barteck Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 Zawsze rozstaw kół przód - tył jest inny. W każdym samochodzie. Po co tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Zawsze rozstaw kół przód - tył jest inny. W każdym samochodzie. Po co > tak Zupełnie bez sensu. Też nie rozumiem, dlaczego Fordowi nie udała się unifikacja. Wszystkie samochody na drogach pwinny być czarne i nazywać się Ford T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snajper Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Zawsze rozstaw kół przód - tył jest inny. W każdym samochodzie. Po co > tak A po co ma być jednakowy? Rozstaw kół wynika z wielu różnych czynników. Jest więc wypadkową wielu rzeczy i czysto statystycznie mała jest szansa, że akurat trafi dokładnie w wartość rozstawu drugiej osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yatanza Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > A po co ma być jednakowy? Nawet nie moze byc jednakowy - z przodu musi byc szerzej niz z tylu. Zwierzeta maja przednie lapy szerzej, tylne blizej siebie, to zostalo juz ustalone cztery miliardy lat temu przez nature . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Nawet nie moze byc jednakowy - z przodu musi byc szerzej niz z tylu. > Zwierzeta maja przednie lapy szerzej, tylne blizej siebie, to > zostalo juz ustalone cztery miliardy lat temu przez nature . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barteck Napisano 22 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > A po co ma być jednakowy? > Rozstaw kół wynika z wielu różnych czynników. Jest więc wypadkową > wielu rzeczy i czysto statystycznie mała jest szansa, że akurat > trafi dokładnie w wartość rozstawu drugiej osi. Oj, nie, nie. Tu nie chodzi o statystykę. TO jest czymś spowodowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Zawsze rozstaw kół przód - tył jest inny. W każdym samochodzie. Po co > tak Jest sporo powodow. Tam gdzie szerzej jest zwykle silnik czyli wieksze masa (patrz samochody sportowe i 126p maja szerszy roztaw z tyłu). Rozstaw ma rowniez wplyw na jazde w zakrecie, w naromalnym aucie przy wezszym tyle łatwiej opanowac uslizg, przy szerszym auto jest bardziej nerwowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Zawsze rozstaw kół przód - tył jest inny. W każdym samochodzie. Po co > tak według mnie jest to spowodowane uzyskaniem większego punktu podparcia - jeśli rozstaw byłby ten sam auto byłoby mniej stabilne na zakrętach. Zmieniając rozstaw kół przód/tył uzyskujemy większą stabilność - takie jest moje zdanie na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 Co to za autko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > według mnie jest to spowodowane uzyskaniem większego punktu podparcia > - jeśli rozstaw byłby ten sam auto byłoby mniej stabilne na > zakrętach. Zmieniając rozstaw kół przód/tył uzyskujemy większą > stabilność - takie jest moje zdanie na ten temat w nowej Skodzie Roomster chwalą się, ze różnym rozstawem kół uzyskali większą stabilność auta - szczególnie odporne jest na podmuchy boczne ... tak w TV mówili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Co to za autko? Biemdablju - Isetta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Zawsze rozstaw kół przód - tył jest inny. W każdym samochodzie. Po co > tak większa stabilność w zakrętach zależnie od tego jak jest umieszczony silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > w nowej Skodzie Roomster chwalą się, ze różnym rozstawem kół uzyskali > większą stabilność auta - szczególnie odporne jest na podmuchy > boczne ... tak w TV mówili ja tego nie słyszałem w TV - tak jak Ktoś wspomniał o zwierzętach; na sposób ułożenia łap w czasie biegu itd. aby osiągnąć lepszy punkt podparcia, stabilnosć - te rzeczy przerabiałem na biomechanice - hmm moze coś w tym jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysz Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Nawet nie moze byc jednakowy - z przodu musi byc szerzej niz z tylu. Tak na szybko sprawdziłem w necie: MB C - potwierdza Twoją tezę Avensis P=T natomiast BMW przeczy temu bo P<T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > w nowej Skodzie Roomster chwalą się, ze różnym rozstawem kół uzyskali > większą stabilność auta - szczególnie odporne jest na podmuchy > boczne ... tak w TV mówili Skoda Roomster ma dla odmiany duzo szerszy rostaw kol tylnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Nawet nie moze byc jednakowy - z przodu musi byc szerzej niz z tylu. > Zwierzeta maja przednie lapy szerzej, tylne blizej siebie, to > zostalo juz ustalone cztery miliardy lat temu przez nature . ja bym sie z tym nie zgodzil mysle ze np. 911-ka ma szerszy rozstaw z tylu niz z przodu pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > ja bym sie z tym nie zgodzil mysle ze np. 911-ka ma szerszy rozstaw > z tylu niz z przodu > pozdr. zgadza się ale w samochodach jest to troszkę inaczej szerszy rozstaw kół jest na osi napędowej - czyli w przypadku porsche na osi tylnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yatanza Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > zgadza się ale w samochodach jest to troszkę inaczej szerszy > rozstaw kół jest na osi napędowej - czyli w przypadku porsche na > osi tylnej Jak u kangura - ten tez majac wybitnie tylny naped ma nogi szerzej rozstawione niz łapki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > zgadza się ale w samochodach jest to troszkę inaczej szerszy > rozstaw kół jest na osi napędowej - czyli w przypadku porsche na > osi tylnej no ok wiec nie piszmy ze ZAWSZE tak jest a jaki naped mialo reno5 bo jestem niemal pewien ze w wersji turbo mialo szerszy rozstaw z tylu a naped chyba na przod pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > no ok wiec nie piszmy ze ZAWSZE tak jest > a jaki naped mialo reno5 bo jestem niemal pewien ze w wersji turbo > mialo szerszy rozstaw z tylu a naped chyba na przod > pozdr. masz racje ale tylko co do rozstawu kół - bo napęd był na tylną oś Quote: RENAULT 5 TURBO Pierwsze Renault Turbo zaprojektowała pod koniec lat siedemdziesiątych firma Heuliez. Ta konstrukcja miała przypominać modele seryjne. Aby uzyskać homologację rajdową, należało wyprodukować 400 sztuk. Popyt na ten oryginalny model okazał się jednak tak wielki, że do końca lat osiemdziesiątych wypuszczono kilka tysięcy egzemplarzy w różnych wersjach. Pierwsze Renault 5 Turbo (1980 rok) miało silnik rzędowy, 4-cylindrowy z turbodoładowaniem, o pojemności 1397 cm3, umieszczony z tyłu. Moc maksymalna wynosiła 160 KM (118 kW). Napęd na tylne koła był przekazywany za pomocą 5-stopniowej mechanicznej skrzyni biegów. Model osiągał prędkość maksymalną ok. 200 km/h. Wersje rajdowe miały motory o zwiększonej pojemności i mocy ok. 350 KM (ok. 259 kW). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > masz racje ale tylko co do rozstawu kół - bo napęd był na tylną oś piatka miala naped na tyl pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > piatka miala naped na tyl > pozdr. Turbo tak bo miał silnik z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Turbo tak bo miał silnik z tyłu o ja pikole to ja nie wiedzialem ze to az takie fajne auto respect dla francuzow pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > Turbo tak bo miał silnik z tyłu ale ten wyscigowy/rajdowy turbo bo zwykle 5 turbo mialy z przodu i naped na przod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 ten mial na przod a ten na tyl i silnik z tylu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2006 > ten mial na przod > a ten na tyl i silnik z tylu to ja myslalem o tym drugim pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > Nawet nie moze byc jednakowy - z przodu musi byc szerzej niz z tylu. > Zwierzeta maja przednie lapy szerzej, tylne blizej siebie, to > zostalo juz ustalone cztery miliardy lat temu przez nature . Tja...a Skoda Roomster?? Z tylu 6cm szerzej niz z przodu....Co mnie bardzo dziwi, ze to jezdzi z przednim napedem. Zalozylem kiedys na probe dystans 19mm na strone tylko pod tylne kola. Skutkowalo to tym, ze tyl byl szerzej niz przod. Autem nie dalo sie jezdzic!! Bylo bardzo nerwowe, wymagalo niesamowitego pilnowania na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.