Skocz do zawartości

Dodatki do paliwa czyszczące DPF


Tre-Bor

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Tre-Bor napisał(a):

Jaka jest wasza opinia o tych specyfikach, np taki:

https://allegro.pl/oferta/valvoline-dpf-cleaner-regenerator-300ml-12050831831

 

Stosowanie przynosi jakieś wymierne korzyści, czy tylko efekt placebo i nabijanie $ producentom?

 

Obstawiam że jak już uwalony DPF to poza czyszczeniem w zakładzie ten specyfik nie pomoże za wiele. Regularne stosowanie może i przedłuży żywot.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co podlinkowałeś ma powodować obniżenie temperatury wypalania oraz ma w opisie "Nie używać w pojazdach wyposażonych w system dodatków uszlachetniających producenta". Mam więc mocne podejrzenie, że jest to spotykany w mokrych filtrach Eolys. A to oznaczałoby, że można tym dodatkiem w prymitywny sposób próbować czerpać korzyści pomagając chemią przyspieszać reakcje w filtrze cząstek. Niestety Eolys nie jest ratunkiem, gdy filtr jest zatkany, gdyż jego zadaniem jest głównie polepszać warunki pracy sprawnego układu, który opuścił fabrykę.

Zapewne nie da się jednoznacznie powiedzieć, że wlanie takiego dodatku na pewno nie pomoże, więc powstaje luka, zgodnie z którą można osiągnąć jakąkolwiek korzyść z zastosowania. Być może będzie to korzyść w granicach błędu pomiarowego albo mierzalna ale zupełnie nie warta wydanej kwoty.

Pytanie dlaczego chcesz to zastosować? Bo jeśli są jakieś problemy z filtrem to bym zaczął od ich usunięcia a dopiero potem bawił się w uszlachetnianie. Z resztą zwróć uwagę, że cały opis produktu odnosi się bardziej do prewencji i zapobiegania awariom niż do ratowania uszkodzonego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemów z DPF brak. Myślałem aby zastosować profilaktycznie aby wydłużyć żywotność. Niestety nie wiem kiedy w 1.6 TDI (CXMA) wypala się DPF, przeważnie robię krótkie odcinki po 20km w ruchu podmiejskim. Trzeba by zakupić ELM i vag DPF zainstalować.

Edytowane przez Tre-Bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tre-Bor napisał(a):

Problemów z DPF brak. Myślałem aby zastosować profilaktycznie aby wydłużyć żywotność. Niestety nie wiem kiedy w 1.6 TDI (CXMA) wypala się DPF, przeważnie robię krótkie odcinki po 20km w ruchu podmiejskim. Trzeba by zakupić ELM i vag DPF zainstalować.

MIałem w służbowym - silnik chodzi jakby waliły o siebie kamienie = taki głuchy donośny dźwięk. Przez 200 000 nie miałem problemu. Oddałem auto koledze i się zaczęło - EGR jakieś pierdoły, "totalny kataklizm" 😁 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2022 o 10:00, Tre-Bor napisał(a):

Jaka jest wasza opinia o tych specyfikach, np taki:

https://allegro.pl/oferta/valvoline-dpf-cleaner-regenerator-300ml-12050831831

 

Stosowanie przynosi jakieś wymierne korzyści, czy tylko efekt placebo i nabijanie $ producentom?

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2022 o 10:00, Tre-Bor napisał(a):

Jaka jest wasza opinia o tych specyfikach, np taki:

https://allegro.pl/oferta/valvoline-dpf-cleaner-regenerator-300ml-12050831831

 

Stosowanie przynosi jakieś wymierne korzyści, czy tylko efekt placebo i nabijanie $ producentom?

 

To nie ma szans na jakiekolwiek sensowne działanie. 

 

Zawalony DPF wynika z jednej z dwóch rzeczy:

* silnik, który pali olej przeznaczony do aut bez DPFa

* wtryski, które leją za dużo paliwa, co pociąga za sobą gigantyczną produkcję sadzy, której cykle regeneracji nie nadążają wypalić.

 

To drugie może być spowodowane nieprawidłowym działaniem samego wtryskiwacza, przedmuchem z dolotu jak i uszkodzeniem jakiegoś czujnika - np. ciśnienia paliwa, map sensora.

 

Usuń usterkę, a potem zregeneruj filtr. 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te środki ułatwiające wypalanie DPF najprawdopodobniej podnoszą temperaturę spalin, a w wyższej temperaturze sadza się szybciej i łatwiej wypala. Pytanie tylko czy część tych dodatków nie zapycha filtra związkami których cykl nie wyeliminuje i filtr się zapycha popiołem?

 

Paliwo premium nie daje takiego efektu. U mnie znacznie szybciej filtr się wypala ze zwykłym ON+Archoil 6900 D-Max.

Edytowane przez PAWELwaw84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2022 o 22:04, Camel napisał(a):

MIałem w służbowym - silnik chodzi jakby waliły o siebie kamienie = taki głuchy donośny dźwięk. Przez 200 000 nie miałem problemu. Oddałem auto koledze i się zaczęło - EGR jakieś pierdoły, "totalny kataklizm" 😁 

Widocznie miałeś jakiś popsuty. Mój chodzi aksamitnie, jak to diesel. 🤣

Mam dopiero 85tyś km i w 5-6 lat pewnie dobiję dopiero do 200 tyś km.

Raczej tak długo nie będę trzymał tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tre-Bor napisał(a):

Widocznie miałeś jakiś popsuty. Mój chodzi aksamitnie, jak to diesel. 🤣

Mam dopiero 85tyś km i w 5-6 lat pewnie dobiję dopiero do 200 tyś km.

Raczej tak długo nie będę trzymał tego auta.

ten dźwięk przy wypalaniu nie dopisałem 😇

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2022 o 19:13, Tre-Bor napisał(a):

Problemów z DPF brak. Myślałem aby zastosować profilaktycznie aby wydłużyć żywotność. Niestety nie wiem kiedy w 1.6 TDI (CXMA) wypala się DPF, przeważnie robię krótkie odcinki po 20km w ruchu podmiejskim. Trzeba by zakupić ELM i vag DPF zainstalować.

 

Nie widać po wskaźniku chwilowego zużycia paliwa?

W Kii mam tak, że gdy wypala się dpf i podczas jazdy puszczę gaz, to wskaźnik nie spada do zera.

Jest też troszkę inny dźwięk pracy silnika

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2022 o 09:58, sdss napisał(a):

Wyjdzie na to samo jak co jakiś czas zalejesz premium czy tam inne lepsze.

 

A jeszcze lepiej, jak poleci cyklicznie w jakąś traskę. Tak ze 100-200km przejechane w stylu anty-emeryckim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2022 o 19:13, Tre-Bor napisał(a):

Problemów z DPF brak. Myślałem aby zastosować profilaktycznie aby wydłużyć żywotność. Niestety nie wiem kiedy w 1.6 TDI (CXMA) wypala się DPF, przeważnie robię krótkie odcinki po 20km w ruchu podmiejskim. Trzeba by zakupić ELM i vag DPF zainstalować.

 

No to co, że nie wiesz? Jak będzie pełny sadzy, to da Ci znać i wtedy pojedziesz zrobić włoski tuning. Do tego czasu używać normalnie.

 

Osobiście miałem diesla 1.6BlueHDI i robiłem nim 10kkm rocznie. Większość krótkie jazdy po kilka km. Przez sześć lat problemu nie było. Też nigdy nie zauważyłem, żeby się filtr wypalał.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.