Tomo Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca Grzebię przy Fiacie 500 mojej. Od zakupu ponad rok temu nie działało oświetlenie tablicy rejestracyjnej na klapie. Zbierałem się długo, no ale w końcu się zebrałem. Rozebrałem tapicerkę i zacząłem sprawdzać. W złączce która idzie do blendy, w której jest oświetlenie idą 3 przewody. - masa - zasilanie switcha do otwierania zamka tylnej klapy (stałe 12V) - zasilanie oświetlenia tablicy rejestracyjnej (12V załączane po światłach) Przy wyłączonych światłach jest oczywiście na nim 0V Natomiast na włączonym jest 5,3-5,7V Zastanawia mnie skąd się wzięło takie napięcie ? Przy przerwanym przewodzie byłoby przecież 0V - a tutaj jest takie niestabilne 5,3-5,7V Jedną z przypadłości Fiata 500 jest przerywanie się przewodów w gumowej przelotce do klapy - i to jak najbardziej rozumiem, że by się urwało - ale wtedy brak napięcia a nie takie niskie. I jeszcze jedno pytanie - miernikiem pokazuje 5,3-5,7V natomiast 12V żarówka się nawet nie żarzy. Czy 12V żarówka nie powinna się świecić (ale o połowę słabiej) ? Czy może jest to jakiś śladowe napięcie, które znika po podłączeniu obciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca A pod obciążeniem jakie jest napięcie? Pewnie bliskie 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca 10 minut temu, Tomo napisał(a): I jeszcze jedno pytanie - miernikiem pokazuje 5,3-5,7V natomiast 12V żarówka się nawet nie żarzy. Czy 12V żarówka nie powinna się świecić (ale o połowę słabiej) ? Powinna się żarzyć i to w sposób widoczny. Przewód moze być złamany przelotce ale multimetr ma dużą rezystancję wewnętrzną i coś tam zmierzy, pewnie po podłączeniu żarówki byłoby zero lub prawie zero V. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca 47 minut temu, Tomo napisał(a): Przy wyłączonych światłach jest oczywiście na nim 0V Natomiast na włączonym jest 5,3-5,7V Zastanawia mnie skąd się wzięło takie napięcie ? Przy przerwanym przewodzie byłoby przecież 0V - a tutaj jest takie niestabilne 5,3-5,7V Wystarczy że został tylko 1 drucik i tak będzie. Zobacz jeszcze jak wygląda masa, a dokładnie ile wynosi napięcie pomiędzy wtyczką a karoserią, ewentualnie jaką jest oporność pomiędzy masą we wtyczce a karoserią. Powinna być praktycznie na poziomie rezystancji samych przewodów pomiarowych czyli kilka Ohm. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca Godzinę temu, Tomo napisał(a): Czy może jest to jakiś śladowe napięcie, które znika po podłączeniu obciążenia. Ja przez multimetr niepotrzebnie kupiłem ECU do Astry za 550 zł. Bo też mi multimetr pokazywał 13.5 V tam gdzie powinno być, wiec uznałem że na bank padnięte ECU. Założyłem nowe... i dalej lipa. Dopiero jak podłączyłem żarówkę 55W, idąc za radą kolegi z Autokacika, to prawda wyszła na jaw. Oryginalny przewód środku wiązki przegnił, na szczęście zielone wylazło na izolacje wiec udało się szybko zlokalizować miejsce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca Czekaj, tak na logikę to switch powinien chyba dwa przewody zająć a ten trzeci do żarówki? Może zmierz do masy w samochodzie a nie w kostce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 17 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca (edytowane) No cóż - kto zrozumie Fiata Wziąłem się za przewody w blendzie, bo też nie było przejścia. Pomierzyłem i wyszło, że w jednym styku gdzie przewody masowe się rozchodziły nie stykało. Przelutowałem więc, żeby chociaż w tym elemencie mieć już porządek. Switch zaczął działać już wcześniej, więc podłączyłem na krótko żeby sprawdzić. Jakież było moje zdziwienie jak okazało się, że po podłączeniu wszystko działa jak należy i idzie eleganckie 12V na oświetlenie tablicy. I teraz najciekawsze - po rozpięciu kostki sytuacja wraca do poprzedniego stanu, czyli jest 5,3-5,7V Być może to efekt linii CAN I teraz już napięcie nie idzie analogowo jak kiedyś W każdym razie temat uważam za zamknięty sukcesem choć niespodziewanym Edytowane 17 Czerwca przez Tomo 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 17 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 3 godziny temu, Kysior napisał(a): Czekaj, tak na logikę to switch powinien chyba dwa przewody zająć a ten trzeci do żarówki? Może zmierz do masy w samochodzie a nie w kostce? Switch miał swojego stałego plusa 12V Oświetlenie ma swojego własnego plusa. A masa jest wspólna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca A te ~5V to nie jakiś system do sprawdzania przepalenia żarówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca 8 godzin temu, ccLot napisał(a): A te ~5V to nie jakiś system do sprawdzania przepalenia żarówki? Może właśnie tam być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca 8 godzin temu, ccLot napisał(a): A te ~5V to nie jakiś system do sprawdzania przepalenia żarówki? przepalenia żarówki podświetlenia tablicy? We Fiacie? Strzelam, że nie, ale może ktoś mnie wyjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca 11 minut temu, tomecki napisał(a): przepalenia żarówki podświetlenia tablicy? We Fiacie? Strzelam, że nie, ale może ktoś mnie wyjaśni W Ducato jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca 23 minuty temu, tomecki napisał(a): We Fiacie? Chyba było nawet w polonezie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2 godziny temu, tomecki napisał(a): przepalenia żarówki podświetlenia tablicy? We Fiacie? Strzelam, że nie, ale może ktoś mnie wyjaśni Jak się spaliła żarówka do dziennych to wyrzucało komunikat na desce w 500-ce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca Teraz, Maciej__ napisał(a): Jak się spaliła żarówka do dziennych to wyrzucało komunikat na desce w 500-ce. mijania i dzienne to inna para kaloszy, ale z podświetleniem tablicy - nie spodziewałbym się, serio. No, ale jakoś nigdy się tym mocno nie interesowałem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca 8 godzin temu, tomecki napisał(a): mijania i dzienne to inna para kaloszy, ale z podświetleniem tablicy - nie spodziewałbym się, serio. No, ale jakoś nigdy się tym mocno nie interesowałem I tu się możesz zdziwić. Croma informowała o wszystkich żarówkach, poza mijania 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca Godzinę temu, Artur_W_wa napisał(a): I tu się możesz zdziwić. Croma informowała o wszystkich żarówkach, poza mijania To w ducato też tak jest 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 18 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 11 godzin temu, tomecki napisał(a): mijania i dzienne to inna para kaloszy, ale z podświetleniem tablicy - nie spodziewałbym się, serio. No, ale jakoś nigdy się tym mocno nie interesowałem I tutaj niespodzianka - komputer pokładowy pokazuje info o niedziałających żarówkach tablicy rejestracyjnej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca 27 minut temu, Tomo napisał(a): I tutaj niespodzianka - komputer pokładowy pokazuje info o niedziałających żarówkach tablicy rejestracyjnej Tak jest w Fiatach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.