Skocz do zawartości

Wskaźnik paliwa


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Ponieważ od jakiegoś czasu próbuję ustalić przyczynę barku wskazań wskaźnika paliwa postanowiłem zrobić w sobotę mały test.

Wykręciłem zegary, troche je rozebrałem i podłączyłem napięcie (około 12V) bezpośrednio do wskaźnika paliwa. Wskazówka ani drgnęła, to samo zrobiłem ze wskaźnikiem temperatury i w tym przypadku wskazówka powoli zaczęła sie podnosić do góry.

Przyjrzałem się obydwu wskaźnikom i na pierwszy rzut oka są takie same, więc myślę, że metoda sprawdzania powinna być taka sama dla obu. Wskaźnik paliwa sprawia wrażenie nieuszkodzonego (wszystkie druciki są całe).

A moje pytanie do znawców tematu brzmi: czy taki test może jednoznacznie wskazywać na uszkodzony wskaźnik poziomu paliwa? Na jakiej zasadzie działa wskaźnik paliwa w asterce?

Jeżeli jest jeszcze inna możliwość sprawdzenia to proszę o podpowiedź.

Dodam, że czujnik poziomu paliwa w baku jest dobry i nie ma przerw na ścieżkach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich

> Ponieważ od jakiegoś czasu próbuję ustalić przyczynę barku wskazań

> wskaźnika paliwa postanowiłem zrobić w sobotę mały test.

> Wykręciłem zegary, troche je rozebrałem i podłączyłem napięcie (około

> 12V) bezpośrednio do wskaźnika paliwa. Wskazówka ani drgnęła, to

> samo zrobiłem ze wskaźnikiem temperatury i w tym przypadku

> wskazówka powoli zaczęła sie podnosić do góry.

> Przyjrzałem się obydwu wskaźnikom i na pierwszy rzut oka są takie

> same, więc myślę, że metoda sprawdzania powinna być taka sama

> dla obu. Wskaźnik paliwa sprawia wrażenie nieuszkodzonego

> (wszystkie druciki są całe).

> A moje pytanie do znawców tematu brzmi: czy taki test może

> jednoznacznie wskazywać na uszkodzony wskaźnik poziomu paliwa?

> Na jakiej zasadzie działa wskaźnik paliwa w asterce?

> Jeżeli jest jeszcze inna możliwość sprawdzenia to proszę o

> podpowiedź.

> Dodam, że czujnik poziomu paliwa w baku jest dobry i nie ma przerw na

> ścieżkach.

> Pozdrawiam

=====================

Sprawdz stabilizator napięcia w zegarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> =====================

> Sprawdz stabilizator napięcia w zegarach.

Już sprawdzałem, stabilizator odpowiada chyba za wskazania paliwa i temperatury. Temperatura jest u mnie OK więc raczej to nie to. Przy uszkodzonym stabilizatorze wartości powinny być chyba zaniżone a u mnie jest tak, że wskazówka od paliwa nie podnosi się wogóle.

Mimo to dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naprawdę nikt nie ma pomysłu na sprawdzenie działania wskaźnika

> paliwa???

wiesz, sądzę że jeżeli podawałeś napięcie na wskaźnik i

się nie ruszył, to nie ma sensu dalej go sprawdzać...

przy okazji warto jednak zacytować Kolegę maciekdal,

który podał niedawno chcrakterystykę samego czujnika poziomu paliwa:

Po przeliczeniu z wartości napięciowych podanych w TISie wyszła mi taka

przybliżona zależność pomiędzy ilością paliwa a rezystancją w pływaku:

5 l - 192 ohm

10 l - 131 ohm

15 l - 103 ohm

20 l - 94 ohm

25 l - 79 ohm

30 l - 67 ohm

35 l - 62 ohm

40 l - 55 ohm

45 l - 45 ohm

50 l - 40 ohm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem problem ze wskaźnikiem tego typu że pokazywał mi cały czas pełen bak (następstwo podwójnego dzwona w tył) nie ważne czy był pełen bak czy pusty smile.gif. Spawdzałem stabilizator, kable itd ciągle pokazywał max.

Postanowiłem wymontować pływak i zobaczyć czy czasem sie nie zgiął po dzwonie (w momencie uderzenia miałem pełen bak paliwa więc raczej było to mało prawdopodobne)... wyjeździłem paliwo, wjechałem na kanał i wyciągnąłem pływak, wyczyściłem go i wszystkie styki (przy okazji usunąłem cały syf z dna baku), poskładałem wszystko i nalałem paliwa. U mnie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, sądzę że jeżeli podawałeś napięcie na wskaźnik i

> się nie ruszył, to nie ma sensu dalej go sprawdzać...

Chodziło mi tylko o to czy sposób sprawdzania jest poprawny i można na jego podstawie wywnioskować, że wskaźnik jest popsuty.

> przy okazji warto jednak zacytować Kolegę maciekdal,

> który podał niedawno chcrakterystykę samego czujnika poziomu paliwa:

> Po przeliczeniu z wartości napięciowych podanych w TISie wyszła mi

> taka

> przybliżona zależność pomiędzy ilością paliwa a rezystancją w

> pływaku:

> 5 l - 192 ohm

> 10 l - 131 ohm

> 15 l - 103 ohm

> 20 l - 94 ohm

> 25 l - 79 ohm

> 30 l - 67 ohm

> 35 l - 62 ohm

> 40 l - 55 ohm

> 45 l - 45 ohm

> 50 l - 40 ohm

Czyli im mniejszy opór tym wskazówka powinna się bardziej wychylić?

Myślałem, żeby wskaźnika nie podłączać bezpośrednio pod napięcie tylko np. włączyć do obwodu żarówkę. Ale wtedy opór byłby chyba większy i wskazówka mogłaby nie ruszyć z miejsca.

Czy mam rację (z elektrotechniki jestem raczej kiepski) hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak jak pisałem spróbuj go wymontować i wyczyścić, może sie gdzieś

> zablokował, roboty nie ma dużo, najgorzej jest spuścić paliwo,

> potem już z górki...

> Powodzenia

Tylko, że dwa miechy temu czujnik paliwa (w baku) wymieniałem i ten który jest teraz napewno jest dobry. Zostaje do sprawdzenia tylko wskaźnik poziomu paliwa w zegarach.

Stąd moje pytanie czy sparwdzanie jakie przeprowadziłem jednoznacznie wskazuje na uszkodzony zegar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że dwa miechy temu czujnik paliwa (w baku) wymieniałem i ten

> który jest teraz napewno jest dobry. Zostaje do sprawdzenia

> tylko wskaźnik poziomu paliwa w zegarach.

> Stąd moje pytanie czy sparwdzanie jakie przeprowadziłem jednoznacznie

> wskazuje na uszkodzony zegar.

w TIS-ie są podane właściwe napięcia dla różnej objętości w zbiorniku

stąd zresztą powyższe przeliczenia na oporność

sądzę, że najlepszą i najprostszą metodą jest podawanie napięcia na wskaźnik

albo - jak ktoś wyżej pisał - mechanicznie sprawdzić

ale tu nie mam pomysłu - oblukasz sprężynkę i co dalej...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik paliwa jest przyrządem logometrycznym. Do sprawdzenia go najlepiej podać 12 (lub 10 w przypadku stabilizatora). Wejscie z czujnika paliwa zwierac do masy. Wskazówka powinna skakć gwałtownie na maxa lub opadać na minimum. Świadczy to o sprawnym wskaźniku. Czasami na lutowniu wyprowadzeń z cewek powstaje t.zw. zimny lut czyli brak kontaktu. Pomaga poprawienie lutów. Nie ma potrzeby dodawania cyny. Wystarczy trochę kalafonii lub nieagresywnego topnika. z pozdrowieniami smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Witam wszystkich

> Ponieważ od jakiegoś czasu próbuję ustalić przyczynę barku wskazań

> wskaźnika paliwa postanowiłem zrobić w sobotę mały test.

> Wykręciłem zegary, troche je rozebrałem i podłączyłem napięcie (około

> 12V) bezpośrednio do wskaźnika paliwa. Wskazówka ani drgnęła, to

> samo zrobiłem ze wskaźnikiem temperatury i w tym przypadku

> wskazówka powoli zaczęła sie podnosić do góry.

> Przyjrzałem się obydwu wskaźnikom i na pierwszy rzut oka są takie

> same, więc myślę, że metoda sprawdzania powinna być taka sama

> dla obu. Wskaźnik paliwa sprawia wrażenie nieuszkodzonego

> (wszystkie druciki są całe).

> A moje pytanie do znawców tematu brzmi: czy taki test może

> jednoznacznie wskazywać na uszkodzony wskaźnik poziomu paliwa?

> Na jakiej zasadzie działa wskaźnik paliwa w asterce?

> Jeżeli jest jeszcze inna możliwość sprawdzenia to proszę o

> podpowiedź.

> Dodam, że czujnik poziomu paliwa w baku jest dobry i nie ma przerw na

> ścieżkach.

> Pozdrawiam

Najłatwiej sprawdzisz wskaźnik zwykłym omomierzem. Ponieważ to zwyczajna cewka, powinna mieć jakąś oporność. Pewnie bardzo małą, ale zawsze. Ustaw omomierz na najniższy zakres i pomierz oporność. Jeśli będzie przerwa to masz walnięty ustrój. Jeżeli miernik pokaże jakąś wartość wskaźnik jest ok.

Pzdr.

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najłatwiej sprawdzisz wskaźnik zwykłym omomierzem. Ponieważ to

> zwyczajna cewka, powinna mieć jakąś oporność. Pewnie bardzo

> małą, ale zawsze. Ustaw omomierz na najniższy zakres i pomierz

> oporność. Jeśli będzie przerwa to masz walnięty ustrój. Jeżeli

> miernik pokaże jakąś wartość wskaźnik jest ok.

> Pzdr.

> P.

A co bys powiedział u mnie jak tankuje do pełna ,wybija pistolet a wskazówka niedochodzi do pionu .Jest bliżej pionowej kreski niz tej niżej hmm.gifI jeszcze jak włącze grzanie lusterek albo tylna szybe tez wydaje mi sie ze od paliwa schodzi deko.

-----------

Astra F 95r 1.6 16V

162kkm HB

Wersja sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co bys powiedział u mnie jak tankuje do pełna ,wybija pistolet a

> wskazówka niedochodzi do pionu .Jest bliżej pionowej kreski niz

> tej niżej I jeszcze jak włącze grzanie lusterek albo tylna szybe

> tez wydaje mi sie ze od paliwa schodzi deko.

Stabilizator w zegarach hmm.gif

Pzdr.

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźniki paliwa nie reagują na napięcie, ale na rezystancję podłączoną między wskaźnik a masę, bo tak jest zbudowany miernik poziomu paliwa (rezystor suwakowy).

Jak chcesz sprawdzić wskaźnik, podłącz rezystor nastawny między wejście i masę i regulując obserwuj wskazania wskaźnika.

Nie podłączaj napięcia, bo go zniszczysz.

PS.W Corsie przy zwarciu wejścia do masy wskazówka idzie na maksimum.

Rysunki mierników paliwa w różnych wersjach Astry F:

278404520-MiernikipaliwaAstraF.jpg

Napisz jaki dokładnie masz silnik (symbol) i budę (HB, kombi), to ci wskażę twój miernik.

Pozdr.

post-65098-14352479043102_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wskaźniki paliwa nie reagują na napięcie, ale na rezystancję

> podłączoną między wskaźnik a masę, bo tak jest zbudowany miernik

> poziomu paliwa (rezystor suwakowy).

> Jak chcesz sprawdzić wskaźnik, podłącz rezystor nastawny między

> wejście i masę i regulując obserwuj wskazania wskaźnika.

> Nie podłączaj napięcia, bo go zniszczysz.

> PS.W Corsie przy zwarciu wejścia do masy wskazówka idzie na maksimum.

> Rysunki mierników paliwa w różnych wersjach Astry F:

> Napisz jaki dokładnie masz silnik (symbol) i budę (HB, kombi), to ci

> wskażę twój miernik.

> Pozdr.

moja fura w opisie jest

pozdro 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kombi X16SZ:

> Nr 13 na rysunku powyżej.

> Nr katalogowe: 90414270 i 12 54 240.

> Zamontowany z boku zbiornika, po prawej stronie od wejścia wlewu

> paliwa.

> Pozdr.

dam rade jak zdejme koło czy trzeba z kanału i bez zdejmowania koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzis umnie zaczoł głupiec wskaznik paliwa raz sie nie wychyla wogóle

> a raz idzie do góry i opada co to moze byc? paliwa mam z 10

> litrów, jak sie dostac do czujnika w baku?

Dzis wskaznik działa prawidłowo co to moze byc ze on tak głupieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzis wskaznik działa prawidłowo co to moze byc ze on tak głupieje

Może druciki we wskaźniku nie mają dobrego kontatu ze ścieżką?U mnie nie pokazywał nic aż w końcu je odlutowałem i jeszcze raz przylutowałem i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Odkopuję stary temat, bo szukam informacji na temat problemów ze wskazaniem ilości paliwa w baku.

U mnie w Astrze F wskaźnik jest stabilny, wskazówka reaguje powoli na wszelkie zmiany, nawet po włączeniu zapłonu potrzebuje około 1 minuty na pokazanie właściwego stanu paliwa.

Dzisiaj jeździłem Corsą B mojej serce.gif i tam wskaźnik zmieniał swoje położenie na prawie każdej nierówności na drodze, na zakrętach, zrobiłem nawet test ostrego hamowania i tu nagle wskazówka zaczęła pokazywać zdecydowanie więcej paliwka...

Coś jest skopane, czy Corsy tak miały? Silnik 1.4 SZ, rocznik 97

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj jeździłem Corsą B mojej i tam wskaźnik zmieniał swoje

> położenie na prawie każdej nierówności na drodze, na zakrętach,

Widziałem w Corsie B przewody dochodzące do czujnika poziomu pozbawione izolacji - wskutek przypadkowych zwarć wskaźnik pokazywa pełny bak. Sprawdź przewody - trzeba dostać się do pompy w baku pod tylną kanapą. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.