Jump to content
AstraC

Nokian WR D3/4 - konkurencja

Recommended Posts

5 minut temu, DZIDA napisał:

wkrótce się przekonamy :]

 

Mega ciche jak na zimowo, w zasadzie cichsze od wielu letnich. :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? ;]

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? ;] 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

 

1329574637_Uszkodzonaoponalow.JPG.80705fe1c2c27c9908f787a9463f63c6.JPG

 

Edited by Marcin L.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 20.09.2018 o 12:15, Marcin L. napisał:

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? ;]

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? ;] 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

Nie jeździsz zbyt często po ostrych krawężnikach?

Różne opony widziałem, ale tak wygryzionych to jeszcze nie.

... a zastanawiam się nad WR D4 do Fiesty od żony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? default_zlosnik.gif

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? default_zlosnik.gif 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

 

1329574637_Uszkodzonaoponalow.JPG.80705fe1c2c27c9908f787a9463f63c6.JPG

 

Trafiłeś na tą złą partie z pomylona mieszanka. Koledze zupełnie odpadł bieżnik z krawędzi. Nokian je bez problemu wymienia, potwierdzili to również na fb.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 20.09.2018 o 12:22, Gregs0N napisał:

ciśnienie może zbyt niskie?

 

Ciśnienie było ok.

 

8 godzin temu, Majkiel napisał:

Nie jeździsz zbyt często po ostrych krawężnikach?

 Różne opony widziałem, ale tak wygryzionych to jeszcze nie.

... a zastanawiam się nad WR D4 do Fiesty od żony.

 

Hehe, to samo pytali mechanicy, czy nie jeżdżę po jakichś nietypowych nawierzchniach. Ale nie.

Jedynym podejrzanym miejscem które mi przychodziło do głowy to wyjazd z garażu, często wyjeżdżałem pod górkę po skosie i słyszałem jak opony traciły przyczepność. Ale wtedy raczej zużycie byłoby tylko na jednej oponie i pewnie tylko jednej krawędzi (pochylenie koła).

 

5 godzin temu, akir napisał:

Trafiłeś na tą złą partie z pomylona mieszanka. Koledze zupełnie odpadł bieżnik z krawędzi. Nokian je bez problemu wymienia, potwierdzili to również na fb.

 

Super :) Opony poszły już na śmietnik. :(

Nikt nawet nie wpadł na pomysł żeby to reklamować (że to może być wada fabryczna).

Szukałem też w internecie informacji na ten temat wtedy, ale niestety na nic nie trafiłem.

 

Tak czy siak, nie mam szczęścia do Nokianów.

Kiedyś do Omegi założyłem Nokian H i samochód pływał na drodze w koleinach tak, że strach było się mijać z TIR-ami. 

Teraz te zużycie bieżnika.

Nie wspominając o oszukiwaniu ze składem mieszanki w oponach testowych.

 

Zresztą do innych opon też nie mam szczęścia...

Założyłem Dunlop Sport Bluresponse do obecnego samochodu i kierownica dostała bicia przy niskich prędkościach.

W internecie już znalazłem wzmianki że inni mają ten sam problem.

Mechanicy mówią że da się wyczuć że bieżnik nie jest równy ("faluje" poprzecznie). Będziemy reklamować, zobaczymy jak się sprawa potoczy.

 

Edited by Marcin L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opony z tego co pamiętam to produkcja 2016 lub 2015 były z zła mieszanka. Przedstawiciele nie chcieli rozwiązać problemu, kontakt do sprzedawcy i do nokian polska rozwiązały wątpliwości. Szkoda że je wyrzuciles miałbyś nowki

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marcin L. mam drugi komplet i bez takich efektów. A miałem je również w Galaxym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 22.09.2018 o 03:21, akir napisał:

Trafiłeś na tą złą partie z pomylona mieszanka. Koledze zupełnie odpadł bieżnik z krawędzi. Nokian je bez problemu wymienia, potwierdzili to również na fb.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Możesz podać jakiś link? Zależy mi na informacji jakiej konkretnie partii dotyczy ta wada.

 

Dnia 22.09.2018 o 23:58, AstraC napisał:

@Marcin L. mam drugi komplet i bez takich efektów. A miałem je również w Galaxym.

A jakie są daty produkcji jednego i drugiego kompletu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, mati_lecha napisał:

A jakie są daty produkcji jednego i drugiego kompletu?

 

Jedne to gdzieś 2017 rok, pierwsze 6 miesięcy, opchnąłem furę to nie wiem. Drugie to końcówka 2017 roku. Jedne i drugie jak pamiętam z Finlandii.

Dodatkowo miałem Nokiany WR D2 i był również ok. Miałem też WR A3, ale gorsze na kopnym śniegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 20.09.2018 o 12:15, Marcin L. napisał:

Czy ja już wstawiałem zdjęcie WR D4 po jednym sezonie? ;]

Tak, te lamelki na brzegach są po prostu wyrwane. 

Obie opony na przedniej osi zużyte identycznie. Tył OK chociaż bardzo mocno wyząbkowany. 

Geometria, zbieżność - OK. Brak luzów w zawieszeniu. Ciśnienie opon zgodnie z zaleceniem producenta. Styl jazdy normalny.

 

Kolejnego roku przełożyłem tył na przód, a na tył dałem nowy komplet. Efekt - przód znów "zjedzony". O co chodzi? ;] 

 

Opona rewelacyjna, genialna bym powiedział, ale nie mam ochoty co roku kupować nowego kompletu na przednią oś.

 

1329574637_Uszkodzonaoponalow.JPG.80705fe1c2c27c9908f787a9463f63c6.JPG

A Twoje z którego roku, albo z którego tygodnia były, że tak się wytarły?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, mati_lecha napisał:

A Twoje z którego roku, albo z którego tygodnia były, że tak się wytarły?

 

Pierwszy komplet kupiłem w październiku 2015, jedna z nich jest widoczna na zdjęciu (po jednym sezonie).

Dwie kolejne w październiku 2016. Nie pamiętam jaki jest stan tych z 2016 (będę w garażu przy okazji to sprawdzę).

 

Edited by Marcin L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukałem odpowiedzi na fp na fb, za dużo postów tam jest. Informacji publicznej nigdzie nie znalazłem, jedynie na infolinii nokian oraz w odpowiedzi na fb.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, akir napisał:

Szukałem odpowiedzi na fp na fb, za dużo postów tam jest. Informacji publicznej nigdzie nie znalazłem, jedynie na infolinii nokian oraz w odpowiedzi na fb.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki. Zadzwonię :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To były opony z rocznika 2016

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.