Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Używam zwykłej wody i gąbki sonaxa do owadów (taka zielona z siateczka). To na prawdę działa... bez chemi której wcześniej cały czas używałem w tym celu.
  3. Dokładnie. Nie ma co na siłę kogoś uszczęśliwiać.
  4. Dzisiaj
  5. Wrzucilem jeszcze na grupe tigry i lacznie ze wszystkich zrodel dostalem mnostwo porad na zasadzie na bank przegub wewnetrzny, na bank zewnetrzny prawy, na bank magiel, a wrecz ktos poradzil wymienic jeszcze raz ten, ktory juz wymienilem, bo on mial tak samo i dopiero trzeci przegub byl git i to na bank...
  6. Nigdy kierownica prawo - lewo nie obraca się o tyle samo
  7. Nie rozumiem, ważniejsze dla ciebie jest to jak auto wygląda niż to jak bezpiecznie jeździ? Podaj rękę josypowi
  8. grogi

    Dylemat oponiarski

    Jeśli za letnie coś dostaniesz, to sprzedaj te opony od razu. Wykoncz zimówki teraz i na zimę kup komplet, opony z felgami. Jeśli nic nie dostaniesz, to kup tylko felgi. Dojeżdżaj opony sezonami i jak zimówki padną, to po lecie załóż całoroczne na Alu.
  9. Też tak miałem. I zdałem Trzymam kciuki, będzie dobrze
  10. Powiem tak, jest w lekkim szoku. W tamtym tygodniu zakończyłem jazdy. Dzisiaj byłem w OSK, wypełnił papiery i mówił żeby przedzwonić ja ustalę termin. Pojechałem do Wroda, termin 5.06 g.700 i dzwonię do typa, a ten że miałem zadzwonić i uzgodnić termin, on 5.06 mi nie podstawi i mam wracać i jak będę przy okienku dzwonić. No se myślę może faktycznie coś mu nie pasuje... Ale przy okienku pan podaje z 5 terminów i chłopu w ogóle nie pasuje... Się wqrwiłem i mówię mu że to chyba dla mnie to a nie dla niego i z wielką łaską zgodził się na 29.05.. Także podstawi mi pewnie zimny i może jakie padło.... Co najlepsze jak byłem w ośrodku to mówiłem, że przed egz chciałbym z 1 godzinę dokupić, a on się dopytywał ile konkretnie tych godzin bo on musi wiedzieć, to mu powiedziałem że jedna... Uważam to za k***stwo, no chyba, że to ja nie mam racji to przepraszam. Godziny dokupię sobie ze 2 ale w innym ośrodku. Pewnie nie zdam za 1 razem bo jeszcze dzień przed mam nockę w pracy, także wrócę o 7 rano, a egz o 13. Trzymajta kciuki i to mocno
  11. ostatnio odkręcałem w wannie - podwiesiłem środek i poluzowałem śrubę - można było odchylić w dół A jak z pianką, to nie wiem, bo potem trzeba uważać, by z powrotem przykręcić i by nie ciekło.
  12. Ja problemu z piaskiem nie mam. Syfy z wodociągu miejskiego. Filtr najbardziej dostaje po odcięciu wody. Nawet spłuczka WC potrafi się przytkac.
  13. Rozbierał ktoś coś takiego? Pod ciężarem brodzik zapada się 5mm. Plan jest taki. Rozebrać, przez otwór przy krawędzi brodzika wstrzyknąć piankę montażową, złożyć.
  14. no to mnie nie uzależniło. Obecnie jedno auto mam automat, drugie manual, przesiadam się między nimi dosyć często, przyzwyczaiłem się tak, że po prostu jakoś automatycznie wchodzę w tryb "3 pedały + lewarek" lub "2 pedały" i w sumie nie zwracam na to żadnej uwagi. Mógłbym nadal jeździć tylko manualem albo tylko automatem. W sumie jakbym miał wybierać następny samochód i byłby do wybory taki sam z automatem albo manualem za to tańszy, to wybieram manual. Może jak ktoś pracuje w aucie i robi 80 tys. km rocznie, to faktycznie może mu przeszkadzać machanie lewarkiem, mnie nie przeszkadza. Tym bardziej nie ma co człowieka na starość, który pewnie jeździ do sklepu i na działkę, na siłę do niczego przekonywać
  15. Kupiłem zestaw na allegro z dedykowaną uszczelką + 2 litry oleju.
  16. DamU

    F1 sezon 2024

    Fajne, bo małe różnice czasowe. I dla mnie to jedyna zaleta Imoli. Najzwyczajniej nie lubię tego toru. No i obok Hulka w kwalifikacjach oba Visa RB w 10. Znów dziwna strategia Ferrari. Ani nie zareagowali na podcięcie, ani nie przeciągnęli stintu.
  17. rwIcIk

    F1 sezon 2024

    Obejrzałem kwalifikacje i wyścig dopiero późnym po południem. Kwalifikacje świetne. Sporo fajnych przejazdów kierowców z dalszych pozycji w miarę jak tor ewoluował z przyczeponością. Hulk stara się pokazać z dobrej strony. Wyścig nudnawy - kilka razy przewijałem w przód
  18. DamU

    F1 sezon 2024

    Co taka cisza po Imola? Max robi różnicę, ale McLaren i Ferrari chyba nie odstają od RBR. IMHO najnudniejszy jak dotąd wyścig w sezonie. Znowu dobrze Duże błędy Ham i Per.
  19. Zastanawiałem się czy odpisać, bo tutaj są spece a ja jestem amatoryszczyzna. Dwa przypadki - wosk ten sam: SOFT99 Pearl Metallic. Przypadek 1: Przygotowanie powierzchni - mycie ręczne, następnie glinka, następnie Meguiar's Ultimate Compound, następnie wosk. Trzymało się na samochodzie około 9 miesięcy,przy czym całą zimę bo zrobione jakoś na jesieni. Przy myciu aktywną pianą na ręcznej myjni używałem wosku na gorąco. Przypadek 2: Ponieważ jeszcze minimalnie kropelkowało, a czasu nie miałem, umyłem porządnie ręcznie, nałożyłem sam wosk, po 3 miesiącach już ledwo wspomnienie wosku jest, a również bezdotykowo + wosk na gorąco. Do czego dążę - myślę, że istotne jest przygotowanie powierzchni, nawet ważniejsze od użytych materiałów. U mnie w/w zestaw ładnie się nakłada, efekt jest przyjemny. Efekt(na masce to jest rosa po nocy).
  20. Gorzej jest jak coś tam starasz się rozumieć. Tu sprawa nie jest prosta i trzeba troszeczkę wysiłku by złapać o co chodzi w analizach spektrofotmotertycznych. Postaram sie prosto wytłumaczyć. Oznaczenie zawartości paliwa robi się wg normy ASTM E 2412 a jednostka którą dostajemy w raporcie to ABS/cm. ABS/cm to całka (pole powierzchni) między dwoma wykresami widm. I teraz jak tę całkę wyliczyć. W pierwszej kolejności robi się oznczenie widma próbki refererencyjnej oleju nowego. Następnie oznacza sie widmo oleju zużytego. Mamy zatem dwa widma. Następnie nanosi się oba widma na jeden wykres, a program zaczyna je porównywać korzystając ze swoich baz danych. Wiedząc jak jaki zakres fal pochłania benzyna patrzymy na ten zakres fal odpowiadający pochłanianiu fal przez benzynę. I tu już sprawa jest dość prosta. Program porównując oba widma wylicza pole powierzchni które powstaje pomiędzy tymi widmami (szukając benzyny patrzymy na fale w zakresie 730-780 cm-1), Im widma bardziej odbiegają od siebie, tym większe pole powierzchni powstaje, co oznacza własnie większą zawaratość benzyny w oleju. Następnie wynik odnosi się do bazy danych (podobnie jak z zawartością krwinek, hemoglobiny itp wiemy co jest ok a co nie jest) i powstaje nam ocena czy zawartość benzyny jest na normalnym poziomie czy jest niska, wysoka, alarmująca. I teraz odnosząc się do moich dwóch wyników. W obu przypadkach poziom zawartości benzyny oznaczony wg powyższej metodyki został określony jako wysoki. Dodatkowo widoczny jest mocny spadek lepkości oleju więc nawet go nie analizując spektrofotometrycznie widać że parametry oleju spadają. Mając takie dane każdy może podjąć decyzję samodzielnie czy wymieniać czy nie. Ja pracując zawodowo z dużymi maszynami przemysłu cieżkiego mam swoją interpretację tych wyników i swoje praktyki, lubię jak coś działa w 100% jak trzeba, samochód służy mi do pracy więc chciałbym by był niezawodny i przewidywalny, ktoś inny może zupełnie zignorować takie informacje i przyjąć sobie inne praktyki wg własnej wyrobionej opinii. Swiat sie od tego nie zawali. Tak, tak wiem. W sobotę po śniadaniu wjeżdzam na najazd, przykręcam rurkę i idę na kawę. Olej spływa do butli. Po 30min wracam, odkręcam rurkę, wykręcam filtr oleju który jest od góry silnika i zalewam nowy olej. Mniej czasu i czystsza robota niż mycie kosiarki po koszeniu.
  21. To, że nie przykładasz do swojego czasu wartości monetarnej nie znaczy, że czas jest za darmo. Koła letnie/zimowe też sam zmieniam. Ale nie traktuje tego w kategorii za darmo. To jest mój świadomy wybór: często nawet szybciej mi zmienić samemu niż w warsztacie, jak uwzglednię koszt umawiania się, czekania w kolejce i dojazdu. Plus wiem, że nikt pneumatykiem śrub nie dokręcał.
  22. Ja testowałem z podgrzewaniem i bez. Ostatnio przy +23 stopniach miałem 85 km do SC w Lućmierzu, grzanie oczywiście na starcie, wg wyliczeń 7% zjadłoby mi na podgrzanie, ustawiłem SC na 3 km przed celem i coś tam zagrzało, to kilka minut. Kosztowało to chyba z 1%, przy 19% ładowanie wystartowało na 200 kW. Z podgrzewaniem pewnie miał bym 230 kW i zaoszczędziłbym na ładowaniu do 73% jakieś 5 minut? Dla mnie to trochę przesadzone latem, zimą owszem może pomóc.
  23. Rotfl ... Tak to że statystykami i badaniami jest - jak nie masz wiedzy, to guzik zrozumiesz. A z doświadczenia wiem, że i nawet piszący podsumowanie guzik rozumie. Czy zanieczyszczenie benzyna na poziomie 0.22 /jakatamjestjednostkaprzeczytacniemożna/ to dużo czy mało? W porównaniu do próbki ref (zakładam nowego oleju) to kosmos, ale ile ma taki olej po 100km?
  24. Filipfm

    Hybryda w trasie

    Jak jedziesz na innym biegu, czego raczej na autostradzie nie robisz, chyba, ze masz 50KM i jedziesz pod Ankę albo jakąś przełęcz w Alpach i brakuje pary
  25. grogi

    Hybryda w trasie

    Nawet w manualu to możliwe.
  26. Filipfm

    Hybryda w trasie

    Ja jezdzilem przez 1,5 roku 2x w tygodniu do pięknego miasta Uć - i do Łodzi spalanie zawsze było większe - do litra różnicy. też miałem zdziwko, ale w CVT możliwe
  27. Masz gdzie trzymać dodatkowy komplet kół? Czy to co masz obecnie jest cokolwiek warte gdyby chcieć to sprzedać? Te zimówki są w przyzwoitym stanie? Jeśli zimówki i letnie jeszcze posłużą, to można by kupić felgi na lato. Jeśli zimówki są do kosza, i tak trzeba kupić opony zimowe i felgi na lato, to chyba lepiej felgi plus całoroczne. Zwłaszcza że taki zestaw wystarcza, skoro już ileś lat używasz.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.