Skocz do zawartości

Leon III 1.4 TSI 122 KM FR


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

> Nasze firmowe 1,8 tsi DSG7 pali różnie - jazda tylko po Warszawie w godzinach szczytowych - średni

> 14,5 z dłuższego czasu, a kolega jeździ bardzo spokojnie.

> Te same tsi w trasie - przy normalno-spokojnej jeździe to poniżej 8.

> Autostrada przy tempomacie 140 (średnia ok 120 km/h) średnio 10,5 (odcinek Wawa-Toruń).

> Więc jak najbardziej wierzę w te 17

to stare czy nowe TSI? Nowe jest na pasku.

Jeśli spalanie jest prawdziwe to mnie szokuje - 1.4TSI/140KM nowe "paskowe" przy tempomatowym 140 ze średnią >130km/h pali lekko ponad 6 litrów (dokładnie 6,3) - wynik jest powtarzalny, auto w manualu.

Trasa podmiejska w trybie eko to 5 litrów +/- 0,2 litra.

Trasa podmiejska to na pewno poniżej 6 litrów (granice 5,5 litra).

Korki - u mnie w mieście za bardzo nie ma (stoi się trochę na światłach, ale Warszawa to zdecydowanie nie jest), są światła co chwilę i stawanie - zwyczajowo mieszczę się pomiędzy 7,8 a 8,8.

Wyniki z mojego auta, niewierzących pozdrawiam grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to stare czy nowe TSI? Nowe jest na pasku.

> Jeśli spalanie jest prawdziwe to mnie szokuje - 1.4TSI/140KM nowe "paskowe" przy tempomatowym 140

> ze średnią Trasa podmiejska w trybie eko to 5 litrów +/- 0,2 litra.

> Trasa podmiejska to na pewno poniżej 6 litrów (granice 5,5 litra).

> Korki - u mnie w mieście za bardzo nie ma (stoi się trochę na światłach, ale Warszawa to

> zdecydowanie nie jest), są światła co chwilę i stawanie - zwyczajowo mieszczę się pomiędzy 7,8

> a 8,8.

> Wyniki z mojego auta, niewierzących pozdrawiam

W jakiej budzie to TSI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli spalanie jest prawdziwe to mnie szokuje - 1.4TSI/140KM nowe "paskowe" przy tempomatowym 140 ze średnią

> >130km/h pali lekko ponad 6 litrów (dokładnie 6,3) - wynik jest powtarzalny, auto w manualu.

Zrobiłem ostatnio test u siebie, dystans 47km, autostrada A4 z okolic Opola w kierunku Katowic, 140km/h w tempomacie, na pokładzie dwie osoby, w bagażniku 70kg kolumny głośnikowej, włączone AC i przez połowę trasy grzanie fotela pasażera. Komp wypluł średnią 134km/h i 6.8 litra. Generalnie sam byłem w szoku, bardziej celowałem w wysokie 7 bowiem przedmiotem testu było,nie jeden-cztery, a jeden-dwa z pięciobiegowym, a nie sześciobiegowym manualem.

Aha, inną sprawą jest to, że komp przekłamuje circa 0.5 na setkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za opis co niektorym sie przyda. Ostatnio ogladalem kilka samochodów rodzinnych, przy okazji trafilem na leona 1.4 150KM ST FR. Szczerze od razu mi sie humor poprawil siadajac w aucie bo poczulem sie jak w aucie z lekkim jajem i zacieciem sportowym. Octavia za 90tys zl wygladala jak auto dla emeryta.

Leon bardzo przypadl mi do gustu i niebawem pojezdze takim bo moze kiedys stanie sie moim autem rodzinnym. Cos co wyglada w miare zadziornie jak na rodzinne kombi, nie kosztuje za duzo (mowie o FR - sprzedawca oferowal za okolo 70 pare tysiecy kombi w FR). Osiagi przy 150KM i niskiej masie sa dobre, do tego spalanie powinno byc obiecujace. Ponoc nowe silniiki wylaczajace cylindry jeszcze mniej pala ale obawiam sie o funkcjonowanie takiego zestawu, tak jak nie jestem entuzjasta start stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to stare czy nowe TSI? Nowe jest na pasku.

> Jeśli spalanie jest prawdziwe to mnie szokuje - 1.4TSI/140KM nowe "paskowe" przy tempomatowym 140

> ze średnią Trasa podmiejska w trybie eko to 5 litrów +/- 0,2 litra.

> Trasa podmiejska to na pewno poniżej 6 litrów (granice 5,5 litra).

> Korki - u mnie w mieście za bardzo nie ma (stoi się trochę na światłach, ale Warszawa to

> zdecydowanie nie jest), są światła co chwilę i stawanie - zwyczajowo mieszczę się pomiędzy 7,8

> a 8,8.

> Wyniki z mojego auta, niewierzących pozdrawiam

Tu jest cała masa niewierzących grinser006.gif będziesz brany na języki przez następne 10 lat ! ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu jest cała masa niewierzących będziesz brany na języki przez następne 10 lat !

nie dramatyzuj PEPCIO, ze w trasie auta pala malo to oczywiste, zwlaszcza te nowe ale w miescie fizyka robi swoje.

Ciekawe jaka bedzie srednia za 20-30 tys km?

7,5?

Szwagier ma forda Cmax 1,6 183KM, przy 120 na A4 6,4, srednia poki co ok 8,5

Auto z nalotem ok 2 tys km wiec musi sie ulozyc powoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie dramatyzuj PEPCIO, ze w trasie auta pala malo to oczywiste, zwlaszcza te nowe ale w miescie

> fizyka robi swoje.

> Ciekawe jaka bedzie srednia za 20-30 tys km?

> 7,5?

> Szwagier ma forda Cmax 1,6 183KM, przy 120 na A4 6,4, srednia poki co ok 8,5

> Auto z nalotem ok 2 tys km wiec musi sie ulozyc powoli.

U mnie z 14kkm jest chyba 7,1 ale mam ostatnio sporo jazdy w trybie 2-5km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu jest cała masa niewierzących będziesz brany na języki przez następne 10 lat !

Niestety czym innym jest pochwalić się naprawdę dobrym wynikiem, a czym innym opowiadać bajeczki jak Pepcio. Żeby nie być gołosłownym, tutaj, średnia 130km/h, 5.9 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety czym innym jest pochwalić się naprawdę dobrym wynikiem, a czym innym opowiadać bajeczki

> jak Pepcio. Żeby nie być gołosłownym, tutaj, średnia 130km/h, 5.9 litrów.

U mnie stary saab z 98 roku , silnikiem 2.0T z programem na ok 200 koni w trasie przy 90km/h pali 6.3 litra, przy 120 jest to 7.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie stary saab z 98 roku , silnikiem 2.0T z programem na ok 200 koni w trasie przy 90km/h pali

> 6.3 litra, przy 120 jest to 7.1

Z tymże nawet na w miarę pustej autostradzie utrzymanie średniej 130km/h wymaga porządnego gnania, spotkasz wyprzedzające się ciężarówki to potem to musisz nadrobić już z wirem w baku. Na autostradach obciążonych 'jak to w Polsce' utrzymanie średniej 130 to w zasadzie jazda z gazem do podłogi przerywana kolejnymi blokującymi lewy pas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tymże nawet na w miarę pustej autostradzie utrzymanie średniej 130km/h wymaga porządnego gnania,

> spotkasz wyprzedzające się ciężarówki to potem to musisz nadrobić już z wirem w baku. Na

> autostradach obciążonych 'jak to w Polsce' utrzymanie średniej 130 to w zasadzie jazda z gazem

> do podłogi przerywana kolejnymi blokującymi lewy pas.

Tu sie zgadzam ok.gif Średnia prędkość na autostradach to pewnie ok 80km/h. Dlatego ja na autostradzie wrzucam na tempomat 120 i spokojnie sobie lece bez nerwów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja dzis wybralem sie Grande Punto JTD 8V 165KM w trase 2*3km w umiarkowanym korku w miescie

> rezultat...srednie spalanie 10.3 litra ON

W Wawie w korkach nie miałem nigdy więcej niż 8, a lekkiej nogi nie miałem w GP 160PS.

Jarasz się tym spalaniem 1.8 tsi jak ksiądz nowym ministrantem. To jest spalanie przy 90 z zapiętym tempo, mój 220PS klekot pali mi wtedy poniżej 5 na równej powierzchni. Powiedzmy, że nie ma tutaj kolosalnej różnicy do benzyniaka, bo przy stałej jeździe każdy benzyniak nie spali dużo więcej. Problem następuje, gdy masz większe opory powietrza lub butujesz. Wtedy taki tfsi spali 18, a klekotem dychy nie przekroczysz.

btw wnętrze tego leona to żyg, nigdy nie potrafili ładnej dechy wykreślić. Zamiast takiego fr szukałbym kurczaka rs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu sie zgadzam Średnia prędkość na autostradach to pewnie ok 80km/h. Dlatego ja na autostradzie

> wrzucam na tempomat 120 i spokojnie sobie lece bez nerwów

te. 80 to na krajówkach się robi bez problemu (trasa Wawa - Gda - testowana 7mka i 10tka wielokrotnie). srednia powtarzalna 88-89km/h.

na autostradzie NORMALNEJ - 130 to też nie problem. zapinasz na tempomat "niekaralne" 155 licznikowe (to daje ok. 150 rzeczywiste - za co mandatu nie ma bo to +10).

no i oczywiscie, żeby było w temacie dyskusji - czyli "marzenia o spalaniu"... co prawda nie TSI, a THP... mi wtedy pali 4l smile.gif chyba że pocisnę 190 momentami, to przy średniej 160 km/h wzrasta do 4,5l.

i raz na jakis czas jak zwolnisz za tirem do 90 to nie zbijesz sredniej do 80 raczej smile.gif co innego korki na bramkach itp. ale to sytuacje ekstremalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje wrazenia z jazdy przejechałem się niedużo bo jakieś 25km po miescie.

> Od początku jak wsiadłem, z daleka ładne LEDowe reflektory,

Dziś odebrałem mojego Leona ST FR, tyle że 150KM.

Jeśli ktoś naprawdę uważa że Leon jest gorzej wykończony we wnętrzu niż Golf w tych samych pieniądzach to naprawdę powinien się zastanowić nad sobą wink.gif

Te auta są wykonane dokładnie tak samo, ot inna szata graficzna w komputerku i ładniej wkomponowane oświetlenie ambilight w drzwiach w Seacie grinser006.gif Tej Golfowatości Seata nie jest w stanie zmienić nawet mocno pochylona tylna szyba w Kombi.

Zawias betonowy, zwłaszcza po przesiadce z Corolli (znaczy z Aurisa).

Po 3 latach będzie pewnie nieźle trzeszczeć, no ale to nie będzie już mój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś odebrałem mojego Leona ST FR, tyle że 150KM.

> Jeśli ktoś naprawdę uważa że Leon jest gorzej wykończony we wnętrzu niż Golf w tych samych

> pieniądzach to naprawdę powinien się zastanowić nad sobą

> Te auta są wykonane dokładnie tak samo, ot inna szata graficzna w komputerku i ładniej wkomponowane

> oświetlenie ambilight w drzwiach w Seacie Tej Golfowatości Seata nie jest w stanie zmienić

> nawet mocno pochylona tylna szyba w Kombi.

> Zawias betonowy, zwłaszcza po przesiadce z Corolli (znaczy z Aurisa).

> Po 3 latach będzie pewnie nieźle trzeszczeć, no ale to nie będzie już mój problem.

W G7 boczki przednich drzwi są miękkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze to ten silnik co wylacza cylindry przy spokojnej jezdzie ? Pojezdzij i daj znac jak to sie spisuje, jak osiagi i spalanie.

Dorzucales cos oprocz podstawowego wyposazenia FR, mozna wiedziec za ile to wyrwales. Mi sprzedawca obiecywal bardzo dobre ceny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te. 80 to na krajówkach się robi bez problemu (trasa Wawa - Gda - testowana 7mka i 10tka

> wielokrotnie). srednia powtarzalna 88-89km/h.

> na autostradzie NORMALNEJ - 130 to też nie problem. zapinasz na tempomat "niekaralne" 155

> licznikowe (to daje ok. 150 rzeczywiste - za co mandatu nie ma bo to +10).

> no i oczywiscie, żeby było w temacie dyskusji - czyli "marzenia o spalaniu"... co prawda nie TSI, a

> THP... mi wtedy pali 4l chyba że pocisnę 190 momentami, to przy średniej 160 km/h wzrasta do

> 4,5l.

> i raz na jakis czas jak zwolnisz za tirem do 90 to nie zbijesz sredniej do 80 raczej co innego

> korki na bramkach itp. ale to sytuacje ekstremalne.

4.5 to duzo, szwagier robil 3.8 w takich warunkach ale mowi ze zszedlby nizej, tylko zona tylek grzala w fotelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Wawie w korkach nie miałem nigdy więcej niż 8, a lekkiej nogi nie miałem w GP 160PS.

> Jarasz się tym spalaniem 1.8 tsi jak ksiądz nowym ministrantem. To jest spalanie przy 90 z zapiętym

> tempo, mój 220PS klekot pali mi wtedy poniżej 5 na równej powierzchni. Powiedzmy, że nie ma

> tutaj kolosalnej różnicy do benzyniaka, bo przy stałej jeździe każdy benzyniak nie spali dużo

> więcej. Problem następuje, gdy masz większe opory powietrza lub butujesz. Wtedy taki tfsi

> spali 18, a klekotem dychy nie przekroczysz.

nie jaram się, ktos tu zwrocil mi uwage na spalanie 1.8 czy Cupry

generalnie odnosnie spalania to ... the fuel economy zlosnik.gif

jak chce ekonomie to wsiadam w Punto I z LPG zlosnik.gif

chociaz sam jestem ciekawy tego 2.0 mjtd w Bravo i 90km/h i spalanie ponizej 5

musze zobaczyć ile ma Grande

90 licznikowe czy wg GPS?

> btw wnętrze tego leona to żyg, nigdy nie potrafili ładnej dechy wykreślić. Zamiast takiego fr

> szukałbym kurczaka rs.

mi sie podoba, co to jest kurczak rs?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, ze to ten silnik co wylacza cylindry przy spokojnej jezdzie ? Pojezdzij i daj znac jak to

> sie spisuje, jak osiagi i spalanie.

> Dorzucales cos oprocz podstawowego wyposazenia FR, mozna wiedziec za ile to wyrwales. Mi sprzedawca

> obiecywal bardzo dobre ceny

Nie wiem czy wyłącza cylindry. To 2.0 diesel 150KM i nie mam pojęcia jak ale ma emisję CO2 zgodną z polityką firmy.

Na razie wyłączam start/stop bo mnie wkurza. Chyba tylko w peugeocie mogłem to zaakceptować.

Mogę spojrzeć w oferty w poniedziałek, ale to auto flotowe więc nie wiem czy cena będzie miała dla Ciebie jakieś znaczenie, auto miało się zmieścić w wysokości raty.

Z wyposażenia dołożonego mam nawigację, grzane fotele i aktywny tempomat. No i automatyczną skrzynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy wyłącza cylindry. To 2.0 diesel 150KM i nie mam pojęcia jak ale ma emisję CO2 zgodną z

> polityką firmy.

> Na razie wyłączam start/stop bo mnie wkurza. Chyba tylko w peugeocie mogłem to zaakceptować.

> Mogę spojrzeć w oferty w poniedziałek, ale to auto flotowe więc nie wiem czy cena będzie miała dla

> Ciebie jakieś znaczenie, auto miało się zmieścić w wysokości raty.

> Z wyposażenia dołożonego mam nawigację, grzane fotele i aktywny tempomat. No i automatyczną

> skrzynię.

to to nie, ACT występuje benzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4.5 to duzo, szwagier robil 3.8 w takich warunkach ale mowi ze zszedlby nizej, tylko zona tylek

> grzala w fotelu

no to prawda. grzanie zabija średnią.

jakbym podpompował koła i wyłączył grzanie. i jechał na rezerwie i przed śniadaniem, na bank zszedłbym do 2.7l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy wyłącza cylindry. To 2.0 diesel 150KM i nie mam pojęcia jak ale ma emisję CO2 zgodną z

> polityką firmy.

> Na razie wyłączam start/stop bo mnie wkurza. Chyba tylko w peugeocie mogłem to zaakceptować.

> Mogę spojrzeć w oferty w poniedziałek, ale to auto flotowe więc nie wiem czy cena będzie miała dla

> Ciebie jakieś znaczenie, auto miało się zmieścić w wysokości raty.

> Z wyposażenia dołożonego mam nawigację, grzane fotele i aktywny tempomat. No i automatyczną

> skrzynię.

Myslalem ze benzynka 150 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie jaram się, ktos tu zwrocil mi uwage na spalanie 1.8 czy Cupry

> generalnie odnosnie spalania to ... the fuel economy

> jak chce ekonomie to wsiadam w Punto I z LPG

> chociaz sam jestem ciekawy tego 2.0 mjtd w Bravo i 90km/h i spalanie ponizej 5

a co tu ma być ciekawego, diesel jak diesel, tylko 4 gary i długi 6b

> musze zobaczyć ile ma Grande

> 90 licznikowe czy wg GPS?

mój rekord w GP to 4,3 - średnia na odcinku 60km, licznikowe

> co to jest kurczak rs?

octavia-combi-rs-overview-6-02-dynamic-character_201307110913.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co tu ma być ciekawego, diesel jak diesel, tylko 4 gary i długi 6b

długi czyli le masz? zlosnik.gif

> mój rekord w GP to 4,3 - średnia na odcinku 60km, licznikowe

zrobilem kiedys podobny wynik ale to nie jazda

no bez przesady Octavie ? rotfl.gif bądźmy rozsądni

w porównaniu do Leona, Octavia w ogóle nie wygląda

Cupra ma 280 KM, Octavia 220KM

brak DCC, nawet w opcji (Cupra w standardzie), dla mnie DCC przy takim aucie to musi mieć

jak chce szybko po trasie czy poszaleć klikam CUPRA (skoda chyba nawet nie ma profili confused.gif )

jak chce delikatnie albo dac komus kto nie trawi betonu zawiasu to klikam komfort

dodatkowa gwarancja jak w Seacie do 4 lat ponad 2.5 klocka

chyba ze wieksze auto niz Leon no to mozna sie pokusic o Octavie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> długi czyli le masz?

> zrobilem kiedys podobny wynik ale to nie jazda

> no bez przesady Octavie ? bądźmy rozsądni

> w porównaniu do Leona, Octavia w ogóle nie wygląda

imho np odwrotnie smile.gif golf jest ładny i wygląda "bogaciej" niz inne brandy - czyli jest na swoim miejscu. octavia nie szpeci - konserwatywna stylistyka dla konserw i działkowców. a leon... cóż. nie wiadomo co, dla nie wiadomo kogo.

> Cupra ma 280 KM, Octavia 220KM

> brak DCC, nawet w opcji (Cupra w standardzie), dla mnie DCC przy takim aucie to musi mieć

> jak chce szybko po trasie czy poszaleć klikam CUPRA (skoda chyba nawet nie ma profili )

> jak chce delikatnie albo dac komus kto nie trawi betonu zawiasu to klikam komfort

> dodatkowa gwarancja jak w Seacie do 4 lat ponad 2.5 klocka

to bardzo dobrze swiadczy o wierze Seata w swoją niezawodność:) dodatkowy rok gwarancji na P508 (coby total był 4 lata) jak brałem to.... 1100 PLN smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja napiszę jak wygląda spalanie. Mam takiego ST FR 1.4 TSI ACT od połowy sierpnia. Na razie przejechałem jakieś 8,5tysiąca. Lekkiej nogi nie mam, jak mam 150KM pod maską to lubię szybko ruszyć ze świateł (na szczęście nie mam ich w okolicy za dużo). Spalanie wygląda tak:

- jadę sam, S lub A, prędkość około 120-130 z tempomatem <7l/100km

- kulam się po swoim mieście, spalanie <6l/100km

- trenowałem kilka wyjazdów z rowerami na dachu, prędkości przelotowe około 120km/h - spalał od 7,5 do 9,5l/100km (ten ostatni wynik to tylko raz się pokazał, poza tym z rowerami zawsze palił <8)

ACT czyli odłączanie cylindrów działa...szczególnie jak się patrzy na wskaźnik spalania chwilowego. Po włączeniu ACT przy 120km/h pokazuje spalanie chwilowe w granicach 3,5l. Problem jest taki, że żeby to się włączało musi być równo i wiać z tyłu wink.gif Np. na S7 WWA-Radom droga jest pofalowana (wzniesienia o wysokości jakichś 2m) i lampka od ACT co chwila się zapala i gaśnie także realnej oszczędności to z tego za dużej nie ma.

Samochód z zew. i wewnątrz podoba mi się dużo bardziej niż Golf i Octavia, na jakość wykończenia nie narzekam - nic nie trzeszczy.

Zawieszenie faktycznie mogło by być nieco mięksiejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakieś fotki ?

nie mam, nie robiłem. ale kolor "montsant red" jest wyszukiwarce google znany wink.gif

> Jak ci sie jeździ na fotelach w FR w trasie/miescie ? i jak z Twoim wzrostem i wagą

Na fotele nie narzekam, dobre trzymają na boki, po 300km wysiadam z samochodu bez bólu pleców.

Wzrostu mam 191, waga słuszna grinser006.gif Nie wiem czemu pytasz ale nie umawiam się z facetami wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> długi czyli le masz?

> zrobilem kiedys podobny wynik ale to nie jazda

czasami sytuacja tego wymaga

> no bez przesady Octavie ? bądźmy rozsądni

> w porównaniu do Leona, Octavia w ogóle nie wygląda

co kto lubi, masz praktyczne auto, które coś zmieści, jak szukasz auto tylko na weekend, albo na dojazdy na dyskotekę to Ci wystarczy, mi nie

> jak chce szybko po trasie czy poszaleć klikam CUPRA (skoda chyba nawet nie ma profili )

oczywiście, że ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co kto lubi, masz praktyczne auto, które coś zmieści, jak szukasz auto tylko na weekend, albo na

> dojazdy na dyskotekę to Ci wystarczy, mi nie

bardziej na weekend, do zabawy, na dojazd do pracy, co to za frajda jechac i nie wypic zlosnik.gif

> oczywiście, że ma

sprawdzilem, ma, faktycznie

ciekawe czy dźwięk silnika tez sie zmienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na fotele nie narzekam, dobre trzymają na boki, po 300km wysiadam z samochodu bez bólu pleców.

> Wzrostu mam 191, waga słuszna Nie wiem czemu pytasz ale nie umawiam się z facetami

czasami w zaleznosci od wielkosci człowieka fotel jest wygodny lub nie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.