misiu Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia (edytowane) Miałem przez ostatni tydzień wątpliwą przyjemność użytkować auto jak w tytule. Był to samochód z 2022 roku z silnikiem 1.3 turbo, to chyba była tzw. miękka hybryda, w wersji wyposażenia Zen. Generalnie tego typu auta, tzw. garbate suvy nigdy mnie nie pociągały, ale że to był samochód służbowy więc w sumie nie było co narzekać. Kiedyś miałem już przygodę z tą marką, ale to było z 20 lat temu, a i auto swoje przeszło i było dosyć zmęczone - Renault Twingo. W każdym razie po pozbyciu się jego omijałem renówki szerokim łukiem. Ale teraz zupełnie inna sytuacja, więc pomimo rozczarowania, że podstawiono mi Arkane postanowiłem się nie uprzedzać. No i tak jak napisałem na wstępie niestety nie pykło. Zrobiłem tym autem ponad 600 km i pomimo zalet takich jak: bardzo fajnie rozwiązany system obsługi tableta, czy też automatyczne otwieranie/zamykanie auta przy zbliżeniu/oddaleniu się, duży bagażnik, fajnie działający Android Auto to tym autem po prostu słabo się jeździ. Silnik wprawdzie mały ale dawał radę, ale ten system start/stop, którego ciągle zapominałem wyłączyć, to jakaś tragedia. Reaguje dopiero na mocniejsze naciśnięcie pedału gazu, co niejednokrotnie powodowało, że ruszałem bardzo nagle. Również skrzynia nie radziła sobie często z redukcją biegów powodując jakieś szarpnięcia. Nie wiem, może to był już efekt, że auto swoje w wypożyczalni już przeżyło (nalot 70kkm). Na szczęście udało się załatwić inne auto.... Podsumowując, nadal będę omijał szerokim łukiem Renault. Edytowane 6 Kwietnia przez misiu 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia I dlatego ludzie idą po MG HS, dokladajac kilka tysięcy masz auto na wypasie. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Miałem przez ostatni tydzień wątpliwą przyjemność użytkować auto jak w tytule. Był to samochód z 2022 roku z silnikiem 1.3 turbo, to chyba była tzw. miękka hybryda, w wersji wyposażenia Zen. Generalnie tego typu auta, tzw. garbate suvy nigdy mnie nie pociągały, ale że to był samochód służbowy więc w sumie nie było co narzekać. Kiedyś miałem już przygodę z tą marką, ale to było z 20 lat temu, a i auto swoje przeszło i było dosyć zmęczone - Renault Twingo. W każdym razie po pozbyciu się jego omijałem renówki szerokim łukiem. Ale teraz zupełnie inna sytuacja, więc pomimo rozczarowania, że podstawiono mi Arkane postanowiłem się nie uprzedzać. No i tak jak napisałem na wstępie niestety nie pykło. Zrobiłem tym autem ponad 600 km i pomimo zalet takich jak: bardzo fajnie rozwiązany system obsługi tableta, czy też automatyczne otwieranie/zamykanie auta przy zbliżeniu/oddaleniu się, duży bagażnik, fajnie działający Android Auto to tym autem po prostu słabo się jeździ. Silnik wprawdzie mały ale dawał radę, ale ten system start/stop, którego ciągle zapominałem wyłączyć, to jakaś tragedia. Reaguje dopiero na mocniejsze naciśnięcie pedału gazu, co niejednokrotnie powodowało, że ruszałem bardzo nagle. Również skrzynia nie radziła sobie często z redukcją biegów powodując jakieś szarpnięcia. Nie wiem, może to był już efekt, że auto swoje w wypożyczalni już przeżyło (nalot 70kkm). Na szczęście udało się załatwić inne auto.... Podsumowując, nadal będę omijał szerokim łukiem Renault. Patrząc na komfort i aranżacje wnętrza pod rodzine, zabezpieczenie antykorozyjne czy silniki diesla to raczej inni producenci mogę się uczyć Wysłane za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 7 minut temu, ppmarian napisał(a): Patrząc na komfort i aranżacje wnętrza pod rodzine, zabezpieczenie antykorozyjne czy silniki diesla to raczej inni producenci mogę się uczyć Ty na pewno piszesz o Arkanie? Bo tej nigdy z dieslem nie bylo... Pomijam juz fakt, ze historie wtop z dieslami to akurat Renault mialo wyjatkowo bogata. 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Ty na pewno piszesz o Arkanie? Bo tej nigdy z dieslem nie bylo... Pomijam juz fakt, ze historie wtop z dieslami to akurat Renault mialo wyjatkowo bogata. Mówię o calej marce RenaultOdrobiło lekcje z pierwszych 1.9 i 1.5 dciI ciężko złego słowa powiedzieć o dieslachWysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 4 minuty temu, ppmarian napisał(a): Mówię o calej marce Renault Odrobiło lekcje z pierwszych 1.9 i 1.5 dci I ciężko złego słowa powiedzieć o dieslach Tak, szczegolnie ze juz chyba nie ma w ofercie zadnego modelu z dieslem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Tak, szczegolnie ze juz chyba nie ma w ofercie zadnego modelu z dieslem Z naciskiem na chyba…Wysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 24 minuty temu, ppmarian napisał(a): Z naciskiem na chyba… Wysłane za pomocą Tapatalk w PL osobowek z dieslek brak. We Francji Clio tylko w najtanszej wersji, Megane we wszystkich, a tak to jakies Kangoo jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia w PL osobowek z dieslek brak. We Francji Clio tylko w najtanszej wersji, Megane we wszystkich, a tak to jakies Kangoo jeszczeW PL magan i kangoo w wersji osobowejWysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 1 minutę temu, ppmarian napisał(a): W PL magan i kangoo w wersji osobowej Wysłane za pomocą Tapatalk Ze Megane nie wiedziałem, Kangoo na budowy wiec nie liczę. Czyli i tak bieda straszna. Inna sprawa, ze taki trend. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 3 godziny temu, ppmarian napisał(a): Z naciskiem na chyba… Jakies niedobitki w Megane, ktore za chwile calkowicie wylatuje z oferty... No i nie ma to zadnego zwiazku z Arkana, o ktorej jest ten watek. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Jakies niedobitki w Megane, ktore za chwile calkowicie wylatuje z oferty... No i nie ma to zadnego zwiazku z Arkana, o ktorej jest ten watek.Wątek odnosi się nie tylko do Arkany ale także do marki RenaultKtóra wg mnie jest dobry średniakiem a w kilku aspektach może zawstydzić nawet prenium konkurencję Wysłane za pomocą Tapatalk 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia (edytowane) 1 godzinę temu, ppmarian napisał(a): Wątek odnosi się nie tylko do Arkany ale także do marki Renault Która wg mnie jest dobry średniakiem a w kilku aspektach może zawstydzić nawet prenium konkurencję Jak wszyscy, mają fajne rozwiązania i wujowe. U mnie w Capturze śmiech wzbudza automatyczna, w sensie online, aktualizacja navi (przynajmniej takim czymś chwali się Renault na swojej www i salony sprzedaży). Ta automatyczność polega na tym, że trzeba se ściągnąć program, wsadzić pendraka do USB w aucie by pobrać VIN (na 4 próbowane peny przeszło mi na 2 przy czym po sformatowaniu jeden z tych co zadziałał drugi raz nie zagadał), potem tym programem ściągnąć na niego aktualizację i znów wsadzić do USB w aucie. Online jak diabli. Za to oprogramowanie multimediów faktycznie jest online. Chociaż i tak nie ma co narzekać, bo przynajmniej są jakieś aktualizacje, nie tak jak w Oplu, że ostatni wypust Insigni A nigdy nie doczekał się aktualizacji (tak, wiem Opel trafił pod skrzydła PSA, ale i 1 i 2 mieli na to wywalone). Edytowane 6 Kwietnia przez ZUBERTO 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 9 godzin temu, misiu napisał(a): Miałem przez ostatni tydzień wątpliwą przyjemność użytkować auto jak w tytule. Był to samochód z 2022 roku z silnikiem 1.3 turbo, to chyba była tzw. miękka hybryda, w wersji wyposażenia Zen. Generalnie tego typu auta, tzw. garbate suvy nigdy mnie nie pociągały, ale że to był samochód służbowy więc w sumie nie było co narzekać. Kiedyś miałem już przygodę z tą marką, ale to było z 20 lat temu, a i auto swoje przeszło i było dosyć zmęczone - Renault Twingo. W każdym razie po pozbyciu się jego omijałem renówki szerokim łukiem. Ale teraz zupełnie inna sytuacja, więc pomimo rozczarowania, że podstawiono mi Arkane postanowiłem się nie uprzedzać. No i tak jak napisałem na wstępie niestety nie pykło. Zrobiłem tym autem ponad 600 km i pomimo zalet takich jak: bardzo fajnie rozwiązany system obsługi tableta, czy też automatyczne otwieranie/zamykanie auta przy zbliżeniu/oddaleniu się, duży bagażnik, fajnie działający Android Auto to tym autem po prostu słabo się jeździ. Silnik wprawdzie mały ale dawał radę, ale ten system start/stop, którego ciągle zapominałem wyłączyć, to jakaś tragedia. Reaguje dopiero na mocniejsze naciśnięcie pedału gazu, co niejednokrotnie powodowało, że ruszałem bardzo nagle. Również skrzynia nie radziła sobie często z redukcją biegów powodując jakieś szarpnięcia. Nie wiem, może to był już efekt, że auto swoje w wypożyczalni już przeżyło (nalot 70kkm). Na szczęście udało się załatwić inne auto.... Podsumowując, nadal będę omijał szerokim łukiem Renault. i tu jest plus, że możesz sobie start/stop z przycisku na konsoli wyłączyć. Miałem Megane IV i po kilku jazdach zatrybiłem, że to po wejściu do auta i odpaleniu silnika, wciskałeś guzik i po temacie. Z resztą nie uważam, żeby akurat jakoś specyficznie w porównaniu do innych marek reagował. No ale u mnie była manualna skrzynia, a inne auta z tym systemem też w manualu ujeżdżałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 6 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 20 minut temu, r1sender napisał(a): i tu jest plus, że możesz sobie start/stop z przycisku na konsoli wyłączyć. Miałem Megane IV i po kilku jazdach zatrybiłem, że to po wejściu do auta i odpaleniu silnika, wciskałeś guzik i po temacie. Z resztą nie uważam, żeby akurat jakoś specyficznie w porównaniu do innych marek reagował. No ale u mnie była manualna skrzynia, a inne auta z tym systemem też w manualu ujeżdżałem. No przełącznik jest rzeczywiście łatwo dostępny, może jakbym dłużej pojeździł to wyrobiłbym sobie nawyk. Ergonomia wewnątrz auta bardzo fajna. Co do minusów to nie rozumiem dlaczego auto z asystentem pasa nie miało aktywnego tempomatu pomimo, że wyświetlało odstęp od poprzedzającego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 9 minut temu, misiu napisał(a): Co do minusów to nie rozumiem dlaczego auto z asystentem pasa nie miało aktywnego tempomatu pomimo, że wyświetlało odstęp od poprzedzającego pojazdu. Ten sam szok przeżyłem u mamy w Clio. Jeździliśmy próbnie, pokazywało dystans do pojazdu, można było coś tam ustawić kiedy ma alarmować. Wziąłem za pewnik, że to ma aktywny tempomat. I jak już prawie zaczalem wjeżdżać w tyle poprzedzającego pojazdu, zorientowałem się że jednak nie ma . 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 32 minuty temu, misiu napisał(a): Co do minusów to nie rozumiem dlaczego auto z asystentem pasa nie miało aktywnego tempomatu pomimo, że wyświetlało odstęp od poprzedzającego pojazdu. Wyswietla odstep w jednostce czasu, informuje czy jestes za blisko do pojazdu z przodu, bys zachowywał bezpieczny dystans. Aktywny tempomat, to opcja dodatkowo płatna, mało pomocna przy skrzyni manualnej. Wyświetlanie odstepu to już bylo w Peugeot z 2009 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 6 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 37 minut temu, Rado_ napisał(a): Wyswietla odstep w jednostce czasu, informuje czy jestes za blisko do pojazdu z przodu, bys zachowywał bezpieczny dystans. Aktywny tempomat, to opcja dodatkowo płatna, mało pomocna przy skrzyni manualnej. Wyświetlanie odstepu to już bylo w Peugeot z 2009 r. Rozumiem jak to działa, i żeby funkcjonowało to potrzebny jest radar, więc nie rozumiem dlaczego nie ma sprzężenia z tempomatem. Auto było z automatyczną skrzynią biegów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 33 minuty temu, Rado_ napisał(a): Aktywny tempomat, to opcja dodatkowo płatna, mało pomocna przy skrzyni manualnej. Nie zgodzę się z tym , że przy manualu mało pomocna . Jedziesz na autostradzie cały czas na 6 biegu , niezależnie czy 70 czy 130km/h i auto trzyma zadaną odległość a i na niższej prędkości spokojnie przyspieszy na 6-tym biegu ( przynajmniej u mnie ) . W manualu tempomat działa u mnie od 40km/h 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia Godzinę temu, misiu napisał(a): No przełącznik jest rzeczywiście łatwo dostępny, może jakbym dłużej pojeździł to wyrobiłbym sobie nawyk. Ergonomia wewnątrz auta bardzo fajna. Co do minusów to nie rozumiem dlaczego auto z asystentem pasa nie miało aktywnego tempomatu pomimo, że wyświetlało odstęp od poprzedzającego pojazdu. Pewnie na wyposażeniu przy konfiguracji ktoś oszczędził, to jest realizowane przez radar, a asystent pasa przez kamerę w przedniej szybie. Zen to chyba jedna z najniższych opcji wyposażenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 1 godzinę temu, Rado_ napisał(a): Aktywny tempomat, to opcja dodatkowo płatna, mało pomocna przy skrzyni manualnej. Tak jak @mmaciejosss, ja również się nie zgodzę. Czy to na autostradzie, czy na krajówkach, ale też w mieście, ciągle jeżdżę na tempomacie aktywnym. W Vitarze na 6tce można jechać w baardzo szerokim zakresie, ale też w Swifcie, przy skrzyni 5tce i silniku 83 KM jest to super opcja. Jak dla mnie to niezależnie od skrzyni jest to teraz na liście wyposażenia obowiązkowego. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 6 Kwietnia Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 9 minut temu, Pito napisał(a): Tak jak @mmaciejosss, ja również się nie zgodzę. Czy to na autostradzie, czy na krajówkach, ale też w mieście, ciągle jeżdżę na tempomacie aktywnym. W Vitarze na 6tce można jechać w baardzo szerokim zakresie, ale też w Swifcie, przy skrzyni 5tce i silniku 83 KM jest to super opcja. Jak dla mnie to niezależnie od skrzyni jest to teraz na liście wyposażenia obowiązkowego. Dla mnie zwykły tempomat w naszych warunkach to nieporozumienie. Mam w służbowym od ponad roku , załączyłem może kilka razy a wq....ło zawsze . Przy aktywnym inna bajka . A przy silniku z Turbo i MH na ostatnim biegu można spokojne jechać od 60-70km/h , choć w mieście rzadko używam tempomatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 3 godziny temu, mmaciejosss napisał(a): Dla mnie zwykły tempomat w naszych warunkach to nieporozumienie. Mam w służbowym od ponad roku , załączyłem może kilka razy a wq....ło zawsze . Przy aktywnym inna bajka . A przy silniku z Turbo i MH na ostatnim biegu można spokojne jechać od 60-70km/h , choć w mieście rzadko używam tempomatu Do jazdy w mieście zgoda, wystarczy wyjechać na A czy S i zwykły spokojnie wystarczy 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 14 godzin temu, misiu napisał(a): Rozumiem jak to działa, i żeby funkcjonowało to potrzebny jest radar, więc nie rozumiem dlaczego nie ma sprzężenia z tempomatem. Auto było z automatyczną skrzynią biegów. Jeet, jak dopłacisz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 14 godzin temu, mmaciejosss napisał(a): Nie zgodzę się z tym , że przy manualu mało pomocna . Jedziesz na autostradzie cały czas na 6 biegu , niezależnie czy 70 czy 130km/h i auto trzyma zadaną odległość a i na niższej prędkości spokojnie przyspieszy na 6-tym biegu ( przynajmniej u mnie ) . W manualu tempomat działa u mnie od 40km/h Mało, bo tylko na autostradzie. Dla mnie idealne w mieście i okolicach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 38 minut temu, Rado_ napisał(a): Jeet, jak dopłacisz No jasne, nie rozumiem tylko logiki i tyle. W Toyocie jak mam asystenta pasa ruchu to i tempomat adaptacyjny jest, zresztą w najbiedniejszej wersji Corolli to standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2 godziny temu, Rado_ napisał(a): Jeet, jak dopłacisz Jak jest wszystko co trzeba z gratów to pewnie da się uaktywnić w kompie. Przykładowo na FB w grupie Captura jest gość co robi cuda, które nawet nie śniły się ASO. Do niektórych rzeczy też brakujace graty oferuje. Ja czekam do końca gwarancji by odpalić parkowanie tyłem i trzymanie toru jazdy środkiem pasa bo mam tylko upośledzone ostrzeganie i odbijanie od linii. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2 godziny temu, misiu napisał(a): No jasne, nie rozumiem tylko logiki i tyle. W Toyocie jak mam asystenta pasa ruchu to i tempomat adaptacyjny jest, zresztą w najbiedniejszej wersji Corolli to standard. Co zrobisz, logika jest tam gdzie mogą więcej zarobić. Zresztą nic co jest w standardzie w Corolli, nie jest za darmo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 56 minut temu, ZUBERTO napisał(a): Jak jest wszystko co trzeba z gratów to pewnie da się uaktywnić w kompie. Przykładowo na FB w grupie Captura jest gość co robi cuda, które nawet nie śniły się ASO. Do niektórych rzeczy też brakujace graty oferuje. Ja czekam do końca gwarancji by odpalić parkowanie tyłem i trzymanie toru jazdy środkiem pasa bo mam tylko upośledzone ostrzeganie i odbijanie od linii. Ja ma 5 lat gwary, wiec raczej nic nie zrobię 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2 godziny temu, misiu napisał(a): No jasne, nie rozumiem tylko logiki i tyle. W Toyocie jak mam asystenta pasa ruchu to i tempomat adaptacyjny jest, zresztą w najbiedniejszej wersji Corolli to standard. Tylko, ze asystent pasa ruchu nie ma chyba za wiele zwiazku z adaptacyjnym tempomatem... Ta Arkana w wersji Zen, to bazowa specyfikacja, wiec nie ma co oczekiwac cudow. Pewnie da sie znalezc inne elementy wyposazenia, ktore sa w standradzie w Renault, a nie ma ich w Toyocie. Takie porownania nie maja sensu, bo co producent to inna specyfikacja i polityka cenowa. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 51 minut temu, Rado_ napisał(a): Co zrobisz, logika jest tam gdzie mogą więcej zarobić. Zresztą nic co jest w standardzie w Corolli, nie jest za darmo. 45 minut temu, Maciej__ napisał(a): Tylko, ze asystent pasa ruchu nie ma chyba za wiele zwiazku z adaptacyjnym tempomatem... Ta Arkana w wersji Zen, to bazowa specyfikacja, wiec nie ma co oczekiwac cudow. Pewnie da sie znalezc inne elementy wyposazenia, ktore sa w standradzie w Renault, a nie ma ich w Toyocie. Takie porownania nie maja sensu, bo co producent to inna specyfikacja i polityka cenowa. Panowie, tak sobie tylko dziwię się. I tyle. Jak już na początku napisałem, Renault to nie marka dla mnie, raczej nie kupię u nich żadnego auta prywatnie. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2 godziny temu, misiu napisał(a): Panowie, tak sobie tylko dziwię się. I tyle. Jak już na początku napisałem, Renault to nie marka dla mnie, raczej nie kupię u nich żadnego auta prywatnie. Każdy ma swoje preferencje. Ja natomiast nie jestem przekonany do Toyoty, ale jak by zaszła potrzeba to kupić z jakichś względów, to pewnie bym jeździł. Kwestia kto oferuje więcej za mniej i czy nie odrzuca samym wyglądem. Np. na pewno wybrałbym Clio niż Yaris, który delikatnie mówiąc jest pokrakiem i droższy. Ale gdyby był tańszy, to nie mówię nie. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia (edytowane) 51 minut temu, Rado_ napisał(a): Każdy ma swoje preferencje. Ja natomiast nie jestem przekonany do Toyoty, ale jak by zaszła potrzeba to kupić z jakichś względów, to pewnie bym jeździł. Kwestia kto oferuje więcej za mniej i czy nie odrzuca samym wyglądem. Np. na pewno wybrałbym Clio niż Yaris, który delikatnie mówiąc jest pokrakiem i droższy. Ale gdyby był tańszy, to nie mówię nie. No mnie, nie do końca są w stanie przekonać pieniądze. Jak ostatnio szukałem nowego auta dla siebie prywatnie, to nawet nie zaglądałem w kierunku francuskich marek. Może w cenie kupionej Toyoty dostałbym wypasionego Peugeota czy Opla ale to by i tak nie wpłyneło na mój wybór. Edytowane 7 Kwietnia przez misiu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 4 godziny temu, Rado_ napisał(a): Ja ma 5 lat gwary, wiec raczej nic nie zrobię Ja tyż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia W dniu 6.04.2024 o 19:03, ZUBERTO napisał(a): Ta automatyczność polega na tym, że trzeba se ściągnąć program, wsadzić pendraka do USB w aucie by pobrać VIN (na 4 próbowane peny przeszło mi na 2 przy czym po sformatowaniu jeden z tych co zadziałał drugi raz nie zagadał), potem tym programem ściągnąć na niego aktualizację i znów wsadzić do USB w aucie. Online jak diabli. Z tego co zrozumiałem, to mapa ulubionego jednego kraju jest aktualizowana online? https://www.renault.pl/renault-connect/aktualizacja-mapy.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 5 godzin temu, misiu napisał(a): Renault to nie marka dla mnie 2 godziny temu, Rado_ napisał(a): nie jestem przekonany do Toyoty Jeździłem Megankami (te przed tą aktualna, elepstryczną) HB i kombi z automatem i 1.5dCI (za cholerę nie wiem ile koni) i to były najbardziej "miłe" w obsłudze auta: wszystko pracowało z takim mięciutkim kliknięciem, od klamek, przez dzwigienki kierunkowskazów. Drzwi zamykał się też z przyjemnym dźwiękiem... ... Toyoty, pomimo jej legendarnej bezawaryjnisci, bym życiu nie kupił. Od blaszanego dźwięku zamykanych drzwi, przez dziwną fakturę tworzyw, szmaciane tapicerki i typowo azjatyckie rozwiązania ( tylko szyba kierowcy w AUTO ). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia (edytowane) 17 minut temu, Rado_ napisał(a): Z tego co zrozumiałem, to mapa ulubionego jednego kraju jest aktualizowana online? https://www.renault.pl/renault-connect/aktualizacja-mapy.html Może i dobrze zrozumiałeś ale tak się nie dzieje, przynajmniej na forach tak piszą. Co więcej, ludziska piszą, że aktualizacja 1 kraju z pena też nie idzie, a całość już tak. Ja nie kombinowałem, już 2x aktualizowałem wszystko przez pena. Edytowane 7 Kwietnia przez ZUBERTO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia (edytowane) 13 minut temu, el_guapo napisał(a): Jeździłem Megankami (te przed tą aktualna, elepstryczną) HB i kombi z automatem i 1.5dCI (za cholerę nie wiem ile koni) i to były najbardziej "miłe" w obsłudze auta: wszystko pracowało z takim mięciutkim kliknięciem, od klamek, przez dzwigienki kierunkowskazów. Drzwi zamykał się też z przyjemnym dźwiękiem... ... Toyoty, pomimo jej legendarnej bezawaryjnisci, bym życiu nie kupił. Od blaszanego dźwięku zamykanych drzwi, przez dziwną fakturę tworzyw, szmaciane tapicerki i typowo azjatyckie rozwiązania ( tylko szyba kierowcy w AUTO ). No a ja wręcz przeciwnie. Jak przesiadałem się z tej Arkany do swojej Corolli to dokładnie to samo mógłbym napisać tyle, że Toyota jest milutka i przyjemna, a te Renault to jak wóz drabiniasty. Co do typowo azjatyckich rozwiązań, to teraz porównując np. rozwiązanie sterowania kierownicy w Toyocie wygląda bardzo podobnie jak w VW Passacie, którym teraz jeżdżę. I nie chodzi tu tylko o ten specyficzny pierdolnik w Renault do obsługi radia. Edytowane 7 Kwietnia przez misiu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 7 Kwietnia Udostępnij Napisano 7 Kwietnia (edytowane) 23 godziny temu, mmaciejosss napisał(a): Dla mnie zwykły tempomat w naszych warunkach to nieporozumienie. Mam w służbowym od ponad roku , załączyłem może kilka razy a wq....ło zawsze . Przy aktywnym inna bajka . A przy silniku z Turbo i MH na ostatnim biegu można spokojne jechać od 60-70km/h , choć w mieście rzadko używam tempomatu Ja głównie w mieście używam jazda w korku na aktywnym tempomacie jest świetna. Przy większych prędkościach niestety jest upośledzony. Dopiero szwagier w nowym X5 ma tak, że potrafi gaz odpuścić zamiast hamować bez sensu. Edytowane 7 Kwietnia przez wujek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 12 godzin temu, wujek napisał(a): Ja głównie w mieście używam jazda w korku na aktywnym tempomacie jest świetna. Przy większych prędkościach niestety jest upośledzony. Dopiero szwagier w nowym X5 ma tak, że potrafi gaz odpuścić zamiast hamować bez sensu. Na autostradzie przez zaufanie do aktywnego tempomatu miałem awaryjne hamowanie. Dobrze, ze system mnie wspomógł bo bym przyj.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 40 minut temu, Rado_ napisał(a): Na autostradzie przez zaufanie do aktywnego tempomatu miałem awaryjne hamowanie. Dobrze, ze system mnie wspomógł bo bym przyj.... U nas na autostradach jest ogromny ruch plus mala płynność jazdy. Niestety jazda na tempomacie nawet aktywnym to męczarnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 8 Kwietnia Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 3 godziny temu, wujek napisał(a): U nas na autostradach jest ogromny ruch plus mala płynność jazdy. Niestety jazda na tempomacie nawet aktywnym to męczarnia. To bylo w Niemczech, tam jest większy hardcore niż w PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.