krzp Napisano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2006 poniewaz zaczalely "falowac" obroty, a nawet coraz czesciej gasnac trzeba bylo sie tym zajac. Poniewaz nie chcialem jej odkrecac bo trzeba by odlaczyc 4 rurki postanowilem zrobic to na silniku. Okazuje sie ze mozna to zrobic, ale wymaga to zdolnosci ginekologicznych ( dla pruderyjnych laryngologicznych), a teraz manual 1. otworzyc maske 2. zdjac oslone silnika (gorna) 3. zdjac rure dolotowa 4. wymontowac siateczke z korpusu przepustnicy 5. ustawic przepustice w pozycji otwartej i wyczyscic scianki ponizej przepustnicy przy pomocy szmatki nasaczonej w benzynie ektrakcyjnej 6. wykrecic przeplywomierz (2 wkrety z przodu) i przeplukac go w benzynie ekstrakcyjnej. 7. zmontowac wszystko spowrotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kola Napisano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2006 No to jeszcze dla dobrego samopoczucia trzeba wykonac procedurę autoadaptacji. Da sie to zrobić bez Examinera. Poniżej procedura co prawda dla wersji silnikowej 1.6 ale myślę, że do 1.8 będzie tak samo. "Procedura ręczna. Ustawić kluczyk wyłącznika zapłonu w pozycji MARCIA (silnik wyłączony). Odczekać 60 sekund, jest to czas konieczny na sprawdzenie przez centralkę sprężyny wewnętrznej w korpusie przepustnicy oraz położenie kątowe maksymalne/minimalne przepustnicy. Obrócić kluczyk wyłącznika zapłonu w położenie STOP. Odczekać 10 sekund na zarejestrowanie w pamięci Eprom centralki uzyskanych wartości." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 Dzięki, pewnie się kiedyś przypad. PS czy w 1.2 operacja czyszczeniea przepustnicy wygląda tak samo???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woyt Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 O żesz w mordeczkę! Ale ładny manual. Ale Ty chyba wymontowałeś przepustnicę? U mnie (silnik 2.4) umiejscowiona jest w bardzo niedostpnym miejscu więc jakiekolwiek manewry są ciężkie do wykonania. Ale manual zachowam sobie na ewentualną przyszłość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woyt Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 > No to jeszcze dla dobrego samopoczucia trzeba wykonac procedurę > autoadaptacji. Da sie to zrobić bez Examinera. Poniżej procedura > co prawda dla wersji silnikowej 1.6 ale myślę, że do 1.8 będzie > tak samo... A czy w 2.4 też się sprawdzi ta operacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 9 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 > No to jeszcze dla dobrego samopoczucia trzeba wykonac procedurę > autoadaptacji. Da sie to zrobić bez Examinera. Poniżej procedura > co prawda dla wersji silnikowej 1.6 ale myślę, że do 1.8 będzie > tak samo. > "Procedura ręczna. > Ustawić kluczyk wyłącznika zapłonu w pozycji MARCIA (silnik > wyłączony). > Odczekać 60 sekund, jest to czas konieczny na sprawdzenie przez > centralkę sprężyny wewnętrznej w korpusie przepustnicy oraz > położenie kątowe maksymalne/minimalne przepustnicy. > Obrócić kluczyk wyłącznika zapłonu w położenie STOP. > Odczekać 10 sekund na zarejestrowanie w pamięci Eprom centralki > uzyskanych wartości." juz po uruchomieniu silnika zauwazalne bylo ze obroty biegu jalowego byly wyzsze (przed czyszczeniem byly zaniskie) przegazowalem go ze dwa razy i jest , ale oczywiscie procedure mozna przeprowadzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 9 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 > O żesz w mordeczkę! Ale ładny manual. Ale Ty chyba wymontowałeś > przepustnicę? skad ten wniosek? przeciez napisalem wyraznie ze nie wymontowywalem przepustnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 9 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 > Dzięki, pewnie się kiedyś przypad. PS czy w 1.2 operacja czyszczeniea > przepustnicy wygląda tak samo???? nie widzialem 1.2 ale mysle ze tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woyt Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 > skad ten wniosek? przeciez napisalem wyraznie ze nie wymontowywalem > przepustnicy No, hmmm, na zdjęciu przepustnica była wyjęta Poza tym dumam i dumam i nie mogę wymyślić jak w moim autku dostać się do tej przepustnicy, skubana upchana jest gdzieś z tyłu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 9 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 > No, hmmm, na zdjęciu przepustnica była wyjęta na zdjeciu to nie moja przepustnica, tzn moja tylko nie z samochodu > Poza tym dumam i dumam i nie mogę wymyślić jak w moim autku dostać > się do tej przepustnicy, skubana upchana jest gdzieś z tyłu > silnika. szukaj po rurze dolotowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 > poniewaz zaczalely "falowac" obroty, a nawet coraz czesciej gasnac > trzeba bylo sie tym zajac. Poniewaz nie chcialem jej odkrecac bo > trzeba by odlaczyc 4 rurki postanowilem zrobic to na silniku. > Okazuje sie ze mozna to zrobic, ale wymaga to zdolnosci > ginekologicznych ( dla pruderyjnych laryngologicznych), a teraz > manual > 1. otworzyc maske > 2. zdjac oslone silnika (gorna) > 3. zdjac rure dolotowa > 4. wymontowac siateczke z korpusu przepustnicy > 5. ustawic przepustice w pozycji otwartej i wyczyscic scianki ponizej > przepustnicy przy pomocy szmatki nasaczonej w benzynie > ektrakcyjnej > 6. wykrecic przeplywomierz (2 wkrety z przodu) i przeplukac go w > benzynie ekstrakcyjnej. > 7. zmontowac wszystko spowrotem wtrącę się z sąsiedniego kącika ... a jak z drożnością króćca - tego, który zapewne dostarcza powietrze na biegu jałowym ? http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/przepustnica.html coś podobnego chyba ... u mnie jeszcze bruździł EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 10 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 > wtrącę się z sąsiedniego kącika > ... a jak z drożnością króćca - tego, który zapewne dostarcza > powietrze na biegu jałowym ? > http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/przepustnica.html > coś podobnego chyba ... > u mnie jeszcze bruździł EGR zrobilem to co opisalem i wystarczylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 > zrobilem to co opisalem i wystarczylo sądząc po zdjeciach, to ta przepustnica jest podgrzewana - 2 króćce, a trzeci króciec to pewnie powietrze - w Astrze tamtędy pobierane jest powietrze na biegu jałowym - idzie wężyk cienki z pokrywy zaworów u mnie ten króciec był zatkany syfen ilejowym nie wiem jak w Stilo, ale pewnie warto sprawdzić jego drożnosć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klumbay Napisano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2006 No to jestem z siebie dumny Udało mi się dziś zdemontować, wyczyścić i zamontować przepustnicę, oczywiście zgodnie ze wskazówkami, tyle tylko że ja całkiem wymontowałem ze Stilonka. A najlepsze, to jest że wszystko działa i to bez zarzutu. Co prawda miałem problemy z auto adaptacją przepustnicy tzn. mimo kilku prób cały czas miałem falujące obroty na biegu jałowym tak w okolicach 1500 i nie mogłem sobie z tym poradzić i już myślałem że zakończę tą przygodę w serwisie no ale od czego jest FORUM pogrzebałem poczytałem i postanowiłem 1.odłączyłem kostkę od centralki sprężyny wewnętrznej :-) 2.odłączyłem akumulator i zostawiłem na godzinkę odłączony (może zapomni o błędach) 3.podpiąłem kostkę 4.podłączyłem akumulator 5.wykonałem auto adaptację wg. przepisu kolegi i wszystko super pozdrawiam wszystkich tych co sami podejmą się tej miłej robótki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2006 > sądząc po zdjeciach, to ta przepustnica jest podgrzewana - 2 króćce, > a trzeci króciec to pewnie powietrze - w Astrze tamtędy > pobierane jest powietrze na biegu jałowym - idzie wężyk cienki z > pokrywy zaworów z tego co piszesz to byla odma i ona zawsze jest zasyfiala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woyt Napisano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 > 1.odłączyłem kostkę od centralki sprężyny wewnętrznej :-) Gratulacje, oszczędziłęś pewnie kilkaset łądnych złotych. Wyjaśnij proszę co to jest ta kostak od centralki srężyny wewnętrznej i gdzie to to się znajduje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klumbay Napisano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 najprościej to - do przepustnicy przyczepione są dwie kostki a ta o którą chodzi to kostka z szarym zabezpieczeniem, ta druga ma fioletowe Trochę wczoraj pojeździłem i jest wszystko ok, już powoli zapominam że kiedyś Stilonek gasł prawie na wszystkich światłach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bibek83 Napisano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 Małe sprostowanie co do tematu na zamontowanym przepływomierzu nie ma możliwosci przeczyszczenia tej klapki tz wykręcenia jej bo śruby tak jak na zdjęciach widać są od strony silnika ale samo przeczyszczenie już bez tego cos daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzafa 700 Napisano 7 Października 2012 Udostępnij Napisano 7 Października 2012 Witam panowie Przeszukałem trochę archiwum w zdiagnozowaniu gasnącego auta, po kupnie stila obroty lekko falowały ale nigdy nie gasł, z pomocnym manualem zdemontowałem przepustnice i dokładnie wyczyściłem środkiem do czyszczenia gaźników, na pierwszych testach pedał gazu był strasznie opóźniony po 2 kalibracji byłem zadowolony, obroty równiutkie oraz reakcja na gaz bezbłędna. Dziś jadąc z górki dałem w palnik do około 7 tyś/obr i na luz nagle zgasł, znów się rozpędziłem i po puszczeniu gazu wskazówka z wysokich obrotów leci na 0 i gaśnie, w mieście nic takiego nie występuje, na kompie żadnych błędów o co chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tate11 Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 Witam, podepnę się pod ten temat aby nie robić nowego wątku. Chodzi mi o adaptację - kalibrację przepustnicy (po czyszczeniu w 1.6 16V) za pomocą FiatEcuScan - jest taka możliwość? Bo w programie jak się wchodzi w regulacje są trzy możliwości - wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych - kasowanie konfiguracji samochodu i kasowanie adaptacji koła fonicznego to na pewno odpada to jest od adaptacji czujnika położenia wału, a te dwie pozostałe opcje do czego są? Pozdrawiam, Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malli Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Hej, Posiada ktoś może zdjęcia z tego manuala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.