Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Zuraw

T-Jet - zgłębiłem temat, swap raczej nierealny

Recommended Posts

Wczoraj i dzisiaj porozmawialem sobie naprawde neizle obrytym elektronikiem fiata w robocie odnosnie t-jetow i mozliwosci okrojenia urzadzen jakie sa wymagane do przeszczepu i sprawa wyglada mocno nieciekawie z duzymi szansami na niepowodzenie. Ale po kolei.

W silnikach T-Jet zastosowano kilka modulow elektronicznych wspolpracujacych ze soba analogowo oraz cyfrowo. Najwazaniejsze z nich to sterownik silnika oraz body komputer. Komunikacja miedzy nimi odbywa sie dwukierunkowo przewodem dwuzylowym typu can, gdzie jeden przewod polaczony jest na poziomie wysokim H, drugi na poziomie niskim L, a sygnaly na magistrali sa typu roznicowego, to znaczy wartosc wyznaczona dla bitu jest roznica miedzy poziomami napiecia can-h i can-l.

Zadaniem body compa jest pobudzenie sieci, zas w przypadku awarii body kompa pobudzenie sieci nastepuje przez zestaw wskaznikow. Do tego dochodzi jeszcze wspolpraca z innymi jednostkami elektronicznymi, ktore lacza sie w wezly nalezace do dwoch stref:

- sieci C-Can do kontroli dynamicznej samochodu (o duzej predkosci): bus Can-H i Can-L

- sieci B-Can do sterowania funkcjami nadwozia (o malej predkosci): bus Can-A i Can-B

a obie sieci komunikacji can polaczone sa za pomoca bramki (gatewaya) do przesylania informacji wspolnych, ktora znajduje sie w body kompie.

I teraz tak. WAZNE! Poprzez siec C-Can body komp komunikuje sie SZEREGOWO z:

- centralka przekladni kierowniczej

- czujnikiem odchylenia (dla prostoty krotko: ESP czyli trakcji) jesli w taka wyposazony jest samochod

- centralka ABS/ESP

- sterownikiem silnika

- ROWNOLEGLE ew. centralka automatycznej skrzyni biegow

i dalej, poprzez steronik silnika sygnal podawany jest na wtryskiwacze

zas poprzez siec B-Can z:

- zestawem wskaznikow

- centralka Airbag

- centralka ukladu klimatyzacji

- centralka zespolu radia/nawigatora

- centralka bluetooth

- centralka czujnikow parkowania

- centralka sterowania siedzeniami

I teraz sedno sprawy dotyczace kontroli dynamicznej, czyli C-Can i body kompa. Mianowicie body komp w kazdym samochodzie ZAWSZE wyszukuje i komunikuje sie z:

- przekladnia kierownicza, zeby zweryfikowac kat skretu kol przednich celem wyliczenia roznicy obrotow pomiedzy poszczegolnymi kolami,

- centralka ABS, celem wyliczenia sredniej predkosci kol w polaczeniu z czujnikiem z przekladni keirowniczej - z tego wylicza predkosc samochodu (nie ma czujnika w skrzyni biegow)

do tego OPCJONALNIE z czujnikiem ESP oraz centralka automatycznej skrzyni biegow. Na schematach polaczenie to zaznaczone jest jako opcja i po protu omija czujnik ESP i czujnik skrzyni w pojazdach, ktore ich nie maja. Idac tym tropem pomyslalem sobie, ze moze "opcjonalnie" da sie ominac czujnik z przekladni kierowniczej i czujnik ABS podajac sygnal z body kompa bezposrednio poprzez sterownik silnika na wtryskiwacze. Okazuje sie, ze takie rozwiazanie nie jest mozliwe, poniewaz jesli body komp nie wykryje centralki z ktoregos z tych urzadzen przechodzi w tryb awaryjny, co objawia sie zalozeniem kaganca na sterownik silnika i brakiem mozliwosci jazdy powyzej zadanej predkosci (niestety nie pamietam jakiej, ale cos kolacze mi po glowie 80km/h).

Jesli wiec w jednych samochodach jest ESP a w innych nie, to skad body komp wie czy ma szukac jego centralki czy nie? Czy z tego wynika, ze mozna go programowac pod kontrketny samochod? Niestety nie. W przypadku koniecznosci wymiany body kompa zamawia sie juz zaprogramowany, dostosowany do wyposazenia danego samochodu, czyli czy ma ESP, automatyczna skrzynie i inne opcjonalne elementy.

Mowiac wprost - body komp musi wspolpracowac z przekladnia kierownicza i ABSem, a co za tym idzie, jesli ktos chce przeszczepiac t-jeta do innego samochodu musi go wyposazyc minimum w przekladnie kierownicza oraz system ABS, najlepiej z tego samego dawcy oraz zegary, o czym ponizej.

Tyle jesli chodzi o komunikacj wysokiej predksoci c-can.

W komunikacji niskiej predkosci b-can wystepuja wskazniki zegarow, ktorych rowniez nie da sie zamienic pomiedzy modelami, czy dac nawet z innego egzemplarza tego samego modelu, poniewaz sterownik silnika poprzez siec can laczy sie z body kompem i poprzez niego wysyla informacje o:

- temperaturze plynu chlodzacego silnik, ktora wysylana jest do zestawu wskaznikow, ktory steruje odpowiednim wskaznikiem i kontrolkami,

- obrotach silnikach, ktore sa wysylane do obrotomierza,

- minimalnym cisnieniu oleju

i z zegarow poprzez siec can i body compa otrzymuje sygnal predkosciomierza generowany przez centralke ABS.

Po tym wszystkim projekt wlozenia T-Jeta do malucha odpadl na 100% ze wzgledu na brak mozliwosci zastosowania ABS oraz zaadoptowania przekladni keirowniczej z dawcy. Jesli jednak ktos czuje sie na silach wlozyc to wszystko do cc/sc, sluze dodatkowymi informacjami i - w miare mozliwosci - schematami.

No i trzeba pamietac, ze wszystko musi pochodzic z tego samego dawcy - sterownik silnika, body komp, wiazki i zegary. Bo o takich drobiazgach jak wiazki czy pedal gazu i czujnik pedalu sprzegla nawet nie wspominam.

Ktos wciaz ma ochote na zabwe w szczepienie T-Jeta? cfaniaczek.gif

EDIT:

Mozna byloby podwiesic dla potomnych i ewentualnego rozwoju tematu i przelamywania kolejnych problemow. Moze komus sie w koncu uda wszystko ogarnac?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok.gif tak jak myślałem, że musi być jeden dawca. próbuj odpalić go na SA nie poddawaj się ok.gif zawsze możesz już od razu założyć większe turbo, do tego program i 200KM masz w zasięgu ręki ok.gif byłby to chyba najszybszy maluch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co to jest SA?

komputer stand alone, albo w prostszym wypadku osprzęt z poczciwego 1.2 16v i remap lub ogarnianie go świnią hmm.gif ostatniego wariantu ze świnią bym raczej nie polecał bo może tyrkolić

Share this post


Link to post
Share on other sites

od strony elektroniki da sie to zrobić smirk.gif są elektronicy co zgra ci każdy moduł bądz wyczysci z tym nie ma problemu biglaugh.gifkwesta zostaj dużych kosztów i wsadzenia mechanicznego do małego samochodu tyle gratów smirk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przypadku hybrydy z 1.4 16v jest dokladnie tak samo i z tymi samymi urzadzeniami laczy sie Body , a jak sam widzisz lincolna sej smiga wiec nie jest to tak jak piszesz ze jest niewykonalne owszem poziom trudnosci podpiecia takiego silnika w cento a np 1.2 8v to tak jakby porownac poziom nauki dziecka w szkole podstawowej a osoby chodzacej na studia.

Prawda jest taka ze silniki sa coraz bardziej skaplikowane i ze swapami bedzie coraz trudniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W przypadku hybrydy z 1.4 16v jest dokladnie tak samo i z tymi samymi

> urzadzeniami laczy sie Body , a jak sam widzisz lincolna sej

> smiga wiec nie jest to tak jak piszesz ze jest niewykonalne

> owszem poziom trudnosci podpiecia takiego silnika w cento a np

> 1.2 8v to tak jakby porownac poziom nauki dziecka w szkole

> podstawowej a osoby chodzacej na studia.

> Prawda jest taka ze silniki sa coraz bardziej skaplikowane i ze

> swapami bedzie coraz trudniej

Tyle, ze hybryda 1.4 16v to "tylko" zmienne fazy rozrzadu sterowane w sposob mozna powiedziec wrecz prywmitywny w porownaniu do sterowania w t-jecie, o czym nie pisalem juz, bo to sprawa mniej wazna.

Dlatego sklaniam sie bardziej do zakupu 1.4 16v, nawet z GP wlasnie ze zmeinnymi fazami i uturbienia go. W opcji nizszej - zakup silnika bez zmiennych faz rozrzadu, np z pandy 100HP.

Przy okazji - ktos pamieta jakamoc ma 1.4 16v ze zmiennymi fazami rozrzadu z GP?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> od strony elektroniki da sie to zrobić są elektronicy co zgra ci

> każdy moduł bądz wyczysci z tym nie ma problemu kwesta zostaj

> dużych kosztów i wsadzenia mechanicznego do małego samochodu

> tyle gratów

Z Body kompem nie jest tak hop-siup podobno, bo urzadzenia powiazane sa ze soba. Co innego z immo, ktory siedzi rowniez w body - tutaj cos mozna byloby porzezbic, bo immo jest urzadzeniem samodzielnym, neizaleznym od innych, wiec mozna byloby go wywalic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tyle, ze hybryda 1.4 16v to "tylko" zmienne fazy rozrzadu sterowane w

> sposob mozna powiedziec wrecz prywmitywny w porownaniu do

> sterowania w t-jecie, o czym nie pisalem juz, bo to sprawa mniej

> wazna.

> Dlatego sklaniam sie bardziej do zakupu 1.4 16v, nawet z GP wlasnie

> ze zmeinnymi fazami i uturbienia go. W opcji nizszej - zakup

> silnika bez zmiennych faz rozrzadu, np z pandy 100HP.

> Przy okazji - ktos pamieta jakamoc ma 1.4 16v ze zmiennymi fazami

> rozrzadu z GP?

chyba troche nie bardzo taki silnik by sie nadawał do turbo, ma inne słabsze bebechy w środku hmm.gif

i raczej nie wytrzyma tyle co wytrzymałby typowy słupek t-jetowski, że o stopniu sprężania już nawet nie wspominam

Share this post


Link to post
Share on other sites

> chyba troche nie bardzo taki silnik by sie nadawał do turbo, ma inne

> słabsze bebechy w środku

> i raczej nie wytrzyma tyle co wytrzymałby typowy słupek t-jetowski,

> że o stopniu sprężania już nawet nie wspominam

Da rade bez problemu. Wiem, ze bez zmiennych faz juz lata jakies turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>widze ze nie wiesz o czym piszesz po pierwsze ten silnik nie ma zmiennych faz rozrzadu jedynie z grande punto star jet , druga sprawa dokladnie tak jak w t jecie wszystko idzie po canie i tak samo do body computera sa wszystkie elementy w aucie podpiete , przepustnica jest elektroniczna akurat tak sie sklada ze znam ten projekt od podszewki i juz rok temu nad tymi schematami siedzialem , takze zanim rozpoczniesz projekt zorientuj sie dobrze w temacie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Da rade bez problemu. Wiem, ze bez zmiennych faz juz lata jakies

> turbo.

próbować można ok.gif jeździć też może będzie czemu nie. ale tak czy inaczej ja bym się skłaniał ku słupkowi z t-jeta, moim zdaniem jest wytrzymalszy i więcej można by wyciągnąć, wkońcu ten silnik był stworzony pod turbo właśnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> >widze ze nie wiesz o czym piszesz po pierwsze ten silnik nie ma

> zmiennych faz rozrzadu

Lubie takie konkrety sick.gif Jesli zglebiles tak dokladnie temat to moze powiesz co charakteryzuje silnik o oznaczeniu 199A6000 oraz za co odpowiada element zamocowany na glowicy:

282938650-1.JPG

post-11501-14352504691827_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Lubie takie konkrety Jesli zglebiles tak dokladnie temat to moze

> powiesz co charakteryzuje silnik o oznaczeniu 199A6000 oraz za

> co odpowiada element zamocowany na glowicy:

to jest czujnik fazy (tylko nie pamiętam jakiej) podejrzewam że fazy rozrządu, u mnie w 1.1 też coś podobnego jest ale nie doczytałem wksiążce za co on odpowiada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to jest czujnik fazy (tylko nie pamiętam jakiej) podejrzewam że fazy

> rozrządu, u mnie w 1.1 też coś podobnego jest ale nie doczytałem

> wksiążce za co on odpowiada.

To jest silownik sterowny elektronicznie wykonujacy prace mechaniczna w postaci zmian cisnienia oleju pomiedzy komorami olejowymi pomiedzy kolem walka a walkiem. Inaczej mowiac odpowiada za zmiane faz rozrzadu. Opis mozna uproscic do ksztalu pzegubu polosi malucha, w ktorym silownik ten pompuje olej do wszystkich komor przed lopatkami walka, albo do komor za lopakammi walka zmieniajac kat walka w stosunku do kola. Mocne uproszczenie, ale chyba wyrazne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To jest silownik sterowny elektronicznie wykonujacy prace mechaniczna

> w postaci zmian cisnienia oleju pomiedzy komorami olejowymi

> pomiedzy kolem walka a walkiem. Inaczej mowiac odpowiada za

> zmiane faz rozrzadu. Opis mozna uproscic do ksztalu zabieraka

> polosi malucha, w ktorym silownik ten pompuje olej do wszystkich

> komor przed lopatkami walka, albo do komor za lopakammi walka

> zmieniajac kat walka w stosunku do kola. Mocne uproszczenie, ale

> chyba wyrazne.

a ta puszka przed kompem steruje zmianą długości dolotu ? hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a ta puszka przed kompem steruje zmianą długości dolotu ?

Tego ci teraz nie powiem, bo nie pamietam, a nie mam dokumentacji przy sobie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tego ci teraz nie powiem, bo nie pamietam, a nie mam dokumentacji

> przy sobie.

ok.gif mi sie wydaje że chyba tak hmm.gif u lincolna tego nie ma z tego co pamiętam

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat tak sie sklada ze pokazujes silnik ktory ma nazwe STAR JET i jest tylko i wylacznie montowany w grande punto i on ma zmienne fazy i zmienna pojemnosc kolektora ssacego inne 1.4 16v nie posiadaja tych ukladow czyli motory z fiata idei punto 2 FL stilo bravo panda 500

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokladnie tak lincoln nie ma star jeta

Share this post


Link to post
Share on other sites

> akurat tak sie sklada ze pokazujes silnik ktory ma nazwe STAR JET i

> jest tylko i wylacznie montowany w grande punto i on ma zmienne

> fazy i zmienna pojemnosc kolektora ssacego inne 1.4 16v nie

> posiadaja tych ukladow czyli motory z fiata idei punto 2 FL

> stilo bravo panda 500

To, ze ten silnik wystepuje tylko w GP to akurat wiem. To ze akurat tylko ten silnik (199A6000) ma zmienne fazy rozrzady tez wiem. To, ze w innych modelach fiata, ktore wymieniles wystepuje silnik 169A3000 tez wiem. I to ze ten silnik nie ma zmiennych faz rowniez wiem. Ale nie wiem dlaczego tak wazne dla ciebie jest, ze to silnik star jet i dlaczego tak upierasz sie przy jego nazwie, jesli mowa jest o 1.4 16v a ten silnik do tej grupy nalezy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To, ze ten silnik wystepuje tylko w GP to akurat wiem. To ze akurat

> tylko ten silnik (199A6000) ma zmienne fazy rozrzady tez wiem.

> To, ze w innych modelach fiata, ktore wymieniles wystepuje

> silnik 169A3000 tez wiem. I to ze ten silnik nie ma zmiennych

> faz rowniez wiem. Ale nie wiem dlaczego tak wazne dla ciebie

> jest, ze to silnik star jet i dlaczego tak upierasz sie przy

> jego nazwie, jesli mowa jest o 1.4 16v a ten silnik do tej grupy

> nalezy?

Bo tak sie sklada ze ten silnik sie tak nazywa tak samo czemu nie piszesz 1.4 16v Turbo tylko piszesz caly czas T jet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przy okazji - ktos pamieta jakamoc ma 1.4 16v ze zmiennymi fazami

> rozrzadu z GP?

95KM i bez problemu można się pozbyć zmiennych faz z tego silnika ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

zakladajac ze nie bedzie fabryczna elektronika , mozna spokojnie usunac zmienne fazy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zakladajac ze nie bedzie fabryczna elektronika , mozna spokojnie

> usunac zmienne fazy

w cento innej opcji nie ma bo przez ten elektryczny siłownik nie zamknie się maska zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bo tak sie sklada ze ten silnik sie tak nazywa tak samo czemu nie

> piszesz 1.4 16v Turbo tylko piszesz caly czas T jet.

Bo 1.4 16v Turbo to T-Jet, a 1.4 16v nie? A jego opcja to 1.4 16v ze zmiennymi fazami rozrzadu? Nic do ciebie nie mam, tylko po prostu nie rozumiem jakie znaczenie ma rozdzielenie tych silnikow na 1,4 16v i Star Jet, jesli oba to grupa 1.4 16v bez T w przeciwienstwie do 1.4 16v T, czyli T-Jetow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bo 1.4 16v Turbo to T-Jet, a 1.4 16v nie? A jego opcja to 1.4 16v ze

> zmiennymi fazami rozrzadu? Nic do ciebie nie mam, tylko po

> prostu nie rozumiem jakie znaczenie ma rozdzielenie tych

> silnikow na 1,4 16v i Star Jet, jesli oba to grupa 1.4 16v bez T

> w przeciwienstwie do 1.4 16v T, czyli T-Jetow.

Tez nic do ciebie nie mam ale chodzi o to ze w w tyjko jednej wersji owy silnik wystepowal ze zmiennymi fazami a w innych przypadkach byl on bez i stad ta nazwa wprowadzona przez fiata. A jezeli chodzi o elektronike w jednym i drugim przypadku jest ona praktycznie taka sama

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w cento innej opcji nie ma bo przez ten elektryczny siłownik nie

> zamknie się maska

zawsze mozna garba tuningowego zrobic grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Z Body kompem nie jest tak hop-siup podobno, bo urzadzenia powiazane

> sa ze soba. Co innego z immo, ktory siedzi rowniez w body -

> tutaj cos mozna byloby porzezbic, bo immo jest urzadzeniem

> samodzielnym, neizaleznym od innych, wiec mozna byloby go

> wywalic.

a co za problem powiążać graty ze sobą dla specjalisty screwy.gifgoście mercedesy robią na codzień bez problemu, a ty mówisz że fiatowi nie dadzą rady rotfl.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierz silnik bo w serii wytrzyma ponad 250KM, wywal elektronikę i wsadź jakiegoś MS-a VEMS-a albo AEM-a i po problemie ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bierz silnik bo w serii wytrzyma ponad 250KM, wywal elektronikę i

> wsadź jakiegoś MS-a VEMS-a albo AEM-a i po problemie

Cały czas to powtarzam ok.gif

Koszt uruchomienia porównywalny lub nawet niższy, a przy tym pełna swoboda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
w uproszczeniu ten zaworek zamyka i otwiera dopływ oleju do kołka rozrządu, a kółko pod wpływem oleju przestawia się o kilka stopni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w uproszczeniu ten zaworek zamyka i otwiera dopływ oleju do kołka

> rozrządu, a kółko pod wpływem oleju przestawia się o kilka

> stopni.

Zaworek jest dwukierunkowy - zarowno pompuje olej do komory np za lopatka i wypompowywuje go sprzed lopatki. Dlatego sa 3 kanaly olejowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bierz silnik bo w serii wytrzyma ponad 250KM, wywal elektronikę i

> wsadź jakiegoś MS-a VEMS-a albo AEM-a i po problemie

Chyba musimy sie spotkac na jakies szkolenie icon_rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chyba musimy sie spotkac na jakies szkolenie

nie widze problemu ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaręczam, że jest to wykonalne i takie auto w niedługim czasie już zagada.... Wszystko na ori sterowniku, z body kompem etc.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

> potwierdzam

i ja potwierdzam

Share this post


Link to post
Share on other sites

o tym samym myslimy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> o tym samym myslimy

To moze powiedzielibyscie jaki samochod, jaki silnik, jak ogarniete to jest w szczegolach, czyli co jest wyczyszczone, co musialo zostac, a nie tak pisac, zeby pisac. Zakladajac ten watek ideą byla pomoc, a nie robienie tajemnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chętnie bym Ci pomógł ale z elektryki to ja tylko zarówki wymieniam. Samochód to CC tyle widziałem. silnik 1,4 T-jet z 500 abarth-135KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak mając manuala oczywiście jak by taki powstał yikes.gif nie odpalił byś tego bez podłączenie tego wszystkiego do kompa i ustawić wszystko tak jak ma być...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do wszystkiego mozna zrobic manuala - zrobi go nei potrafi jedynie osoba, ktora zlea robote, a nei robi to sama, co jest oczywiste. Kazda inna, ktora wlozyla rece w budowe i wykonala prace samodzielnie wie co ma i jest w stanie w najdrobniejszych szczegolach o tym rozmawiac. A ze wszystko treba podlaczyc i poustawiac to normalne - w koncu nie wszystko bedzie sei adaptowac - chocby przekladnie kierownicza czy abs, a z nimi wlasnie cos w body kompie trzeba zrobic i zapewne to zajecie dla jakiegos zakrconego elektronika. Tak jak i strojenie pozniej - ktos to musi zrobic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie pytanie, co w przypadku kiedy ktos w Bravo bedzie chcial wymienic silnik na inny? Tzn taki sam co do mocy etc... czy wystarczy po prostu wyjąć stary i włożyć analogiczny od innego dawcy i będzie ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Samochód to CC tyle widziałem. silnik 1,4 T-jet z 500

> abarth-135KM

zapomniałeś dodać że jest w niebieskim metaliku wink.gifgrinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> chętnie bym Ci pomógł ale z elektryki to ja tylko zarówki wymieniam.

> Samochód to CC tyle widziałem. silnik 1,4 T-jet z 500

> abarth-135KM

A sprężarka z 500tki Abarth to ta sama co w 1.4Tjet Bravo 150 czy GP Abarth - generalnie 180ps można spokojnie atakować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do wszystkiego mozna zrobic manuala - zrobi go nei potrafi jedynie

> osoba, ktora zlea robote, a nei robi to sama, co jest oczywiste.

> Kazda inna, ktora wlozyla rece w budowe i wykonala prace

> samodzielnie wie co ma i jest w stanie w najdrobniejszych

> szczegolach o tym rozmawiac. A ze wszystko treba podlaczyc i

> poustawiac to normalne - w koncu nie wszystko bedzie sei

> adaptowac - chocby przekladnie kierownicza czy abs, a z nimi

> wlasnie cos w body kompie trzeba zrobic i zapewne to zajecie dla

> jakiegos zakrconego elektronika. Tak jak i strojenie pozniej -

> ktos to musi zrobic.

No tak najlepiej przyjść na gotowe i korzystać z czyjejś wiedzy która kosztowała dużo czasu i jeszcze więcej pieniędzy........

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No tak najlepiej przyjść na gotowe i korzystać z czyjejś wiedzy która

> kosztowała dużo czasu i jeszcze więcej pieniędzy........

Widzisz - trzeba miec jeszcze troche twardego charakteru w sobie. Ja jak zbudowalem malucha z silniiem 1.1 to zrobilem pelny opis co i jak i wrzucilem z kilkudziesiecioma pogladowymi zdjeciami na storne. Jak udalo mi sie zaadoptowac skrzynie z 700 do malucha i rozgryzc kierunki jej obrotow, rowniez wrzucilem do siebie na strone, zeby wszyscy mogli skorzystac z mojej wiedzy. Bylo to 7 lat temu i na stronie mozesz znalezc te informacje nawet dzisiaj. Dlatego mowienie o przyjsciu na gotowe jest troche na wyrost. Po to jest forum, zeby wymieniac sie informacjami i problemami jakie sie napotyka. Satysfakcja wtedy jest wieksza niz ci sie wydaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.