Chalek Napisano 1 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2023 Już z Kravitz pisałem ale może ktoś ma też jakieś doświadczenia. E-golf 7 generacji z większym aku czyli polift. Jazda w okół komina. Wolałbym tesle 3 ale jest o 100k zł za droga Coś wiadomo o usterkach układu elektrycznego, baterii etc? Bo cała reszta to golf 7 więc ogarnie każdy kowal. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 1 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2023 14 minut temu, Chalek napisał(a): Już z Kravitz pisałem ale może ktoś ma też jakieś doświadczenia. E-golf 7 generacji z większym aku czyli polift. Jazda w okół komina. Wolałbym tesle 3 ale jest o 100k zł za droga Coś wiadomo o usterkach układu elektrycznego, baterii etc? Bo cała reszta to golf 7 więc ogarnie każdy kowal. VW to świetny wybór by zrazić się do elektromobilności, więc jeśli jest z Ciebie prawdziwy petrolhead to idź tą drogą 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 1 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2023 9 minut temu, format napisał(a): VW to świetny wybór by zrazić się do elektromobilności, więc jeśli jest z Ciebie prawdziwy petrolhead to idź tą drogą Nie no, mamy w robocie id3 i te auta to pomyłka Rozwiń zrażenie co do golfiacza bo kravitz zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 1 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2023 Teraz, Chalek napisał(a): Rozwiń zrażenie co do golfiacza bo kravitz zadowolony. eGolf to mała bateria + relatywnie duże zużycie energii + chłodzenie baterii powietrzem i ładowanie DC na jakimś dramatycznie niskim poziomie. Do kręcenia się po okolicy to jest spoko, ale wyjedziesz na głupie narty do Szczyrku i znienawidzisz ten samochód. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 1 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2023 2 minuty temu, format napisał(a): eGolf to mała bateria + relatywnie duże zużycie energii + chłodzenie baterii powietrzem i ładowanie DC na jakimś dramatycznie niskim poziomie. Do kręcenia się po okolicy to jest spoko, ale wyjedziesz na głupie narty do Szczyrku i znienawidzisz ten samochód. Od jazdy na narty mam Artka. Te auto ma być tylko do wożenia dzieci do przedszkola i ewentualnie dojazd 2x w tygodniu do kato. Ładowanie tylko z domowej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 1 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2023 (edytowane) 2 godziny temu, Chalek napisał(a): Od jazdy na narty mam Artka. Te auto ma być tylko do wożenia dzieci do przedszkola i ewentualnie dojazd 2x w tygodniu do kato. Ładowanie tylko z domowej instalacji. Do takich zastosowań to się nada. Jedyny problem, to że Ci się jazda elektrykiem spodoba, będziesz nim jeździł co raz dalej klnąc na zasięg i szybkość (wolność) ładowania. W najgorszym przypadku wyrobisz sobie opinię na temat wszystkich EV na podstawie eGolfa. Są takie przypadki... Edytowane 1 Listopada 2023 przez HelixSv 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 2 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 11 godzin temu, Chalek napisał(a): Od jazdy na narty mam Artka. Kłopot w tym że jak kupisz elektryka to będziesz Artkiem jeździł coraz mniej chętnie, aż w końcu go sprzedasz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 13 godzin temu, Chalek napisał(a): Od jazdy na narty mam Artka. Te auto ma być tylko do wożenia dzieci do przedszkola i ewentualnie dojazd 2x w tygodniu do kato. Ładowanie tylko z domowej instalacji. Pamietaj ze przestaniesz jezdzic Arteonem. Nie wiem czy przewidujesz taką perspektywę, ale to się stanie. U mnie po kupnie eGolfa, na drugim Golfie spalinowym wisiały dosłownie pajęczyny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 2 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 Dobra dobra. Ja tu pytam czy te golfy nie mają jakiej ukrytej wady typu baterie wybuchają po przekroczeniu 100kkm czy wydajność spada jak w leafach 1 jak wściekła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 2 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 A może nissan leaf do takich zastosowań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 2 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 35 minut temu, pakuu1 napisał(a): A może nissan leaf do takich zastosowań? Mieliśmy aktualnego leafe w firmie i pozycja tam jest tragiczna. Nie umiem tam się ustawić do wygodnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 2 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 4 godziny temu, format napisał(a): Kłopot w tym że jak kupisz elektryka to będziesz Artkiem jeździł coraz mniej chętnie, aż w końcu go sprzedasz To niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 2 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 3 godziny temu, kravitz napisał(a): Pamietaj ze przestaniesz jezdzic Arteonem. Nie wiem czy przewidujesz taką perspektywę, ale to się stanie. U mnie po kupnie eGolfa, na drugim Golfie spalinowym wisiały dosłownie pajęczyny Nikt kto nie miał EV nie uwierzy w te wasze opowieści z bajki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 2 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 (edytowane) 6 minut temu, PawelWaw napisał(a): Nikt kto nie miał EV nie uwierzy w te wasze opowieści z bajki W pracy jeżdżę tylko ev, i chyba muszę flotowcowi kazać tesle kupić bo poza kosztami eksploatacji to mnie nie urzeka póki co A prywatnie przemawia właśnie koszt eksploatacji z pvki z dotacji. Edytowane 2 Listopada 2023 przez Chalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 W dniu 1.11.2023 o 17:12, Chalek napisał(a): E-golf 7 generacji z większym aku czyli polift. A dlaczego nie Ioniq 28 kWh w to miejsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 6 godzin temu, Chalek napisał(a): W pracy jeżdżę tylko ev A konkretnie czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 2 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 4 minuty temu, mrBEAN napisał(a): A konkretnie czym? Leaf, id3, bmw i3. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 1 minutę temu, Chalek napisał(a): Leaf, id3, bmw i3. Same perły elektromobilności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 8 godzin temu, Chalek napisał(a): Dobra dobra. Ja tu pytam czy te golfy nie mają jakiej ukrytej wady typu baterie wybuchają po przekroczeniu 100kkm czy wydajność spada jak w leafach 1 jak wściekła. Golfy są poprawne. Bardzo ciche. Są protezą elektryka ale na bazie udanego wozu. Nudne ale stabilne. O ile będzie to typowy wózek wkoło domu, to nie ma się do czego przyczepić 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 2 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 2 minuty temu, mrBEAN napisał(a): Same perły elektromobilności No takie dajo A ten ioniq to chyba ma mniejszy zasięg i słabsze od gofra.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 20 minut temu, Chalek napisał(a): No takie dajo A ten ioniq to chyba ma mniejszy zasięg i słabsze od gofra.? Porównywalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 W dniu 2.11.2023 o 07:28, kravitz napisał(a): Pamietaj ze przestaniesz jezdzic Arteonem. Nie wiem czy przewidujesz taką perspektywę, ale to się stanie. U mnie po kupnie eGolfa, na drugim Golfie spalinowym wisiały dosłownie pajęczyny A ja powiem, że to zabobon. Wcale tak nie jest. Mamy elektryka 6-ty rok i po prostu na dalsze wycieczki bierzemy X5. Nie tylko z powodu zasięgu/ładowania ale też dlatego, że na dalsze wyjazdy moja żona uwielbia zabierać mnóstwo klamotów i BMW jest tu nieocenione. Więc niekoniecznie musisz się dać nawrócić kolegom Nasz EV jest ładowany wyłącznie z gniazdka 16A w garażu i nie generuje to żadnych stresów ani problemów. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 2 godziny temu, Maxit napisał(a): A ja powiem, że to zabobon. Wcale tak nie jest. Mamy elektryka 6-ty rok i po prostu na dalsze wycieczki bierzemy X5. Nie tylko z powodu zasięgu/ładowania ale też dlatego, że na dalsze wyjazdy moja żona uwielbia zabierać mnóstwo klamotów i BMW jest tu nieocenione. Więc niekoniecznie musisz się dać nawrócić kolegom Nasz EV jest ładowany wyłącznie z gniazdka 16A w garażu i nie generuje to żadnych stresów ani problemów. U nas wygląda używanie elektryka dokładnie tak samo, ale te dalsze wyjazdy jak były raz na miesiąc, to pajęczyny wisiały niestety. Na wiosce mieszkam Tez ładujemy tylko z gniazda w garażu w domu. Szybkie ładowarki może z 5x były grane przez 2 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 2 godziny temu, Maxit napisał(a): A ja powiem, że to zabobon. Wcale tak nie jest. Mamy elektryka 6-ty rok i po prostu na dalsze wycieczki bierzemy X5. Nie tylko z powodu zasięgu/ładowania ale też dlatego, że na dalsze wyjazdy moja żona uwielbia zabierać mnóstwo klamotów i BMW jest tu nieocenione. Więc niekoniecznie musisz się dać nawrócić kolegom Nasz EV jest ładowany wyłącznie z gniazdka 16A w garażu i nie generuje to żadnych stresów ani problemów. Kup po prostu iX i zabobon stanie się ciałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 8 minut temu, mrBEAN napisał(a): Kup po prostu iX i zabobon stanie się ciałem Dyskusja nie na ten wątek moim zdaniem. Ja w trasie nie widzę żadnych, nawet najmniejszych plusów elektryka. Jedziesz długie kilometry na tempomacie i jak nie masz problemów z pęcherzem, to interesuje Cię zasięg. Idealny byłby diesel z dużym bakiem, gdyby ręce nie śmierdziały po tankowaniu. Ale ja się nie znam przecież i nigdzie nie jeżdżę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 21 minut temu, kravitz napisał(a): Dyskusja nie na ten wątek moim zdaniem. Ja w trasie nie widzę żadnych, nawet najmniejszych plusów elektryka. Jedziesz długie kilometry na tempomacie i jak nie masz problemów z pęcherzem, to interesuje Cię zasięg. Idealny byłby diesel z dużym bakiem, gdyby ręce nie śmierdziały po tankowaniu. Ale ja się nie znam przecież i nigdzie nie jeżdżę. Biorąc pod uwagę, że nie masz doświadczeń w jeździe porządnym elektrykiem w trasie, to faktycznie, nie bardzo jest jak merytorycznie podyskutować. I nie, nie namawiam. Nie ważne czym, byle jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 19 minut temu, mrBEAN napisał(a): Biorąc pod uwagę, że nie masz doświadczeń w jeździe porządnym elektrykiem w trasie, to faktycznie, nie bardzo jest jak merytorycznie podyskutować. Biorę to na siebie, najpewniej to moja wina. Jak piszesz że porządny elektryk ma taki zasięg jak passat w gnoju, to tak właśnie jest. A mnie zwyczajnie na takiego nie stać jeszcze, ale zbieram. Tymczasem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 8 minut temu, kravitz napisał(a): Biorę to na siebie, najpewniej to moja wina. Jak piszesz że porządny elektryk ma taki zasięg jak passat w gnoju, to tak właśnie jest. A mnie zwyczajnie na takiego nie stać jeszcze, ale zbieram. Tymczasem... Dodatkowo masz kobiecy umysł ale to nic złego Tymczasem mój znajomy wyznawca diesli i zasięgów, kupił iX mając X5 w dieslu wszystkomającą. Kupił iX do jeżdżenia w koło komina, ale tak mu się źle jeździło, że postanowił zaryzykować i pojechać na urlop. I troszkę mu się w głowie pomieszało 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 4 minuty temu, mrBEAN napisał(a): Tymczasem mój znajomy wyznawca diesli i zasięgów, kupił iX mając X5 w dieslu wszystkomającą. Ja mam X5 Pb 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 5 minut temu, mrBEAN napisał(a): I troszkę mu się w głowie pomieszało Tak zupełnie szczerze, to jakbym lubił SUVy, pewnie taki iX by rozwiązał problem dalekich jazd. W małym aucie na narty wchodzi trumna, która mocno może zwiększyć zużycie paliwa czy prądu. O ile z paliwem to tylko dodatkowy koszt, bo zasięg i tak masz odpowiedni, o tyle z prądem może się odechcieć, bo w Tesli byś się ładował tak często jakbyś jechał eGolfem. Rowery też za takim iX na hak z tyłu, zamiast na dach i jazda. Mi się SUVy nie podobają, nie planuję zakupu. Jak będę zmuszony mniej lub bardziej to kupię. Problemu z jachtem nie rozwiąże i przyczepą, ale to @format coś wymyśli na pewno. Swoją drogą on akurat może coś wiedzieć, bo zdaje się Astra z przyczepą wielkości jachtu miała zasięg 200km. Elektryk by z miasta nie wyjechał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 4 minuty temu, Maxit napisał(a): Ja mam X5 Pb To się zgadza. Tamten kolega pisał o śmierdzielu, a Ty masz benzynkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 2 godziny temu, Maxit napisał(a): Ja mam X5 Pb To się szanuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 2 godziny temu, kravitz napisał(a): Tak zupełnie szczerze, to jakbym lubił SUVy, pewnie taki iX by rozwiązał problem dalekich jazd. W małym aucie na narty wchodzi trumna, która mocno może zwiększyć zużycie paliwa czy prądu. O ile z paliwem to tylko dodatkowy koszt, bo zasięg i tak masz odpowiedni, o tyle z prądem może się odechcieć, bo w Tesli byś się ładował tak często jakbyś jechał eGolfem. Rowery też za takim iX na hak z tyłu, zamiast na dach i jazda. Mi się SUVy nie podobają, nie planuję zakupu. Jak będę zmuszony mniej lub bardziej to kupię. Problemu z jachtem nie rozwiąże i przyczepą, ale to @format coś wymyśli na pewno. Swoją drogą on akurat może coś wiedzieć, bo zdaje się Astra z przyczepą wielkości jachtu miała zasięg 200km. Elektryk by z miasta nie wyjechał Rób tak, żeby było dla Ciebie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 3 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 (edytowane) Obecnie żaden elektryk za ok. 120k zł czyli tyle ile wart jest Arteon nie zapewni mi bezprzystankowego przejazdu Zabrze-Warszawa który robię w 2h od wielkiego dzwona dodatkowo zapakowany w 600l bagaznik o 4 rowerach ma haku nie wspominajac. A nawet tam i spowrotem jak mi się spieszy . Także ta dyskusja w tym zakresie nie ma sensu Mi tu o kominowy samochód chodzi. Dzienny przebieg max 50km. Miesięcznie ok 600-800. Edytowane 3 Listopada 2023 przez Chalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 27 minut temu, Chalek napisał(a): Obecnie żaden elektryk za ok. 120k zł czyli tyle ile wart jest Arteon nie zapewni mi bezprzystankowego przejazdu Zabrze-Warszawa który robię w 2h od wielkiego dzwona dodatkowo zapakowany w 600l bagaznik o 4 rowerach ma haku nie wspominajac. A nawet tam i spowrotem jak mi się spieszy . Także ta dyskusja w tym zakresie nie ma sensu Mi tu o kominowy samochód chodzi. Dzienny przebieg max 50km. Miesięcznie ok 600-800. Twój wątek już zakończyliśmy @kravitzprobuje rozkręcić kolejny A 120 kzł zbędne, za 12 kzł tez dacie zrobić w 2h i mieć 600l Przepłacasz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 3 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 20 minut temu, mrBEAN napisał(a): Twój wątek już zakończyliśmy @kravitzprobuje rozkręcić kolejny A 120 kzł zbędne, za 12 kzł tez dacie zrobić w 2h i mieć 600l Przepłacasz Da się nawet za darmo jak od mamy auto pożyczę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 4 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2023 W dniu 3.11.2023 o 10:57, Maxit napisał(a): A ja powiem, że to zabobon. Wcale tak nie jest. Mamy elektryka 6-ty rok i po prostu na dalsze wycieczki bierzemy X5. Nie tylko z powodu zasięgu/ładowania ale też dlatego, że na dalsze wyjazdy moja żona uwielbia zabierać mnóstwo klamotów i BMW jest tu nieocenione. Więc niekoniecznie musisz się dać nawrócić kolegom Nasz EV jest ładowany wyłącznie z gniazdka 16A w garażu i nie generuje to żadnych stresów ani problemów. ja jak kupilem EV to jeszcze pol roku diselek stal obok na miejscu. i przez pol roku moze przejechal z 5km, takze poszedl do nowego wlasciciela. teraz nie mamy wyboru, slowacja, mazurki, gory, morze trzeba cisnac elektrykiem i o dziwo nie jest zle. idealnie jest jak na miejscu ogarniesz sobie gniazdko (hotel, domek itp) zeby wyruszac ze 100% wiekszosc o dziwo mimo poczatkowej niecheci pozwala sie naladowac. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2023 W dniu 5.11.2023 o 00:44, PawelWaw napisał(a): ja jak kupilem EV to jeszcze pol roku diselek stal obok na miejscu. i przez pol roku moze przejechal z 5km, takze poszedl do nowego wlasciciela. teraz nie mamy wyboru, slowacja, mazurki, gory, morze trzeba cisnac elektrykiem i o dziwo nie jest zle. idealnie jest jak na miejscu ogarniesz sobie gniazdko (hotel, domek itp) zeby wyruszac ze 100% wiekszosc o dziwo mimo poczatkowej niecheci pozwala sie naladowac. Ale on ma na benzynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 18 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2023 W dniu 1.11.2023 o 17:12, Chalek napisał(a): Już z Kravitz pisałem ale może ktoś ma też jakieś doświadczenia. E-golf 7 generacji z większym aku czyli polift. Jazda w okół komina. Wolałbym tesle 3 ale jest o 100k zł za droga Coś wiadomo o usterkach układu elektrycznego, baterii etc? Bo cała reszta to golf 7 więc ogarnie każdy kowal. Jeszcze wrócę do tematu, bo pojawił się link w tym zabawnym wątku na HP https://moto.pl/Porady/7,115894,30418539,najbardziej-usterkowy-model-niemieccy-diagnosci-wskazali-na.html Bez trollowania Tesli. Tam jest wzmianka i o eGolfie Mysle ze ta statystyka moze Cię przekona, w końcu chcesz kupić używkę. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.