maka777 Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 Witam wszystkich Ponieważ od jakiegoś czasu próbuję ustalić przyczynę barku wskazań wskaźnika paliwa postanowiłem zrobić w sobotę mały test. Wykręciłem zegary, troche je rozebrałem i podłączyłem napięcie (około 12V) bezpośrednio do wskaźnika paliwa. Wskazówka ani drgnęła, to samo zrobiłem ze wskaźnikiem temperatury i w tym przypadku wskazówka powoli zaczęła sie podnosić do góry. Przyjrzałem się obydwu wskaźnikom i na pierwszy rzut oka są takie same, więc myślę, że metoda sprawdzania powinna być taka sama dla obu. Wskaźnik paliwa sprawia wrażenie nieuszkodzonego (wszystkie druciki są całe). A moje pytanie do znawców tematu brzmi: czy taki test może jednoznacznie wskazywać na uszkodzony wskaźnik poziomu paliwa? Na jakiej zasadzie działa wskaźnik paliwa w asterce? Jeżeli jest jeszcze inna możliwość sprawdzenia to proszę o podpowiedź. Dodam, że czujnik poziomu paliwa w baku jest dobry i nie ma przerw na ścieżkach. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
art2 Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Witam wszystkich > Ponieważ od jakiegoś czasu próbuję ustalić przyczynę barku wskazań > wskaźnika paliwa postanowiłem zrobić w sobotę mały test. > Wykręciłem zegary, troche je rozebrałem i podłączyłem napięcie (około > 12V) bezpośrednio do wskaźnika paliwa. Wskazówka ani drgnęła, to > samo zrobiłem ze wskaźnikiem temperatury i w tym przypadku > wskazówka powoli zaczęła sie podnosić do góry. > Przyjrzałem się obydwu wskaźnikom i na pierwszy rzut oka są takie > same, więc myślę, że metoda sprawdzania powinna być taka sama > dla obu. Wskaźnik paliwa sprawia wrażenie nieuszkodzonego > (wszystkie druciki są całe). > A moje pytanie do znawców tematu brzmi: czy taki test może > jednoznacznie wskazywać na uszkodzony wskaźnik poziomu paliwa? > Na jakiej zasadzie działa wskaźnik paliwa w asterce? > Jeżeli jest jeszcze inna możliwość sprawdzenia to proszę o > podpowiedź. > Dodam, że czujnik poziomu paliwa w baku jest dobry i nie ma przerw na > ścieżkach. > Pozdrawiam ===================== Sprawdz stabilizator napięcia w zegarach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 5 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > ===================== > Sprawdz stabilizator napięcia w zegarach. Już sprawdzałem, stabilizator odpowiada chyba za wskazania paliwa i temperatury. Temperatura jest u mnie OK więc raczej to nie to. Przy uszkodzonym stabilizatorze wartości powinny być chyba zaniżone a u mnie jest tak, że wskazówka od paliwa nie podnosi się wogóle. Mimo to dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 Naprawdę nikt nie ma pomysłu na sprawdzenie działania wskaźnika paliwa??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > Naprawdę nikt nie ma pomysłu na sprawdzenie działania wskaźnika > paliwa??? wiesz, sądzę że jeżeli podawałeś napięcie na wskaźnik i się nie ruszył, to nie ma sensu dalej go sprawdzać... przy okazji warto jednak zacytować Kolegę maciekdal, który podał niedawno chcrakterystykę samego czujnika poziomu paliwa: Po przeliczeniu z wartości napięciowych podanych w TISie wyszła mi taka przybliżona zależność pomiędzy ilością paliwa a rezystancją w pływaku: 5 l - 192 ohm 10 l - 131 ohm 15 l - 103 ohm 20 l - 94 ohm 25 l - 79 ohm 30 l - 67 ohm 35 l - 62 ohm 40 l - 55 ohm 45 l - 45 ohm 50 l - 40 ohm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asti Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 ja miałem problem ze wskaźnikiem tego typu że pokazywał mi cały czas pełen bak (następstwo podwójnego dzwona w tył) nie ważne czy był pełen bak czy pusty . Spawdzałem stabilizator, kable itd ciągle pokazywał max. Postanowiłem wymontować pływak i zobaczyć czy czasem sie nie zgiął po dzwonie (w momencie uderzenia miałem pełen bak paliwa więc raczej było to mało prawdopodobne)... wyjeździłem paliwo, wjechałem na kanał i wyciągnąłem pływak, wyczyściłem go i wszystkie styki (przy okazji usunąłem cały syf z dna baku), poskładałem wszystko i nalałem paliwa. U mnie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > wiesz, sądzę że jeżeli podawałeś napięcie na wskaźnik i > się nie ruszył, to nie ma sensu dalej go sprawdzać... Chodziło mi tylko o to czy sposób sprawdzania jest poprawny i można na jego podstawie wywnioskować, że wskaźnik jest popsuty. > przy okazji warto jednak zacytować Kolegę maciekdal, > który podał niedawno chcrakterystykę samego czujnika poziomu paliwa: > Po przeliczeniu z wartości napięciowych podanych w TISie wyszła mi > taka > przybliżona zależność pomiędzy ilością paliwa a rezystancją w > pływaku: > 5 l - 192 ohm > 10 l - 131 ohm > 15 l - 103 ohm > 20 l - 94 ohm > 25 l - 79 ohm > 30 l - 67 ohm > 35 l - 62 ohm > 40 l - 55 ohm > 45 l - 45 ohm > 50 l - 40 ohm Czyli im mniejszy opór tym wskazówka powinna się bardziej wychylić? Myślałem, żeby wskaźnika nie podłączać bezpośrednio pod napięcie tylko np. włączyć do obwodu żarówkę. Ale wtedy opór byłby chyba większy i wskazówka mogłaby nie ruszyć z miejsca. Czy mam rację (z elektrotechniki jestem raczej kiepski) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asti Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 tak jak pisałem spróbuj go wymontować i wyczyścić, może sie gdzieś zablokował, roboty nie ma dużo, najgorzej jest spuścić paliwo, potem już z górki... Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > tak jak pisałem spróbuj go wymontować i wyczyścić, może sie gdzieś > zablokował, roboty nie ma dużo, najgorzej jest spuścić paliwo, > potem już z górki... > Powodzenia Tylko, że dwa miechy temu czujnik paliwa (w baku) wymieniałem i ten który jest teraz napewno jest dobry. Zostaje do sprawdzenia tylko wskaźnik poziomu paliwa w zegarach. Stąd moje pytanie czy sparwdzanie jakie przeprowadziłem jednoznacznie wskazuje na uszkodzony zegar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > Tylko, że dwa miechy temu czujnik paliwa (w baku) wymieniałem i ten > który jest teraz napewno jest dobry. Zostaje do sprawdzenia > tylko wskaźnik poziomu paliwa w zegarach. > Stąd moje pytanie czy sparwdzanie jakie przeprowadziłem jednoznacznie > wskazuje na uszkodzony zegar. w TIS-ie są podane właściwe napięcia dla różnej objętości w zbiorniku stąd zresztą powyższe przeliczenia na oporność sądzę, że najlepszą i najprostszą metodą jest podawanie napięcia na wskaźnik albo - jak ktoś wyżej pisał - mechanicznie sprawdzić ale tu nie mam pomysłu - oblukasz sprężynkę i co dalej...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cemmarek Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 Wskaźnik paliwa jest przyrządem logometrycznym. Do sprawdzenia go najlepiej podać 12 (lub 10 w przypadku stabilizatora). Wejscie z czujnika paliwa zwierac do masy. Wskazówka powinna skakć gwałtownie na maxa lub opadać na minimum. Świadczy to o sprawnym wskaźniku. Czasami na lutowniu wyprowadzeń z cewek powstaje t.zw. zimny lut czyli brak kontaktu. Pomaga poprawienie lutów. Nie ma potrzeby dodawania cyny. Wystarczy trochę kalafonii lub nieagresywnego topnika. z pozdrowieniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek82 Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 dzis umnie zaczoł głupiec wskaznik paliwa raz sie nie wychyla wogóle a raz idzie do góry i opada co to moze byc? paliwa mam z 10 litrów, jak sie dostac do czujnika w baku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > jak sie dostac do czujnika w baku? Niestety z kanału. Wleź pod auto i szukaj kabelków dochodzących do zbiornika od jego przodu. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek82 Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > Niestety z kanału. Wleź pod auto i szukaj kabelków dochodzących do > zbiornika od jego przodu. > Pozdroofka kurna nie posiadam kanału, a trudno sie dostac do czujnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > a trudno sie dostac do czujnika Pytasz czy stwierdzasz fakt? Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_pz Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > Witam wszystkich > Ponieważ od jakiegoś czasu próbuję ustalić przyczynę barku wskazań > wskaźnika paliwa postanowiłem zrobić w sobotę mały test. > Wykręciłem zegary, troche je rozebrałem i podłączyłem napięcie (około > 12V) bezpośrednio do wskaźnika paliwa. Wskazówka ani drgnęła, to > samo zrobiłem ze wskaźnikiem temperatury i w tym przypadku > wskazówka powoli zaczęła sie podnosić do góry. > Przyjrzałem się obydwu wskaźnikom i na pierwszy rzut oka są takie > same, więc myślę, że metoda sprawdzania powinna być taka sama > dla obu. Wskaźnik paliwa sprawia wrażenie nieuszkodzonego > (wszystkie druciki są całe). > A moje pytanie do znawców tematu brzmi: czy taki test może > jednoznacznie wskazywać na uszkodzony wskaźnik poziomu paliwa? > Na jakiej zasadzie działa wskaźnik paliwa w asterce? > Jeżeli jest jeszcze inna możliwość sprawdzenia to proszę o > podpowiedź. > Dodam, że czujnik poziomu paliwa w baku jest dobry i nie ma przerw na > ścieżkach. > Pozdrawiam Najłatwiej sprawdzisz wskaźnik zwykłym omomierzem. Ponieważ to zwyczajna cewka, powinna mieć jakąś oporność. Pewnie bardzo małą, ale zawsze. Ustaw omomierz na najniższy zakres i pomierz oporność. Jeśli będzie przerwa to masz walnięty ustrój. Jeżeli miernik pokaże jakąś wartość wskaźnik jest ok. Pzdr. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > Najłatwiej sprawdzisz wskaźnik zwykłym omomierzem. Ponieważ to > zwyczajna cewka, powinna mieć jakąś oporność. Pewnie bardzo > małą, ale zawsze. Ustaw omomierz na najniższy zakres i pomierz > oporność. Jeśli będzie przerwa to masz walnięty ustrój. Jeżeli > miernik pokaże jakąś wartość wskaźnik jest ok. > Pzdr. > P. A co bys powiedział u mnie jak tankuje do pełna ,wybija pistolet a wskazówka niedochodzi do pionu .Jest bliżej pionowej kreski niz tej niżej I jeszcze jak włącze grzanie lusterek albo tylna szybe tez wydaje mi sie ze od paliwa schodzi deko. ----------- Astra F 95r 1.6 16V 162kkm HB Wersja sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_pz Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > A co bys powiedział u mnie jak tankuje do pełna ,wybija pistolet a > wskazówka niedochodzi do pionu .Jest bliżej pionowej kreski niz > tej niżej I jeszcze jak włącze grzanie lusterek albo tylna szybe > tez wydaje mi sie ze od paliwa schodzi deko. Stabilizator w zegarach Pzdr. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 Wskaźniki paliwa nie reagują na napięcie, ale na rezystancję podłączoną między wskaźnik a masę, bo tak jest zbudowany miernik poziomu paliwa (rezystor suwakowy). Jak chcesz sprawdzić wskaźnik, podłącz rezystor nastawny między wejście i masę i regulując obserwuj wskazania wskaźnika. Nie podłączaj napięcia, bo go zniszczysz. PS.W Corsie przy zwarciu wejścia do masy wskazówka idzie na maksimum. Rysunki mierników paliwa w różnych wersjach Astry F: Napisz jaki dokładnie masz silnik (symbol) i budę (HB, kombi), to ci wskażę twój miernik. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek82 Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > Wskaźniki paliwa nie reagują na napięcie, ale na rezystancję > podłączoną między wskaźnik a masę, bo tak jest zbudowany miernik > poziomu paliwa (rezystor suwakowy). > Jak chcesz sprawdzić wskaźnik, podłącz rezystor nastawny między > wejście i masę i regulując obserwuj wskazania wskaźnika. > Nie podłączaj napięcia, bo go zniszczysz. > PS.W Corsie przy zwarciu wejścia do masy wskazówka idzie na maksimum. > Rysunki mierników paliwa w różnych wersjach Astry F: > Napisz jaki dokładnie masz silnik (symbol) i budę (HB, kombi), to ci > wskażę twój miernik. > Pozdr. moja fura w opisie jest pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > moja fura w opisie jest > pozdro Kombi X16SZ: Nr 13 na rysunku powyżej. Nr katalogowe: 90414270 i 12 54 240. Zamontowany z boku zbiornika, po prawej stronie od wejścia wlewu paliwa. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek82 Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > Kombi X16SZ: > Nr 13 na rysunku powyżej. > Nr katalogowe: 90414270 i 12 54 240. > Zamontowany z boku zbiornika, po prawej stronie od wejścia wlewu > paliwa. > Pozdr. dam rade jak zdejme koło czy trzeba z kanału i bez zdejmowania koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > dam rade jak zdejme koło czy trzeba z kanału i bez zdejmowania koła? Niestety nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek82 Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > dzis umnie zaczoł głupiec wskaznik paliwa raz sie nie wychyla wogóle > a raz idzie do góry i opada co to moze byc? paliwa mam z 10 > litrów, jak sie dostac do czujnika w baku? Dzis wskaznik działa prawidłowo co to moze byc ze on tak głupieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 19 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > Dzis wskaznik działa prawidłowo co to moze byc ze on tak głupieje Może druciki we wskaźniku nie mają dobrego kontatu ze ścieżką?U mnie nie pokazywał nic aż w końcu je odlutowałem i jeszcze raz przylutowałem i jest git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 3 Marca 2007 Udostępnij Napisano 3 Marca 2007 Witam, Odkopuję stary temat, bo szukam informacji na temat problemów ze wskazaniem ilości paliwa w baku. U mnie w Astrze F wskaźnik jest stabilny, wskazówka reaguje powoli na wszelkie zmiany, nawet po włączeniu zapłonu potrzebuje około 1 minuty na pokazanie właściwego stanu paliwa. Dzisiaj jeździłem Corsą B mojej i tam wskaźnik zmieniał swoje położenie na prawie każdej nierówności na drodze, na zakrętach, zrobiłem nawet test ostrego hamowania i tu nagle wskazówka zaczęła pokazywać zdecydowanie więcej paliwka... Coś jest skopane, czy Corsy tak miały? Silnik 1.4 SZ, rocznik 97 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pblaszczykA95 Napisano 3 Marca 2007 Udostępnij Napisano 3 Marca 2007 No witam, aj mam podobne kwiatki w mojej Asterce, przy czym upatruje jescze potencjalnego wycieku.... ale niestety nic więcej narazie nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 4 Marca 2007 Udostępnij Napisano 4 Marca 2007 > Dzisiaj jeździłem Corsą B mojej i tam wskaźnik zmieniał swoje > położenie na prawie każdej nierówności na drodze, na zakrętach, Widziałem w Corsie B przewody dochodzące do czujnika poziomu pozbawione izolacji - wskutek przypadkowych zwarć wskaźnik pokazywa pełny bak. Sprawdź przewody - trzeba dostać się do pompy w baku pod tylną kanapą. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.