Mihail Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja Zabiorę się w tygodniu za wymianę płynu hamulcowego w moim Ceed'dzie. Robiłem to już w autach bez ABS, pomocnika mam do deptania ale nurtuje mnie kwestia kolejności odpowietrzania kół. Różnie podają, jest generalnie misz-masz. Jedne źródła podają, że od najdalszego koła od pompy do najblizszego czyli PT, LT, PP, LP. Tak robilem w autach bez ABS. Natomiast natknąłem się na info, że w autach z ABS jest odwrotnie ale tu zdania sa podzielone - czyli LP, PP, LT, PT. Druga sprawa- z uwagi na pompe ABS piszą aby zaplon był włączony- zapłon? Czy silnik pracujący? O ile mi wiadomo pompa abs jak i samo serwo nie działa przy włączonym zapłonie. Tu równiez tutoriale na YT zdają się tego nie uwzględniac bo robią to ludzie na zgaszonym aucie i zapłonie. Podpowiecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja Przy wymianie płynu kolejność nie ma znaczenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 26 Maja Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2 minuty temu, Orochimaru napisał(a): Przy wymianie płynu kolejność nie ma znaczenia. To jeszcze inna wersja Wszystkie poradniki, które czytalem nt. wymiany mówią, że kolejność byc musi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja ja kiedyś przy browarze z sąsiadem poszedłem o krok do przodu. Postawiłem auto na kobyłkach, odkręciłem wszystkie odpowietrzniki i tylko dolewając BRO do organizmu dolewałem płynu do zbiorniczka i tak przelał się czy płyn sam 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Kolejność musi być przy odpowietrzaniu. Jak tylko przelewasz płyn, to nie ma znaczenia. Jak chcesz być w zgodzie z sumieniem, to w Ceedzie odpowietrza się jeszcze inaczej - po przekątnej: PT LP LT PP 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 29 Maja Udostępnij Napisano 29 Maja W dniu 26.05.2024 o 21:40, Camel napisał(a): ja kiedyś przy browarze z sąsiadem poszedłem o krok do przodu. Postawiłem auto na kobyłkach, odkręciłem wszystkie odpowietrzniki i tylko dolewając BRO do organizmu dolewałem płynu do zbiorniczka i tak przelał się czy płyn sam A I tak największy syf najbardziej odpowiedzialny za działanie hamulców został w zaciskach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 30 Maja Udostępnij Napisano 30 Maja 16 godzin temu, amazaque napisał(a): A I tak największy syf najbardziej odpowiedzialny za działanie hamulców został w zaciskach . Jak chce dobrze to ściągam zacisk, odkręcam odpowietrznik i wciskam tłoczek - wówczas mam nadzieję że cały syf wypłynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Maja Udostępnij Napisano 30 Maja Godzinę temu, Camel napisał(a): Jak chce dobrze to ściągam zacisk, odkręcam odpowietrznik i wciskam tłoczek - wówczas mam nadzieję że cały syf wypłynie Ja przepompowywałem płyn, aż zaczynał lecieć czysty 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja W dniu 30.05.2024 o 12:15, rwIcIk napisał(a): Ja przepompowywałem płyn, aż zaczynał lecieć czysty To o czym pisał @Camel ma sens, ponieważ przepompowywanie niekoniecznie usunie syf z samego zacisku - płyn wchodzi od góry i jest przelewany górą. Ile zamiesza w samym zacisku - któż to wie W normalnym układzie też przepompowywuję, ale teraz miałem okazję w jednym z samochodów zrobić do dokładniej i najwyraźniej wczesniejsze przepompowywanie nie usunęło syfu z zacisku - na ile to co zostało przeszkadzało nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja (edytowane) W dniu 26.05.2024 o 20:17, Mihail napisał(a): Zabiorę się w tygodniu za wymianę płynu hamulcowego w moim Ceed'dzie. Robiłem to już w autach bez ABS, pomocnika mam do deptania ale nurtuje mnie kwestia kolejności odpowietrzania kół. Różnie podają, jest generalnie misz-masz. Jedne źródła podają, że od najdalszego koła od pompy do najblizszego czyli PT, LT, PP, LP. Tak robilem w autach bez ABS. Natomiast natknąłem się na info, że w autach z ABS jest odwrotnie ale tu zdania sa podzielone - czyli LP, PP, LT, PT. Druga sprawa- z uwagi na pompe ABS piszą aby zaplon był włączony- zapłon? Czy silnik pracujący? O ile mi wiadomo pompa abs jak i samo serwo nie działa przy włączonym zapłonie. Tu równiez tutoriale na YT zdają się tego nie uwzględniac bo robią to ludzie na zgaszonym aucie i zapłonie. Podpowiecie? Generalnie trzeba płyn wymieniać tak, aby się nie układ nie zapowietrzył. Przelewa się za pomocą aplikatora płynem kolejno układy oraz pompę ABS. Dobrze jest wcisnąć zaciski aby układ był jak najmniejszej pojemności i- co ułatwia zlanie syfu. Pompa ABS czasami ma specjalny program do wymiany płynu, który należy uruchomić "komputerem". Edytowane 31 Maja przez maras77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 1 Czerwca Udostępnij Napisano 1 Czerwca W dniu 31.05.2024 o 22:10, futrzak napisał(a): To o czym pisał @Camel ma sens, ponieważ przepompowywanie niekoniecznie usunie syf z samego zacisku - płyn wchodzi od góry i jest przelewany górą. Ile zamiesza w samym zacisku - któż to wie W normalnym układzie też przepompowywuję, ale teraz miałem okazję w jednym z samochodów zrobić do dokładniej i najwyraźniej wczesniejsze przepompowywanie nie usunęło syfu z zacisku - na ile to co zostało przeszkadzało nie wiem ja na gwarancji poddaje się procesowi wymiany płynu, ale po gwarancji mam w to wbite ............ "Spuszczam" płyt przez odpowietrznik przy wymianie klocków hamulcowych i dolewam nowego. Mam przyrząd do badania wrzenia płynu i coś koło 5-6 lat minimalnie jego parametry spadają. przepłukuje jedynie, aby pozbyć się kawałków z uszczelek z tłoczków hamulcowych 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 2 Czerwca Udostępnij Napisano 2 Czerwca W dniu 26.05.2024 o 20:29, Mihail napisał(a): To jeszcze inna wersja Wszystkie poradniki, które czytalem nt. wymiany mówią, że kolejność byc musi... Nie musi. W najgorszym wypadku przepompujesz więcej płynu. A co do pompy ABS - czasami jest tak, że bez komputera nie odpowietrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.