Skocz do zawartości

Różnica ET felgi


Tre-Bor

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Tre-Bor napisał(a):

Producent przewiduje ET felgi 36-40

Znalazłem fajne felgi w dobrej cenie z ET35 

Reszta parametrów się zgadza, poza otworem centrującym - pierścienie w cenie felg.

 

 

1mm na zewnątrz wyjdą, pomijalna kwestia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Pipper napisał(a):

1mm na zewnątrz wyjdą, pomijalna kwestia. 

Teraz jest stal et 38 szerokość 6j15

Alu 6,5J15, ET35 

Nie będzie za dużo wystawać za nadkole?

 

Edytowane przez Tre-Bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Tre-Bor napisał(a):

Teraz jest stal et 38 szerokość 6j15

Alu 6,5J15, ET35 

Nie będzie za dużo wystawać za nadkole?

 

To o 3mm od obecnych wyjdzie na zewnątrz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pipper napisał(a):

To o 3mm od obecnych wyjdzie na zewnątrz..

Trochę więcej bo nowa felga jest szersza o 0.5 cala.

Czyli 3 mm z et i ~6 mm z szerokości. Wyjdzie na zewnatrz nie cały 1cm IMHO będzie ok.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tre-Bor napisał(a):

Teraz jest stal et 38 szerokość 6j15

Alu 6,5J15, ET35 

Nie będzie za dużo wystawać za nadkole?

 

W googlach masz kalkulator ET, wstaw dane i zobacz ile rzeczywiście felga wyjdzie na zewnątrz, bo szerokość też ma znaczenie. W jednym aucie to będzie bardzo raziło, w innym niezuważalnie, lub nawet poprawi wygląd. W Golfie VII tył jest zbyt mocno schowany do wewnątrz, więc dałem dystanse po 15 mm i teraz wygląda na równi z przodem. W takim MB w204, czy BMW e90 bez dystansów, czy zmniejszonego ET auto wygląda paskudnie i warto zmienić ten parametr. Musisz sam ocenić, jak to wygląda.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ccLot napisał(a):

Trochę więcej bo nowa felga jest szersza o 0.5 cala.

Czyli 3 mm z et i ~6 mm z szerokości. Wyjdzie na zewnatrz nie cały 1cm IMHO będzie ok.

Zgadza się, trzymałem się pierwszego postu, o jednakowej średnicy i szerokości. 

Wyjdzie 11mm, a tu już lepiej sprawdzić skręt kół, bo czasem jest ciaśniej nadkolu... 

W necie są fajne programy, gdzie łącznie ze szczegółową grafiką pokazują jak wygląda... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Filipfm napisał(a):

image.png.0c41c40506156ab3dafb88fc2a728d01.png

Ok w innym kalkulatorze wychodzi 9,5mm.

Nie bądźmy Pewexami🤣 nie będziemy się spierać o 0,5mm.

Do tego auta wchodzą felgi 17" z oponami 215/40R17 więc będzie ok.

Zamawiam na znanym portalu, najwyżej będzie Smart zwrot.

Edytowane przez Tre-Bor
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tre-Bor napisał(a):

Ok w innym kalkulatorze wychodzi 9,5mm.

Nie bądźmy Pewexami🤣 nie będziemy się spierać o 0,5mm.

Do tego auta wchodzą felgi 17" z oponami 215/40R17 więc będzie ok.

Zamawiam na znanym portalu, najwyżej będzie Smart zwrot.

 

Ten kalkulator zdaje sie zaokrągla do pełnego mm. To nie apteka ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ccLot napisał(a):

Czemu?

Wg mnie 9.35 mm

3 mm + 2.54/4

Felga tak, opona inaczej się ułoży, felga szersza...

O 2 mm nie będziemy się dochodzić, bo jeszcze pierścienie centrując dojdą, a z nimi różnie bywa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, ccLot napisał(a):

 

Ale jak ma wpłynąć pierścień centrujący na odsadzenie felgi?

Raz miałem w terenowym, felga "szeroka stal" i był kłopot, może w pojazdach osobowych jest to lepiej dopracowane.

Pozbyłem się pierścieni i felgi były wycentrowane na śrubach :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pipper napisał(a):

Raz miałem w terenowym, felga "szeroka stal" i był kłopot, może w pojazdach osobowych jest to lepiej dopracowane.

Pozbyłem się pierścieni i felgi były wycentrowane na śrubach :ok:

Pierścienie centrujące tworzą jedną płaszczyznę w miejscu przylegania felgi do piasty… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, stig napisał(a):

Pierścienie centrujące tworzą jedną płaszczyznę w miejscu przylegania felgi do piasty… 

W alu, gdzie jest więcej materiału tak, w stali bywa różnie. U mnie była odległość prawie 2mm na powierzchni przylegania.

Pierścienie wyleciały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Soren napisał(a):

pierścienie nie będą przecież dystansować koła od piasty

W tych stalowych Sorento 1gen był z tym kłopot, więc odpuściłem temat pierścieni. W mniejszych pojazdach nie stosowałem pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

W googlach masz kalkulator ET, wstaw dane i zobacz ile rzeczywiście felga wyjdzie na zewnątrz, bo szerokość też ma znaczenie. W jednym aucie to będzie bardzo raziło, w innym niezuważalnie, lub nawet poprawi wygląd. W Golfie VII tył jest zbyt mocno schowany do wewnątrz, więc dałem dystanse po 15 mm i teraz wygląda na równi z przodem. W takim MB w204, czy BMW e90 bez dystansów, czy zmniejszonego ET auto wygląda paskudnie i warto zmienić ten parametr. Musisz sam ocenić, jak to wygląda.

Tyle, że bez powodu dużego ET producent nie dał. Wpływa to na promień zataczania koła. Raz pamietam w Punto I dałem alufelgi  ET35 z OEM ET48 i auto zrobiło się bardziej mułowate w reakcji na skręt kierownicy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2023 o 21:33, stig napisał(a):

Tyle, że bez powodu dużego ET producent nie dał. Wpływa to na promień zataczania koła. Raz pamietam w Punto I dałem alufelgi  ET35 z OEM ET48 i auto zrobiło się bardziej mułowate w reakcji na skręt kierownicy.

Felgi zamontowane. Różnica w rozmiarze ET nie zauważalna. Do tego szersza opona.

IMG_20230225_170021_HDR.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Tre-Bor napisał(a):

Felgi zamontowane. Różnica w rozmiarze ET nie zauważalna. Do tego szersza opona.

IMG_20230225_170021_HDR.jpg

Małej różnicy w ET nie wychwycisz. Też zmieniałem felgi które wyszły na zewnątrz o 7mm i tego teraz nie poczułem. 

Edytowane przez stig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.