Jump to content

gajoss

użytkownik
  • Posts

    3456
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

Retained

  • ostatni Mohikanin

Profile Information

  • Lokalizacja
    Bielsk Podlaski/Białystok

Recent Profile Visitors

1209 profile views

gajoss's Achievements

starszy kierowca

starszy kierowca (13/19)

19

Reputation

  1. Auto: Peugeot 206 2.0 HDi Opony: Dębica Navigator 2 175/65 R14 Jazda: głównie miejska, latem wyjazd na wakacje, zimą dwa razy w miesiącu trasa krajówką Odczucia: - ciche, - na śniegu (zima 2020/2021) trzymały lepiej niż 6 letnie zimówki Dayton, - na mokrym lepiej niż ww. Daytony, ale gorzej niż np. Uniroyal Rain Expert, - na suchym czuć, że są miększe niż zwykłe letnie opony i jest lekki efekt pływania, ale trasę do Czeskiej Pragi, w Bieszczady i do Trójmiasta pokonały wzorowo i pewnie latem, Ogólnie jesteśmy ja i żona bardzo zadowoleni, dlatego do kolejnego auta (Peugeot 308) też wpadły Dębica Navigator 3.
  2. Może Volvo S40 II generacji lub bliźniaczy Ford Focus?
  3. Awaria okazała się banalna, ale za cholerę bym się czegoś takiego nie spodziewał. Zdjęcia pokazują co się stało.
  4. Włożyłem drugą pompę i auto ożyło. Stara idzie na sekcję zwłok, bo na oko nie widać żadnych uszkodzeń. Dam znać co się z nią stało.
  5. Rozrząd cały, wymieniony przy 180kkm, teraz auto ma 195kkm. Na plaku pali i równo pracuje.
  6. Wczoraj sprawdziłem na plaku, odpalił i chodził ładnie, ale tylko na plaku. Przy pracy na plaku na obrotach 1200, ciśnienie na railu max 50bar. Zamówiłem zawór przelewu na podmianę, jak nie pomoże to zostaje wyrwanie pompy... Ehh...
  7. Trochę czasu minęło, ale podpowiem. Są to dekielki z alufelg Borbet model A lub B, które Abarth stosował do Fiatów, np Uno, Tipo, Tempra, Bravo, Brava, Marea itp Wartość, trzeba na to amatora. Takie same dekielki są często spotykane w alufelgach Borbet do BMW, tylko zamiast skorpiona, mają logo Borbet.
  8. gajoss

    Ekonomizer

    To by nawet się zgadzało, bo w module zapłonowym pewnie jest wbudowany mapsensor, z którego można wziąć sygnał elektryczny na taki wskaźnik w zegarach. Sprytne. Prawdę mówiąc też myślałem, że ten wskaźnik jest podciśnieniowy. Ciekawe jak to jest rozwiązane w mkI 45 ES?
  9. Witam, Pacjent Peugeot 308 T7 1.6 e-HDi rocznik 2010 92KM kod silnika 9HP. Auto podczas jazdy zgasło i nie chce odpalić. Błąd zarejestrowany po zdarzeniu to P1113. Aktualny błąd przy próbach rozruchu P2291. Auto diagnozowane DiagBoxem. Co zostało sprawdzone: - paliwo z baku dociera do pompy niskiego ciśnienia, - filtr był wymieniony na nowy około 2000km temu, - podczas próby rozruchu pompa wysokiego ciśnienia nie wytwarza ciśnienia (max co się udaje uzyskać to 1bar, gdzie sterownik żąda około 300bar, - regulator ciśnienia sprawdzony, sprawny, bez opiłków, podmieniony na fabrycznie nowy bez efektu, - układ odpowietrzony, - czujnik ciśnienia na listwie CR sprawdzony, sprawny, podmieniony na inny sprawny bez efektu, - wypełnienie dla regulatora ciśnienia paliwa podczas próby rozruchu 30%, - sterownik i cała elektronika nie blokuje rozruchu, - czujnik położenia wału sprawdzony, sprawny, - czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzony, sprawny, - próba odpalenia "na krótko z butelki" bez efektu, - z przelewu wtrysków nie leci paliwo podczas próby uruchomienia (na tej podstawie wykluczam puszczający w przelew wtrysk), - paliwo leci z powrotu z pompy podczas próby uruchomienia, - poluzowanie przewodu wysokiego ciśnienia przy wtrysku daje bardzo minimalny wyciek paliwa, co by wskazywało, że pompa WC nie wytwarza należytego ciśnienia. Auto posiada układ wtryskowy Bosch: - pompa 0 445 010 516 CR/CP4S1/R30/20-S - regulator ciśnienia 0 928 400 788 - zawór regulacji przelewu 1 467 C45 004 - nie wiem jak go sprawdzić, ale porównywałem z zaworem z innej pompy i wydaje się, że jest ok Na dalszą diagnostykę we własnym garażowym zakresie brakuje mi pomysłów. Potrzebuję pomocy, co i w jaki sposób jeszcze sprawdzić? Bo jedyny kolejny krok, który przychodzi mi do głowy, to wyciągnięcie z auta pompy wysokiego ciśnienia i sprawdzenie jej na stole probierczym.
  10. Zaciągnij na lince albo szukaj lepszej oferty.
  11. Cześć, od dawna mnie to zastanawia i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Na niektórych stacjach oprócz zwykłego diesla jest dostępne paliwo o skrócie Dž. Czy ktoś wie co to jest i do czego służy? Ciekawość oczywiście wynika z ceny. W załączniku zdjęcie tablicy ze stacji.
  12. gajoss

    Rozrząd ?

    Panie Majster, baaaardzo dobra robota. Trzeba mu było zrobić z 11:1 stopień sprężania.
  13. Miałem Borbet B 6Jx14" i miały ET 33 i idealnie leżały. Były to felgi akcesoryjne do Uno.
  14. @Majkiel , aż wstyd się przyznać, ale dopiero zajrzałem na AK. Ja mam u siebie sprężyny chyba -40mm sparco. Kiedyś od Sienka kupiłem, bo w jego 1.0 był na nich efekt motorówki. U mnie delikatnie też jest, ale nie aż tak z racji sporo ciezszego silnika. Jeśli chcesz "lekką glebe" ale żeby zęby nie dzwoniły na wybojach, to sprężyn ani Sparco, ani TA technix, ani MTS Technix, ani Novitec nie kupuj. Idealne byłyby Eibach Pro Kit -35mm (komfort zostaje, obniżenie minimalne), ale znaleźć taki komplet, to jak znaleźć Uno bez grama rdzy. :-) Więc jedyna rada wg mnie, choć pewnie mnie zaraz za to zgnoją, to kupić np tylne sprężyny od Vana, bo są twardsze i ciachnąć jeden zwój. Ewentualnie z przodu zrobić podobnie. :-) Trochę to kontrowersyjne, ale zrobione z głową może świetnie działać. A sprężyny, nawet używane w dobrym stanie, kupisz za grosze.
  15. Problem rozwiązany. Okazało się że nowe koło pasowe które założyłem było wadliwe. Bo zdemontowaniu i sprawdzeniu na tokarce bicie osiowe to lekko ponad 1mm, a promieniowe to lekko ponad 0.5mm i to wszystko bez napięcia paska klinowego. Zamontowalem nowe koło pasowe Corteco i dieselek znów miło klekocze jak na HDI przystało. :-)
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.