exor Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca 19 minut temu, Andi napisał(a): Czy łopatki przy kierownicy wnoszą coś pozytywnego w temacie? Wg mnie - nie. Mam, nie używam. Mogłoby ich nie być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca 18 godzin temu, kaczorek79 napisał(a): zgrzytających od dawna łożysk przednich amortyzatorów. Hałasowały tylko podczas wysokich temperatur U mnie też coś zgrzyta / trzeszczy na progach zwalniających. Tak jest chyba od zawsze. Temperatura nie ma znaczenia, ale w mrozy - jest intensywniej. Zawieszenie sport. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca 46 minut temu, exor napisał(a): Wg mnie - nie. Mam, nie używam. Mogłoby ich nie być. No ale to nie jest tak, że wtedy to kierujący decyduje kiedy zmienia biegi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca 29 minut temu, Andi napisał(a): No ale to nie jest tak, że wtedy to kierujący decyduje kiedy zmienia biegi? No ale to po co automat, jak chcesz sam zmieniac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca 19 minut temu, Maciej__ napisał(a): No ale to po co automat, jak chcesz sam zmieniac? Nie zadawaj mi takich pytań, bo nigdy automatem nie jeździłem. Po coś chyba te łopatki są. Może po to żeby mieć wybór i zmieniać kiedy się chce albo mieć wywalone i niech automat zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Marca Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2 godziny temu, exor napisał(a): U mnie też coś zgrzyta / trzeszczy na progach zwalniających. Tak jest chyba od zawsze. Temperatura nie ma znaczenia, ale w mrozy - jest intensywniej. Zawieszenie sport. U Ciebie zgrzytają tylne tuleje przednich wahaczy, norma w platformie MQB. Im chłodniej, tym bardziej je słychać. Zamienniki tulei nic nie dadzą, bo są to tuleje połówkowe i producent zbyt blisko porobił "brzuszki" gumowe. ASO smaruje smarem za 200 zł, który nic nie daje, albo pomaga na tydzień, ważne, że kasa im się zgadza. Ja rozwiązałem to smarem silikonowym w spraju Moje Auto za 12 zł. Najlepiej zdjąć przednie koła, albo chociaż podnieść lewarkiem i skrędzić na maksa kierownicę, wtedy jest dojście do tylnej tulei. Spryskać ją smarem i bedzie spokój na miesiąc, potem powtórka i kolejne 2-3 m-ce cisza, po trzecim, albo czwartym takim zabiegu ucichły na amen. Guma musiała dobrze nasiąknąć silikonem, przynajmniej nie sparcieje. Pół puszki spraju wystarczy na wszystkie zabiegi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca 3 godziny temu, Andi napisał(a): Czy łopatki przy kierownicy wnoszą coś pozytywnego w temacie? Tak, jeździsz jak manualem A nie o to w DSG chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 20 godzin temu, Andi napisał(a): No ale to nie jest tak, że wtedy to kierujący decyduje kiedy zmienia biegi? Tak, decyduje - skrzynia przełącza się w tryb taki, że na większy bieg musisz przełączyć sam, ale na niższy samo schodzi w miarę spowalniania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca W dniu 5.03.2024 o 13:52, Andi napisał(a): Nie zadawaj mi takich pytań, bo nigdy automatem nie jeździłem. Po coś chyba te łopatki są. ja ich kilka razy uzylem w passacie (ale podejrzewam, ze w golfie sa podobne), mimo to zgadzam sie z twierdzeniem, ze sa niepotrzebne kiedy ich uzywam? Jak jade wolno na najwyzszym biegu, a widze, ze zblizam sie do jakiegos wzniesienia i nie chce pod nie wjezdzac majac 1200obr. czyli, gdybym mial zrobiony program skrzyni, o ktorym byla mowa wyzej, to w ogole bym tych lopatek nie uzywal jakbym chcial recznie pozmieniac biegi to wystarczy, ze popchne drazek zmiany biegow w prawo i przelacze sie w tryb manualny. To jest tez o tyle lepsze, ze wtedy tryb manualny jest wlaczony do czasu az go nie wylacze (bo lopatki przestawiaja na reczna zmiane tylko na jakis czas, kilkanascie sekund. Potem znowu wlacza sie automat) Co jeszcze moge dodac? Kilka razy przy szybkim kreceniu kierownica zdarzylo mi sie je wcisnac, mimo, ze tego nie chcialem. Czyli maja tez funkcje denerwowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 11 Marca Udostępnij Napisano 11 Marca W dniu 7.03.2024 o 10:02, komandos80 napisał(a): bo lopatki przestawiaja na reczna zmiane tylko na jakis czas, kilkanascie sekund. Potem znowu wlacza sie automat A to w golfie mam inaczej: łopatki przestawiają w tryb manual na zawsze. Na automat nie wraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 11 Marca Udostępnij Napisano 11 Marca 2 minuty temu, exor napisał(a): A to w golfie mam inaczej: łopatki przestawiają w tryb manual na zawsze. Na automat nie wraca. u mnie jest tak, ze jak bede wciskal gaz to tez dluzej zostanie w trybie manualnym a jak bede jechal na tempomacie to po jakims czasie sam sie przestawi mozliwe, ze jak to w VW, mozna sobie zachowanie tego zakodowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca W dniu 30.03.2023 o 20:58, kaczorek79 napisał(a): @exor Nic na razie nie śmierdzi. Nie stosowałem żadnej chemii, jedynie przez 3 lata 2 razy ozonowałem, filtr wymieniam co roku przed latem. Klimy używam tylko jak jest ciepło, a od października do kwietnia jest wyłączona całkowicie. ozonowanie na załączonej klimie i obiegu wewn? jaka wydajność ozonu na godzine? ile czasu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Marca Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 44 minuty temu, exor napisał(a): ozonowanie na załączonej klimie i obiegu wewn? jaka wydajność ozonu na godzine? ile czasu? W aucie robię normalnie na zgaszonym silniku. Ozonator mam już od 13 lat, dokładnie nie pamiętam, ale chyba 15g/h. Wkładam na 20-30 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca Godzinę temu, kaczorek79 napisał(a): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 21 Marca Udostępnij Napisano 21 Marca Godzinę temu, kaczorek79 napisał(a): W aucie robię normalnie na zgaszonym silniku. Ozonator mam już od 13 lat, dokładnie nie pamiętam, ale chyba 15g/h. Wkładam na 20-30 minut. Ale wentylator włączony i mieli powietrze w srodku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Marca Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2 minuty temu, exor napisał(a): Ale wentylator włączony i mieli powietrze w srodku ? Nie, nie ma takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca (edytowane) 7 godzin temu, kaczorek79 napisał(a): Nie, nie ma takiej potrzeby. to w jaki sposób ozon ma zabić drobnoustroje z parownika? z miejsca gdzie ciągle jest wilgoć i najwięcej smrodku stamtąd pochodzi? ozonowanie robi sie na pracującym silniku i z włączonym obiegiem wewnętrznym Edytowane 22 Marca przez Waldek40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Marca Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2 godziny temu, Waldek40 napisał(a): to w jaki sposób ozon ma zabić drobnoustroje z parownika? z miejsca gdzie ciągle jest wilgoć i najwięcej smrodku stamtąd pochodzi? ozonowanie robi sie na pracującym silniku i z włączonym obiegiem wewnętrznym Co innego mówili mi na szkoleniu. Przepraszam, myślisz, że ozon w postaci gazu magicznie nie dojdzie do parownika przez otwarte kratki nawiewu w desce rozdzielczej? Przecież to nic innego, jak zamiana O2 na O3, czyli wyeliminowanie wszystkiego, co do życia potrzebuje tlenu i nieważne, czy drobnoustroje "schowają" się za kawałkiem plastiku w desce rozdzielczej. Ja mówię o profesjonalnym ozonatorze, gdzie po 5 minutach gdybym wsiadł do auta, to straciłbym przytomność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 22 Marca Udostępnij Napisano 22 Marca może i masz racje ale wtedy wszyscy spece od klimatyzacji co ozonują auto to by sie mylili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Marca Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 3 godziny temu, Waldek40 napisał(a): może i masz racje ale wtedy wszyscy spece od klimatyzacji co ozonują auto to by sie mylili? Ważny jest też czas rozpadu ozonu, najlepsza temperatura, to ok 20 st, powyżej 25 nie powinno się ozonować, dlatego nie robię tego w słońcu. Przy włączonej klimie parownik ma temperaturę ok 2 st, a to za nisko i czas rozpadu ozonu w jego okolicy bedzie zbyt długi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 25 Marca Udostępnij Napisano 25 Marca W dniu 5.03.2024 o 14:34, kaczorek79 napisał(a): U Ciebie zgrzytają tylne tuleje przednich wahaczy, norma w platformie MQB. Im chłodniej, tym bardziej je słychać. Zamienniki tulei nic nie dadzą, bo są to tuleje połówkowe i producent zbyt blisko porobił "brzuszki" gumowe. ASO smaruje smarem za 200 zł, który nic nie daje, albo pomaga na tydzień, ważne, że kasa im się zgadza. Ja rozwiązałem to smarem silikonowym w spraju Moje Auto za 12 zł. Najlepiej zdjąć przednie koła, albo chociaż podnieść lewarkiem i skrędzić na maksa kierownicę, wtedy jest dojście do tylnej tulei. Spryskać ją smarem i bedzie spokój na miesiąc, potem powtórka i kolejne 2-3 m-ce cisza, po trzecim, albo czwartym takim zabiegu ucichły na amen. Guma musiała dobrze nasiąknąć silikonem, przynajmniej nie sparcieje. Pół puszki spraju wystarczy na wszystkie zabiegi. Znanym rozwiązaniem jest montaż tulei z audi s3. Są one pełne. U mnie zastosowałem i od 20kkm cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 25 Marca Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 5 godzin temu, Chalek napisał(a): Znanym rozwiązaniem jest montaż tulei z audi s3. Są one pełne. U mnie zastosowałem i od 20kkm cisza. Tak wiem. Dużo twardszy się zrobił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 25 Marca Udostępnij Napisano 25 Marca Godzinę temu, kaczorek79 napisał(a): Tak wiem. Dużo twardszy się zrobił? Szczerze powiem ze nie widzę różnicy. Ale on generalnie turbo miękki nie jest bo 19 cali koło swoje robi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 25 Marca Udostępnij Napisano 25 Marca Dorzucę kilka zdań o użytkowaniu Golfa 7,5 kombi, 1,5 130 KM z lpg. Auto ma niecałe cztery lata, około 130 kkm przebiegu, od 50 kkm jeździ na lpg. Zamontowana jest instalacja Zenit dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Spalanie to 7 litrów gazu + ok. 1,5 benzyny na sto. W zasadzie ta instalka działa tak, że zawsze spala 7 litrów gazu a powyżej to dotrysk, jak lecisz po mieście to doleje ok. 2 litry, na autostradzie przy 130 km/h dotryśnie poniżej litra, a przy 160 km/h znowu bliżej 2 litrów na sto. Wychodzi ok 30 zł na 100 km. Czyli jakieś 20 zł oszczędności na każdej stówce gdybym jeździł na benzynie. Z racji, że kombiaki mają podwójna podłogę bagażnika to bez wpływu na funkcjonalność weszła powiększona butla o poj. 56 litrów netto co pozwala na jednym tankowaniu gazu zrobić 800 km. Czyli od tej strony mega wygodnie. A samo auto, dla mnie chyba najbardziej optymalny wóz jaki miałem. Teraz brakuje mi tylko automatu w nim, ale poza tym nie mogę doszukać się żadnej wady w tym aucie. Mam wersję Highline, więc bogato wyposażoną, co daje bardzo komfortowe użytkowanie. Oczywiście wymiana oleju co 15 kkm. Ostatnio kamyk rozbił mi szybę przednią, wersja solar, ogrzewana, dodatkowo wyciszona, cena w ASO 6000zł. Robiłem z AC. Ale jako ciekawostka zamiennik za 3500 zł. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca W dniu 21.03.2024 o 20:19, kaczorek79 napisał(a): W aucie robię normalnie na zgaszonym silniku. Ozonator mam już od 13 lat, dokładnie nie pamiętam, ale chyba 15g/h. Wkładam na 20-30 minut. Po jakim czasie nie czujesz ozonu? Mam ozonator 10g/h i po ozonowaniu 30minutowym nie mogę się pozbyć zapachu przez kilka dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Marca Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2 godziny temu, DamianB napisał(a): Po jakim czasie nie czujesz ozonu? Mam ozonator 10g/h i po ozonowaniu 30minutowym nie mogę się pozbyć zapachu przez kilka dni Też kilka dni czuję. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca Dorzucę kilka zdań o użytkowaniu Golfa 7,5 kombi, 1,5 130 KM z lpg. Auto ma niecałe cztery lata, około 130 kkm przebiegu, od 50 kkm jeździ na lpg. Zamontowana jest instalacja Zenit dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Spalanie to 7 litrów gazu + ok. 1,5 benzyny na sto. W zasadzie ta instalka działa tak, że zawsze spala 7 litrów gazu a powyżej to dotrysk, jak lecisz po mieście to doleje ok. 2 litry, na autostradzie przy 130 km/h dotryśnie poniżej litra, a przy 160 km/h znowu bliżej 2 litrów na sto. Wychodzi ok 30 zł na 100 km. Czyli jakieś 20 zł oszczędności na każdej stówce gdybym jeździł na benzynie. Z racji, że kombiaki mają podwójna podłogę bagażnika to bez wpływu na funkcjonalność weszła powiększona butla o poj. 56 litrów netto co pozwala na jednym tankowaniu gazu zrobić 800 km. Czyli od tej strony mega wygodnie. A samo auto, dla mnie chyba najbardziej optymalny wóz jaki miałem. Teraz brakuje mi tylko automatu w nim, ale poza tym nie mogę doszukać się żadnej wady w tym aucie. Mam wersję Highline, więc bogato wyposażoną, co daje bardzo komfortowe użytkowanie. Oczywiście wymiana oleju co 15 kkm. Ostatnio kamyk rozbił mi szybę przednią, wersja solar, ogrzewana, dodatkowo wyciszona, cena w ASO 6000zł. Robiłem z AC. Ale jako ciekawostka zamiennik za 3500 zł. Kurczę przez ten twój wątek zacząłem się zastanawiać nad LPG do mojego ceeda Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 29 Marca Udostępnij Napisano 29 Marca 2 godziny temu, bielaPL napisał(a): Kurczę przez ten twój wątek zacząłem się zastanawiać nad LPG do mojego ceeda Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa w KIA i Hyundai gazownicy opanowali w pierwszej kolejności Podobno bardzo stabilne jeżeli chodzi o logikę pracy i można było łatwo się wpiąć z komputerem lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.