Skocz do zawartości

Renault - Arkana


misiu

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem przez ostatni tydzień wątpliwą przyjemność użytkować auto jak w tytule. Był to samochód z 2022 roku z silnikiem 1.3 turbo, to chyba była tzw. miękka hybryda, w wersji wyposażenia Zen. Generalnie tego typu auta, tzw. garbate suvy nigdy mnie nie pociągały, ale że to był samochód służbowy więc w sumie nie było co narzekać.

Kiedyś miałem już przygodę z tą marką, ale to było z 20 lat temu, a i auto swoje przeszło i było dosyć zmęczone - Renault Twingo. W każdym razie po pozbyciu się jego omijałem renówki szerokim łukiem. 

Ale teraz zupełnie inna sytuacja, więc pomimo rozczarowania, że podstawiono mi Arkane postanowiłem się nie uprzedzać.

No i tak jak napisałem na wstępie niestety nie pykło. Zrobiłem tym autem ponad 600 km i pomimo zalet takich jak: bardzo fajnie rozwiązany system obsługi tableta, czy też automatyczne otwieranie/zamykanie auta przy zbliżeniu/oddaleniu się, duży bagażnik, fajnie działający Android Auto to tym autem po prostu słabo się jeździ. Silnik wprawdzie mały ale dawał radę, ale ten system start/stop, którego ciągle zapominałem wyłączyć, to jakaś tragedia. Reaguje dopiero na mocniejsze naciśnięcie pedału gazu, co niejednokrotnie powodowało, że ruszałem bardzo nagle. Również skrzynia nie radziła sobie często z redukcją biegów powodując jakieś szarpnięcia. Nie wiem, może to był już efekt, że auto swoje w wypożyczalni już przeżyło (nalot 70kkm).

 

IMG_20240405_065419.jpg.4c3efd9c17e99ac0589c36177d7ae687.jpg

 

Na szczęście udało się załatwić inne auto....

 

IMG_20240405_182239.jpg.3ec087f4f58553d9d2116aa66930cbde.jpg

 

Podsumowując, nadal będę omijał szerokim łukiem Renault. 

Edytowane przez misiu
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przez ostatni tydzień wątpliwą przyjemność użytkować auto jak w tytule. Był to samochód z 2022 roku z silnikiem 1.3 turbo, to chyba była tzw. miękka hybryda, w wersji wyposażenia Zen. Generalnie tego typu auta, tzw. garbate suvy nigdy mnie nie pociągały, ale że to był samochód służbowy więc w sumie nie było co narzekać.
Kiedyś miałem już przygodę z tą marką, ale to było z 20 lat temu, a i auto swoje przeszło i było dosyć zmęczone - Renault Twingo. W każdym razie po pozbyciu się jego omijałem renówki szerokim łukiem. 
Ale teraz zupełnie inna sytuacja, więc pomimo rozczarowania, że podstawiono mi Arkane postanowiłem się nie uprzedzać.
No i tak jak napisałem na wstępie niestety nie pykło. Zrobiłem tym autem ponad 600 km i pomimo zalet takich jak: bardzo fajnie rozwiązany system obsługi tableta, czy też automatyczne otwieranie/zamykanie auta przy zbliżeniu/oddaleniu się, duży bagażnik, fajnie działający Android Auto to tym autem po prostu słabo się jeździ. Silnik wprawdzie mały ale dawał radę, ale ten system start/stop, którego ciągle zapominałem wyłączyć, to jakaś tragedia. Reaguje dopiero na mocniejsze naciśnięcie pedału gazu, co niejednokrotnie powodowało, że ruszałem bardzo nagle. Również skrzynia nie radziła sobie często z redukcją biegów powodując jakieś szarpnięcia. Nie wiem, może to był już efekt, że auto swoje w wypożyczalni już przeżyło (nalot 70kkm).
 
IMG_20240405_065419.jpg.4c3efd9c17e99ac0589c36177d7ae687.jpg
 
Na szczęście udało się załatwić inne auto....
 
IMG_20240405_182239.jpg.3ec087f4f58553d9d2116aa66930cbde.jpg
 
Podsumowując, nadal będę omijał szerokim łukiem Renault. 

Patrząc na komfort i aranżacje wnętrza pod rodzine, zabezpieczenie antykorozyjne czy silniki diesla to raczej inni producenci mogę się uczyć


Wysłane za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ppmarian napisał(a):


Patrząc na komfort i aranżacje wnętrza pod rodzine, zabezpieczenie antykorozyjne czy silniki diesla to raczej inni producenci mogę się uczyć
 

 

Ty na pewno piszesz o Arkanie? ;] Bo tej nigdy z dieslem nie bylo...

Pomijam juz fakt, ze  historie wtop z dieslami to akurat Renault mialo wyjatkowo bogata. 

 

  • Lubię to 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ty na pewno piszesz o Arkanie? ;] Bo tej nigdy z dieslem nie bylo...
Pomijam juz fakt, ze  historie wtop z dieslami to akurat Renault mialo wyjatkowo bogata. 
 

Mówię o calej marce Renault

Odrobiło lekcje z pierwszych 1.9 i 1.5 dci

I ciężko złego słowa powiedzieć o dieslach


Wysłane za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ppmarian napisał(a):


Mówię o calej marce Renault

Odrobiło lekcje z pierwszych 1.9 i 1.5 dci

I ciężko złego słowa powiedzieć o dieslach

 

Tak, szczegolnie ze juz chyba nie ma w ofercie zadnego modelu z dieslem ;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ppmarian napisał(a):


Z naciskiem na chyba…


Wysłane za pomocą Tapatalk

w PL osobowek z dieslek brak. We Francji Clio tylko w najtanszej wersji, Megane we wszystkich, a tak to jakies Kangoo jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał(a):


W PL magan i kangoo w wersji osobowej


Wysłane za pomocą Tapatalk

Ze Megane nie wiedziałem, Kangoo na budowy wiec nie liczę. Czyli i tak bieda straszna. Inna sprawa, ze taki trend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał(a):


Z naciskiem na chyba…
 

 

Jakies niedobitki w Megane, ktore za chwile calkowicie wylatuje z oferty...

No i nie ma to zadnego zwiazku z Arkana, o ktorej jest ten watek.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jakies niedobitki w Megane, ktore za chwile calkowicie wylatuje z oferty...
No i nie ma to zadnego zwiazku z Arkana, o ktorej jest ten watek.

Wątek odnosi się nie tylko do Arkany ale także do marki Renault

Która wg mnie jest dobry średniakiem a w kilku aspektach może zawstydzić nawet prenium konkurencję


Wysłane za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 3
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ppmarian napisał(a):

Wątek odnosi się nie tylko do Arkany ale także do marki Renault
Która wg mnie jest dobry średniakiem a w kilku aspektach może zawstydzić nawet prenium konkurencję

Jak wszyscy, mają fajne rozwiązania i wujowe.

U mnie w Capturze śmiech wzbudza automatyczna, w sensie online, aktualizacja navi (przynajmniej takim czymś chwali się Renault na swojej www i salony sprzedaży).

Ta automatyczność polega na tym, że trzeba se ściągnąć program, wsadzić pendraka do USB w aucie by pobrać VIN (na 4 próbowane peny przeszło mi na 2 przy czym po sformatowaniu jeden z tych co zadziałał drugi raz nie zagadał), potem tym programem ściągnąć na niego aktualizację i znów wsadzić do USB w aucie.

Online jak diabli.

Za to oprogramowanie multimediów faktycznie jest online.

 

Chociaż i tak nie ma co narzekać, bo przynajmniej są jakieś aktualizacje, nie tak jak w Oplu, że ostatni wypust Insigni A nigdy nie doczekał się aktualizacji (tak, wiem Opel trafił pod skrzydła PSA, ale i 1 i 2 mieli na to wywalone).

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, misiu napisał(a):

Miałem przez ostatni tydzień wątpliwą przyjemność użytkować auto jak w tytule. Był to samochód z 2022 roku z silnikiem 1.3 turbo, to chyba była tzw. miękka hybryda, w wersji wyposażenia Zen. Generalnie tego typu auta, tzw. garbate suvy nigdy mnie nie pociągały, ale że to był samochód służbowy więc w sumie nie było co narzekać.

Kiedyś miałem już przygodę z tą marką, ale to było z 20 lat temu, a i auto swoje przeszło i było dosyć zmęczone - Renault Twingo. W każdym razie po pozbyciu się jego omijałem renówki szerokim łukiem. 

Ale teraz zupełnie inna sytuacja, więc pomimo rozczarowania, że podstawiono mi Arkane postanowiłem się nie uprzedzać.

No i tak jak napisałem na wstępie niestety nie pykło. Zrobiłem tym autem ponad 600 km i pomimo zalet takich jak: bardzo fajnie rozwiązany system obsługi tableta, czy też automatyczne otwieranie/zamykanie auta przy zbliżeniu/oddaleniu się, duży bagażnik, fajnie działający Android Auto to tym autem po prostu słabo się jeździ. Silnik wprawdzie mały ale dawał radę, ale ten system start/stop, którego ciągle zapominałem wyłączyć, to jakaś tragedia. Reaguje dopiero na mocniejsze naciśnięcie pedału gazu, co niejednokrotnie powodowało, że ruszałem bardzo nagle. Również skrzynia nie radziła sobie często z redukcją biegów powodując jakieś szarpnięcia. Nie wiem, może to był już efekt, że auto swoje w wypożyczalni już przeżyło (nalot 70kkm).

 

IMG_20240405_065419.jpg.4c3efd9c17e99ac0589c36177d7ae687.jpg

 

Na szczęście udało się załatwić inne auto....

 

IMG_20240405_182239.jpg.3ec087f4f58553d9d2116aa66930cbde.jpg

 

Podsumowując, nadal będę omijał szerokim łukiem Renault. 

i tu jest plus, że możesz sobie start/stop z przycisku na konsoli wyłączyć. Miałem Megane IV i po kilku jazdach zatrybiłem, że to po wejściu do auta i odpaleniu silnika, wciskałeś guzik i po temacie. Z resztą nie uważam, żeby akurat jakoś specyficznie w porównaniu do innych marek reagował. No ale u mnie była manualna skrzynia, a inne auta z tym systemem też w manualu ujeżdżałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, r1sender napisał(a):

i tu jest plus, że możesz sobie start/stop z przycisku na konsoli wyłączyć. Miałem Megane IV i po kilku jazdach zatrybiłem, że to po wejściu do auta i odpaleniu silnika, wciskałeś guzik i po temacie. Z resztą nie uważam, żeby akurat jakoś specyficznie w porównaniu do innych marek reagował. No ale u mnie była manualna skrzynia, a inne auta z tym systemem też w manualu ujeżdżałem.

No przełącznik jest rzeczywiście łatwo dostępny, może jakbym dłużej pojeździł to wyrobiłbym sobie nawyk. Ergonomia wewnątrz auta bardzo fajna.

Co do minusów to nie rozumiem dlaczego auto z asystentem pasa nie miało aktywnego tempomatu pomimo, że wyświetlało odstęp od poprzedzającego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, misiu napisał(a):

Co do minusów to nie rozumiem dlaczego auto z asystentem pasa nie miało aktywnego tempomatu pomimo, że wyświetlało odstęp od poprzedzającego pojazdu.

Ten sam szok przeżyłem u mamy w Clio. Jeździliśmy próbnie, pokazywało dystans do pojazdu, można było coś tam ustawić kiedy ma alarmować. Wziąłem za pewnik, że to ma aktywny tempomat. I jak już prawie zaczalem wjeżdżać w tyle poprzedzającego pojazdu, zorientowałem się że jednak nie ma 😀.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, misiu napisał(a):

Co do minusów to nie rozumiem dlaczego auto z asystentem pasa nie miało aktywnego tempomatu pomimo, że wyświetlało odstęp od poprzedzającego pojazdu.

Wyswietla odstep w jednostce czasu, informuje czy jestes za blisko do pojazdu z przodu, bys zachowywał bezpieczny dystans. Aktywny tempomat, to opcja dodatkowo płatna, mało pomocna przy skrzyni manualnej. Wyświetlanie odstepu to już bylo w Peugeot z 2009 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Rado_ napisał(a):

Wyswietla odstep w jednostce czasu, informuje czy jestes za blisko do pojazdu z przodu, bys zachowywał bezpieczny dystans. Aktywny tempomat, to opcja dodatkowo płatna, mało pomocna przy skrzyni manualnej. Wyświetlanie odstepu to już bylo w Peugeot z 2009 r.

Rozumiem jak to działa, i żeby funkcjonowało to potrzebny jest radar, więc nie rozumiem dlaczego nie ma sprzężenia z tempomatem. Auto było z automatyczną skrzynią biegów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Rado_ napisał(a):

 Aktywny tempomat, to opcja dodatkowo płatna, mało pomocna przy skrzyni manualnej. 

Nie zgodzę się z tym , że przy manualu mało pomocna .  Jedziesz na autostradzie cały czas na 6 biegu , niezależnie czy 70 czy 130km/h i auto trzyma zadaną odległość a i na niższej prędkości spokojnie przyspieszy na 6-tym biegu ( przynajmniej u mnie ) . W manualu tempomat działa u mnie od 40km/h 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, misiu napisał(a):

No przełącznik jest rzeczywiście łatwo dostępny, może jakbym dłużej pojeździł to wyrobiłbym sobie nawyk. Ergonomia wewnątrz auta bardzo fajna.

Co do minusów to nie rozumiem dlaczego auto z asystentem pasa nie miało aktywnego tempomatu pomimo, że wyświetlało odstęp od poprzedzającego pojazdu.

Pewnie na wyposażeniu przy konfiguracji ktoś oszczędził, to jest realizowane przez radar, a asystent pasa przez kamerę w przedniej szybie. Zen to chyba jedna z najniższych opcji wyposażenia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rado_ napisał(a):

Aktywny tempomat, to opcja dodatkowo płatna, mało pomocna przy skrzyni manualnej.

Tak jak @mmaciejosss, ja również się nie zgodzę. Czy to na autostradzie, czy na krajówkach, ale też w mieście, ciągle jeżdżę na tempomacie aktywnym. W Vitarze na 6tce można jechać w baardzo szerokim zakresie, ale też w Swifcie, przy skrzyni 5tce i silniku 83 KM jest to super opcja. Jak dla mnie to niezależnie od skrzyni jest to teraz na liście wyposażenia obowiązkowego.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Pito napisał(a):

Tak jak @mmaciejosss, ja również się nie zgodzę. Czy to na autostradzie, czy na krajówkach, ale też w mieście, ciągle jeżdżę na tempomacie aktywnym. W Vitarze na 6tce można jechać w baardzo szerokim zakresie, ale też w Swifcie, przy skrzyni 5tce i silniku 83 KM jest to super opcja. Jak dla mnie to niezależnie od skrzyni jest to teraz na liście wyposażenia obowiązkowego.

Dla mnie zwykły tempomat w naszych warunkach to nieporozumienie. Mam w służbowym od ponad roku , załączyłem może kilka razy a wq....ło zawsze . Przy aktywnym inna bajka . A przy silniku z Turbo i MH na ostatnim biegu można spokojne jechać od 60-70km/h , choć w mieście rzadko używam tempomatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mmaciejosss napisał(a):

Dla mnie zwykły tempomat w naszych warunkach to nieporozumienie. Mam w służbowym od ponad roku , załączyłem może kilka razy a wq....ło zawsze . Przy aktywnym inna bajka . A przy silniku z Turbo i MH na ostatnim biegu można spokojne jechać od 60-70km/h , choć w mieście rzadko używam tempomatu

Do jazdy w mieście zgoda, wystarczy wyjechać na A czy S i zwykły spokojnie wystarczy :oki:

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, misiu napisał(a):

Rozumiem jak to działa, i żeby funkcjonowało to potrzebny jest radar, więc nie rozumiem dlaczego nie ma sprzężenia z tempomatem. Auto było z automatyczną skrzynią biegów.

Jeet, jak dopłacisz 🤣

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mmaciejosss napisał(a):

Nie zgodzę się z tym , że przy manualu mało pomocna .  Jedziesz na autostradzie cały czas na 6 biegu , niezależnie czy 70 czy 130km/h i auto trzyma zadaną odległość a i na niższej prędkości spokojnie przyspieszy na 6-tym biegu ( przynajmniej u mnie ) . W manualu tempomat działa u mnie od 40km/h 

Mało, bo tylko na autostradzie. Dla mnie idealne w mieście i okolicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Rado_ napisał(a):

Jeet, jak dopłacisz 🤣

No jasne, nie rozumiem tylko logiki i tyle. W Toyocie jak mam asystenta pasa ruchu to i tempomat adaptacyjny jest, zresztą w najbiedniejszej wersji Corolli to standard. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rado_ napisał(a):

Jeet, jak dopłacisz 🤣

Jak jest wszystko co trzeba z gratów to pewnie da się uaktywnić w kompie.

Przykładowo na FB w grupie Captura jest gość co robi cuda, które nawet nie śniły się ASO.

Do niektórych rzeczy też brakujace graty oferuje.

Ja czekam do końca gwarancji by odpalić parkowanie tyłem i trzymanie toru jazdy środkiem pasa bo mam tylko upośledzone ostrzeganie i odbijanie od linii.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, misiu napisał(a):

No jasne, nie rozumiem tylko logiki i tyle. W Toyocie jak mam asystenta pasa ruchu to i tempomat adaptacyjny jest, zresztą w najbiedniejszej wersji Corolli to standard. 

Co zrobisz, logika jest tam gdzie mogą więcej zarobić.

Zresztą nic co jest w standardzie w Corolli, nie jest za darmo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Jak jest wszystko co trzeba z gratów to pewnie da się uaktywnić w kompie.

Przykładowo na FB w grupie Captura jest gość co robi cuda, które nawet nie śniły się ASO.

Do niektórych rzeczy też brakujace graty oferuje.

Ja czekam do końca gwarancji by odpalić parkowanie tyłem i trzymanie toru jazdy środkiem pasa bo mam tylko upośledzone ostrzeganie i odbijanie od linii.

Ja ma 5 lat gwary, wiec raczej nic nie zrobię 

  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, misiu napisał(a):

No jasne, nie rozumiem tylko logiki i tyle. W Toyocie jak mam asystenta pasa ruchu to i tempomat adaptacyjny jest, zresztą w najbiedniejszej wersji Corolli to standard. 

 

Tylko, ze asystent pasa ruchu nie ma chyba za wiele zwiazku z adaptacyjnym tempomatem...

Ta Arkana w wersji Zen, to bazowa specyfikacja, wiec nie ma co oczekiwac cudow.

Pewnie da sie znalezc inne elementy wyposazenia, ktore sa w standradzie w Renault, a nie ma ich w Toyocie.

Takie porownania nie maja sensu, bo co producent to inna specyfikacja i polityka cenowa.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Rado_ napisał(a):

Co zrobisz, logika jest tam gdzie mogą więcej zarobić.

Zresztą nic co jest w standardzie w Corolli, nie jest za darmo.

 

45 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Tylko, ze asystent pasa ruchu nie ma chyba za wiele zwiazku z adaptacyjnym tempomatem...

Ta Arkana w wersji Zen, to bazowa specyfikacja, wiec nie ma co oczekiwac cudow.

Pewnie da sie znalezc inne elementy wyposazenia, ktore sa w standradzie w Renault, a nie ma ich w Toyocie.

Takie porownania nie maja sensu, bo co producent to inna specyfikacja i polityka cenowa.

 

Panowie, tak sobie tylko dziwię się. I tyle. Jak już na początku napisałem, Renault to nie marka dla mnie, raczej nie kupię u nich żadnego auta prywatnie.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, misiu napisał(a):

 

 

Panowie, tak sobie tylko dziwię się. I tyle. Jak już na początku napisałem, Renault to nie marka dla mnie, raczej nie kupię u nich żadnego auta prywatnie.

Każdy ma swoje preferencje. Ja natomiast nie jestem przekonany do Toyoty, ale jak by zaszła potrzeba to kupić z jakichś względów, to pewnie bym jeździł. Kwestia kto oferuje więcej za mniej i czy nie odrzuca samym wyglądem. Np. na pewno wybrałbym Clio niż Yaris, który delikatnie mówiąc jest pokrakiem i droższy. Ale gdyby był tańszy, to nie mówię nie.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
51 minut temu, Rado_ napisał(a):

Każdy ma swoje preferencje. Ja natomiast nie jestem przekonany do Toyoty, ale jak by zaszła potrzeba to kupić z jakichś względów, to pewnie bym jeździł. Kwestia kto oferuje więcej za mniej i czy nie odrzuca samym wyglądem. Np. na pewno wybrałbym Clio niż Yaris, który delikatnie mówiąc jest pokrakiem i droższy. Ale gdyby był tańszy, to nie mówię nie.

No mnie, nie do końca są w stanie przekonać pieniądze. Jak ostatnio szukałem nowego auta dla siebie prywatnie, to nawet nie zaglądałem w kierunku francuskich marek. Może w cenie kupionej Toyoty dostałbym wypasionego Peugeota czy Opla ale to by i tak nie wpłyneło na mój wybór.

Edytowane przez misiu
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2024 o 19:03, ZUBERTO napisał(a):

Ta automatyczność polega na tym, że trzeba se ściągnąć program, wsadzić pendraka do USB w aucie by pobrać VIN (na 4 próbowane peny przeszło mi na 2 przy czym po sformatowaniu jeden z tych co zadziałał drugi raz nie zagadał), potem tym programem ściągnąć na niego aktualizację i znów wsadzić do USB w aucie.

Online jak diabli.

Z tego co zrozumiałem, to mapa ulubionego jednego kraju jest aktualizowana online?

https://www.renault.pl/renault-connect/aktualizacja-mapy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, misiu napisał(a):

Renault to nie marka dla mnie

 

2 godziny temu, Rado_ napisał(a):

nie jestem przekonany do Toyoty

 

Jeździłem Megankami (te przed tą aktualna, elepstryczną) HB i kombi z automatem i 1.5dCI (za cholerę nie wiem ile koni) i to były najbardziej "miłe" w obsłudze auta: wszystko pracowało z takim mięciutkim kliknięciem, od klamek, przez dzwigienki kierunkowskazów.  Drzwi zamykał się też z przyjemnym dźwiękiem...

 

... Toyoty, pomimo jej legendarnej bezawaryjnisci, bym życiu nie kupił. Od blaszanego dźwięku zamykanych drzwi, przez dziwną fakturę tworzyw, szmaciane tapicerki i typowo azjatyckie rozwiązania  ( tylko szyba kierowcy w AUTO ).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Rado_ napisał(a):

Z tego co zrozumiałem, to mapa ulubionego jednego kraju jest aktualizowana online?

https://www.renault.pl/renault-connect/aktualizacja-mapy.html

Może i dobrze zrozumiałeś ale tak się nie dzieje, przynajmniej na forach tak piszą.

Co więcej, ludziska piszą, że aktualizacja 1 kraju z pena też nie idzie, a całość już tak.

Ja nie kombinowałem, już 2x aktualizowałem wszystko przez pena.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
13 minut temu, el_guapo napisał(a):

 

 

Jeździłem Megankami (te przed tą aktualna, elepstryczną) HB i kombi z automatem i 1.5dCI (za cholerę nie wiem ile koni) i to były najbardziej "miłe" w obsłudze auta: wszystko pracowało z takim mięciutkim kliknięciem, od klamek, przez dzwigienki kierunkowskazów.  Drzwi zamykał się też z przyjemnym dźwiękiem...

 

... Toyoty, pomimo jej legendarnej bezawaryjnisci, bym życiu nie kupił. Od blaszanego dźwięku zamykanych drzwi, przez dziwną fakturę tworzyw, szmaciane tapicerki i typowo azjatyckie rozwiązania  ( tylko szyba kierowcy w AUTO ).

No a ja wręcz przeciwnie. Jak przesiadałem się z tej Arkany do swojej Corolli to dokładnie to samo mógłbym napisać tyle, że Toyota jest milutka i przyjemna, a te Renault to jak wóz drabiniasty.

Co do typowo azjatyckich rozwiązań, to teraz porównując np. rozwiązanie sterowania kierownicy w Toyocie wygląda bardzo podobnie jak w VW Passacie, którym teraz jeżdżę. I nie chodzi tu tylko o ten specyficzny pierdolnik w Renault do obsługi radia.

Edytowane przez misiu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mmaciejosss napisał(a):

Dla mnie zwykły tempomat w naszych warunkach to nieporozumienie. Mam w służbowym od ponad roku , załączyłem może kilka razy a wq....ło zawsze . Przy aktywnym inna bajka . A przy silniku z Turbo i MH na ostatnim biegu można spokojne jechać od 60-70km/h , choć w mieście rzadko używam tempomatu

Ja głównie w mieście używam jazda w korku na aktywnym tempomacie jest świetna. Przy większych prędkościach niestety jest upośledzony. Dopiero szwagier w nowym X5 ma tak, że potrafi gaz odpuścić zamiast hamować bez sensu.

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wujek napisał(a):

Ja głównie w mieście używam jazda w korku na aktywnym tempomacie jest świetna. Przy większych prędkościach niestety jest upośledzony. Dopiero szwagier w nowym X5 ma tak, że potrafi gaz odpuścić zamiast hamować bez sensu.

Na autostradzie przez zaufanie do aktywnego tempomatu miałem awaryjne hamowanie. Dobrze, ze system mnie wspomógł bo bym przyj....

 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Rado_ napisał(a):

Na autostradzie przez zaufanie do aktywnego tempomatu miałem awaryjne hamowanie. Dobrze, ze system mnie wspomógł bo bym przyj....

 

U nas na autostradach jest ogromny ruch plus mala płynność jazdy. Niestety jazda na tempomacie nawet aktywnym to

męczarnia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał(a):

U nas na autostradach jest ogromny ruch plus mala płynność jazdy. Niestety jazda na tempomacie nawet aktywnym to

męczarnia. 

To bylo w Niemczech, tam jest większy hardcore niż w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.