Skocz do zawartości

Rozstaw kół - dlaczego tak?


barteck

Rekomendowane odpowiedzi

> Zawsze rozstaw kół przód - tył jest inny. W każdym samochodzie. Po co

> tak

A po co ma być jednakowy? zlosnik.gif

Rozstaw kół wynika z wielu różnych czynników. Jest więc wypadkową wielu rzeczy i czysto statystycznie mała jest szansa, że akurat trafi dokładnie w wartość rozstawu drugiej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co ma być jednakowy?

> Rozstaw kół wynika z wielu różnych czynników. Jest więc wypadkową

> wielu rzeczy i czysto statystycznie mała jest szansa, że akurat

> trafi dokładnie w wartość rozstawu drugiej osi.

Oj, nie, nie. Tu nie chodzi o statystykę. TO jest czymś spowodowane mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze rozstaw kół przód - tył jest inny. W każdym samochodzie. Po co

> tak

Jest sporo powodow. Tam gdzie szerzej jest zwykle silnik czyli wieksze masa (patrz samochody sportowe i 126p maja szerszy roztaw z tyłu). Rozstaw ma rowniez wplyw na jazde w zakrecie, w naromalnym aucie przy wezszym tyle łatwiej opanowac uslizg, przy szerszym auto jest bardziej nerwowe... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze rozstaw kół przód - tył jest inny. W każdym samochodzie. Po co

> tak

według mnie jest to spowodowane uzyskaniem większego punktu podparcia hmm.gif - jeśli rozstaw byłby ten sam auto byłoby mniej stabilne na zakrętach. Zmieniając rozstaw kół przód/tył uzyskujemy większą stabilność - takie jest moje zdanie na ten temat zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> według mnie jest to spowodowane uzyskaniem większego punktu podparcia

> - jeśli rozstaw byłby ten sam auto byłoby mniej stabilne na

> zakrętach. Zmieniając rozstaw kół przód/tył uzyskujemy większą

> stabilność - takie jest moje zdanie na ten temat

w nowej Skodzie Roomster chwalą się, ze różnym rozstawem kół uzyskali większą stabilność auta - szczególnie odporne jest na podmuchy boczne ... tak w TV mówili zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nowej Skodzie Roomster chwalą się, ze różnym rozstawem kół uzyskali

> większą stabilność auta - szczególnie odporne jest na podmuchy

> boczne ... tak w TV mówili

ja tego nie słyszałem w TV wink.gif - tak jak Ktoś wspomniał o zwierzętach; na sposób ułożenia łap w czasie biegu itd. aby osiągnąć lepszy punkt podparcia, stabilnosć - te rzeczy przerabiałem na biomechanice - hmm moze coś w tym jest wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nowej Skodzie Roomster chwalą się, ze różnym rozstawem kół uzyskali

> większą stabilność auta - szczególnie odporne jest na podmuchy

> boczne ... tak w TV mówili

Skoda Roomster ma dla odmiany duzo szerszy rostaw kol tylnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet nie moze byc jednakowy - z przodu musi byc szerzej niz z tylu.

> Zwierzeta maja przednie lapy szerzej, tylne blizej siebie, to

> zostalo juz ustalone cztery miliardy lat temu przez nature .

ja bym sie z tym nie zgodzil zlosnik.gif mysle ze np. 911-ka ma szerszy rozstaw z tylu niz z przodu hmm.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym sie z tym nie zgodzil mysle ze np. 911-ka ma szerszy rozstaw

> z tylu niz z przodu

> pozdr.

zgadza się waytogo.gif ale w samochodach jest to troszkę inaczej wink.gif szerszy rozstaw kół jest na osi napędowej - czyli w przypadku porsche na osi tylnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgadza się ale w samochodach jest to troszkę inaczej szerszy

> rozstaw kół jest na osi napędowej - czyli w przypadku porsche na

> osi tylnej

no ok ok.gif wiec nie piszmy ze ZAWSZE tak jest zlosnik.gif

a jaki naped mialo reno5 hmm.gif bo jestem niemal pewien ze w wersji turbo mialo szerszy rozstaw z tylu a naped chyba na przod cfaniaczek.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ok wiec nie piszmy ze ZAWSZE tak jest

> a jaki naped mialo reno5 bo jestem niemal pewien ze w wersji turbo

> mialo szerszy rozstaw z tylu a naped chyba na przod

> pozdr.

masz racje waytogo.gif ale tylko co do rozstawu kół - bo napęd był na tylną oś zlosnik.gif

Quote:

RENAULT 5 TURBO

Pierwsze Renault Turbo zaprojektowała pod koniec lat siedemdziesiątych firma Heuliez. Ta konstrukcja miała przypominać modele seryjne. Aby uzyskać homologację rajdową, należało wyprodukować 400 sztuk. Popyt na ten oryginalny model okazał się jednak tak wielki, że do końca lat osiemdziesiątych wypuszczono kilka tysięcy egzemplarzy w różnych wersjach.

Pierwsze Renault 5 Turbo (1980 rok) miało silnik rzędowy, 4-cylindrowy z turbodoładowaniem, o pojemności 1397 cm3, umieszczony z tyłu. Moc maksymalna wynosiła 160 KM (118 kW). Napęd na tylne koła był przekazywany za pomocą 5-stopniowej mechanicznej skrzyni biegów. Model osiągał prędkość maksymalną ok. 200 km/h. Wersje rajdowe miały motory o zwiększonej pojemności i mocy ok. 350 KM (ok. 259 kW).


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet nie moze byc jednakowy - z przodu musi byc szerzej niz z tylu.

> Zwierzeta maja przednie lapy szerzej, tylne blizej siebie, to

> zostalo juz ustalone cztery miliardy lat temu przez nature .

Tja...a Skoda Roomster?? zlosnik.gifzlosnik.gif Z tylu 6cm szerzej niz z przodu....Co mnie bardzo dziwi, ze to jezdzi z przednim napedem. Zalozylem kiedys na probe dystans 19mm na strone tylko pod tylne kola. Skutkowalo to tym, ze tyl byl szerzej niz przod. Autem nie dalo sie jezdzic!! Bylo bardzo nerwowe, wymagalo niesamowitego pilnowania na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.