Skocz do zawartości

Wymiana płynu hamulcowego


Rekomendowane odpowiedzi

Zabiorę się w tygodniu za wymianę płynu hamulcowego w moim Ceed'dzie.

Robiłem to już w autach bez ABS, pomocnika mam do deptania ale nurtuje mnie kwestia kolejności odpowietrzania kół.

 

Różnie podają, jest generalnie misz-masz.

Jedne źródła podają, że od najdalszego koła od pompy do najblizszego czyli PT, LT, PP, LP. Tak robilem w autach bez ABS.

 

Natomiast natknąłem się na info, że w autach z ABS jest odwrotnie ale tu zdania sa podzielone - czyli LP, PP, LT, PT.

Druga sprawa- z uwagi na pompe ABS piszą aby zaplon był włączony- zapłon? Czy silnik pracujący? O ile mi wiadomo pompa abs jak i samo serwo nie działa przy włączonym zapłonie.

 

Tu równiez tutoriale na YT zdają się tego nie uwzględniac bo robią to ludzie na zgaszonym aucie i zapłonie.

 

Podpowiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Orochimaru napisał(a):

Przy wymianie płynu kolejność nie ma znaczenia.

To jeszcze inna wersja 😃

 

Wszystkie poradniki, które czytalem nt. wymiany mówią, że kolejność byc musi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś przy browarze z sąsiadem poszedłem o krok do przodu. Postawiłem auto na kobyłkach, odkręciłem wszystkie odpowietrzniki i tylko dolewając BRO do organizmu dolewałem płynu do zbiorniczka :) i tak przelał się czy płyn sam :) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność musi być przy odpowietrzaniu. Jak tylko przelewasz płyn, to nie ma znaczenia.

Jak chcesz być w zgodzie z sumieniem, to w Ceedzie odpowietrza się jeszcze inaczej - po przekątnej:

PT LP LT PP

  • Lubię to 1
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2024 o 21:40, Camel napisał(a):

ja kiedyś przy browarze z sąsiadem poszedłem o krok do przodu. Postawiłem auto na kobyłkach, odkręciłem wszystkie odpowietrzniki i tylko dolewając BRO do organizmu dolewałem płynu do zbiorniczka :) i tak przelał się czy płyn sam :) 

A I tak największy syf najbardziej odpowiedzialny za działanie hamulców został w zaciskach :old:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, amazaque napisał(a):

A I tak największy syf najbardziej odpowiedzialny za działanie hamulców został w zaciskach :old:.

Jak chce dobrze to ściągam zacisk, odkręcam odpowietrznik i wciskam tłoczek - wówczas mam nadzieję że cały syf wypłynie 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Camel napisał(a):

Jak chce dobrze to ściągam zacisk, odkręcam odpowietrznik i wciskam tłoczek - wówczas mam nadzieję że cały syf wypłynie 😜

Ja przepompowywałem płyn, aż zaczynał lecieć czysty :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2024 o 12:15, rwIcIk napisał(a):

Ja przepompowywałem płyn, aż zaczynał lecieć czysty :ok:

 

To o czym pisał @Camel ma sens, ponieważ przepompowywanie niekoniecznie usunie syf z samego zacisku - płyn wchodzi od góry i jest przelewany górą. Ile zamiesza w samym zacisku - któż to wie ;] W normalnym układzie też przepompowywuję, ale teraz miałem okazję w jednym z samochodów zrobić do dokładniej i najwyraźniej wczesniejsze przepompowywanie nie usunęło syfu z zacisku - na ile to co zostało przeszkadzało nie wiem :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2024 o 20:17, Mihail napisał(a):

Zabiorę się w tygodniu za wymianę płynu hamulcowego w moim Ceed'dzie.

Robiłem to już w autach bez ABS, pomocnika mam do deptania ale nurtuje mnie kwestia kolejności odpowietrzania kół.

 

Różnie podają, jest generalnie misz-masz.

Jedne źródła podają, że od najdalszego koła od pompy do najblizszego czyli PT, LT, PP, LP. Tak robilem w autach bez ABS.

 

Natomiast natknąłem się na info, że w autach z ABS jest odwrotnie ale tu zdania sa podzielone - czyli LP, PP, LT, PT.

Druga sprawa- z uwagi na pompe ABS piszą aby zaplon był włączony- zapłon? Czy silnik pracujący? O ile mi wiadomo pompa abs jak i samo serwo nie działa przy włączonym zapłonie.

 

Tu równiez tutoriale na YT zdają się tego nie uwzględniac bo robią to ludzie na zgaszonym aucie i zapłonie.

 

Podpowiecie?

Generalnie trzeba płyn wymieniać tak, aby się nie układ nie zapowietrzył.

Przelewa się za pomocą aplikatora płynem  kolejno układy oraz pompę ABS. Dobrze jest wcisnąć zaciski aby układ był jak najmniejszej pojemności i- co ułatwia zlanie syfu. Pompa ABS czasami ma specjalny program do wymiany płynu, który należy uruchomić "komputerem". :ok:

 

Edytowane przez maras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2024 o 22:10, futrzak napisał(a):

 

To o czym pisał @Camel ma sens, ponieważ przepompowywanie niekoniecznie usunie syf z samego zacisku - płyn wchodzi od góry i jest przelewany górą. Ile zamiesza w samym zacisku - któż to wie ;] W normalnym układzie też przepompowywuję, ale teraz miałem okazję w jednym z samochodów zrobić do dokładniej i najwyraźniej wczesniejsze przepompowywanie nie usunęło syfu z zacisku - na ile to co zostało przeszkadzało nie wiem :hehe:

ja na gwarancji poddaje się procesowi wymiany płynu, ale po gwarancji mam w to wbite ............ "Spuszczam" płyt przez odpowietrznik przy wymianie klocków hamulcowych i dolewam nowego. Mam przyrząd do badania wrzenia płynu i coś koło 5-6 lat minimalnie jego parametry spadają. przepłukuje jedynie, aby pozbyć się kawałków z uszczelek z tłoczków hamulcowych :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2024 o 20:29, Mihail napisał(a):

To jeszcze inna wersja 😃

 

Wszystkie poradniki, które czytalem nt. wymiany mówią, że kolejność byc musi...

Nie musi. W najgorszym wypadku przepompujesz więcej płynu. 

 

A co do pompy ABS - czasami jest tak, że bez komputera nie odpowietrzyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.