pejus1982 Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 (edytowane) Witam, mam jedno 18-letnie auto którym mam zamiar jeździć tylko weekendowo. Pomyślałem o konserwacji podwozia ponieważ wychodzi już ruda. Pobliski warsztat, który zajmuje się właśnie konserwacją dał teraz na luty duże upusty na swoje usługi. Czy warto taki proces przeprowadzić teraz czy bezpieczniej poczekać do wyższych temperatur? Edytowane 6 Lutego 2023 przez pejus1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 3 godziny temu, pejus1982 napisał(a): Witam, mam jedno 18-letnie auto którym mam zamiar jeździć tylko weekendowo. Pomyślałem o konserwacji podwozia ponieważ wychodzi już ruda. Pobliski warsztat, który zajmuje się właśnie konserwacją dał teraz na luty duże upusty na swoje usługi. Czy warto taki proces przeprowadzić teraz czy bezpieczniej poczekać do wyższych temperatur? Przecież oni to robią w ogrzewanym garażu to co to za różnica? Plusem w zimie jest to że więcej towaru zostanie w profilach - nadmiat wyleci dopiero jak zrobi się ciepło na wiosnę także uwaga na kostkę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 4 godziny temu, pejus1982 napisał(a): Pomyślałem o konserwacji podwozia ponieważ wychodzi już ruda. Jeżeli już wychodzi, to raczej blacharz. Sama konserwacja już nie pomoże, a wręcz pogorszy sprawę. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 (edytowane) 1 godzinę temu, wladmar napisał(a): Jeżeli już wychodzi, to raczej blacharz. Sama konserwacja już nie pomoże, a wręcz pogorszy sprawę. Zależy czym tak konserwacja, jeśli np krown to niczego nie pogorszy. Oczywiście to co przerdzewiałe nadal takie zostanie ale procesy korozyjne zostaną wyhamowane na reszcie auta. Jeśli to będzie bitex czy baranek na rdzę czy gołą blachę to faktycznie kibel Edytowane 6 Lutego 2023 przez volf6 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 10 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2023 (edytowane) W dniu 6.02.2023 o 11:34, wladmar napisał(a): Jeżeli już wychodzi, to raczej blacharz. Sama konserwacja już nie pomoże, a wręcz pogorszy sprawę. Wosk do profili typu chocby Valvoline Tectyl Cavity wcale nie zaszkodzi a wrecz spowolni postępowanie istniejacej korozji. Kiedys zrobilem nawet doswiadczenie na zardzewialej blasze zeby samemu sprawdzic.. ta polowa ktora nie byla popsikana rdzewiala dalej o wiele szybciej..niz ta popsikana ( pierwotnie w takim samym stopniu korozji) Edytowane 10 Lutego 2023 przez norbert123 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 Żaden szanujący się zakład raczej Ci nie położy konserwy na rdzę, wycenia zapewne z odpowiednim zabezpieczeniem podwozia przez konserwacja właściwą o ile nie jest wymagana interwencja blacharza.Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malrapida Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 W dniu 6.02.2023 o 06:51, pejus1982 napisał(a): mam jedno 18-letnie auto którym mam zamiar jeździć tylko weekendowo. Pomyślałem o konserwacji podwozia ponieważ wychodzi już ruda. Pobliski warsztat, który zajmuje się właśnie konserwacją dał teraz na luty duże upusty na swoje usługi. Czy warto taki proces przeprowadzić teraz czy bezpieczniej poczekać do wyższych temperatur? W ogóle nie warto. Konserwuje się auta nowe. Rdzewiejące się restauruje. Tak jak już ktoś napisał, wosk może trochę pomóc ale i tak ruda będzie postępować a wosk trzeba poprawiać co roku a nawet częściej. W końcu będzie dwa razy cięższe. Olej by tez trochę pomógł powtarzany co pół roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 1 godzinę temu, malrapida napisał(a): wosk trzeba poprawiać co roku a nawet częściej. Dobry wosk trzyma długo bez poprawek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malrapida Napisano 12 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2023 21 godzin temu, ghost2255 napisał(a): Dobry wosk trzyma długo bez poprawek. Co z tego, skoro spod spodu wychodzi? Przetestowane na najlepszych. Jeśli korozja jest wgłębna to najpóźniej po roku wyłazi na wierzch od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 13 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2023 Miejsca rudziejące powierzchniowo (bez dziur) od spodu da się jakoś zabezpieczać, żeby spowolnić procesy, czy lepiej nie ruszać? (nie mówię o zabietexowaniu ) Jak tak to czym, żeby zareagowało z rdzą i odcięło jej tlen? Mówimy o kawałku wielkości kartki A4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 14 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2023 W swoim Colcie robiłem takim neutralizatorem rdzy NEUTRALIZATOR RDZY Coo-Var Rust Converter V607 , na to Farba do KONSERWACJI PODWOZIA antykorozyjna. https://allegro.pl/oferta/neutralizator-rdzy-coo-var-rust-converter-v607-7977043565?bundle_id=bcdbfab7-cb11-4a17-b509-f3655c32cb75 https://allegro.pl/oferta/farba-do-konserwacji-podwozia-antykorozyjna-8223221678 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 14 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2023 20 godzin temu, iwik napisał(a): Miejsca rudziejące powierzchniowo (bez dziur) od spodu da się jakoś zabezpieczać, żeby spowolnić procesy, czy lepiej nie ruszać? (nie mówię o zabietexowaniu ) Jak tak to czym, żeby zareagowało z rdzą i odcięło jej tlen? Mówimy o kawałku wielkości kartki A4 Ja bym to potraktował szczotką drucianą, potem zapryskać Fluid Film Liquid A i na to Perma Film(tak też zaleca producent). Jest to tłuste, wnika w rdzę, pełznie i wciska się w każdą szczelinę. Perma Film zabezpieczy z zewnątrz. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.