem wiele lata 3 i 5), Pro pewnie też, ale przegrały u mnie z GY i Michelin hałasem oraz trochę gorszymi wynikami testów w warunkach zimowych, co nie znaczy, że zachowywały się źle w takowych - ładnych kilka zim w górach sobie pojeździły, w skrajnie zmiennych warunkach też :) Mało tego - 3 były oponami, które kupiłem po wariackiej jeździe w dość skrajnych warunkach zimowych na dwutygodniowych zimówkach klasy Dębica/Barum - wcześniej rozerwałem jedną oponę na autostradzie i nic innego nie mieli na miejscu na szybko przez świętami o poszedł komplet takich. Tak jak szybko je kupowałem, tak jeszcze szybciej ściągałem z samochodu. Wcześniej też miałem jakieś wielosezonówki, ale nie pamiętam jakie - w PL w ogóle było ciężko o takie opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.