manic Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Wiem, było setki razy. Chodzi o sprężyny do MW JTD 115KM. Wg eper są dwie: 50701024 - standardowa sprężyna 50703538 - wzmocniona sprężyna Pytanie czy ktoś montował u siebie te ori sprężyny wzmocnione do jtd 115km? Jeśli tak jaki amorek będzie z tym najlepiej współgrał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 POdepne sie pod temat sprezyn.... Jakis czas temu walnela mi sprezyna z tylu. Kupilem zestaw KYB. Po tym zabiegu auto siedzi zdecydowanie nizej....czy to wina sprezyn? Tuleje byly wymieniane jakies 3 lata tamu, ale nie wala.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > Wiem, było setki razy. Chodzi o sprężyny do MW JTD 115KM. Wg eper są dwie: > 50701024 - standardowa sprężyna > 50703538 - wzmocniona sprężyna > Pytanie czy ktoś montował u siebie te ori sprężyny wzmocnione do jtd 115km? Jeśli tak jaki amorek > będzie z tym najlepiej współgrał. a to nie jest tak, że wzmocniona to jest od VAN'a? Bo u mnie w opcjach widnieje cos takiego jak zawieszenie wzmocnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > a to nie jest tak, że wzmocniona to jest od VAN'a? Bo u mnie w opcjach widnieje cos takiego jak > zawieszenie wzmocnione. Tak jest dokładnie. Ma dwie żółte i dwie czerwone kropki. Ja szukam alternatywy dla tych standardowych sprężyn z końcówka 024 bo niestety znowu pękły po zaledwie dwóch latach. Naczytałem się o sprężynach kyb że szybko siadają i robią się banany i jestem w kropce co kupić. Chciałbym mieć w miarę komfortowe zawieszenie do jazdy po mieście. Niestety przy obecnym bilsteinie jest bardzo twardo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 A czy może mnie ktoś oświecić odnośnie sprężyn KAYABA, zamontowałem wczoraj u siebie jedną napisami KYB normalnie i sprężyna jest krzywa ( bananowa ) która wygina się podczas skrętu. Czytałem manuala i dinks z dziurką na poduszce musi pokrywać się z wcięciem na podstawie gdzie leży łożysko i wszystko ma być w linii z obejmami mocującymi zwrotnicę. Jedni pisza że napisami normalnie, inni że do góry nogami :/ Aktualnie sprężyna dotyka odbojnika i osłony od strony blach samochodu... Ktoś przerabiał temat z KYB i ma więcej informacji które pozwolą mi prawidłowo zamontować springa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek67112 Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > Jedni pisza że napisami normalnie, inni że do góry nogami :/ Napis ma być do góry nogami, mam tak wsadzone i wszystko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > Napis ma być do góry nogami, mam tak wsadzone i wszystko jest ok To nie jest reguła, raczej sugerować się profilem sprężyny- NIE NAPISAMI mnie przynajmniej ostrzegano by na to nie patrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek67112 Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > To nie jest reguła, raczej sugerować się profilem sprężyny- NIE NAPISAMI > mnie przynajmniej ostrzegano by na to nie patrzeć W sumie racja generalnie bardziej płaską stroną sprężyny do góry i będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 A czy ktoś jeździ na zestawie sprężyna monroe i amortyzator monroe? Jak to by się spisywało. Nie uśmiecha mi się znów pakować się ori sprężyny które pękają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrE_WILL Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > A czy ktoś jeździ na zestawie sprężyna monroe i amortyzator monroe? Jak to by się spisywało. Nie > uśmiecha mi się znów pakować się ori sprężyny które pękają. Ja u siebie zakładałem, teraz jeździ moim byłym kolega z autokacika i nic nie siada. Brać Monroe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2013 > A czy może mnie ktoś oświecić odnośnie sprężyn KAYABA, zamontowałem wczoraj u siebie jedną napisami > KYB normalnie i sprężyna jest krzywa ( bananowa ) która wygina się podczas skrętu. Czytałem > manuala i dinks z dziurką na poduszce musi pokrywać się z wcięciem na podstawie gdzie leży > łożysko i wszystko ma być w linii z obejmami mocującymi zwrotnicę. > Jedni pisza że napisami normalnie, inni że do góry nogami :/ > Aktualnie sprężyna dotyka odbojnika i osłony od strony blach samochodu... > Ktoś przerabiał temat z KYB i ma więcej informacji które pozwolą mi prawidłowo zamontować springa ? Napisami bym się nie sugerował, chyba mam napisy odwrotnie u siebie, w każdym bądź razie masz założone źle, odwróć a sprężyna ułoży się dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chase1 Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > A czy może mnie ktoś oświecić odnośnie sprężyn KAYABA, zamontowałem wczoraj u siebie jedną napisami > KYB normalnie i sprężyna jest krzywa ( bananowa ) która wygina się podczas skrętu. Czytałem > manuala i dinks z dziurką na poduszce musi pokrywać się z wcięciem na podstawie gdzie leży > łożysko i wszystko ma być w linii z obejmami mocującymi zwrotnicę. > Jedni pisza że napisami normalnie, inni że do góry nogami :/ > Aktualnie sprężyna dotyka odbojnika i osłony od strony blach samochodu... > Ktoś przerabiał temat z KYB i ma więcej informacji które pozwolą mi prawidłowo zamontować springa ? U mnie w 3D sa z przodu KYB od 2 lat - auto zaraz po wymianie stalo bardzo wysoko, pozniej dosc szybko siadlo. sprzezny zamontowane z tego co pamietam napisami "do góry nogami" - a banan i tak wystepuje - choc nic nie trze i nie styka sie z oslona/odbojem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 > Ktoś przerabiał temat z KYB i ma więcej informacji które pozwolą mi prawidłowo zamontować springa ? Tak, na odwrót jak mamy założone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Dobra, to bede zamieniał, narazie zrobiłem jedną stronę, auto stoi więc spoko. Jeszcze jedna sprawa, na dolnym mocowaniu sprężyny jest metalowy ogranicznik, rozumiem że koniec sprężyny musi być do niego dosunięty, na górnym mocowaniu sprężyny nie mamy metalowych ograniczników, tylko gumowe wcięcia. W jaki sposób ma być ustawiona sprężyna na mocowaniach i w których miejscach ? Czy te MONROE sprężyny do naszych diesli to numer katalogowy: SP2395 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 > W jaki sposób ma być ustawiona sprężyna na mocowaniach i w których miejscach ? Dokładnie tak jak jest to opisane w ZTS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 > Dokładnie tak jak jest to opisane w ZTS. Przemieniłem sprężynę do góry napisami ( bardziej płaską stroną ku górze ) dociągnąłem końcówkę dolnego zwoju do metalowego dinksa na dolnej podporze. Dzięki za wsparcie:) Zakladanie: Efekt: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2013 no gratulacje Arku, cieszę sie że opis był pomocny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 > no gratulacje Arku, cieszę sie że opis był pomocny. Dobra robota Dzięki! Powiedz mi, czy ty również dociągałeś sprężynę do tego metalowego wypustu na dolnym mocowaniu sprężyny? U mnie po wymianie kierownica przekręciła się nieco w lewo ( ale wymieniałem też końcówki drążka ) w pon jadę na zbieżność. Cały czas zastanawiam się jak ludzie to robią że ustawiają to sobie sami, jednak jak czytam te opisy to ciężko mi to pojąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 > Dobra robota Dzięki! > Powiedz mi, czy ty również dociągałeś sprężynę do tego metalowego wypustu na dolnym mocowaniu > sprężyny? tak, przed rozebraniem dokładnie obejrzałem jak to wyglada i starałem sie dokładnie tak samo złorzyć do kupy. > U mnie po wymianie kierownica przekręciła się nieco w lewo ( ale wymieniałem też końcówki drążka ) to możliwe po wymianie, a otworki Ci sie "zgrały" (te w gumie kielicha i w nadwoziu) > Cały czas zastanawiam się jak ludzie to robią że ustawiają to sobie sami, jednak jak czytam te > opisy to ciężko mi to pojąć nie martw się ja niby sie znam na kompie, ale jak coś mam zrobc to masakra a szkolony byłem. za rozrząd w klekocie sie na pewno sam nie wezmę a opisy są porobione w DYU'u i na necie. ludzie działaja na FES'ie a ja nie mam pojecia jak sie za to zabrać, dziś mi dała popalic drukarka sieciowa w domu, niby wszystko poprawnie zainstalowane ale ruter nie widział, dopiero kuzyn cos tam pogmyrał i działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 Jakiej długości masz ściągacze 260 czy 380mm ? Dzisiaj przy zmianie kół zauważyłem że nie mam kawałka dolnego zwoju prawej sprężyny i trzeba będzie wymienić. Jak długo tak jeździłem nie ma pojęcia, na jesieni podczas zmiany było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 takie jak na obrazkach w instrukcji, chyba 380, nie pamietam a w garażu też przywalone czymś i nie moge sie do nich dokopać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 > Jakiej długości masz ściągacze 260 czy 380mm ? > Dzisiaj przy zmianie kół zauważyłem że nie mam kawałka dolnego zwoju prawej sprężyny i trzeba > będzie wymienić. A ja myślałem, że pękają tylko w JTD > Jak długo tak jeździłem nie ma pojęcia, na jesieni podczas zmiany było dobrze. Jestem w podobnej sytuacji. Jakie planujesz kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2013 > to możliwe po wymianie, a otworki Ci sie "zgrały" (te w gumie kielicha i w nadwoziu) Dziurki się zgrały:) Ale pewnie gdzieś popełniłem błąd bo kiera przekrzywiła się w lewo właśnie po wymianie tej jednej sprężyny do góry nogami, jade w pon na wymianę opon na letnie i zbieżność, mam nadzieję że to poprawią. >dziś mi dała popalic drukarka sieciowa w domu... witaj w klubie;) u mnie w biurze tez kupili jakiegos Canona pancernego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Jestem w podobnej sytuacji. Jakie planujesz kupić? Jeżeli nie oryginał, to w sumie obojętnie co, tak myślę. Jakbym trafił używkę oryginalną, to nie musiałbym ruszać tej jeszcze dobrej. Mam zamiar posiadać Stilona jeszcze kupę lat, więc może te 4,5 stówy warto stracić(wydać)? Edit: Tej dobrej już nie ma. Poszedłem pomierzyć wysokość od osi do rantu błotnika bo nie widziałem różnicy w wysokości między jedną a drugą stroną. Pomierzyłem i wymiary są jednakowe 36cm, ki diabeł, przyglądam się a tu obydwie tak samo urąbane. Wczoraj widziałem tylko jedną urwaną i to z obu stron . W tym przypadku koszyki spełniły w 100% swoją rolę. Edit2: Kupiłem z ciekawości za niewielkie pieniądze w celu sprawdzenia używane od 1.6. Oryginalnie do 1.2-1.4 mają 5 zwoi, a pozostałe 6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Odświerzę wątek . Panowie i Panie czy już możecie coś więcej powiedzieć jakie sprężyny nadają się do zastąpienia tych moich pękniętych wczoraj ? Czy KYB są takie że po krótkim czasie osiadają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Odświerzę wątek . Panowie i Panie czy już możecie coś więcej powiedzieć jakie sprężyny nadają się > do zastąpienia tych moich pękniętych wczoraj ? Czy KYB są takie że po krótkim czasie > osiadają? Oryginały wsadziłem rok temu i dopiero po 7ooo km ułożyły się tak że przód był na równo z tyłem. Jak wygląda to po 10ooo km możesz zobaczyć na kalendarzu stilo - fotka z lipca.... edit: Obecnie mam juz na nich przejechane ok 16tys i przez ostatnie 9tys nic się nie zmieniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 > Odświerzę wątek . Panowie i Panie czy już możecie coś więcej powiedzieć jakie sprężyny nadają się > do zastąpienia tych moich pękniętych wczoraj ? Czy KYB są takie że po krótkim czasie > osiadają? KYB nie bierz, nie warto, ogólnie z tego co ja przerobiłem, a chyba miałem już wszystko (KYB, Monroe, bilstein, lesjoforsa, cs, i chyba jeszcze cos ), siadły wszystkie xD A że ma bzika na tym punkcie to testowałem wszystko poza oryginałem Aktualnie mam "D&D Resory Polska", spręzyny polskiej produkcji, firma robiła do lanosa, matiza itp, za sztuke do 115km płaciłem 98zł, czyli najtańsza stawka, mam już je hm, 10-12 tyś. km i trzymają się świetnie Może to nie jest reweracyjny przebieg, ale na razie najlepszy z wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Ja na razie 5 rok na ori kupionych jeszcze u Freeco, cos tam oklapły ale jeszcze nie szoruję po asfalcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.